Bekijk uitslag poll: Mijn vrouw snapt niets van mijn HT hobby

Stemmers
64. Je mag niet stemmen in deze poll
  • nee, ze snapt er helemaal niets van.

    4 6,25%
  • nee, ze snapt niet waarom ik zoveel DVD's koop.

    10 15,63%
  • nee, ze snapt mijn opwaarderingen van HT apparatuur niet (kabels, speakers etc).

    11 17,19%
  • nee, het is maar film dus rechtstreeks de DVDspeler in de TV is net zo goed.

    10 15,63%
  • gelukkig wel!!!!

    24 37,50%
  • STOMME POL ik ben zelf vrouw!!!!!!!!!!!

    5 7,81%
Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 157 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het grote onderzoek: vrouwen en HT/DVD's

    Naarmate ik langer op DVD.nl rondzwerf merk ik dat meer mannen hetzelfde hebben, namelijk dat vrouw/vriendin het niet altijd eens is met :
    - De uitgaven aan DVD's
    - Het volume tijdens het afspelen
    - De wijze waarop films bekenen worden (niet gestoord willen worden omdat je er zo "in" zit)
    - Opwaarderingen etc.

    Vroeg me af of dat nou echt zoveel voorkomt, laat het me weten.....
    Kun je eindelijk eens zien of je alleen bent of niet

  2. #2

    Standaard

    mijn vrouw heeft haar eigen hobby
    ze koopt kasten vool met lingerie

  3. #3

    Standaard

    Hee Edgar
    Nou mijn vrouw moet ik maar even omzetten naar mijn vriendin.
    Ten eerste is mijn vriendin redelijk een film freak. Dan heb ik het niet zozeer over actie films of romantische comedies, maar ze is fan vart filmhuis titels (gaan daar ook wel naartoe, vaak in Utrecht). Samen wonen doen we nog niet, dus ik kan wel ongestoord mijn films kijken. Als we wel samen kijken houd ze ook van een flink volume, maar dat is dus niet echt nodig volgens haar. Surround vind ze grappig, maar niet zo essentieel als dat ik het vind (hoef zelf ook niet perse alles met surround te bekijken). Ze begrijpt alleen niet dat ik zoveel DVD's heb (doen wel meer mensen en ik ben op dit forum nog maar een kleine speler), vooral niet van bepaalde films.
    Nu ze mij langer kent begrijpt ze al meer van die hobby van mij en herkent nu ook de meerwaarde van een mooie HT. Vooral nu ze er ook wel eens audio cd's mee afspeelt vind ze het een fantastisch apparaat. De technische aspecten van een HT laten haar compleet koud, dus kabels uitbreidingen kunnen haar niet interesseren. Heb een tijdje rond gelopen om misschien een Marantz AVR 5400 OSE te kopen en dat kon ze toch echt niet begrijpen, "de set is nu toch goed" was de kreet die ik toen veel hoorde.
    Ach ja, is misschien ook wel zo en dan moet mijn enthousiasme geremd worden. Wat financiele armslag zou ook wel lekker zijn als we misschien toch gaan samen wonen.

    Mn vriendin begrijpt het dus ten dele, maar niet helemaal!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris tervoort
    mijn vrouw heeft haar eigen hobby
    ze koopt kasten vool met lingerie
    Haha zo'n vriendin heb ik ook, helemaal geen vervelende hobby!!! :wink:

  5. #5

    Standaard

    Edgar,

    Heeft volgens jou deze thread een meerwaarde ten opzichte van deze?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Edgar,

    Heeft volgens jou deze thread een meerwaarde ten opzichte van deze?
    Herjan, wel gezocht, maar over het hoofd gezien bij de resultaten denk ik.
    Maar deze heeft wel een pol .........
    Je mag ze van mij ook samenvoegen als dat kan :wink: .

  7. #7

    Standaard

    Ik had eigenlijk wel de eerste vier opties in de poll willen aanvinken, maar helaas....ik mocht er maar eentje kiezen. Dan maar de eerste.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik had eigenlijk wel de eerste vier opties in de poll willen aanvinken, maar helaas....ik mocht er maar eentje kiezen. Dan maar de eerste.
    de eerste is ook voor het geval er echt geen wederzijds begrip is.
    Mijn vrouw vraagt zich vaak af waarom ik zoveel DVD's koop, en waarom ik uberhaupt een HT wilde.

    Na lang miepen stemde ze toch in met mijn huidige Yamaha. Zelf had ik liever nog meer uitgegeven, maar dat was volgens haar dus echt belachelijk en de upgrade van bijgeleverde dropveters naar Oehlbach nam ze me ook niet in dank af. Het aan de muur hangen van de surrounds vond ze zelfs niet leuk, maar als we nu een film kijken zegt ze dat de speaker boven haar hoofd het niet doet.

    Die doet het wel, echter, door de beperkte ruimte staat onze bank tegen de muur waar ook de speakers hangen. Ze hangen boven zithoogte en iets schuin naar binnen, maar als je er dan precies onder zit hoor je hem minder dan de tegenoverliggende speaker waarvan de spreiding je wel bereikt. Moet ik nog steeds een goede oplossing voor vinden, maar da's teveel offtopic.

    Maar al met al snapt ze er dus echt niets van, volgens haar kan je de film net zo goed via de tv horen, en met zwarte balken kijken. En de TV, die is 12 jaar oud, maar hij doet het toch nog goed?????? waarom dan een breedbeeld kopen????

  9. #9

    Standaard

    ik heb gestemd op "gelukkig wel"

    ze snapt er niks van en vraagt mij vaak of het wat zachter kan. Bij een premiere in de bios wil ze nog wel een uitroepen "hé, die heb ik al gezien"
    Maar sinds we een beamer in huis hebben blijft ze toch vaker kijken.
    bovendien is ze altijd erg "supportive" als ik apparatuur of dvd's koop
    Mijn dochter (ook een vrouw) en ondergetekende kijken vaak samen DVD op de ht , maar dat zijn vaak series (24 en C.S.I.)
    Met actie en vooral SciFI zit ik alleen (of met vrienden) te kijken, star wars e.d. vinden ze echt niet leuk.

    p.s. mijn zoon kijkt never op de ht maar dvd op zijn mono 37cm tv-tje, geniet toch ook van zijn films

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Mijn vriendin kan gelukkig behoorlijk meegaan in de hobby. De grootste mazzel vind ik nog dat ze het niet erg vindt (mooi zelfs) dat we 4 grote zuilspeakers in de woonkamer hebben staan.

    Ze kleuren mooi bij de rest van het meubilair (beuken), maar toch...de meeste vrouwen willen absoluut geen grote speakers in de woonkamer.

    Daarnaast houdt mijn vriendin ook van een muziekje, dus qua stereo moet het wel een beetje klinken. Dus de upgrade naar de Denon 2803 i.c.m. een Denon 2200 vond ze prima, al was het alleen maar omdat zij zilver mooier vindt dan zwart

    En we hadden een zwarte Onkyo combi staan.

    Ook de keus voor een Loewe tv stond ze volledig achter. Vond ze zelf ook de mooiste, dus pas de problème :wink:

    Ze kijkt zelf niet zoveel films als ik, maar vindt het wel erg leuk dat we de set hebben. Heb haar inmiddels geleerd hoe je een een CD via Ext in van de reciever moet afspelen en het digitale- en videocircuit van de DVD speler kan uitzetten t.b.v. van de geluidskwaliteit.

    Geen reden tot klagen in ieder geval
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  12. #12

    Standaard

    Gelukkig vind mijn vriendin films kijken ook erg leuk en heeft er totaal geen problemen mee dat ik zo af en toe een filmpje koop (dat doet ze zelf ook wel eens namelijk).
    Gelukkig weet ze niet wat m'n HT en toebehoren gekost heeft dus daar kan ze niet over zeuren

  13. #13

    Standaard

    mijn vriendin doet gelukkig nooit moeilijk over mijn dvd aankopen ze heeft er zelf inmiddels ook behoorlijk wat (spaart disney) af en toe vindt zegt ze alleen iets van het is toch al goed waarom dan beter (bijvoorbeeld van 70cm breedbeeld naar 82cm) die ander was toch ook mooi zegt ze dan

    maar al met al heb ik het goed getroffen want ze zegt altijd als je dat wil wil moet je het kopen
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #14

    Standaard

    Mijn vriendin is zelf geen film- of HT-fan, wel kijkt ze graag een filmpje mee.
    Maar, ... gelukkig SNAPT ze wel dat ik het leuk vindt en kan ze genieten van mijn genieten.
    We kijken zowel 4:3 CRT als (incidenteel) via beamer, wel steeds met HT-geluid...
    Inderdaad vraagt ze af & toe (gelukkig niet vaak) bij heftig geluid of het even wat zachter kan, wat jammer is, maar geen ramp.

  15. #15

    Standaard

    Mijn vriendin vindt het wel leuk om films te kijken, maar ze snapt mijn verzamelwoede van DVD's niet (niet dat ik er al zoveel heb, maar het begint al ergens op te lijken).

    Met de aanschaf van apparatuur heeft ze niet zoveel problemen, sterker nog, zij was juist de drijvende factor achter onze laatste upgrade van een 7 jaar oude NAD versterker + cd met een thomson dvd-speler naar een hele mooie set van Denon met SACD/DVD-speler waarbij we ook maar gelijk onze speakers hebben uitgebreid met een subwoofer (front, center en sub zijn allen van KEF - de uniQ serie). Helaas zijn onze front speakers nog wel de kleinste uit de serie, want grote speakers vond ze niet zo mooi.

    Helaas ziet ze het nog niet zitten om onze breedbeeld uit te breiden met een beamer. Nou hebben we daar ook weinig plaats voor in de huiskamer, maar het zou wel erg leuk zijn. Niet alleen voor films, maar ook om te kunnen gamen (Xbox).

  16. #16
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    haha ... kheb geen vrouw. :wink:

    btw die keuze mis ik nog in de Poll.

  17. #17

    Standaard

    Ik bof ook mijn vrouw kan ook erg genieten van onze HT, we hebben sinds kort een aparte HT ruimte en we hoorden via via over bioscoopstoelen en mijn vrouw stond als 1e te trappelen om deze aan te schaffen zodoende hebben we er nu ook 5 in huis .........

    Mijn vrouw vond het leuk om de HT in te delen buiten de apparatuur dan die heb ik neer gezet maar voor de rest qua indeling en kleur heeft mijn vrouw gedaan, mooie lambrisiring en de muren bioscoopdonkerrood past mooi bij de stoelen :wink: .......was wel wat werk maar dan heb je ook wat, en we genieten samen van de films, ze kijkt niet alles SF bv kan haar niet boeien maar actie en goeie thrillers daar kijken we samen vol overgave naar.

    En ook met upgraden is ze niet moeilijk vorig jaar een andere beamer gekocht en mijn budget was max 1500 euro, maar mijn vrouw zag er een van 2300 euro en zag al aan mij dat ik die erg mooi vond........dan is ze niet moeilijk en zegt kopen die hap....

    Sta nu aan de vooravond van een nieuwe upgrade, nieuwe reciever, of speakers daar ben ik nog niet uit maar mijn voorkeur gaat uit naar speakers, is nu een allergaartje en wil er een geheel van maken, maar ik weet zeker dat ze daar ook niet moeilijk over doet, en over geluidsvolume doet ze ook niet moeilijk liever harder dan zachter......hmmmm wie is er nu eigenlijk de HT liefhebber bij ons thuis bedenk ik me ineens :wink: :wink: , nee is maar een geintje, als het aan mij ligt koop ik voor 2 of 300 euro per maand aan DVD's maar ik schijn ook wel eens een nieuwe broek of schoenen nodig te hebben......een persoonlijke upgrade als het ware :P , dus wat dat betreft houd ze me wel in de hand, maar koop zeker voor rond de 100 euro in de maand aan glimmende schijfjes....

    Nee ik bof met mijn vrouw is gelukkig net zo filmgek als ik.
    Grtz Ron

  18. #18

    Standaard

    Even een kleine update waarom ik deze poll/draad begonnen was:

    we hebben beneden een 70cm grootbeeld TV staan, van Blaupunkt en 12 jaar oud met een kapotte SCART aansluiting en DVD klijken gaat dus als volgt:
    video aan en op AV kanaal zetten, TV op video kanaal zetten, DVD speler en receiver aan, en draaien maar. De DVD zit namelijk met een Vivanco Cinch(tulp) kabel op de video aangesloten ivm die kapotte scart op de TV.

    Boven staat een 62cm TV van een wazig merk en nog ouder dan 12 jaar. De beeldbuis heeft bovenin strepen lopen die alles op zijn kop weergeven (een hoge bal met voetbal is dus net een pingpong wedstrijd ineens, hij stuitert in het bovenste gedeelte van het beeld als het ware heen en weer).

    Nu heb ik een leuke financiele meevaller, dus ik d8, een 82cm breedbeeld van ongeveer 600 euri moet toch een leuke investering zijn, zodat de blaupunkt naar boven kan en die andere (eindelijk) weg. "Er wordt geen nieuwe TV gekocht zolang deze het nog doet!" is het antwoord. Tsja, en als ik dan zo alle reacties lees, vraag ik me toch af of ik niet de verkeerde vrouw getrouwd heb :wink: .

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    "Er wordt geen nieuwe TV gekocht zolang deze het nog doet!" is het antwoord. Tsja, en als ik dan zo alle reacties lees, vraag ik me toch af of ik niet de verkeerde vrouw getrouwd heb :wink: .
    Dus zolang hij het doet komt er geen nieuwe? Maar een nieuwe is dan toch zo geregeld :wink: gewoon de TV saboteren (een draadje is zo losgemaakt) en zeggen van:

    "Ja schat ik weet het ook niet, maar ineens deed hij het niet meer! Was ook al een oud beestje, 12 jaar en die TV's hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven. Dat snap jij toch ook wel?"

    Je kijkt dan even beteuterd naar het kappotte toestel en daarna met een zielige blik naar je vrouw. En voila, jij mag van je meevaller een 82cm gaan halen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    "Er wordt geen nieuwe TV gekocht zolang deze het nog doet!" is het antwoord. Tsja, en als ik dan zo alle reacties lees, vraag ik me toch af of ik niet de verkeerde vrouw getrouwd heb :wink: .
    Dus zolang hij het doet komt er geen nieuwe? Maar een nieuwe is dan toch zo geregeld :wink: gewoon de TV saboteren en zeggen van:

    "Ja schat ik weet het ook niet, maar ineens deed hij het niet meer! Was ook al een oud beestje, 12 jaar en die TV's hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven. Dat snap jij toch ook wel?"

    Je kijkt dan even beteuterd naar het kappotte toestel en daarna met een zielige blik naar je vrouw. En voila, jij mag van je meevaller een 82cm gaan halen.
    Dan moet ik toch eerst even wacten, want dit was afgelopen weekend, dan valt het teveel op als de TV het nu ineens begeeft.

    Maar, hij moet toch zo te saboterenzijn dat hij stuk gaat als ik er niet ben, zo perfect zijn :wink:
    Misschien een draadje beginnen: hoe saboteer ik mijn huidige apparaat als ik een nieuwe wil en mijn vrouw niet??????

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Maar, hij moet toch zo te saboterenzijn dat hij stuk gaat als ik er niet ben, zo perfect zijn :wink:
    Misschien een draadje beginnen: hoe saboteer ik mijn huidige apparaat als ik een nieuwe wil en mijn vrouw niet??????
    Goed idee!
    Misschien handig om er ook een paar acteertips bij te vragen, om het geheel nog realistischer (en dramatischer) over te laten komen.

    Er is nog hoop!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Hoe saboteer ik mijn huidige apparaat als ik een nieuwe wil en mijn vrouw niet??????
    Je hebt 't niet van mij, maarre...

    Neem een goudvis. Zet de kom op de TV. Neem vervolgens een kat in huis... Succes verzekerd!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    "Er wordt geen nieuwe TV gekocht zolang deze het nog doet!" is het antwoord. Tsja, en als ik dan zo alle reacties lees, vraag ik me toch af of ik niet de verkeerde vrouw getrouwd heb :wink: .
    Dus zolang hij het doet komt er geen nieuwe? Maar een nieuwe is dan toch zo geregeld :wink: gewoon de TV saboteren en zeggen van:

    "Ja schat ik weet het ook niet, maar ineens deed hij het niet meer! Was ook al een oud beestje, 12 jaar en die TV's hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven. Dat snap jij toch ook wel?"

    Je kijkt dan even beteuterd naar het kappotte toestel en daarna met een zielige blik naar je vrouw. En voila, jij mag van je meevaller een 82cm gaan halen.
    Dan moet ik toch eerst even wacten, want dit was afgelopen weekend, dan valt het teveel op als de TV het nu ineens begeeft.

    Maar, hij moet toch zo te saboterenzijn dat hij stuk gaat als ik er niet ben, zo perfect zijn :wink:
    Misschien een draadje beginnen: hoe saboteer ik mijn huidige apparaat als ik een nieuwe wil en mijn vrouw niet??????
    ik moet het op het moment doen met een 70 cm 3:4 beeld... Mijn vriendin geeft hetzelfde argument als jouw vrouw: "Zolang hij het doet, geen nieuwe!" toen ik begon over een beamer ("kijk schat, DAT geeft een mooi groot beeld!"), was het huis helemaal te klein: "Daar is onze kamer toch veel te klein voor"(kamer van 5 bij 6) en "da's toch veel te duur!". Ik ga gewoon net zo lang zeuren totdat het "mag" er is, en als dat niet lukt, ga ik stiekum sparen en net zo stiekun zo'n ding halen!

    Ligt het aan mij, of hebben in ons geval de vrouwen de broek aan? Waarom laten we dat toe eigenlijk? Het is toch onze hobbie? Als zij hun 84-ste paar schoenen het huis inslepen, hoor je ons toch ook niet zeggen: "schat, je hebt er al 83 boven liggen?" Stel je voor, dan krijg je de wind van voren!
    Nee, het moest maar eens afgelopen zijn met dat terreur van die vrouwen! Ik pleit voor:
    De HT-macht aan de mannen!!

    :P
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Maar, hij moet toch zo te saboterenzijn dat hij stuk gaat als ik er niet ben, zo perfect zijn :wink:
    Kijk je wel uit dan dat je niet per ongeluk je vrouw opblaast als ze nietsvermoedend de TV aanzet en het ding explodeert?

  25. #25

    Standaard

    Mijn vriendin ziet een beamer echt wel zitten. Zeker met een (elektrisch) rolscherm. Maar aangezien ze de keuze voor een beamer in eerste instantie aan mij over laat, zal het nog wel even duren. Ik wil namelijk een goede, betaalbare DLP-projector. En daar wacht ik nog even op, totdat alle kinderziektes verdwenen zijn van dat type.

    Daarnaast hebben mijn vriendin en ik een soort "zakgeld-regeling". Om te voorkomen dat ik al ons geld uitgeef aan DVD's en apparatuur, en zij niet aan kleding e.d., hebben we elk een persoonlijk maandsbudget. Alleen als we apparatuur kopen, doen we dat samen en van gezamenlijk geld. Klinkt heel kinderachtig, maar 't werkt wel! Ook voor mij, want nu kan ik tenminste m'n DVD-verslaving in de hand houden...

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •