Bekijk uitslag poll: Mijn vrouw snapt niets van mijn HT hobby

Stemmers
64. Je mag niet stemmen in deze poll
  • nee, ze snapt er helemaal niets van.

    4 6,25%
  • nee, ze snapt niet waarom ik zoveel DVD's koop.

    10 15,63%
  • nee, ze snapt mijn opwaarderingen van HT apparatuur niet (kabels, speakers etc).

    11 17,19%
  • nee, het is maar film dus rechtstreeks de DVDspeler in de TV is net zo goed.

    10 15,63%
  • gelukkig wel!!!!

    24 37,50%
  • STOMME POL ik ben zelf vrouw!!!!!!!!!!!

    5 7,81%
Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 157 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Gelukkig ligt de gemiddelde wav factor hier wel redelijk goed. Waar stond het ookal weer voor?

    Wil Alleen het Vrouwtje oid? En dan had je nog de andere WA factor en dat is dan wat alleen het mannetje wil? Iets in de richting?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  2. #52

    Standaard

    Je bedoelt waarschijnlijk de WAF. Wife Acceptation Factor.

  3. #53
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    [
    En om nou in een zo'n geval je relatie te verbreken, dat doe je ook weer niet direct, toch?
    Wellicht niet maar als de situatie inderdaad zo is als je omschrijf dan is dat zeer en zeer triest binnen een relatie en klopt er mijn inziens iets niet.
    Ik hoop niet dat iemand in die situatie zit maar ze zijn er wel, ik kan een paar stellen die in zo,n situatie zitten.

    Laat elkaar vrij in elkaars hobby.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Maar liegen bedriegen en planetjes bedenken voor een nieuwe tv of versterker beamer ?
    zo help je relatie omzeep
    Be ik het helemaal mee eens, lees maar:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    mijn vrouw en ik heben dus wel een goede relatie en zijn altijd eerlijk tegen elkaar. Ik zal haar dus ook niet bedonderen of de TV express saboteren.
    Lijkt me duidelijk, toch?
    ja oké
    maar stond wel beetje vaag over die sabotage
    vond het opzich wel bizaar dat er zo veel treads zijn
    over dit onderwerp

    oke @ moondust

    9 van de 10 mensen die op dit forum zitten
    Zijn al jaren bezig met films als hobby
    En zullen dat ook niet 1 2 3 aan de kant zetten
    Het is een duren hobby weet iedereen
    Er zijn ook grenzen weet ook (bijna) iedereen
    Of je nou dvd-hater bent of niet
    De valt altijd over te praten
    En in een relatie moetje toch alle 2 buigen
    Gebeurd dat niet tja dan kan je toch een probleem krijgen
    Daarom heb ik zo iets van ik maak het in begin goed duidelijk
    Wat me hobby is vind ze het niks oké jammer
    Laat elkaar lekker vrij maar ga dan niet lopen piepen
    Zou het ook niet direct verbreken zou de gek zijn
    Als ik het geld voor andere dingen nodig heb huur huishoud noem maar op tja dan is het jammer voor me hobby
    maar dan is het dus weer een ander verhaal
    Ik heb alleen zo iets van als je het al jaren doet als hobby
    Dan weet zo een man of vrouw waar ze mee beginnen tijdens een relatie
    Dat zie je snel genoeg lijkt mij
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Als je samenwoont en een gemeenschappelijke financiele huishouding draait, kan het natuurlijk wel een probleem worden.
    Simpel op te lossen, als je doet wat ik en m'n vriendin doen. Onze salarissen komen binnen op een gezamenlijke rekening, waar we zo'n beetje alles van doen. We hebben echter ook ieder een eigen rekening waar we maandelijks een bepaald bedrag op storten als zijnde zakgeld. Daar betalen we onze hobbies van. Ik voornamelijk DVD's en merchandise en mijn vriendin kleding e.d. DVD's die we allebei graag willen hebben, zoals LOTR en zojuist nog The Matrix Giftset, betalen we van gezamenlijk geld.

    Bij ons thuis dus nooit problemen! Maar dat komt ook doordat we allebei film- en muziekgek zijn. Dus een bovengemiddele audio/video set is geen probleem! Het enige waar m'n vriendin op let is dat ik niet doorsla in wat ik wil kopen en het aantal elementen waaruit onze set bestaat. Een pre-amp met 6 power-amps komt er bij ons dus niet in...

  6. #56

    Standaard

    Hmmm kleine tip! Regel als student een HT, werk je helemaal de pluris en gooi wat moois neer. Als je dan later met het vrouwtje gaat samenwonen dan neem je die als het ware mee bovendien heb ik me laten vertellen dat de IB groep een hele goede sponsor is bij dergelijke projectjes, ben benieuwd!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Simpel op te lossen, als je doet wat ik en m'n vriendin doen. Onze salarissen komen binnen op een gezamenlijke rekening, waar we zo'n beetje alles van doen. We hebben echter ook ieder een eigen rekening waar we maandelijks een bepaald bedrag op storten als zijnde zakgeld. Daar betalen we onze hobbies van. Ik voornamelijk DVD's en merchandise en mijn vriendin kleding e.d. DVD's die we allebei graag willen hebben, zoals LOTR en zojuist nog The Matrix Giftset, betalen we van gezamenlijk geld.

    Bij ons thuis dus nooit problemen! Maar dat komt ook doordat we allebei film- en muziekgek zijn. Dus een bovengemiddele audio/video set is geen probleem! Het enige waar m'n vriendin op let is dat ik niet doorsla in wat ik wil kopen en het aantal elementen waaruit onze set bestaat. Een pre-amp met 6 power-amps komt er bij ons dus niet in...
    Het grote voordeel, jullie zijn allebei film- en muziekgek, dat scheelt enorm! Mijn vrouw heeft totaal geen enkele interesse in Home Cinema en DVDs. Ze vindt het allemaal geldverspilling en onnodige luxe. Dat betekent niet dat ik niks kan/mag kopen, maar het is regelmatig wringen om dingen er toch door te krijgen. Wij hanteren hetzelfde zakgeld-systeem als jij en je vriendin, maar dat zakgeld is natuurlijk niet toereikend voor de aanschaf van HT-apparatuur. Bij ons geven dat soort dingen zo nu en dan conflicten. Over pakweg een jaar wil ik toch een beamer of DLP-RPTV aanschaffen. Ik voel de bui alweer hangen. Ik hou namelijk helemaal niet van dat getouwtrek

  8. #58

    Standaard

    Zoals ik al eerder aangaf heeft mijn vriendin totaal geen problemen met m'n HT verslaving.
    Sterker nog; ik ben me nu een beetje aan het orienteren op een plasma tv en zij gaat dus af en toe wel eens mee vergelijken en elke keer zegt ze: "en nog steeds vind ik de Pioneer plasma's het mooist"
    Dus dat gaat helemaal goed komen bij de aanschaf van een Plasma in de toekomst, waarschijnlijk zal er geen discussie nodig zijn en met een beetje mazzel betaald ze hem ook nog :wink: *geintje*

  9. #59
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Wij hebben gewoon één gezamelijke rekening en daarvan betalen we alles, dus ook haar en mijn hobby,s en dat heeft tot nu toe nooit geen probleem opgeleverd.
    Ze vind mijn hobby ook mooi ( ze zie dus ook dat wanneer beeld en geluid kwaliteit heeft ) alleen begrijp ze niet helamaal waarom dat zoveel geld moet kosten maar een probleem ervan maken, nee dat niet.
    Tevens mag/kan ik gewoon alles in huis zetten wat nodig is voor mijn hobby al heb ik nu het geluk een geheel eigen ruimte te hebben voor mijn HT.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Wij hebben gewoon één gezamelijke rekening en daarvan betalen we alles, dus ook haar en mijn hobby,s en dat heeft tot nu toe nooit geen probleem opgeleverd.
    Ze vind mijn hobby ook mooi ( ze zie dus ook dat wanneer beeld en geluid kwaliteit heeft ) alleen begrijp ze niet helamaal waarom dat zoveel geld moet kosten maar een probleem ervan maken, nee dat niet.
    Tevens mag/kan ik gewoon alles in huis zetten wat nodig is voor mijn hobby al heb ik nu het geluk een geheel eigen ruimte te hebben voor mijn HT.
    Dat is toch wel idiaal hoor! Als iedereen het er over eens is dat er een kamer kan komen voor je hobby (in dit geval HT) dan kun je daar verder toch wel neer zetten wat je wilt.

    Kan me nog een schitterend voorval herinneren toen ik met een gezin wat ik goed ken ook een HT moest uitzoeken. De vader wou graag snel wat leuks kopen (opzich niets bijzonders) maar de moeder vond dat allemaal te duur en wou er toch maar eens over nadenken. Omdat ik er toch wel wat meer vanaf wist en deze mensen erg goed ken vroegen ze mij dus advies. Nu wist ik dat die vrouw dol was op alles wat rood is en dus had ik stiekem een plaatje van een Nautilus 805 ertussen gelegd, in het rood. Als ik niet gezegd had dat die dingen een dikke rug per stuk kosten waren ze er nog serieus naar gaan kijken ook :P

    Zo zie je maar dat de vrouw vaak ook wel bij te draaien is
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #61

    Standaard

    Als je sommige reacties hier lees zou ik bijna blij worden dat ik geen vrouw/vriendin heb 8) Een eventuele nieuwe vriendin moet toch echt maar gewoon wennen aan de huidige set met een mooie maat speakers.
    Overigens mogen die 5 vrouwelijke HT fans altijd een PM'etje sturen hoor
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL

    Dat is toch wel idiaal hoor! Als iedereen het er over eens is dat er een kamer kan komen voor je hobby (in dit geval HT) dan kun je daar verder toch wel neer zetten wat je wilt.
    Yep maar vergeet niet dat deze (mijn) HT spullen eerst gewoon in de woonkamer hebben gestaan en ook toen was het geen enkel probleem.
    Maar zoals ik eerder al ergens zei, ook ik kan stellen die elkaar geen leven gunnen op dit gebied.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL

    Dat is toch wel idiaal hoor! Als iedereen het er over eens is dat er een kamer kan komen voor je hobby (in dit geval HT) dan kun je daar verder toch wel neer zetten wat je wilt.
    Yep maar vergeet niet dat deze (mijn) HT spullen eerst gewoon in de woonkamer hebben gestaan en ook toen was het geen enkel probleem.
    Maar zoals ik eerder al ergens zei, ook ik kan stellen die elkaar geen leven gunnen op dit gebied.
    irritant is dat, nu moet ik mijn vriendin er dus op gaan uitzoeken :P hmmm misschien toch maar niet :P :wink:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL

    Dat is toch wel idiaal hoor! Als iedereen het er over eens is dat er een kamer kan komen voor je hobby (in dit geval HT) dan kun je daar verder toch wel neer zetten wat je wilt.
    Yep maar vergeet niet dat deze (mijn) HT spullen eerst gewoon in de woonkamer hebben gestaan en ook toen was het geen enkel probleem.
    Maar zoals ik eerder al ergens zei, ook ik kan stellen die elkaar geen leven gunnen op dit gebied.
    Jammer is dat.....heel jammer....

  15. #65

    Standaard

    Ik ben toch wel blij dat ook wij elkaar wel enige vorm van vrijheid gunnen. Even wat achtergrond:
    Mijn vrouw heeft geen interesse in films of geluidskwaliteit, maar de waarde van mijn vorige stereo setup (2 maanden voordat ik haar leerde kennen had ik die gekocht) en het genieten wat ik daarvan deed heeft bij haar wel het besef gelegd dat ik er niet zomaar wat apparatuur neer wilde kwakken. Omdat ik kostwinner ben en mijn vrouw voor de kinderen niet meer werkt moet je dan wel een beetje op de kosten letten. Na wat beluisteren en de kosten bekeken kwam mijn huidige set eruit. En na wat aandringen, een meevallertje en mijn vejaardag op komst kom ik kiezen tussen een nieuwe pc of nieuwe speakers. Mijn keuze was meteen nieuwe speakers, kostte uiteindelijk nog minder dan een nieuwe pc ook.

    bovendien heb ik bijna een jaar lag zowat elke week DVD's gekocht, daar zeurde ze maar af en toe over omdat elke week 3 voor 33 of meer toch wat veel werd. Nu heb ik al een maand geen DVD meer gekocht, omdat mijn collectie te groot wordt en ik merk dat ik films koop alleen om het hebben, niet meer omdat het zulke goede films zijn. Dat is nooit mijn bedoeling geweest.

    En over het saboteren, dat was gewoon wat sarcastisch bedoelt, meer niet.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris tervoort
    mijn vrouw heeft haar eigen hobby
    ze koopt kasten vool met lingerie
    Maar daar heb JIJ ook wat aan! :wink:

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    (knip)Nee, ik heb maar een term voor mijzelf: bofkont :wink:
    ??? Als je niet zo goed met haar kon opschieten was je vast en zeker niet zo lang met haar samen! En andersom ook natuurlijk! Dus de term bofkont is niet helemaal op zijn plaats.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Wij hebben gewoon één gezamelijke rekening en daarvan betalen we alles, dus ook haar en mijn hobby,s en dat heeft tot nu toe nooit geen probleem opgeleverd.
    Ze vind mijn hobby ook mooi ( ze zie dus ook dat wanneer beeld en geluid kwaliteit heeft ) alleen begrijp ze niet helamaal waarom dat zoveel geld moet kosten maar een probleem ervan maken, nee dat niet.
    Tevens mag/kan ik gewoon alles in huis zetten wat nodig is voor mijn hobby al heb ik nu het geluk een geheel eigen ruimte te hebben voor mijn HT.
    Dat is toch wel idiaal hoor! Als iedereen het er over eens is dat er een kamer kan komen voor je hobby (in dit geval HT) dan kun je daar verder toch wel neer zetten wat je wilt.

    Kan me nog een schitterend voorval herinneren toen ik met een gezin wat ik goed ken ook een HT moest uitzoeken. De vader wou graag snel wat leuks kopen (opzich niets bijzonders) maar de moeder vond dat allemaal te duur en wou er toch maar eens over nadenken. Omdat ik er toch wel wat meer vanaf wist en deze mensen erg goed ken vroegen ze mij dus advies. Nu wist ik dat die vrouw dol was op alles wat rood is en dus had ik stiekem een plaatje van een Nautilus 805 ertussen gelegd, in het rood. Als ik niet gezegd had dat die dingen een dikke rug per stuk kosten waren ze er nog serieus naar gaan kijken ook :P

    Zo zie je maar dat de vrouw vaak ook wel bij te draaien is
    Bij te draaien of MANIPULEREN. :wink:
    Alhoewel sommige vrouwen mannen ook goed kunnen manipuleren. :wink:

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    (knip)Nee, ik heb maar een term voor mijzelf: bofkont :wink:
    ??? Als je niet zo goed met haar kon opschieten was je vast en zeker niet zo lang met haar samen! En andersom ook natuurlijk! Dus de term bofkont is niet helemaal op zijn plaats.
    Tuurlijk wel, hij is gewoon een bofkont dat hij zo'n leuke, liefe schattig etc vrouw heeft mogen ontmoeten (kijk jij nooit love letters op zaterdag avond...).
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    (knip)Nee, ik heb maar een term voor mijzelf: bofkont :wink:
    ??? Als je niet zo goed met haar kon opschieten was je vast en zeker niet zo lang met haar samen! En andersom ook natuurlijk! Dus de term bofkont is niet helemaal op zijn plaats.
    Tuurlijk wel, hij is gewoon een bofkont dat hij zo'n leuke, liefe schattig etc vrouw heeft mogen ontmoeten (kijk jij nooit love letters op zaterdag avond...).
    Nee Harry kijkt alleen DVD's :wink: :P

  21. #71

    Standaard

    Mijn vrouw begrijpt niet echt waarom ik een HT-set wil aanschaffen. Een nieuwe TV kan ze nog inkomen, maar dan ook alleen maar als noodzakelijk kwaad. Ze heeft wel zoiets van "als we hier ook weer 15 jaar mee kunnen doen is het prima".
    Een DVD speler kan ze ook nog inkomen, maar een HT-set ?? is dat nou nodig? Je kunt toch ook de DVD-speler op de audio set aansluiten? Waarom een recorder? De video doet het toch nog?

    BIJ DE WEG kan iemand mij vertellen hoe i keen stem kan uitbrengen in deze poll?
    Laurens

    Alle dingen zijn moeilijk voordat ze makkelijk worden.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    (knip)Nee, ik heb maar een term voor mijzelf: bofkont :wink:
    ??? Als je niet zo goed met haar kon opschieten was je vast en zeker niet zo lang met haar samen! En andersom ook natuurlijk! Dus de term bofkont is niet helemaal op zijn plaats.
    Tuurlijk wel, hij is gewoon een bofkont dat hij zo'n leuke, liefe schattig etc vrouw heeft mogen ontmoeten (kijk jij nooit love letters op zaterdag avond...).
    Nee Harry kijkt alleen DVD's :wink: :P
    dvd's waar mooi vrouwen op staan!

    En ik kijk inderdaad geen loveletters. :wink:
    Zoals gezegd, wel naar mooie vrouwen. Maar mooi wil nog niet zeggen dat ze ook aardig, lief etc. is natuurlijk. Of dat ze je een HT laat Opstellen

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lauke
    BIJ DE WEG kan iemand mij vertellen hoe i keen stem kan uitbrengen in deze poll?
    De Poll is allang afgelopen, die heeft een bepaalde duur dat hij kan duren ( ) en die is verstreken, dit draadje is namelijk nog van vorig jaar maar ineens weer opgerakeld.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door lauke
    BIJ DE WEG kan iemand mij vertellen hoe i keen stem kan uitbrengen in deze poll?
    De Poll is allang afgelopen, die heeft een bepaalde duur dat hij kan duren ( ) en die is verstreken, dit draadje is namelijk nog van vorig jaar maar ineens weer opgerakeld.
    Zo zie je maar dat het "probleem" nog steeds actueel is!

  25. #75

    Standaard

    Ik denk dat het "probleem" nooit opgelost zal worden.
    Misschien moeten we een club oprichten: "De club voor mannen waarvan hun vrouwen hun hobbie te duur of overbodig vind"

    Kunnen de vrouwen er ook een oprichten: "Mijn man heeft een veel te dure of overbodige hobby".

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •