Bekijk uitslag poll: Mijn vrouw snapt niets van mijn HT hobby

Stemmers
64. Je mag niet stemmen in deze poll
  • nee, ze snapt er helemaal niets van.

    4 6,25%
  • nee, ze snapt niet waarom ik zoveel DVD's koop.

    10 15,63%
  • nee, ze snapt mijn opwaarderingen van HT apparatuur niet (kabels, speakers etc).

    11 17,19%
  • nee, het is maar film dus rechtstreeks de DVDspeler in de TV is net zo goed.

    10 15,63%
  • gelukkig wel!!!!

    24 37,50%
  • STOMME POL ik ben zelf vrouw!!!!!!!!!!!

    5 7,81%
Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 157 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    vraag ik me toch af of ik niet de verkeerde vrouw getrouwd heb :wink: .
    als ze lekker kan koken niet :wink:

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Hoe saboteer ik mijn huidige apparaat als ik een nieuwe wil en mijn vrouw niet??????
    Je hebt 't niet van mij, maarre...

    Neem een goudvis. Zet de kom op de TV. Neem vervolgens een kat in huis... Succes verzekerd!
    en je bent gelijk weer van je goudvis en waarschijnlijk ook van je kat af

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Daarnaast hebben mijn vriendin en ik een soort "zakgeld-regeling". Om te voorkomen dat ik al ons geld uitgeef aan DVD's en apparatuur, en zij niet aan kleding e.d., hebben we elk een persoonlijk maandsbudget. Alleen als we apparatuur kopen, doen we dat samen en van gezamenlijk geld. Klinkt heel kinderachtig, maar 't werkt wel! Ook voor mij, want nu kan ik tenminste m'n DVD-verslaving in de hand houden...
    Mijn vriendin en ik doen het ook zo. Werkt prima. Alleen doordat de apparatuur van het gezamenlijke budget wordt gekocht, heb ik haar mening te respecteren. Dingen die niet echt nodig zijn worden (nog) niet gekocht.

    Dit houdt in dat de Xbox en DVD-recorder nog even moeten wachten.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #29

    Standaard

    wij lossen het samen op, bij ons is niemand de baas
    wij hebben al bijna 25 jaar samen een budget en als het haalbaar is kopen wij het. ze is altijd enthiousiast voor mij, en ik voor haar.

    Toen wij de beamer kochten kwamen de vrouwen (ik heb een dochter en een zoon) in huis met het idee hoe we de kamer zo in konden richten dat de projectie het best tot z'n recht kwam, en verdomd ze hadden nog gelijk ook. Mijn kamer is ook maar 5 bij 5 heb toch mooi een projectie van 275cm diagonaal. Geen gezeur toen we verduisternde gordijn nodig hadden etc etc.

    afspelen is natuurlijk een andere zaak, maar ik krijg genoeg ruimte en tijd om de films te zien die ik wil zien en hoe ik ze wil zien.

    scifi, actie e.d kijk ik altijd alleen ze vind er gewoon niks aan. De rest kijken we samen, bij "dialoog" films hoeft het volume niet zo hard

    wel zielig als je je partner in de maling moet nemen om je zin te krijgen, ik zou zeggen dat het dan niet lekker spoort tussen jullie

  5. #30

    Standaard

    Nu heb ik een leuke financiele meevaller, dus ik d8, een 82cm breedbeeld van ongeveer 600 euri moet toch een leuke investering zijn, zodat de blaupunkt naar boven kan en die andere (eindelijk) weg. "Er wordt geen nieuwe TV gekocht zolang deze het nog doet!" is het antwoord.
    Lekker herkenbaar, ik zit ook te wachten op een nieuwe televisie een 100 HZ, hebben nu een 50 hz.

    wel zielig als je je partner in de maling moet nemen om je zin te krijgen, ik zou zeggen dat het dan niet lekker spoort tussen jullie
    Hmm denk je dat ze jouw niet in de maling nemen met allerleihande nutteloze aankopen? ze weten het vaak alleen slimmer te brengen, hebben een beter gevoel voor timing en zijn minder direct. De man is vaak wat makkelijker te doorzien. Voor veel vrouwen is Hifi apparatuur nu eenmaal een zinloos iets (ergens hebben ze wel gelijk, maar ja wat denk je van schoeisel en dan in veelvoud) en omdat de meesten vaak een gemeenschappelijke beurs hebben is overleg en dus een bepaalde vorm van goedkeuring nodig. Beetje creatief worden is dus niet slecht.

  6. #31

    Standaard

    Hmm... Ik dacht iedereen een geintje maakte over dat "in de maling nemen" van hun vriendin/vrouw. Maar als ik zo het bericht van Rotwang lees, zijn er blijkbaar echt heren die hun partner moeten bedriegen om hun zin te krijgen... In dat geval ben ik het eens met hitchberg: dan is er iets serieus mis in je relatie!

    Nieuwe speakers, receiver o.i.d. gaat bij mij thuis altijd is samenspraak. Ik doe wel het "marktonderzoek", maar bij luistersessies gaat zij mee en besluiten we samen wat en wanneer we iets kopen.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    [Hmm denk je dat ze jouw niet in de maling nemen met allerleihande nutteloze aankopen?
    nee

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marty vanluit
    Ligt het aan mij, of hebben in ons geval de vrouwen de broek aan? Waarom laten we dat toe eigenlijk? Het is toch onze hobbie? Als zij hun 84-ste paar schoenen het huis inslepen, hoor je ons toch ook niet zeggen: "schat, je hebt er al 83 boven liggen?" Stel je voor, dan krijg je de wind van voren!
    Je klinkt een beetje gefrustreerd Marty, je moet dus wel zeuren als er 83 paar schoenen staan! Dat jij dat niet doet en nu je vriendin/vrouw de broek aanheeft, is toch totaal je eigenschuld.
    Ben ik blij dat mn vriendin niet gek is van schoenen, alleen maar van andere kleding. Gelukkig is ze een muziek freak en kan een goede set echt waarderen (vrouwen hebben meestal een beter gehoor dan mannen).

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitchberg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    [Hmm denk je dat ze jouw niet in de maling nemen met allerleihande nutteloze aankopen?
    nee
    Hier ook niet. Wel als ze laarzen of zo zou kopen van 600 euro uit het gezamenlijke budget, maar wat ze van haar eigen rekening doet zal mij een zorg zijn. Omgekeerd werkt het net zo: welke DVD's ik koop maakt haar niet uit, maar als ik een stel giftsets zou bestellen op gezamenlijke kosten, heb ik wat uit te leggen...

    Maar haar hierin bedriegen zou ik nooit doen en ik weet zeker dat zij mij ook niet op welke manier dan ook zou bedriegen (sowieso kan ze slecht liegen ). Waarschijnlijk dat daarom mijn relatie nu al 8 jaar duurt...

  10. #35

    Standaard

    Blijkbaar doorzien veel heren hier de vrouwen niet, kom op, als ze zogenaamd weer iets nodig hebben omdat net die ene broek niet bij dat blousje past en laat staan het zoveelste paar schoenen etc. Dan heb ik het nog niet eens over het boeken van weekendjes, vakanties e.d. omdat ze er echt uit moeten.

    Het heeft niets met frustratie te maken maar met andere interesses die vaak samen net iets te veel geld kosten waardoor het een voor het ander wijken moet.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    Blijkbaar doorzien veel heren hier de vrouwen niet, kom op, als ze zogenaamd weer iets nodig hebben omdat net die ene broek niet bij dat blousje past en laat staan het zoveelste paar schoenen etc. Dan heb ik het nog niet eens over het boeken van weekendjes, vakanties e.d. omdat ze er echt uit moeten.

    Het heeft niets met frustratie te maken maar met andere interesses die vaak samen net iets te veel geld kosten waardoor het een voor het ander wijken moet.
    ik zal misschien wel heel naief zijn maar nogmaals, NEE. Hoe knullig het ook klinkt maar eerlijkheid..........

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    Dan heb ik het nog niet eens over het boeken van weekendjes, vakanties e.d. omdat ze er echt uit moeten.
    Dat komt meestal bij mij vandaan!

    Maar serieus: volgens mij moet jij (weer) vertrouwen in vrouwen krijgen... En je realiseren dat kleding voor haar zoiets is als DVD's voor jou...

  13. #38

    Standaard

    Zelf vind ik het ook niet erg als mn vriendin veel geld uitgeeft aan kleding, ziet ze er erg aantrekkelijk uit! Misschien vind ik het op die mannier niet erg, maar ze is vrij om te doen met haar geld wat ze wil. Af en toe een kritische vraag stellen is ook niet verkeerd.

    Die weekendjes weg....helemaal niks mis mee!

  14. #39

    Standaard

    Tja, ik kan alleen maar zeggen dat ik een schat van een vrouw heb waarmee ik inmiddels al bijna 25 jaar lief en leed deel.

    Alle uitgaven die wij doen wordt besproken en goed afgewogen zodat de primaire behoeften niet lijden onder de neugten, iets wat ik zelf ook niet zou willen. Een ht is mooi, maar eten, hypotheek of dat de kinderen kunnen studeren is belangrijker. Ht is, hoe mooi ook, bijzaak.

    Mijn vrouw is een kei met cijfers en mede door haar heb ik nu een dijk van een ht en dat terwijl het haar niet eens warm of koud maakt. Alhoewel ze nu wel begrijpt waarom ik een projector wilde hebben. Ze kijkt zelfs af en toe mee en dat deed ze anders nooit!.

    Natuurlijk steun ik haar op dezelfde manier bij haar aanschaffen. Dat vind ik meer dan normaal. Dat zij ook haar eigen interesses heeft is toch helemaal niet erg? Iedereen is nu eenmaal uniek en bijzonder en dat hoor je te respecteren!

    Nee, ik heb maar een term voor mijzelf: bofkont :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #40

    Standaard

    Even in de discussie mengen, mijn vrouw en ik heben dus wel een goede relatie en zijn altijd eerlijk tegen elkaar. Ik zal haar dus ook niet bedonderen of de TV express saboteren.

    Het geval bij ons is alleen dat zij gewend is aan bedragen van ron de 20 euro uitgeven omdat ze een echte koopjesjager is. Echter, dat doet ze regelmatig en geeft derhalve maandelijks best veel uit maar verdeeld over allemaal kleien bedragen. Omdat we 3 kinderen heben en die ook best veel kosten, heb ik daar op zich geen problemen mee, en ik maak haar ook duidelijk als ze onzin koopt of teveel koopt. Ook ik moet haar wel eens in toom houden omdat ze ander teveel koopt, puur omdat het goedkoop is.

    Maar dat werkt dus 2 kanten op. Ik heb zelf namelijk geen hand, maar een pols -> groooooot gat -> nagels :wink: . Zij weet dus dat ik graag geld uitgeef, en het liefst aan dure dingen en daar ontstaat dus de verwaaring, want wanneer is een dure aankoop nodig/zinnig en wanneer niet? Ons eenvoudige HT zat al 1,5 jaar in de planning totdat we het eindelijk eens waren. Maar vervanging van 14 jaar oude apparatuur, ook al werkt het nog perfect, vind ik geen onzinnige investering. Net zoals het vervangen van een 12 jaar oude TV. En daar knelt dus de schoen, want daar zijn we het niet over eens. Ik kan nu alleen maar hopen dat een van de 2 TV's het binnenkort begeeft om alsnog een nieuwe aan te schaffen. Maar als er dan een nieuwe komt, moet het gelukkig wel meteen een goede (voor weinig) zijn en zoekt ze mee, dus uiteindelijk wordt dat uitzoeken dan wel weer leuk.

    tegen die tijd zullen jullie wel weer een post van mij zien met : welke TV is de beste oid :wink:

  16. #41

    Standaard

    ik heb alleen nog maar een TV voor het nieuws
    - Films en Voetbal altijd via de beamer
    - extra's en tv-series (alleen op DVD) kijk ik meestal op het TV-tje in de slaapkamer
    - En je hebt tegenwoordig al een beamer voor de prijs van een breedbeeld tv
    - geloof het of niet de beamer neemt veel minder ruimte in beslag dan zo'n bakbeest van een TV
    - ik heb een sony VPL-HS2 (1 jaar oud €1111,-) en ik vind het helemaal top

    maar ik ga in mijn enthiousiasme een beet teveel off-topic

    Edgar veel succes, en blijf toch maar genieten van wat je al hebt. Als jij je nieuwe TV hebt is er al weer iets anders/beters......

  17. #42

    Standaard

    Weinig problemen hier. Ja, 'of het ietsje zachter kan' maar de bijzettafel (TMA Twister 8000 sub) kwam er toch mooi omdat zij 'em ook beter vond klinken. :P

  18. #43

    Standaard

    Ik mis nog een keuzemogelijkheid in de poll: Mijn vrouw wil niet dat de hele kamer vol komt te staan met luidsprekers...

    Ik wilde graag een 7.0 configuratie (die staat er inmiddels ook). Het compromis dat we hebben gesloten is, dat de centerspeaker (een vrij fors model) boven de tv in de kast staat, en de twee frontspeakers (zuilen) staan links en rechts van de tv. De 4 achterspeakers heb ik moeten wegwerken. Nou ja, moeten, ik was het eigenlijk wel met haar eens, we hebben een vrij strak ingericht huis zonder veel troep en dingen, dus 4 luidsprekers aan de muur schroeven zou er niet echt fraai hebben uitgezien.

    Het wegwerken had wat voeten in de aarde, want je wilt natuurlijk niet eerst een kwartier alles klaar zetten als je even een filmpje wilt kijken. Ik heb nu de twee surround-back speakers op een plankje geschroefd, die staan normaal achter het gordijn op de vesterbank, onzichtbaar dus. De links-achter hangt ook achter datzelfde gordijn, toevallig precies daar waar ik 'm wilde hebben. De rechts-achter staat onder de versterbank met een stuk cv-pijp dat op een slimme manier gebogen is. Ik kan in 1 minuut de rechts-achter en de surround-backs ophangen (er zitten 2 piepkleine haakjes in het plafond) en de bank 40 cm van de muur af zetten, dan heb ik precies de perfecte opstelling. Ik vind dit beter dan compromissen sluiten: vaak worden die achterspeakers zomaar ergens neergezet waar ze niet opvallen, op een vensterbank of kastje. Ze staan dan lang niet op de goede plaats.

    Wat de financien betreft: voor dit soort dingen hebben we die gescheiden. We krijgen allebei 'zakgeld', en als we een meevaller hebben, dan verdelen we die. We hoeven elkaar daardoor niet raar aan te kijken als de ander iets duurs koopt (in mijn geval dvd's of nieuwe apparatuur, in haar geval vaak nieuwe kleren of schoenen).

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door X-MenFan
    <lang verhaal>
    Duidelijk verhaal. Ook over dat zakgeld. Komt volgens mij overeen met wat wij thuis doen, maar rest nog de vraag...

    Waarom in godesnaam 7.0? Waarom niet 7.1 of 7.2 of 6.1? Is je "sweet spot" inderdaad zo breed dat die 7e speaker zin heeft? Blijft toch hetzelfde signaal als de 6e speaker... En als je dan toch zo'n complete opstelling hebt, zou ik toch zeker 1 of 2 LFE-kanalen erbij doen...

    (mag toch wel hè? 1 off-topic vraagje?)

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door X-MenFan
    <lang verhaal>
    Duidelijk verhaal. Ook over dat zakgeld. Komt volgens mij overeen met wat wij thuis doen, maar rest nog de vraag...

    Waarom in godesnaam 7.0? Waarom niet 7.1 of 7.2 of 6.1? Is je "sweet spot" inderdaad zo breed dat die 7e speaker zin heeft? Blijft toch hetzelfde signaal als de 6e speaker... En als je dan toch zo'n complete opstelling hebt, zou ik toch zeker 1 of 2 LFE-kanalen erbij doen...

    (mag toch wel hè? 1 off-topic vraagje?)
    Van mij mag het. Ik had niet echt een reden om voor 7 ipv 6 speakers te kiezen. De versterker die ik wilde hebben, heeft de mogelijkheid voor 2 surround-back speakers, dus die heb ik er ook maar aan gehangen.

    Wat betreft die subwoofers: wat mij betreft komt er in ieder geval eentje, maar ik woon niet alleen in huis... wordt het toch weer ontopic. We hebben niet veel plaats om een subwoofer uit het zicht op te stellen. Dan zou die onder een bijzettafeltje moeten, maar de meeste fatsoenlijke subwoofers zijn daarvoor te groot.

    Ik ben er nog over aan het nadenken om toch een subwoofer ergens te plaatsen zodat het niet al te veel opvalt en toch goed klinkt. Maar de frontspeakers zijn zuilen met een flink vermogen, er komt nu ook al veel herrie uit (uiteraard LFE-kanaal naar de frontspeakers omgeleid). Misschien wordt het met een subwoofer nog iets strakker.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Nu heb ik een leuke financiele meevaller, dus ik d8, een 82cm breedbeeld van ongeveer 600 euri moet toch een leuke investering zijn, zodat de blaupunkt naar boven kan en die andere (eindelijk) weg. "Er wordt geen nieuwe TV gekocht zolang deze het nog doet!" is het antwoord. Tsja, en als ik dan zo alle reacties lees, vraag ik me toch af of ik niet de verkeerde vrouw getrouwd heb :wink: .
    Vrouw heeft gelijk. Vrouw heeft altijd gelijk :wink:. Maar om een andere reden dan dat zij denkt. Voor 600 euro is het echt niet prettig winkelen voor een 82cm televisie. Je zit met dat budget echt in de kelder van het assortiment. Reken er maar op dat je voor een behoorlijke (goed beeld is immers wel pretiig he) 82 CRT wel iets van 900 euro kwijt gaat zijn. Zodat je niet noodgedwongen aan de LG's of de Daewoo's moet .

    Succes!
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  22. #47
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ok Edgar, zoals je al begrepen heb laat mijn vrouw me 100% vrij in mijn hobby.
    Ze had er zelf geen probleem mee als ik de CRT projector in de woonkamer had gehangen dus dat zeg wel genoeg dacht ik zo.

  23. #48

    Standaard

    Ach, de een heeft een auto
    De andere 3 kleding kasten vol kleding
    Of gaat 4 keer per maand naar een schoonheids salon..
    Ik verzameld dvd's me vriendin wist waar ze aan begon
    Voor ik haar leerde kennen verzamelde ik al dvd’s
    En heb ook in begin gezegt dat ik daar mee door wil gaan
    Ze weet dat het me hobby is en ze laat me de ook in vrij
    Nou woon ik ook nog niet samen maar denk dat er ook niet veel zal veranderen tenzij ik er geen geld meer voor heb dan is het weer een ander verhaal

    Maar liegen bedriegen en planetjes bedenken voor een nieuwe tv of versterker beamer ?
    zo help je relatie omzeep
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Maar liegen bedriegen en planetjes bedenken voor een nieuwe tv of versterker beamer ?
    zo help je relatie omzeep
    Be ik het helemaal mee eens, lees maar:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    mijn vrouw en ik heben dus wel een goede relatie en zijn altijd eerlijk tegen elkaar. Ik zal haar dus ook niet bedonderen of de TV express saboteren.
    Lijkt me duidelijk, toch?

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Ach, de een heeft een auto
    De andere 3 kleding kasten vol kleding
    Of gaat 4 keer per maand naar een schoonheids salon..
    Ik verzameld dvd's me vriendin wist waar ze aan begon
    Voor ik haar leerde kennen verzamelde ik al dvd’s
    En heb ook in begin gezegt dat ik daar mee door wil gaan
    Ze weet dat het me hobby is en ze laat me de ook in vrij
    Nou woon ik ook nog niet samen maar denk dat er ook niet veel zal veranderen tenzij ik er geen geld meer voor heb dan is het weer een ander verhaal
    Als je samenwoont en een gemeenschappelijke financiele huishouding draait, kan het natuurlijk wel een probleem worden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Maar liegen bedriegen en planetjes bedenken voor een nieuwe tv of versterker beamer ?
    zo help je relatie omzeep
    Zolang je niet zelf in zo'n situatie zit kan je er met geen mogelijkheid een oordeel over vellen. Elke situatie is immers weer anders. Het kan b.v. heel goed mogelijk zijn dat de dvd-hatende werderhelft gewoon erg onredelijk is. Ik kan me goed voorstellen dat iemand zich door een dergelijke onredelijke houding niet laat inpakken. En om nou in een zo'n geval je relatie te verbreken, dat doe je ook weer niet direct, toch?

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •