Bekijk uitslag poll: Wat is de beste Star Wars Film tot nu toe?

Stemmers
211. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Star Wars I: Phantom Menace

    9 4,27%
  • Star Wars II: Attack of the Clones

    19 9,00%
  • Star Wars IV: A New Hope (Originele versie)

    21 9,95%
  • Star Wars IV: A New Hope (Special Edition)

    6 2,84%
  • Star Wars V: Empire Strikes Back (Originele versie)

    46 21,80%
  • Star Wars V: Empire Strikes Back (Special Edition)

    85 40,28%
  • Star Wars VI: Return of the Jedi (Originele versie)

    11 5,21%
  • Star Wars VI: Return of the Jedi (Special Edition)

    14 6,64%
Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 205 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Niemand kent de verhalen van 7, 8 en 9.
    Waarom? Omdat ze niet geschreven zijn!
    Lucas heeft in zn hoofd wel een outline zitten, maar dit is (nog) niet uitgewerkt.
    In recente interviews met Lucas zegt hij echter dat er geen delen zeven, acht en negen komen. Hij wil zich gaan bezig houden met andere dingen. Waar zouden delen 7, 8 en 9 dan over moeten gaan? [spoiler:01e050c1de]De Dark Side is toch dood.[/spoiler:01e050c1de]
    Inderdaad....
    vroeger heeft hij wel ooit gezegd dat t een 9-delige reeks zou zijn.
    Maar nogmaals: deze verhalen zijn er dus niet.
    En waar t nog over kan gaan? Er zijn zat boeken geschreven die zich na RotJ afspelen! (en waarin the Darkside nog bestaat!!!)
    Maar mi voegen 3 extra films niets meer toe aan de bestaande reeks....

    Doe mij maar een live-action TV serie.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    In recente interviews met Lucas zegt hij echter dat er geen delen zeven, acht en negen komen. Hij wil zich gaan bezig houden met andere dingen. Waar zouden delen 7, 8 en 9 dan over moeten gaan? [spoiler:fca0750aec]De Dark Side is toch dood.[/spoiler:fca0750aec]
    Do not underestimate the powers of the Dark Side :wink:

    Daar is makkelijk iets op te verzinnen, stel bv dat de Keizer of Vader zich hebben laten klonen oid.
    Of een clone van Luke, die Luuke heet!
    Of Chewie dood laten gaan!
    Of een vrouw voor Luke erbij nemen!
    Han en Leia die kinderen krijgen!

    Volgens mij leest Lex dezelfde boeken als ik :wink:

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Volgens mij leest Lex dezelfde boeken als ik :wink:
    hehe
    Maar nu ik de audiocoms heb beluisterd denk ik toch niet dat 7-8-9 er gaan komen. De saga ging over the rise, the fall and the redemption of Anakin Skywalker en die is afgesloten.

    Series lijken mij ook een veel beter idee, al dan niet gebaseerd op bestaande SW verhalen uit de expanded universe.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Volgens mij leest Lex dezelfde boeken als ik :wink:
    hehe
    Maar nu ik de audiocoms heb beluisterd denk ik toch niet dat 7-8-9 er gaan komen. De saga ging over the rise, the fall and the redemption of Anakin Skywalker en die is afgesloten.

    Series lijken mij ook een veel beter idee, al dan niet gebaseerd op bestaande SW verhalen uit de expanded universe.
    Mijn ultieme serie zou bestaan uit enkele korte verhalen uit de 3 boeken:
    Tales from the Mos Eisley Cantina
    Tales from Jabba's Palace
    Tales from the Bounty Hunters

    iig GEEN serie met weer een nieuwe hoofdpersoon etc etc....

    Of desnoods een live-action serie van Droids! of Ewoks!

  5. #30

    Standaard

    ESB SE
    ANH SE
    RotJ SE (k vind de invoeging van Hayden dus echt goed! zorgt voor veel meer eenheid in de serie net als de ingevoegde McDiarmid in ESB)
    PM
    AotC

    (ik heb alleen de 1997 releases en nu dus de SE's gezien, khoef eerlijk gezecht niet zo nodig de originele te zien .. ik heb er niet zo'n emotionele waarde mee als veel van jullie en ik vind deze opgeknapte versies al ivt de 1997's geweldig. Anders loop ik me toch maar te ergeren aan de neppe special effects :P)

    In tegenstelling tot veel van jullie vind ik PM toch echt beter dan AotC. Deel 2 is te veel een slap liefdes verhaal, met uitzondering van de reis van Obi-Wan. En zóveel CGI voor de omgeving en zóveel lelijke CGI aliens .. dat doet echt afbreuk aan de film. Het ziet er te gelikt uit.

    Deel 1 had dat veel minder, en ik vond daar Liam Neeson goed acteren. Darth Maul vond ik super! En Duel of the Fates is gewoon schitterend

    Maar ik verwacht dat deel 3 ook hoog zal gaan scoren. De special effects zijn er in de afgelope 3 jaren weer ontzettend vooruit gegaan natuurlijk, Hayden zag er al wel wat overtuigender uit dan in AotC, het zal iig geen liefdes verhaal worden, en we krijgen Darth Vader weer te zien ..
    Wordt iig de beste van de nieuwe Trilogy en komt misschien zelfs wel bij mij op plaats 3 .. 2? .. 1??

  6. #31

    Standaard

    Empire Strikes Back is simpelweg perfect. De hele film loopt als een trein en de muziek van John Williams in deze film is naar mijn mening de beste ooit geschreven. Heerlijk.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Star Wars IV: A New Hope (Originele versie) heb ik op gestemd. Orgineel, baanbrekend en met veel lef gemaakt. En een einde (Death Star scène) met een climax die ik zelden gezien heb. En ik heb voor de eerste versie gekozen omdat de scène met Jabba imo niet in de film past.
    Ik ben het helemaal met Lex eens!

    Verder vind ik ze steeds afnemen in kwaliteit, dus: IV - V - VI - (afstand) - (nog wat afstand) - I - II.
    Heb ook weinig vertrouwen in III dus .

  8. #33

    Standaard

    IV, maar de oude versies ken ik niet....


  9. #34

    Standaard

    Deel V klopt helemaal
    Deel IV ook, maar is over de gehele linie wat minder intens (braver)
    Deel II en VI zijn om uiteenlopende redenen minder (acteerwerk, script, dialogen in II en teddyberen in VI)
    Deel I is om een heleboel redenen nog minder (nóg houteriger acteerwerk (een kind in een van de hoofdrollen is m.i. vragen om problemen), nóg slechter script (rot op met je Midochlorians!), nog slechtere dialogen).

    De kracht van de originele trilogie t.o.v. de prequels zit vooral in acteerwerk en script. De wijzigingen in de nieuwe versies van de originele trilogie doen daar geen afbreuk aan en storen mij over het algemeen dus niet.
    In de prequels worden de zwakten van Lucas pijnlijk duidelijk. Hij is geen uitzonderlijke regisseur. In de eerste Star Wars en in American Graffiti heeft hij z'n zaakjes redelijk op orde, maar in de prequel-trilogie heeft hij te veel aandacht voor de zaken waarmee hij vertrouwd is (SFX, editing, geluid) en te weinig met zaken waarmee hij zich niet zo op z'n gemak voelt (acteurs, dialogen). Het zou misschien beter zijn geweest als hij de regie had uitbesteed -zoals in episodes V en VI.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #35

    Standaard

    A New Hope!

    Tja das mijn mening ik kan er ook neit aan doen hij heeft gewoon zoveel moois.


    De prequel's zijn bedoeld voor de playstation generatie die niks anders kunnen waarderen dan special effects.

    Zeg denken jullie mess dat de versie's nog meer aangpast zullen worden dat zou klote zijn!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Het zou misschien beter zijn geweest als hij de regie had uitbesteed -zoals in episodes V en VI.
    Van wat ik uit de docus en audiocoms begreep was Lucas constant aanwezig om over de rug van de regisseurs mee te kijken en aanwijzingen te geven, met name dan bij Marquand (RotJ)
    Maar ik ben met je eens dat op acteerprestaties ESB erboven uitsteekt, en dat is denk ik wel te danken aan Kershner.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan smets
    Zeg denken jullie mess dat de versie's nog meer aangpast zullen worden dat zou klote zijn!
    Ik verwacht in 2007 een allomvattende 30th anniversary box. En dat zal vast nog niet de laatste zijn.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Het zou misschien beter zijn geweest als hij de regie had uitbesteed -zoals in episodes V en VI.
    Van wat ik uit de docus en audiocoms begreep was Lucas constant aanwezig om over de rug van de regisseurs mee te kijken en aanwijzingen te geven, met name dan bij Marquand (RotJ)
    Maar ik ben met je eens dat op acteerprestaties ESB erboven uitsteekt, en dat is denk ik wel te danken aan Kershner.
    Bij Marquand is het ook maar half uit de verf gekomen. Daar staat tegenover dat Lucas het zelf niet noodzakelijkerwijs beter zou hebben gedaan. Je hebt in de documentaire ook z'n belangrijkste (en enige?) aanwijzingen als regisseur gehoord ("faster, more intense.").
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan smets
    Zeg denken jullie mess dat de versie's nog meer aangpast zullen worden dat zou klote zijn!
    tsja, hij schijnt ergens vaag gezecht te hebben van niet, maar ik weet ckr dat er in 2007 wel een ultieme box zal komen, met nog meer veranderingen (en wellicht dat t net als bij de 2004 versies verbeteringen zijn .. maar dat is natuurlijk mijn mening )

    zo zouden een aantal stop-motion figuren ook best wel met de computer worden ingevuld, hier en daar de luchtgevechten in vooral ANH wat meer oppoetsen, de beeldkwaliteit van PM verbeteren (want in de box van I,II,III zullen ze denk ik gewoon de nu bestaande versie proppen denk ik) .. en de kleuren in AotC wat minder blij maken :P (bijvoorbeeld wanneer Palpatine vanaf het balkon naar zn troepen kijkt; waarom zo'n overdreven rode, neppe gloed?)

    Maar dat heeft me niet weerhouden om deze box te kopen, en de box van de eerste trilogy in hopelijk 2005 of misschien 2006 ..

  15. #40

    Standaard

    ik heb gekozen voor RotJ SE die ruimte slag SUBLIEM!!! gewoon en natuurlijk de AT ST
    hierna komt dan toch tESB SE the empire in volle macht AT AT en super stardestroyer wow
    En op plek 3 AotC gewoon geweldig als ik deze film gezien heb wil ik meteen de andere ook zien
    Impressive MOST Impressive!

  16. #41

    Standaard

    Voor mij ook Empire strikes back se al vind ik elk deel, jaaa ook I en II genoeg scenes hebben van hoog niveau, de vecht scene's met dark maul en eind scene uit I met anakin in space, wow this is tense, zeker niet verkeerd. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan smets
    Zeg denken jullie mess dat de versie's nog meer aangpast zullen worden dat zou klote zijn!
    tsja, hij schijnt ergens vaag gezecht te hebben van niet
    25 jaar geleden beweerde hij ook dat Star Wars nooit op video zou worden uitgebracht. Het aantal uiteenlopende versies op video (en sindskort dvd) is intussen nauwelijks te overzien.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan Veenstra
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    -RotJ SE die Christian HEIDEN! kan echt NIET door de beugel, en dit zal ik Lucas dan ook NOOIT en NOOIT vergeven. Dit is werkelijk verkrachting van een film. Hoop dat Lucas na Episode 3 vredig sterft, zodat dit NOOIT maar dan ook NOOIT meer kan gebeuren voor een re-re-re-release op Blue Ray of iets dergelijks
    Ik vindt het echt verschrikkelijk om iemand dood te wensen, doe eens normaal! :x

    Misschien dat dat heel normaal is in HELLevoetsluis (Zegt al genoeg hoe jij je eigen plaatsnaam aanprijst) maar ik vindt het niet normaal. En ik denk niet dat ik de enige ben.
    * Zucht, ik zou hier ZO graag op willen reageren in mijn taalgebruik, en dingen over Hazes zeggen die totaal nix hiermee te maken hebben en daarmee andere mensen weer beledigen en nog meer gezeik veroorzaken, maar aangezien er al iets van een waarschuwing is gegeven over mijn MILDERE taalgebruik die ook niet door de beugel kon, hou ik bij deze me mond maar. *

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan Veenstra
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    -RotJ SE die Christian HEIDEN! kan echt NIET door de beugel, en dit zal ik Lucas dan ook NOOIT en NOOIT vergeven. Dit is werkelijk verkrachting van een film. Hoop dat Lucas na Episode 3 vredig sterft, zodat dit NOOIT maar dan ook NOOIT meer kan gebeuren voor een re-re-re-release op Blue Ray of iets dergelijks
    Ik vindt het echt verschrikkelijk om iemand dood te wensen, doe eens normaal! :x

    Misschien dat dat heel normaal is in HELLevoetsluis (Zegt al genoeg hoe jij je eigen plaatsnaam aanprijst) maar ik vindt het niet normaal. En ik denk niet dat ik de enige ben.
    * Zucht, ik zou hier ZO graag op willen reageren in mijn taalgebruik, en dingen over Hazes zeggen die totaal nix hiermee te maken hebben en daarmee andere mensen weer beledigen en nog meer gezeik veroorzaken, maar aangezien er al iets van een waarschuwing is gegeven over mijn MILDERE taalgebruik die ook niet door de beugel kon, hou ik bij deze me mond maar. *
    Jammer
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  20. #45

    Standaard

    Vind a new hope nog steeds klasse, gewoon een film die je op zichzelf kan kijken zonder dat je de andere gezien hoeft te hebben, en de aanval op de death star vind ik nog steeds het beste, vooral voor die tijd!!

    ( en dan al helemaal op de nieuwe DVD )


  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan Veenstra
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    -RotJ SE die Christian HEIDEN! kan echt NIET door de beugel, en dit zal ik Lucas dan ook NOOIT en NOOIT vergeven. Dit is werkelijk verkrachting van een film. Hoop dat Lucas na Episode 3 vredig sterft, zodat dit NOOIT maar dan ook NOOIT meer kan gebeuren voor een re-re-re-release op Blue Ray of iets dergelijks
    Ik vindt het echt verschrikkelijk om iemand dood te wensen, doe eens normaal! :x

    Misschien dat dat heel normaal is in HELLevoetsluis (Zegt al genoeg hoe jij je eigen plaatsnaam aanprijst) maar ik vindt het niet normaal. En ik denk niet dat ik de enige ben.
    * Zucht, ik zou hier ZO graag op willen reageren in mijn taalgebruik, en dingen over Hazes zeggen die totaal nix hiermee te maken hebben en daarmee andere mensen weer beledigen en nog meer gezeik veroorzaken, maar aangezien er al iets van een waarschuwing is gegeven over mijn MILDERE taalgebruik die ook niet door de beugel kon, hou ik bij deze me mond maar. *
    Jammer
    ghehehe heb dr gewoon geen zin in. Vind gewoon dat G.L. met zn poten van die films af moet blijven. Als je iets uitgeeft, dan is t Done dat moet je niet nog eens gaan zitten verbeteren. Hooguit director's cut, meer niet. als je een film gaat uitgeven is het ook meteen overgeven, is overhandigd, klaar. Done.

  22. #47

    Standaard

    Star Wars II: Attack of the Clones

    Houd niet zo van Star Wars. De special effects van deel 2 maken veel goed. Heb goede hoop voor deel 3, wat dat betreft!

  23. #48

    Standaard

    Star Wars V: Empire Strikes Back (Special Edition)

    De special effects zien er gewoon veel beter uit in de SE.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan Veenstra
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    -RotJ SE die Christian HEIDEN! kan echt NIET door de beugel, en dit zal ik Lucas dan ook NOOIT en NOOIT vergeven. Dit is werkelijk verkrachting van een film. Hoop dat Lucas na Episode 3 vredig sterft, zodat dit NOOIT maar dan ook NOOIT meer kan gebeuren voor een re-re-re-release op Blue Ray of iets dergelijks
    Ik vindt het echt verschrikkelijk om iemand dood te wensen, doe eens normaal! :x

    Misschien dat dat heel normaal is in HELLevoetsluis (Zegt al genoeg hoe jij je eigen plaatsnaam aanprijst) maar ik vindt het niet normaal. En ik denk niet dat ik de enige ben.
    * Zucht, ik zou hier ZO graag op willen reageren in mijn taalgebruik, en dingen over Hazes zeggen die totaal nix hiermee te maken hebben en daarmee andere mensen weer beledigen en nog meer gezeik veroorzaken, maar aangezien er al iets van een waarschuwing is gegeven over mijn MILDERE taalgebruik die ook niet door de beugel kon, hou ik bij deze me mond maar. *
    Jammer
    ghehehe heb dr gewoon geen zin in. Vind gewoon dat G.L. met zn poten van die films af moet blijven. Als je iets uitgeeft, dan is t Done dat moet je niet nog eens gaan zitten verbeteren. Hooguit director's cut, meer niet. als je een film gaat uitgeven is het ook meteen overgeven, is overhandigd, klaar. Done.
    Ik wist niet dat jij de rechten van StarWars bezit

    Als jij de band van je fiets vervangt door een nieuwe; dan hoor je meneer Lucas toch ook niet zeggen: *&%&*^**&) Niño; die fiets is destijds door Gazelle uitgegeven en nu gaat ie er mee liggen klooien!

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan Veenstra
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    -RotJ SE die Christian HEIDEN! kan echt NIET door de beugel, en dit zal ik Lucas dan ook NOOIT en NOOIT vergeven. Dit is werkelijk verkrachting van een film. Hoop dat Lucas na Episode 3 vredig sterft, zodat dit NOOIT maar dan ook NOOIT meer kan gebeuren voor een re-re-re-release op Blue Ray of iets dergelijks
    Ik vindt het echt verschrikkelijk om iemand dood te wensen, doe eens normaal! :x

    Misschien dat dat heel normaal is in HELLevoetsluis (Zegt al genoeg hoe jij je eigen plaatsnaam aanprijst) maar ik vindt het niet normaal. En ik denk niet dat ik de enige ben.
    * Zucht, ik zou hier ZO graag op willen reageren in mijn taalgebruik, en dingen over Hazes zeggen die totaal nix hiermee te maken hebben en daarmee andere mensen weer beledigen en nog meer gezeik veroorzaken, maar aangezien er al iets van een waarschuwing is gegeven over mijn MILDERE taalgebruik die ook niet door de beugel kon, hou ik bij deze me mond maar. *
    Wat heeft Hazes nou hiermee te maken?

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •