Bekijk uitslag poll: Wat is de beste Star Wars Film tot nu toe?

Stemmers
211. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Star Wars I: Phantom Menace

    9 4,27%
  • Star Wars II: Attack of the Clones

    19 9,00%
  • Star Wars IV: A New Hope (Originele versie)

    21 9,95%
  • Star Wars IV: A New Hope (Special Edition)

    6 2,84%
  • Star Wars V: Empire Strikes Back (Originele versie)

    46 21,80%
  • Star Wars V: Empire Strikes Back (Special Edition)

    85 40,28%
  • Star Wars VI: Return of the Jedi (Originele versie)

    11 5,21%
  • Star Wars VI: Return of the Jedi (Special Edition)

    14 6,64%
Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 205 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret
    Ik mis mijn favoriete Star Wars film in de poll.. je raad al over welke ik het heb.
    Ik vond dit werkelijk waar het meest teleurstellende deel uit heel de reeks. Het acteerwerk was heel erg doorzichtig en het einde van de flm werd echt flink afgeraffeld... [spoiler:8142df727f]ze hadden echt wat meer moeite mogen steken in de bevalling, de reis van Yoda, etc...[/spoiler:8142df727f]

  2. #102

    Standaard

    Ik vond Star Wars II en III juist de leukste van allemaal. Deze films laten ook goed zien wat Yoda nou eigenlijk allemaal kan. Ik vond de Lightsaber gevechten hoe dan ook veel leuker dan in de latere delen. Misschien moet er ook een Poll komen van het leukste Star Wars personage (of deze is er al en ik heb hem nog niet gevonden).
    ''I was there to spark and fan the flame of man's awakening, to spin the wheel of civilization. And when the forest would grow rank and needed clearing for new growth, I was there to set it ablaze''

  3. #103

    Standaard

    toch maar episode V s.e. hands down... acteerwerk was veel beter en de special effects zijn nog altijd niet gedateerd vind ik... elke keer ik'm weer zie verlies ik al het andere uit het oog... actie, avontuur en humor ten top...
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  4. #104

    Standaard

    Star wars V : the empire strikes back is leukste deel.
    Welcome to the worst nightmare of all. REALITY

  5. #105

    Standaard

    Empire Strikes Back S.E. zonder twijfel. EP 5 is veruit de beste van de serie en er is het minst in veranderd sinds het origineel. Daarom de S.E.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Empire Strikes Back S.E. zonder twijfel. EP 5 is veruit de beste van de serie en er is het minst in veranderd sinds het origineel. Daarom de S.E.
    Eensch. Ook voor mij TESB...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    5-4-6-2-1.
    ben wel te spreken over de S.E op 1 ding met dhr Hayden Christensen na... :wink:

    Jar Jar ...nuff said...

    C
    5-4-6-3-2-1 :wink:
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Empire Strikes Back S.E. zonder twijfel. EP 5 is veruit de beste van de serie en er is het minst in veranderd sinds het origineel. Daarom de S.E.
    Waarom stem je dan niet voor de originele versie?
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Empire Strikes Back S.E. zonder twijfel. EP 5 is veruit de beste van de serie en er is het minst in veranderd sinds het origineel. Daarom de S.E.
    Waarom stem je dan niet voor de originele versie?
    Vanwege de verbeterde beeldkwaliteit, toevoeging van de 'echte' emperor, de aanpassing van Cloud City dat ineens een stuk minder overkomt als filmset en de toevoeging van de Wampa scenes (voorheen begreep ik nooit waarom Luke uit die grot vluchtte de kou in, terwijl hij net (zo leek het) de Wampa gedood had).
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  10. #110

    Standaard

    Hm. Kan me daar niet echt in vinden, maar vooruit. Ieder zijn eigen ding.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps
    Hm. Kan me daar niet echt in vinden, maar vooruit. Ieder zijn eigen ding.
    Het is een vrij land, dus dat mag. Ik ben overigens een stuk minder te spreken over sommige toevoegingen in A New Hope en Return of the Jedi. Zoals al die beesten die te pas en te onpas door het beeld moeten lopen, de Jawa's die niet op hun veel te grote rijdier kunnen blijven zitten, de robotjes die voor een komische noot moeten zorgen en natuurlijk de mislukte Jabba the Hutt, alhoewel ik het wel cool vind dat die scene is terug geplaatst. In Return of the Jedi vind ik het vreselijk wat er met de Sarlacc is gebeurd. Een stuk minder dreigend zo.
    Ik vind dat de toevoegingen in ESB een stuk minder ingrijpend zijn, dan bij de andere twee films. En nu was ESB al mijn favoriete film, maar door de toevoegingen is deze toch beter geworden.

    Maar al met al vind ik denk ik toch de S.E.'s interessanter dan de originele versies. Maar goed, ik heb ze allebei op DVD, dus ik kan altijd kiezen.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zelf ben ik gegaan voor Empire Strikes Back SE, daar is niet te gretig omgesprongen met nieuwe beelden in de SE (Return of the Jedi Se is dat dus wel).

    V, VI, IV en dan op verre afstand......I & II
    Vergeet niet dat sommige beelden aangepast moesten worden om de continuiteit van de delen 1t/m3 te kunnen garanderen. :wink:

    Ik heb gestemd op ESB special edition.

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Empire Strikes Back S.E. zonder twijfel. EP 5 is veruit de beste van de serie en er is het minst in veranderd sinds het origineel. Daarom de S.E.
    Waarom stem je dan niet voor de originele versie?
    Originele versie is NIET beter, is sentiment...De verbeterde beelden voegen wel iets toe. Heb in dubio gestaan om wel of niet de originele versies ook aan te schaffen maar na rijp beraad toch achterwege gelaten...de aanpassingen zijn zeker verbeteringen en je moet met de tijd mee...zoals ik in een andere post al eerder heb gezegd zijn sommige aanpassingen een noodzakelijk kwaad. :wink:

    Ik stoor er mij totaal niet aan omdat de essentie van de film totaal niet wordt aangetast maar visueel wordt verrijkt... :wink:

    Daarnaast zijn de SE's DE versies zoals lucas het altijd op het scherm had willen brengen!

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Empire Strikes Back S.E. zonder twijfel. EP 5 is veruit de beste van de serie en er is het minst in veranderd sinds het origineel. Daarom de S.E.
    Waarom stem je dan niet voor de originele versie?
    Originele versie is NIET beter, is sentiment...De verbeterde beelden voegen wel iets toe. Heb in dubio gestaan om wel of niet de originele versies ook aan te schaffen maar na rijp beraad toch achterwege gelaten...de aanpassingen zijn zeker verbeteringen en je moet met de tijd mee...zoals ik in een andere post al eerder heb gezegd zijn sommige aanpassingen een noodzakelijk kwaad. :wink:

    Ik stoor er mij totaal niet aan omdat de essentie van de film totaal niet wordt aangetast maar visueel wordt verrijkt... :wink:

    Daarnaast zijn de SE's DE versies zoals lucas het altijd op het scherm had willen brengen!
    Ik moet eigenlijk toch wel toegeven dat ik me hierbij aansluit. De orginele versies zijn inderdaad sentiment, en Lucas heeft inderdaad de se-versies gemaakt zoals hij dat bij de release van de orginele versies al had willen doen. Helaas had hij destijds gewoon de middelen niet.

    Ik heb er ook over nagedacht om de orginele versies naast de SE versies aan te schaffen, maar ook besloten om dit niet te doen, gewoonweg omdat ik de SE versies visueel veel mooier vindt.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Daarnaast zijn de SE's DE versies zoals lucas het altijd op het scherm had willen brengen!
    Bullshit.

    Waarom liet-ie Greedo dan niet eerst schieten in '77? Waarom veranderde hij dat weer in 2004?
    Waarom filmde hij een versie van de scène met Jabba die, als Jabba inderdaad door een stop-motion versie vervangen zou worden zoals beweerd werd, alle technische mogelijkheden van de late jaren '70 voorbij gingen?
    Waarom nam hij een nieuw lied op voor Return of the Jedi?
    Wat doet een jonge Anakin in Return of the Jedi?

    Ik geloof geen ene moer van dat verhaal van Lucas. Er zal vast wel ergens een kern van waarheid in zitten, maar er zijn teveel gekke veranderingen die daar niet mee kloppen.

    En dat je met je tijd mee moet gaan en dat updaten noodzakelijk is vind al helemaal de grootste onzin. Moeten we dan ook maar alle zwart-wit films gaan inkleuren (iets waar Lucas zelf fel tegenstander van is!)? Moeten de effecten uit elke film ge-update worden, alleen maar omdat we het nu anders/"beter" zouden doen? Ik vind 't echt te gek voor woorden dat zoiets zo algemeen naar buiten gegooid wordt. Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar je zegt 't haast alsof 't op alle films van toepassing is. Je weet nou eenmaal dat als je een 10 jaar (of 30, of 50) oude film gaat kijken dat het niet hetzelfde zal zijn als een film uit 2006.

    Vrij land en alles, maar een antwoord met "je moet met je tijd mee" en "noodzakelijk kwaad" kan ik niet zomaar onbeantwoord voorbij laten gaan.

    Overigens zijn er inderdaad enkele goede dingen gedaan met ESB. De slag om Hoth is opgeschoond, en R2 is weer blauw (altijd fijn).
    De Wampa scène is okee, maar naar mijn mening overbodig.
    Leuk dat Ian McDiarmid er in zit, maar ik heb me nooit gestoord aan die oude Emperor. Vond 'm eigenlijk veel creatiever. En de nieuwe dialoog in die scène creëert een plotgat als ik 't me goed herinner.
    Maar Bespin zag er altijd prima uit, en de setting was oorspronkelijk zelfs meer claustrofobish. Daarbij zitten er volgens mij nu hier en daar wat continuïteitsfoutjes in mbt de achtergrond, en in sommige shots zie je (om pietje precies te zijn) de oude set nog weerspiegeld in de vloer. De shots van Bespin van buiten zijn helemaal niet op hun plaats tussen de oude spierwitte beelden van het interieur. Wel fijn om wat muziek in de film terug te hebben.
    De scène met Vader aan boord van de Executor slaat helemaal nergens op. Niet alleen is het duidelijk ongebruikt materiaal uit Jedi, het is opnieuw nutteloze expositie (moeten we nou echt zien dat-ie erheen gaat? Dat snappen we zo toch ook wel?) en het shot van de shuttle die de planeet verlaat zorgt ervoor dat een deel van de muziek niet meer synchroon loopt.
    De meeste veranderingen doen weinig kwaad (zeker vergeleken met al die rotzooi in Star Wars), maar aangezien ze toch weinig verschil maken, blijft de vraag waarom je überhaupt moet gaan rotzooien met wat toch al een steengoede film was.

    Ik heb allebei de versies meerdere malen gezien, en mijn introductie tot de oude trilogie waren de SEs uit '97. Maar na alle versies, inclusief de 2004 editie, te hebben gezien, ga ik toch echt voor de originele versie. Strakker, creatiever, en historisch interessanter. In mijn ogen één van de weinige perfecte popcornfilms (en meer dan dat).
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Daarnaast zijn de SE's DE versies zoals lucas het altijd op het scherm had willen brengen!
    Bullshit.

    ...
    Op heel veel punten heb je gelijk! Toch zijn het echt de woorden van Lucas dat hij veel dingen in de SE versies nu pas kon laten zien zoals hij ze destijds bedoeld had. Ik meen dat hij het in een docu zegt op de 4de disc van de trilogy, maar daar kan ik me in vergissen. Wat ik wel zeker weet is dat ik het hem heb horen zeggen.

    Toch denk ik persoonlijk dat hij met die woorden bedoeld, dat gevechten, en het aantal toegenomen troopers e.d. een beter beeld geven, van wat Lucas toen al in zijn hoofd had, maar waarvoor hij bij het maken van de orginele versies de middelen niet toe had.

    Wat betreft het toevoegen van bijvoorbeeld de jonge anakin en al die andere dingen in je lijstje, daar zie ik het nut ook niet van in. Ik vind de nieuwe uitvoeringen vooral visueel veel mooier!

  17. #117

    Standaard

    Ik heb het hem ook horen zeggen, maar ik geloof hem niet. Zoals ik al zei, er zal vast een kern van waarheid in zitten, maar er zitten teveel gekke toevoegingen in.

    De SEs zijn haast meer een testbank voor de prequel VFX dan iets anders.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Daarnaast zijn de SE's DE versies zoals lucas het altijd op het scherm had willen brengen!
    Bullshit.

    Waarom liet-ie Greedo dan niet eerst schieten in '77? Waarom veranderde hij dat weer in 2004?
    Waarom filmde hij een versie van de scène met Jabba die, als Jabba inderdaad door een stop-motion versie vervangen zou worden zoals beweerd werd, alle technische mogelijkheden van de late jaren '70 voorbij gingen?
    Waarom nam hij een nieuw lied op voor Return of the Jedi?
    Wat doet een jonge Anakin in Return of the Jedi?

    Ik geloof geen ene moer van dat verhaal van Lucas. Er zal vast wel ergens een kern van waarheid in zitten, maar er zijn teveel gekke veranderingen die daar niet mee kloppen.

    En dat je met je tijd mee moet gaan en dat updaten noodzakelijk is vind al helemaal de grootste onzin. Moeten we dan ook maar alle zwart-wit films gaan inkleuren (iets waar Lucas zelf fel tegenstander van is!)? Moeten de effecten uit elke film ge-update worden, alleen maar omdat we het nu anders/"beter" zouden doen? Ik vind 't echt te gek voor woorden dat zoiets zo algemeen naar buiten gegooid wordt. Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar je zegt 't haast alsof 't op alle films van toepassing is. Je weet nou eenmaal dat als je een 10 jaar (of 30, of 50) oude film gaat kijken dat het niet hetzelfde zal zijn als een film uit 2006.

    Vrij land en alles, maar een antwoord met "je moet met je tijd mee" en "noodzakelijk kwaad" kan ik niet zomaar onbeantwoord voorbij laten gaan.

    Overigens zijn er inderdaad enkele goede dingen gedaan met ESB. De slag om Hoth is opgeschoond, en R2 is weer blauw (altijd fijn).
    De Wampa scène is okee, maar naar mijn mening overbodig.
    Leuk dat Ian McDiarmid er in zit, maar ik heb me nooit gestoord aan die oude Emperor. Vond 'm eigenlijk veel creatiever. En de nieuwe dialoog in die scène creëert een plotgat als ik 't me goed herinner.
    Maar Bespin zag er altijd prima uit, en de setting was oorspronkelijk zelfs meer claustrofobish. Daarbij zitten er volgens mij nu hier en daar wat continuïteitsfoutjes in mbt de achtergrond, en in sommige shots zie je (om pietje precies te zijn) de oude set nog weerspiegeld in de vloer. De shots van Bespin van buiten zijn helemaal niet op hun plaats tussen de oude spierwitte beelden van het interieur. Wel fijn om wat muziek in de film terug te hebben.
    De scène met Vader aan boord van de Executor slaat helemaal nergens op. Niet alleen is het duidelijk ongebruikt materiaal uit Jedi, het is opnieuw nutteloze expositie (moeten we nou echt zien dat-ie erheen gaat? Dat snappen we zo toch ook wel?) en het shot van de shuttle die de planeet verlaat zorgt ervoor dat een deel van de muziek niet meer synchroon loopt.
    De meeste veranderingen doen weinig kwaad (zeker vergeleken met al die rotzooi in Star Wars), maar aangezien ze toch weinig verschil maken, blijft de vraag waarom je überhaupt moet gaan rotzooien met wat toch al een steengoede film was.

    Ik heb allebei de versies meerdere malen gezien, en mijn introductie tot de oude trilogie waren de SEs uit '97. Maar na alle versies, inclusief de 2004 editie, te hebben gezien, ga ik toch echt voor de originele versie. Strakker, creatiever, en historisch interessanter. In mijn ogen één van de weinige perfecte popcornfilms (en meer dan dat).
    Tja als je het beter weet dan de regiseur zelf... 8)

  19. #119

    Standaard

    De discussie wordt wel heftig gevoerd, hè. Het gaat maar om een film. De ene versie of de andere. Wie maakt het wat uit. De een lust graag appels en de ander liever peren.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    De discussie wordt wel heftig gevoerd, hè. Het gaat maar om een film. De ene versie of de andere. Wie maakt het wat uit. De een lust graag appels en de ander liever peren.
    juist, maar je komt ook op een forum om gesprekken te voeren, discussies te voeren, en meningen te uiten... ik vind het wel lekker lezen zo, ieder z'n mening... zo leer je weer wat bij en zie je de dingen ook eens vanuit een ander perspectief... zolang er niet word gescholden en echt ruzie wordt gemaakt kan het allemaal wel vind ik
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kendorjia
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    De discussie wordt wel heftig gevoerd, hè. Het gaat maar om een film. De ene versie of de andere. Wie maakt het wat uit. De een lust graag appels en de ander liever peren.
    juist, maar je komt ook op een forum om gesprekken te voeren, discussies te voeren, en meningen te uiten... ik vind het wel lekker lezen zo, ieder z'n mening... zo leer je weer wat bij en zie je de dingen ook eens vanuit een ander perspectief... zolang er niet word gescholden en echt ruzie wordt gemaakt kan het allemaal wel vind ik
    Mee eens. Ik bedoelde ook niet te zeggen, dat er niet gediscussieerd mag worden. Maar veel discussies op dit forum verzanden in modder gooien over en weer. Dat wilde ik een beetje voorkomen.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  22. #122

    Standaard

    Leukste Star Wars film tot nu toe? Wat dacht je van de leukste Jedi tot nu toe?

    Ik stem voor Yoda. De leukste, sterkste, grappigste en meest wijze Jedi van allemaal.
    ''I was there to spark and fan the flame of man's awakening, to spin the wheel of civilization. And when the forest would grow rank and needed clearing for new growth, I was there to set it ablaze''

  23. #123
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    Fort Kerium, New Texas

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InfinitusImmortalitas
    Leukste Star Wars film tot nu toe? Wat dacht je van de leukste Jedi tot nu toe?

    Ik stem voor Yoda. De leukste, sterkste, grappigste en meest wijze Jedi van allemaal.
    Die wijsheid heeft wel wat deukjes opgelopen; we plaatsen het meisje van de tweeling bij een van de grootste tegenstanders van het keizerrijk, en de jongen bij zijn familie op tatooine zonder dat we zijn naam veranderen.
    Maar goed..... Yoda blijft de interessantste Jedi. Mede omdat de rest wel heel makkelijk het loodje legde nadat order 66 werd gegeven.
    There is a thin line between being a hero and being a memory - Optimus Prime

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bravestarr
    Die wijsheid heeft wel wat deukjes opgelopen; we plaatsen het meisje van de tweeling bij een van de grootste tegenstanders van het keizerrijk, en de jongen bij zijn familie op tatooine zonder dat we zijn naam veranderen.
    Daar kan Yoda niets aan doen. Dat is de niet de man die aan de touwtjes trekt (lees: die het verhaal verzonnen heeft). En waarom zou een baby bij Organa een stomme zet zijn. Zou het keizerrijk daar als eerste zoeken? Volgens mij duurt het nog een jaar of 17-18 voordat [spoiler:aad829c32d]Alderaan wordt opgeblazen[/spoiler:aad829c32d], dus dat valt allemaal best wel mee. [spoiler:aad829c32d]En dan nog wordt Alderaan niet opgeblazen met als doel de rebellen te vernietigen, maar omdat Leia liegt en Tarkin de Death Star wil testen[/spoiler:aad829c32d].

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bravestarr
    Maar goed..... Yoda blijft de interessantste Jedi. Mede omdat de rest wel heel makkelijk het loodje legde nadat order 66 werd gegeven.
    [spoiler:aad829c32d]Ze werden verraden en de "Dark Side clouded their judgement"[/spoiler:aad829c32d], dus konden ze het niet zien aankomen.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bravestarr
    Maar goed..... Yoda blijft de interessantste Jedi. Mede omdat de rest wel heel makkelijk het loodje legde nadat order 66 werd gegeven.
    Dat was wel een pijnlijk moment. In één klap bijna alle Jedi's weg. Het kwam niet echt als een verassing natuurlijk, want in de laatste 3 delen wisten we al dat er vrijwel geen Jedi's meer over waren. En we wisten natuurlijk ook dat Obi-Wan en Yoda order 66 zouden overleven. Maar het was alsnog wel mooi gemaakt.

    Ik vond het wel grappig dat Yoda geërgerd de ruimte van Lord Sideous binnen kwam en vervolgens de wachters tegen de muur aan smeed. Dat Yoda van Lord Sideous verloor was gewoon dikke pech. Als je het mij vraagt is hij sterker dan de Sith.
    ''I was there to spark and fan the flame of man's awakening, to spin the wheel of civilization. And when the forest would grow rank and needed clearing for new growth, I was there to set it ablaze''

Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •