Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
De resultaten 226 tot 236 van 236 worden weergegeven.

Discussie: Het heelal

  1. #226

    Standaard

    Prachtig idd
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #227

    Standaard

    Veel sluierbewolking vanavond, weet niet of er nog een maan te zien zal zijn voor 23:10...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  3. #228

    Standaard

    Nou, ik heb een poging gedaan. Maar het resultaat ziet er op geen einden na uit als de foto van Lex. Jammer maar helaas.

    Laatst aangepast door Richard B. : 16-08-2008 om 22:18

  4. #229

    Standaard

    Ai, das inderdaad jammer
    Wat voor camera ?
    Mijn instellingen :

    Mirror-up modus.
    1/160
    ISO200
    F8-10
    @500mm
    Vanaf een tegel op een stapel hout

    Bij gebrek aan mirror-up zou ik de zelfontspanner instellen, dat werkte bij mij ook goed.
    Mijn foto's zijn ondanks de 500mm ook nogsteeds flink gecropt.

    Gisternacht :



    Flink bewerkt met contrast/helderheid, highpass sharpening, unsharpen mask en...de gum
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  5. #230

    Standaard

    Hoe dichtbij kun je dat ding in deze kwaliteit krijgen? Is dit maximaal??

  6. #231

    Standaard

    Dit is +-1/5de van de foto, het orgineel heeft veel meer zwart om de maan heen. Ik heb nog wel de mogelijkheid om dichterbij te zoomen maar dat gaat ten kostte van de scherpte.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  7. #232

    Standaard

    En je gebruikt hier een dikke telelens voor (gebrek aan jargon :wink?

  8. #233

    Standaard

    uhuh
    In jargon : de Bigma!

    oftewel een lens van 50 tot 500mm (10x inzoomen dus) van 2.5 kilo, m'n rechterarm krijgt dus nog meer training!
    Normaal schiet ik er hertjes mee, maar dit werkt ook
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  9. #234

    Standaard

    NASA zoekt planeten als de aarde

    HOUSTON - Op zoek naar planeten als de aarde zet de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA zijn sterkste wapen tot nu toe in: de ruimtetelescoop Kepler. Vrijdagavond rond elf uur (plaatselijke tijd) wordt die gelanceerd vanaf Cape Canaveral in de Amerikaanse staat Florida.



    Kepler Foto: AFP

    De Kepler is vernoemd naar de Duitse astronoom Johannes Kepler (1571-1630). Hij zoekt naar aardeachtige planeten, omdat wetenschappers ervan uitgaan dat alleen daar leven mogelijk is. Daarvoor moet de planeet niet te heet en niet te koud zijn, een vaste structuur hebben en vloeibaar water bevatten. Dat betekent dat de planeet ongeveer net zo ver van zijn ster moet staan als de aarde van de zon, ongeveer 150 miljoen kilometer. Bovendien moeten de ster en de planeet ongeveer even groot zijn als de zon en de aarde.
    Om die planeten te vinden zal de satelliet ruim drie jaar lang ongeveer honderdduizend sterren in de sterrenbeelden Zwaan en Lier in kaart brengen. Wanneer een planeet voor een ster langsgaat, kan de Kepler waarnemen dat het licht van de ster iets minder fel wordt.
    Om duidelijk te maken hoe speciaal de Kepler is, put de NASA zich uit in vergelijkingen. „Als de Kepler 's nachts naar een dorp op aarde zou kijken, zou het kunnen zien dat de straatverlichting iets dimt als iemand langsloopt”, aldus projectleider James Fanson. „Planeten zo groot als de aarde vinden is als het opsporen van een heel kleine vlo in de koplamp van een auto.”

    ----------------------------------------------------------------------------

    Joepie ja, dat weten we dan, en dan kunnen we, uhm, dan uhm, weten we hoe we, uhm, nou ja, uhm....
    Waarom zoeken we ook alweer naar een planeet waar we nooit naartoe kunnen ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  10. #235

    Standaard

    Van teletekst:

    Bijzondere maan op oudjaarsavond

    Op oudjaarsavond zijn tegelijkertijd twee bijzondere natuurverschijnselen te zien. Het is blauwe maan,dat betekent dat het voor de tweede keer in een maand volle maan is, en er is ook een gedeeltelijke maansverduistering.

    Blauwe maan ontstaat doordat de cyclus van de maan net iets korter is dan een maand.Het heeft niets met de kleur van de maan te maken. Blauwe maan komt om de twee à drie jaar voor.Het is twintig jaar geleden dat het op oudjaarsavond blauwe maan was.

    De maansverduistering is rond 20.30 uur op zijn hoogtepunt. De schaduw van de aarde valt dan op de maan.
    Ik zeg: het einde der tijden.

  11. #236

    Standaard

    Voor degenen die nog wat geld hebben liggen:

    NASA gooit spaceshuttles in de uitverkoop

    De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA gooit haar spaceshuttles in de uitverkoop. Van omgerekend 29 miljoen euro is de jaren zeventig-vloot nu te koop voor een 'spotprijs' van 20 miljoen. Dat meldden Amerikaanse media zondag.

    Het ruimteveer Discovery is al beloofd aan het Smithsonian National Air and Space Museum in Washington. De Atlantis en Endeavor liggen nog wel op de plank. Mogelijk gaat ook de Enterprise nog de etalage in. Dit is een prototype, dat nooit de ruimte is in geweest.

    NASA zette de shuttles vorig jaar te koop, waarop twintig geïnteresseerden zich meldden. Ook de hoofdmotoren waren vanaf 280.000 euro te koop, maar omdat niemand interesse had doet NASA ze nu weg voor een weggeefprijs ten hoogte van de transportkosten. Liefhebbers moeten zich voor 19 februari melden.

    De shuttles kunnen volgend jaar geleverd worden, maar zullen dit jaar eerst nog een of twee keer gelanceerd worden. Daarna stoppen de VS met hun spaceshuttleprogramma voor bemande vluchten, dat opgevolgd wordt door Ares-raketten, het Orion-ruimteschip en mogelijk een nieuwe maanlander.
    Zie http://www.telegraaf.nl/buitenland/5...p__.html?p=9,2

    Ik heb helaas de ruimte niet om zo'n ding te stallen, maar het is een leuke aanbieding.

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •