Bekijk uitslag poll: Wat is de beste Star Wars Film tot nu toe?

Stemmers
211. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Star Wars I: Phantom Menace

    9 4,27%
  • Star Wars II: Attack of the Clones

    19 9,00%
  • Star Wars IV: A New Hope (Originele versie)

    21 9,95%
  • Star Wars IV: A New Hope (Special Edition)

    6 2,84%
  • Star Wars V: Empire Strikes Back (Originele versie)

    46 21,80%
  • Star Wars V: Empire Strikes Back (Special Edition)

    85 40,28%
  • Star Wars VI: Return of the Jedi (Originele versie)

    11 5,21%
  • Star Wars VI: Return of the Jedi (Special Edition)

    14 6,64%
Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 205 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beste Star Wars film tot nu toe?

    Na het zien van de nieuwe trilogy box ben ik erg benieuwd wat nu jullie favoriete Star Wars film is:

    Mijn favoriet is the Empire Strikes Back Special Edition. Dit was een subliem vervolg en vertelt veel over de personages. Ook het deel van zijn opleiding van Yoda is geweldig

    Ik heb voor de special edition gekozen omdat dit toch de visie van George Lucas was.

    p.s. volgens mij was er vorig jaar al zo'n topic maar er is nooit een Poll gedaan.

  2. #2

    Standaard

    5-4-6-2-1.
    ben wel te spreken over de S.E op 1 ding met dhr Hayden Christensen na... :wink:

    Jar Jar ...nuff said...

    C
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #3

    Standaard

    In mijn ogen is The Empire Strikes Back ietsje beter dan A New Hope en Return Of The Jedi :wink: Ik heb dus gestemd op TESB SE :wink:

  4. #4

    Standaard

    Voor mij is dat Eps. 5..

    Volgorde: Eps. 5- 6- 2- 4- 1

  5. #5

    Standaard

    Star Wars IV: A New Hope (Originele versie) heb ik op gestemd. Orgineel, baanbrekend en met veel lef gemaakt. En een einde (Death Star scène) met een climax die ik zelden gezien heb. En ik heb voor de eerste versie gekozen omdat de scène met Jabba imo niet in de film past.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Star Wars IV: A New Hope (Originele versie) heb ik op gestemd. Orgineel, baanbrekend en met veel lef gemaakt. En een einde (Death Star scène) met een climax die ik zelden gezien heb. En ik heb voor de eerste versie gekozen omdat de scène met Jabba imo niet in de film past.
    Heb je helemaal gelijk in, deze scene komt zo onnatuurlijk over dat ik er mij telkens in erger :x :wink:

  7. #7

    Standaard

    Zelf ben ik gegaan voor Empire Strikes Back SE, daar is niet te gretig omgesprongen met nieuwe beelden in de SE (Return of the Jedi Se is dat dus wel).

    V, VI, IV en dan op verre afstand......I & II

  8. #8

    Standaard

    Ik heb gekozen voor The Empire Strikes Back SE.

    Mijn volgorde, 5-4-6-2-1

    Off-topic:
    volgens mij ben ik 1 van de weinigen die het optreden van Hayden Christensen in The Return of the Jedi helemaal logisch vindt en juist een hele sterke aanvulling vindt.

    Ik heb gesproken 8)
    (Over God) John Milton: And while you're jumpin' from one foot to the next, what is he doing? He's laughin' His sick, fuckin' ass off. He's a tight-ass. He's a sadist. He's an absentee landlord. Worship that? Never.

  9. #9

    Standaard

    Star Wars V: Empire Strikes Back (Special Edition)
    Star Wars V: Empire Strikes Back (Originele versie)
    Star Wars VI: Return of the Jedi (Originele versie)
    Star Wars IV: A New Hope (Special Edition)
    Star Wars IV: A New Hope (Originele versie)
    Star Wars II: Attack of the Clones
    Star Wars I: Phantom Menace









    enne hier ongeveer deze :P
    Star Wars VI: Return of the Jedi (Special Edition)


    Waarom?
    -ESB SE omdat ik hem heerlijk opgeknapt vindt vergeleken de oude. Vooral wat ze met Cloud City hebben gedaan vind ik erg mooi. Het oogt nu echt moderner dan dat alles dicht was. Ook het stuk met de snowspeeders waar je vanuit de cockpit kijkt is goed opgeknapt, en tja... t is gewoon t lekkerste deel :wink:
    -ESB naja, omdat t t lekkerste deel is
    -RotJ deze hieronder omdat ik deze toch ook erg stoer vond. Ewoks beetje irri, maar af en toe wel humor, dus was allemaal OK, en t einde is gewoon mooi
    -ANH SE prachtig wat ze er mee hebben gedaan, Mos Eisley oogt veel drukker en echt bewoont, IPV het half verlaten stadje van eerst. Ook de sandspeeder heeft niet meer de vaseline smeer aan de onderkant :wink:
    -ANH gewoon goeie film
    -AotC in mijn ogen zeer goed deel van de prequals die goed laat zien van de ontwikkelingen/achtergronden van o.a. stormtroopers, AT-AT, death star en stardestroyers in de opvolgde delen. Dit vond ik het grootste pluspunt uit de film, en heb hier dan ook werkelijk van genoten.
    -TPM Zoals de cover zegt, Every Saga has a beginning. En niet bij elke film is het eerste stukje geweldig, zo zie ik dit straks ook. 1 lange film van 12 uur waarvan het eerste 2 uur iets tegenvallen tegenover de rest. De podracers waren geweldig, maar Darth Maul was mij te stil. Hadden ze best wat meer tekst kunnen geven. Ook die Gungans ergerde ik me aan. Vooral die blaaskaak van een baas. Obi-Wan geen problemen mee, goed gecast naar mijn mening, alleen Qui Gon was beetje fout. Weet niet, uitstraling ala Ben Affleck (baksteen) en voor een Jedi Knight die een padawan onder zich heeft in training was ie aardig zwak. Het eind gevecht kwam niet echt tot zn recht (het stukje met Qui Gon dan, Obi Wan stukje was al stukken beter, fletser, sneller, you name it)
    -RotJ SE die Christian HEIDEN! kan echt NIET door de beugel, en dit zal ik Lucas dan ook NOOIT en NOOIT vergeven. Dit is werkelijk verkrachting van een film. Hoop dat Lucas na Episode 3 vredig sterft, zodat dit NOOIT maar dan ook NOOIT meer kan gebeuren voor een re-re-re-release op Blue Ray of iets dergelijks

    Ik hoop natuurlijk dat Revenge of the Sith geweldig wordt, en dat deze iig boven AotC komt bij mij, en als ie echt super is misschien nog wel hoger :wink:

  10. #10

    Standaard

    Wordt deel III nu Revenge of the Sithof Return of Darth Vader(zoals op de bonus disc staat vermeld)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Wordt deel III nu Revenge of the Sithof Return of Darth Vader(zoals op de bonus disc staat vermeld)
    De officiele titel wordt Revenge of the Sith
    (Over God) John Milton: And while you're jumpin' from one foot to the next, what is he doing? He's laughin' His sick, fuckin' ass off. He's a tight-ass. He's a sadist. He's an absentee landlord. Worship that? Never.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    -RotJ SE die Christian HEIDEN! kan echt NIET door de beugel, en dit zal ik Lucas dan ook NOOIT en NOOIT vergeven. Dit is werkelijk verkrachting van een film. Hoop dat Lucas na Episode 3 vredig sterft, zodat dit NOOIT maar dan ook NOOIT meer kan gebeuren voor een re-re-re-release op Blue Ray of iets dergelijks
    Ik vindt het echt verschrikkelijk om iemand dood te wensen, doe eens normaal! :x

    Misschien dat dat heel normaal is in HELLevoetsluis (Zegt al genoeg hoe jij je eigen plaatsnaam aanprijst) maar ik vindt het niet normaal. En ik denk niet dat ik de enige ben.
    (Over God) John Milton: And while you're jumpin' from one foot to the next, what is he doing? He's laughin' His sick, fuckin' ass off. He's a tight-ass. He's a sadist. He's an absentee landlord. Worship that? Never.

  13. #13

    Standaard

    Leuk item

    Ik heb destijds in de bios NIET naar Starwars gekeken. Ik ben groot fan van SF om te lezen, maar vind/vond de meeste films ongeveer niks.

    een jaar of drie terug heb ik van een vriend de VHS-versies van afleveringen IV, V, VI en I gezien en ik moet zeggen dat het me meeviel. Maar met name deel I. Zowel de special effects (CGI) als de verhaallijn waren veel volwassener. (daar dus op gestemd)
    IMHO natuurlijk.

    ik heb nu de triglogybox gekocht en zal alles nogmaals bekijken (maar dan op echt HT). Ik schort mijn oordeel voorlopig nog even op tot ik alle zes delen heb gezien.

    A3aan

  14. #14

    Standaard

    Eigenlijk vind ik ze allemaal goed (I wat minder dan de rest). De beste vind ik nog steeds V.

  15. #15

    Standaard

    Return of the Jedi. Oude versie.
    De SE heb ik nog niet gezien (naja, de SE wel, maar de DVD-versie niet), maar Hayden is gewoon een te grote ingreep.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  16. #16

    Standaard

    TESB(SE)
    AOTC
    ANH(SE)
    TPM
    ROTJ(SE)

    Ouwe versies doe ik niet meer aan.

  17. #17

    Standaard

    Erg gaan uiteraard nog steeds geruchten dat deel 7,8 en 9 toch nog komen. Het personeel moest zelfs een geheimhoudingsclausule tekenen!!!

    Ken de verhalen niet van 7, 8 en 9 maar zou toch mooi zijn als De oude crew weer mee zou mogen doen. Harrison Ford, Carrie Fischer en Mark Hamill (zou wel weer zijn comeback zijn )

  18. #18

    Standaard

    Star Wars V: Empire Strikes Back (Special Edition)

    Vanwege de oppoetsing van het beeld en geluid niet vanwege de toevoeging van Hayden.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Erg gaan uiteraard nog steeds geruchten dat deel 7,8 en 9 toch nog komen. Het personeel moest zelfs een geheimhoudingsclausule tekenen!!!

    Ken de verhalen niet van 7, 8 en 9 maar zou toch mooi zijn als De oude crew weer mee zou mogen doen. Harrison Ford, Carrie Fischer en Mark Hamill (zou wel weer zijn comeback zijn )
    Niemand kent de verhalen van 7, 8 en 9.
    Waarom?
    Omdat ze niet geschreven zijn!
    Lucas heeft in zn hoofd wel een outline zitten, maar dit is (nog) niet uitgewerkt.

    Mijn favo SW is qua film an sich: ESB (SE)
    En ook RotJ (versie maakt me nix uit); hiermee is t destijds in '83 begonnen voor mij...in de bios.....

    verder heeft RotJ imo de beste filmscene ooit (Sarlacc Pit) en de beste actiescene ooit (Death Star II)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Star Wars V: Empire Strikes Back (Special Edition)

    Vanwege de oppoetsing van het beeld en geluid niet vanwege de toevoeging van Hayden.
    Hayden zit niet in Episode V

  21. #21
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    A New Hope!
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  22. #22

    Standaard

    Ik heb gestemd op Return of the Jedi, valt me op dat jullie allemaal voor TESB gaan. Laat ik voorop stellen dat het allemaal topper zijn, grote topper zelfst. Maar het probleem van TESB is in mijn ogen dat er minder vaart inzit als in RTOTJ nou is TESB altijd nog sneller dan ANH maar die maakt het einde weer veel goed met de death star scene. ROTOTJ worden de carracters ook nog dieper uitgewekt en we hebben de oplossing op een grote vraag: Hoe ziet Dark Vader eruit onder dat masker, nu niet alleen van achteren maar het echte hoofd. Bovendien weten we nu hoe de hele famillie Skywalker in elkaar zit, maar goed, just my two cents...
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  23. #23

    Standaard

    TESB SE natuurlijk!!! Was sowieso al de beste film, maar door de paar veel subtiele verbeteringen dan de andere films kies ik voor de SE.

    Owja, en ik vind TPM en AOTC hartstikke leuke films(ik zeg niet dat ze goed zijn, maar het is wel twee uur puur vermaak).

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Niemand kent de verhalen van 7, 8 en 9.
    Waarom? Omdat ze niet geschreven zijn!
    Lucas heeft in zn hoofd wel een outline zitten, maar dit is (nog) niet uitgewerkt.
    In recente interviews met Lucas zegt hij echter dat er geen delen zeven, acht en negen komen. Hij wil zich gaan bezig houden met andere dingen. Waar zouden delen 7, 8 en 9 dan over moeten gaan? [spoiler:019c7951aa]De Dark Side is toch dood.[/spoiler:019c7951aa]

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    In recente interviews met Lucas zegt hij echter dat er geen delen zeven, acht en negen komen. Hij wil zich gaan bezig houden met andere dingen. Waar zouden delen 7, 8 en 9 dan over moeten gaan? [spoiler:921b2b6ef0]De Dark Side is toch dood.[/spoiler:921b2b6ef0]
    Do not underestimate the powers of the Dark Side :wink:

    Daar is makkelijk iets op te verzinnen, stel bv dat de Keizer of Vader zich hebben laten klonen oid.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •