Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 236 worden weergegeven.

Discussie: Het heelal

  1. #26

    Standaard

    Mijn vriendin dijt ook uit, maar om dan te zeggen dat ze oneindig is... nee volgens mij niet. Maar ik heb nog +- 40 jaar om het fenomeen te bestuderen.

    Ik houd jullie op de hoogte van eventueel nieuwe bevindingen/uitdijingen

    leks
    selftaught-wetenschapper

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quicky

    Of je ons heelal nu eindig of oneindig beschouwt... Er is niets dat verder van iets anders kan liggen dan 30 miljard lichtjaar. Aangezien er niets sneller dan het licht kan bewegen en het miljard 15 miljard jaar oud is kan iets dat 'links' van de big bang aan de lichtsnelheid vertrokken is niet verder dan 30 miljard lichtjaar ver zijn van iets dat 'rechts' van de big bang vertrokken is.

    Groetjes,
    Tijl, sterrenkundestudent
    Dit snap ik niet helemaal
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quicky

    Of je ons heelal nu eindig of oneindig beschouwt... Er is niets dat verder van iets anders kan liggen dan 30 miljard lichtjaar. Aangezien er niets sneller dan het licht kan bewegen en het miljard 15 miljard jaar oud is kan iets dat 'links' van de big bang aan de lichtsnelheid vertrokken is niet verder dan 30 miljard lichtjaar ver zijn van iets dat 'rechts' van de big bang vertrokken is.

    Groetjes,
    Tijl, sterrenkundestudent
    Dit snap ik niet helemaal
    Als er buiten een bepaalde afstand niks meer is dan heb je daarmee de grens bereikt. Ga je zelf verder dan deze grens dan verleg je de grens en maak je het heelal groter. Aangezien je dit maximaal met de snelheid van het licht kunt doen (tenzij er via andere dimensies gereisd kan worden, maar dan moet je ook het heelal niet meten in drie dimensies) is het heelal dus maximaal in lichtjaren zo groot als het in jaren oud is.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    hm wat ik mij soms afvraag: we leven op een planeet...in een zonnestelsel...in een universum...zou er dan nog iets groters zijn dan het universum? houdt het ergens op of niet? vreemde vraag misschien maar toch...
    Goeie vraag. Ik denk dat dat een vraag waar iedereen wel een antwoord op wil hebben. Oneindig kun je je niet voorstellen maar een einde ook niet. Het heelal kan niet zomaar ineens stoppen, dus moet het haast wel oneindig zijn denk ik.
    In mn schooltijd heb ik hier een hele presentatie van gehouden.
    Sommige theorieen kan ik dromen.....
    Vrij boeiend om over te praten iig.....maar even geen zin om alles nu in te tikken

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Dit snap ik niet helemaal
    Stel dat je de grootte van het heelal definieert als de maximaal mogelijke afstand tussen Jan en Piet als ze op dezelfde plaats vertrekken (de Big Bang).

    Stel dat Jan en Piet elk maximum 40 kilometer per uur kunnen fietsen, dan zal het 'heelal' na een uur maximum 80 kilometer groot zijn als ze elk de tegenovergestelde richting uitgaan.

    Verander de waardes nu van 40 kilometer per uur naar de lichtsnelheid en van een uur naar 15 miljard jaar, dan kom je op een maximale grootte van het heelal van 30 miljard lichtjaar .

    (de definitie van een lichtjaar is uiteraard de afstand die het licht aflegt in één jaar (aan de lichtsnelheid dus))

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jOzh
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    hm wat ik mij soms afvraag: we leven op een planeet...in een zonnestelsel...in een universum...zou er dan nog iets groters zijn dan het universum? houdt het ergens op of niet? vreemde vraag misschien maar toch...
    Goeie vraag. Ik denk dat dat een vraag waar iedereen wel een antwoord op wil hebben. Oneindig kun je je niet voorstellen maar een einde ook niet. Het heelal kan niet zomaar ineens stoppen, dus moet het haast wel oneindig zijn denk ik.
    Tja, dat is wat je altijd hoort, dat het heelal oneindig groot is. Wat ik me dan altijd afvraag is hoe het kan dat het helaal nog wel "uitdijt" en dus groter wordt... Groter dan oneindig lijkt mij persoonlijk vrij lastig
    Ik denk eerder dat onze zonnestelsel uitdijt ipv het heelal.

    Maar stel je eens voor dat er een einde komt aan het heelal, waar bestaat dan het einde uit? Rots?
    Misschien het "Pac-Man" effect? (niet gaan lachen nu)
    Dat je na bepaalde tijd er op een gegeven moment aan de andere kant weer uitkomt zeg maar.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    hm wat ik mij soms afvraag: we leven op een planeet...in een zonnestelsel...in een universum...zou er dan nog iets groters zijn dan het universum? houdt het ergens op of niet? vreemde vraag misschien maar toch...
    Goeie vraag. Ik denk dat dat een vraag waar iedereen wel een antwoord op wil hebben. Oneindig kun je je niet voorstellen maar een einde ook niet. Het heelal kan niet zomaar ineens stoppen, dus moet het haast wel oneindig zijn denk ik.
    Het heelal houdt op, daar waar niks meer is, dus heeft 't wel een einde. Beschouw het maar alsof we met ze allen in een ballon zitten. Die heeft een bepaalde afmeting. Nu kun je die ballon verder opblazen om 'm groter te maken, dan heeft ie een nieuwe afmeting, maar nog steeds eindig. De afmetingen van deze ballon kun je maximaal in alle kanten met de lichtsnelheid vergroten dus is de afmeting van het heelal tijdsafhankelijk en hangt de afmeting dus af van wanneer er begonnen is met blazen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    hm wat ik mij soms afvraag: we leven op een planeet...in een zonnestelsel...in een universum...zou er dan nog iets groters zijn dan het universum? houdt het ergens op of niet? vreemde vraag misschien maar toch...
    Goeie vraag. Ik denk dat dat een vraag waar iedereen wel een antwoord op wil hebben. Oneindig kun je je niet voorstellen maar een einde ook niet. Het heelal kan niet zomaar ineens stoppen, dus moet het haast wel oneindig zijn denk ik.
    Het heelal houdt op, daar waar niks meer is, dus heeft 't wel een einde. Beschouw het maar alsof we met ze allen in een ballon zitten. Die heeft een bepaalde afmeting. Nu kun je die ballon verder opblazen om 'm groter te maken, dan heeft ie een nieuwe afmeting, maar nog steeds eindig. De afmetingen van deze ballon kun je maximaal in alle kanten met de lichtsnelheid vergroten dus is de afmeting van het heelal tijdsafhankelijk en hangt de afmeting dus af van wanneer er begonnen is met blazen.
    Hoezo niks meer is? Wat is in dit geval niks?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jOzh
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    hm wat ik mij soms afvraag: we leven op een planeet...in een zonnestelsel...in een universum...zou er dan nog iets groters zijn dan het universum? houdt het ergens op of niet? vreemde vraag misschien maar toch...
    Goeie vraag. Ik denk dat dat een vraag waar iedereen wel een antwoord op wil hebben. Oneindig kun je je niet voorstellen maar een einde ook niet. Het heelal kan niet zomaar ineens stoppen, dus moet het haast wel oneindig zijn denk ik.
    Tja, dat is wat je altijd hoort, dat het heelal oneindig groot is. Wat ik me dan altijd afvraag is hoe het kan dat het helaal nog wel "uitdijt" en dus groter wordt... Groter dan oneindig lijkt mij persoonlijk vrij lastig
    Ik denk eerder dat onze zonnestelsel uitdijt ipv het heelal.

    Maar stel je eens voor dat er een einde komt aan het heelal, waar bestaat dan het einde uit? Rots?
    Misschien het "Pac-Man" effect? (niet gaan lachen nu)
    Dat je na bepaalde tijd er op een gegeven moment aan de andere kant weer uitkomt zeg maar.
    Dus in feite een cirkel? Misschien voor een gedeelte wel (de zeepbellen van Alex) maar niet in z'n totaliteit denk ik.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Hoezo niks meer is? Wat is in dit geval niks?
    Niks is gewoon helemaal niks. Niet verder over nadenken als je de afmetingen van het heelal wilt weten. Want met afmetingen ben je aan drie dimensies gebonden en aan de tijd. Wil je daarbuiten iets voorstellen dan heb je 't niet meer over afmetingen (grootte) maar iets heel anders, dat kun je niet uitdrukking in oneindig o.i.d.
    Als je over een hoeveelheid fruit praat moet je de groente niet gaan meetellen. :wink:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  11. #36

    Standaard

    Met niks bedoelen we dan niks... geen moleculen, geen atomen, geen quarks... Noppes, nada, nothing, zero...

    Maar eigenlijk is deze vraag niet te beantwoorden in een wetenschappelijke context... Je afvragen wat er voor de Big Bang was of wat er 'na' het heelal komt is eigenlijk wetenschapsfilosofie.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    De Saturnusmissie waar je het over hebt moet Cassini-Huygens zijn. Het moederschip Cassini en de lander Huygens (genoemd naar oude nederlandse astronoom) worden 25 december ontkoppeld waarna Huygens op 14 januari afdaalt in de wolkenatmosfeer (!!) van Titan en als alles goed gaat na 2 uur een redelijk zachte landing maakt...
    Over deze missie is een speciale NASA-site te vinden op:
    http://saturn.jpl.nasa.gov/operations/index.cfm
    Stel je eens voor dat deze maan leefbaar schijnt te zijn en zelfs een vorm van leven bevat (al zijn het maar micro-organismen) Dat zou fantastisch zijn.

    Bacteriën kunnen overleven in de ruimte dus de kans is niet eens zo heel klein.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quicky
    Met niks bedoelen we dan niks... geen moleculen, geen atomen, geen quarks... Noppes, nada, nothing, zero...

    Maar eigenlijk is deze vraag niet te beantwoorden in een wetenschappelijke context... Je afvragen wat er voor de Big Bang was of wat er 'na' het heelal komt is eigenlijk wetenschapsfilosofie.
    Met de big bang is toch alleen ons zonnestelsel gevormd?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quicky
    Met niks bedoelen we dan niks... geen moleculen, geen atomen, geen quarks... Noppes, nada, nothing, zero...

    Maar eigenlijk is deze vraag niet te beantwoorden in een wetenschappelijke context... Je afvragen wat er voor de Big Bang was of wat er 'na' het heelal komt is eigenlijk wetenschapsfilosofie.
    Is ook onzin om dat te gaan voorstellen want tijd bestaat pas sinds een heel kleine tijdsduur na de Big Bang. Daarvoor was tijd en ruimte zo sterk gekromd dat je niet meer over tijd kunt praten in secondes o.i.d., omdat de tijd niet rechtlijnig is.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quicky
    Met niks bedoelen we dan niks... geen moleculen, geen atomen, geen quarks... Noppes, nada, nothing, zero...

    Maar eigenlijk is deze vraag niet te beantwoorden in een wetenschappelijke context... Je afvragen wat er voor de Big Bang was of wat er 'na' het heelal komt is eigenlijk wetenschapsfilosofie.
    Met de big bang is toch alleen ons zonnestelsel gevormd?
    Nee, alles wat is waargenomen en wat we nog gaan waarnemen. :wink:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Met de big bang is toch alleen ons zonnestelsel gevormd?
    Neeneen, met de big bang is heel het heelal ontstaan.

    Vijftien miljard jaar geleden ontplofte de boel hier, in fracties van een second ontstonden de eerste atomen en na een aantal jaren de eerste complexere deeltjes. Na een aantal miljoen jaar ontstonden de eerste sterren en daar bijhorend de eerste sterrenstelsels. Tien miljard jaar na de big bang ontstond de zon en onze planeten.

    Ons zonnestelsel is 'maar' vijf miljard jaar oud, de aarde ongeveer 4.5 miljard jaar oud zoals we ze nu kennen.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quicky
    Met niks bedoelen we dan niks... geen moleculen, geen atomen, geen quarks... Noppes, nada, nothing, zero...

    Maar eigenlijk is deze vraag niet te beantwoorden in een wetenschappelijke context... Je afvragen wat er voor de Big Bang was of wat er 'na' het heelal komt is eigenlijk wetenschapsfilosofie.
    Met de big bang is toch alleen ons zonnestelsel gevormd?
    Nee, alles wat is waargenomen en wat we nog gaan waarnemen. :wink:
    er komen steeds meer vragen bij....
    Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat we met de snelheid v/h licht (of sneller) de ruimte kunnen verkennen...
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat we met de snelheid v/h licht (of sneller) de ruimte kunnen verkennen...
    Lang :P.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quicky
    Met niks bedoelen we dan niks... geen moleculen, geen atomen, geen quarks... Noppes, nada, nothing, zero...

    Maar eigenlijk is deze vraag niet te beantwoorden in een wetenschappelijke context... Je afvragen wat er voor de Big Bang was of wat er 'na' het heelal komt is eigenlijk wetenschapsfilosofie.
    Met de big bang is toch alleen ons zonnestelsel gevormd?
    Nee, alles wat is waargenomen en wat we nog gaan waarnemen. :wink:
    er komen steeds meer vragen bij....
    Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat we met de snelheid v/h licht (of sneller) de ruimte kunnen verkennen...
    Je komt dan nooit tot de grens van het heelal omdat het net zo snel groter wordt.
    Als je sneller dan het licht wilt gaan dan moet je tijd-ruimtekromming gaan toepassen. Eigenlijk moet je dan ook niet meer gewoon met een meetlat gaan meten denk ik, want die meetlat heeft andere afmetingen afhankelijk van je waarnemingspunt.

    Beschouw eens een cirkel. Als je in 1 dimensie leeft dan kun je naar de andere kant van die cirkel als je de lijn van de cirkel volgt. Daarmee heb je de lengte van die cirkel bepaald. In 2 dimensies kun je een kortere weg kiezen door meteen over te steken naar de andere kant. Die cirkel wordt daardoor niet kleiner maar de 1 dimensionale afmeting is helemaal niet interessant meer, de oppervlakte is nu interessanter geworden.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quicky
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat we met de snelheid v/h licht (of sneller) de ruimte kunnen verkennen...
    Lang :P.
    Valt nog wel mee.... In 2063 zal Cochran de eerste warpvlucht maken waarna we de vulcans ontmoeten die ons zullen inwijden in het ruimtereizen

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    De Saturnusmissie waar je het over hebt moet Cassini-Huygens zijn. Het moederschip Cassini en de lander Huygens (genoemd naar oude nederlandse astronoom) worden 25 december ontkoppeld waarna Huygens op 14 januari afdaalt in de wolkenatmosfeer (!!) van Titan en als alles goed gaat na 2 uur een redelijk zachte landing maakt...
    Over deze missie is een speciale NASA-site te vinden op:
    http://saturn.jpl.nasa.gov/operations/index.cfm
    Stel je eens voor dat deze maan leefbaar schijnt te zijn en zelfs een vorm van leven bevat (al zijn het maar micro-organismen) Dat zou fantastisch zijn.

    Bacteriën kunnen overleven in de ruimte dus de kans is niet eens zo heel klein.
    Op dit moment is dat nog een open vraag... maar sinds we ook op Aarde ontdekken dat leven onder de meest extreme omstandigheden mogelijk is, zal de ontdekking van leven op Titan zeker geen absolute verrassing zijn.
    Het verschil met Aarde is, dat de atmosfeer van Titan vooral uit methaan en amoniac lijkt te bestaan... en niet uit stikstof en zuurstof.
    Maar... Ook op aarde hebben we in dergelijke omstandigheden leven ontdekt bij vulkanen en bij de vulkanische bergrug op de bodem van de Atlantische Oceaan...

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Beschouw eens een cirkel. Als je in 1 dimensie leeft dan kun je naar de andere kant van die cirkel als je de lijn van de cirkel volgt.
    Wanneer je maar één dimensie ervaart, bestaat alles binnen één oneindig dunne lijn... een cirkel of andere platte vlakken kunnen in die conditie niet bestaan... of beter gezegd; worden ervaren. Daarvoor zijn altijd 2 dimensies nodig

    Wanneer de lijn zou afbuigen tot een gesloten cirkel, praat je al over minimaal 2 dimensies... anders kan de lijn niet afbuigen

  23. #48

    Standaard

    Hoe denken jullie eigenlijk over het idee dat er ergens in de ruimte een planeet bestaat die precies op onze aarde lijkt?

    Er zijn al vele planeten ontdekt buiten ons zonnestelsel om maar die zijn nog nooit echt bekeken (lees= daadwerkelijk gezien) omdat ze simpelweg niet waarneembaar zijn met onze huidige apparatuur. Aangezien er miljarden zonnestelsels bestaan lijkt mij de kans groot dat er in al die zonnestelsels wel een paar planeten tussen moeten zitten die gelijk, of bijna gelijk, aan de onze planeet zijn. Als dat daadwerkelijk zo is, en de planeten zijn op ongeveer hetzelfde tijdstip geboren als de onze, misschien leeft er dan ook wel een beschaving net als de onze Of een beschaving die al veel verder is waarvan we in de toekomst een bezoek kunnen verwachten. Of een planeet waar het barst van de dino's die daar al miljoenen jaren leven, enz, enz.

    De kans op een planeet in een ander zonnestelsel die gelijk (of bijna gelijk) aan de onze is, is volgens mij wel heel groot aanwezig.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Hoe denken jullie eigenlijk over het idee dat er ergens in de ruimte een planeet bestaat die precies op onze aarde lijkt?

    Er zijn al vele planeten ontdekt buiten ons zonnestelsel om maar die zijn nog nooit echt bekeken (lees= daadwerkelijk gezien) omdat ze simpelweg niet waarneembaar zijn met onze huidige apparatuur. Aangezien er miljarden zonnestelsels bestaan lijkt mij de kans groot dat er in al die zonnestelsels wel een paar planeten tussen moeten zitten die gelijk, of bijna gelijk, aan de onze planeet zijn. Als dat daadwerkelijk zo is, en de planeten zijn op ongeveer hetzelfde tijdstip geboren als de onze, misschien leeft er dan ook wel een beschaving net als de onze Of een beschaving die al veel verder is waarvan we in de toekomst een bezoek kunnen verwachten. Of een planeet waar het barst van de dino's die daar al miljoenen jaren leven, enz, enz.

    De kans op een planeet in een ander zonnestelsel die gelijk (of bijna gelijk) aan de onze is, is volgens mij wel heel groot aanwezig.
    Er is ooit eens een bereking bedacht voor de kans op leven buiten de Aarde; The Drake Equation. Hier kan je hem nalezen. Er komt natuurlijk nogal wat speculatie bij kijken.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ichneumon
    Er is ooit eens een bereking bedacht voor de kans op leven buiten de Aarde; The Drake Equation. Hier kan je hem nalezen. Er komt natuurlijk nogal wat speculatie bij kijken.
    Hij schat het op ongeveer 10.000 beschavingen
    Ach ja, waarom ook niet. :wink:
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •