Bekijk uitslag poll: Welk merk reciever heb je?

Stemmers
319. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Arcam

    4 1,25%
  • Cambridge

    1 0,31%
  • Denon

    38 11,91%
  • Harman/Kardon

    26 8,15%
  • Marantz

    36 11,29%
  • NAD

    8 2,51%
  • Onkyo

    31 9,72%
  • Pioneer

    38 11,91%
  • Rotel

    9 2,82%
  • Sony

    52 16,30%
  • Yamaha

    48 15,05%
  • Anders...

    28 8,78%
Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 172 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Zie mijn signature..
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  2. #102

    Standaard en ik de...

    ...Yamaha RX-V420RDS. Voldoet vooralsnog prima en ondertussen zoveel op aangesloten (de hoeveelheid kabels in mijn woonkamer neemt zorgwekkende vormen aan...) dat ik even niet moet denken aan vervanging. Geluid is prima, maar iets meer midden (hoge en lage tonen zijn prima) voor muziek kan geen kwaad. Al kan dat ook weer aan kijn boxen liggen (zuilen van Elac), zou Kef een verbetering zijn? Andere discussie...

    grt, Jeroen

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Pioneer VSX-510

    Maar deze gaat vervangen worden door de:
    Denon AV-1905
    kan je ook vertellen waarom? Ben je er niet meer tevreden over?
    Ik heb zelf de 511, maar daar ben ik (voorlopig) erg tevreden over. Misschien komt dat ook wel omdat ik crappy luidsprekers heb hoor

    gr, Anne

  4. #104

    Standaard

    Ik heb zelf SA-TX 50



    Met de SH-AC 300 als decoder



    Bijde van Technics

  5. #105
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry78
    Ik heb zelf SA-TX 50



    Met de SH-AC 300 als decoder



    Bijde van Technics
    Apart uiterlijk.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Apart uiterlijk.
    Ja, die analoge wijzers geven in het echt een mooie uitstraling. (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
    Komt in het echt een stuk beter over als op een foto.

    Ik trouwens die AB vervangen door een Philips SBCRU760

  7. #107

    Standaard

    Ik ben nu nog in het bezit van een Sony TA-VA8ES versterker.



    Maar deze "jongen" gaat binnenkort vervangen worden door een volwaardige AV-receiver, waarschijnlijk Sony STR-DB795 aangezien ik nu geen coax/optische ingang heb...

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edtbonep
    Ik ben nu nog in het bezit van een Sony TA-VA8ES versterker.



    Maar deze "jongen" gaat binnenkort vervangen worden door een volwaardige AV-receiver, waarschijnlijk Sony STR-DB795 aangezien ik nu geen coax/optische ingang heb...
    Ehhh... Mijn broer heeft zoals gezegd zo'n ding. Maar als je die gaat vervangen door een 795 dan sta je denk ik met stranen in je ogen en niet van blijdschap. Prijs zegt niet alles, maar dat ding kost F2.000 zeg maar voor het gemak €1.000 en die 795 kost €350 dan dat is een giga verschil in AV land. Mijn broer heeft hem wel met de EP90ES DD decoder, dus wel optisch maar ik zou als ik jou was altijd gaan voor een 2000QS (die wil ik HEEEEEL graag hebben en die ik ga waarschijnlijk ook kopen na de vakantie, lees na vakantieWERK ) of door een 2000ES want anders ga je een flinke stap terug.

    Maar als ik jou was zou ik gerust gaan luisteren (kan nooit kwaad en altijd leuk) en tot een goede beslissing komen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edtbonep
    Ik ben nu nog in het bezit van een Sony TA-VA8ES versterker.



    Maar deze "jongen" gaat binnenkort vervangen worden door een volwaardige AV-receiver, waarschijnlijk Sony STR-DB795 aangezien ik nu geen coax/optische ingang heb...
    Ehhh... Mijn broer heeft zoals gezegd zo'n ding. Maar als je die gaat vervangen door een 795 dan sta je denk ik met stranen in je ogen en niet van blijdschap. Prijs zegt niet alles, maar dat ding kost F2.000 zeg maar voor het gemak €1.000 en die 795 kost €350 dan dat is een giga verschil in AV land. Mijn broer heeft hem wel met de EP90ES DD decoder, dus wel optisch maar ik zou als ik jou was altijd gaan voor een 2000QS (die wil ik HEEEEEL graag hebben en die ik ga waarschijnlijk ook kopen na de vakantie, lees na vakantieWERK ) of door een 2000ES want anders ga je een flinke stap terug.

    Maar als ik jou was zou ik gerust gaan luisteren (kan nooit kwaad en altijd leuk) en tot een goede beslissing komen.
    Om eerlijk te zijn ben ik er ook niet echt blij mee, maar ik wil gewoon DTS (en coax) hebben.
    Harman Kardon AVR 230 heb ik ook al naar gekeken, maar ik wil absoluut een zwarte receiver hebben en dat wordt hier dus weer een probleem of ik zou die HK AVR 130 set moeten nemen met een DVD-speler waar ik weer niet op zit te wachten.....

  10. #110

    Standaard

    DTS kun je toch ook wel krijgen in een reciver van een wat zwaarder caliber? De 2000QS of 2000ES hebben het allebei, state of the art en dan is het vrees ik wel een behoorlijke achteruit gang kwa kwaliteit. Ik zou zeker goed gaan luisteren voor ik zo iets zou kopen. Welke speakers heb je er eigelijk aanhangen?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    DTS kun je toch ook wel krijgen in een reciver van een wat zwaarder caliber? De 2000QS of 2000ES hebben het allebei, state of the art en dan is het vrees ik wel een behoorlijke achteruit gang kwa kwaliteit. Ik zou zeker goed gaan luisteren voor ik zo iets zou kopen. Welke speakers heb je er eigelijk aanhangen?
    Daarom was ik ook geïnteresseerd in een zwarte Harman Kardon AVR 230.

    Speakers:
    Front: Pied Piper.
    Rear: BNS (tijdelijk nog wel...).

  12. #112

    Standaard

    Ik ben sinds kort de eigenaar van een Pioneer 2014i


  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edtbonep
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    DTS kun je toch ook wel krijgen in een reciver van een wat zwaarder caliber? De 2000QS of 2000ES hebben het allebei, state of the art en dan is het vrees ik wel een behoorlijke achteruit gang kwa kwaliteit. Ik zou zeker goed gaan luisteren voor ik zo iets zou kopen. Welke speakers heb je er eigelijk aanhangen?
    Daarom was ik ook geïnteresseerd in een zwarte Harman Kardon AVR 230.

    Speakers:
    Front: Pied Piper.
    Rear: BNS (tijdelijk nog wel...).
    hmmm waarom wil je persee zo'n goedkopere reciver? Het lijkt me dat je dat nog wel eens flink gaat tegenvallen. Als je, je hele leven Audi A6 hebt gereden en dan ineens een Golf gaat rijden, zit het ineens wel wat krapjes.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #114

    Standaard

    Niemand op dit forum met een losse processor / eindversterker ?

    Groet,

    Gerrit

  15. #115

    Standaard

    Kom ik dan aan met als enige een JVC

    JVC RX-5040
    [/img]

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edtbonep
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    DTS kun je toch ook wel krijgen in een reciver van een wat zwaarder caliber? De 2000QS of 2000ES hebben het allebei, state of the art en dan is het vrees ik wel een behoorlijke achteruit gang kwa kwaliteit. Ik zou zeker goed gaan luisteren voor ik zo iets zou kopen. Welke speakers heb je er eigelijk aanhangen?
    Daarom was ik ook geïnteresseerd in een zwarte Harman Kardon AVR 230.

    Speakers:
    Front: Pied Piper.
    Rear: BNS (tijdelijk nog wel...).
    hmmm waarom wil je persee zo'n goedkopere reciver? Het lijkt me dat je dat nog wel eens flink gaat tegenvallen. Als je, je hele leven Audi A6 hebt gereden en dan ineens een Golf gaat rijden, zit het ineens wel wat krapjes.
    Wel, het probleem is dus dat ik een DVD-recorder wil aanschaffen welke DVD+R(W) kan opnemen.
    Nu zijn die recorders alleen maar te krijgen met een coax/optische aansluiting en dat heeft mijn Sony TA-VA8ES dus niet.
    Ik wordt dus eigenlijk gedwongen om over te stappen naar een andere AV-receiver.
    Nu mag de Sony in zijn tijd een hele berg guldens hebben gekost, maar aan de andere kant is hij ook al zo'n 10 jaar oud en in die tijd zijn er op Dolby e.d. heel wat ontwikkelingen geweest.
    Vandaar dat ik dus uitkwam bij de Sony STR-DB795 of de HK AVR-230....

  17. #117

    Standaard

    Idd, het is al een redelijk oud bessie. Mijn broer heeft hem ook met EP90ES DD decoder, voor 5.1 (weet niet of jij dat ook hebt). Alleen als ik jou was zou ik nogsteeds voor een betere gaan. Die kosten dan ook een hele berg euro's maar dan heb je iig kwalitatief een even goed of beter apparaat.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  18. #118

    Standaard

    Ik ben inderdaad niet in het bezit van de EP90ES DD decoder en die is ook echt niet te krijgen...
    Overigens heb ik de HK AVR-230 beluisterd o.a. met een Denon waarvan ik het type helaas niet meer weet.
    De HK vond ik errug goed klinken hoor, in ieder geval beter als de Denon.
    Nuheb je thuis natuurlijk een andere akoestiek dan in de winkel, maar ik vond de HK, wanneer het volume wat meer werd opengedraaid, strakker en minder schel klinken dan mijn oude Sony.
    Ook heb ik me nog wat verdiept in wat testen en reviews en ook daar kwam de KH als een topper uit.
    Kijk, dan wordt e.e.a. toch een ander verhaal, maar, ik doe de oude Sony echt niet weg hoor.
    Die verhuist naar kijk- en luisterruimte (jawel... ) 2...

    Overigens ben ik nog wat aan het rondsnuffelen geweest betreffende de Sony STR-DB2000QS.
    Zie hiervoor het volgende topic: Sony STR-DB2000QS ook als ES?
    Je hebt volkomen gelijk, ook de Sony is een voorstreffelijke AV-receiver.
    Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA50 ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Marantz DD-82, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

  19. #119

    Standaard

    Kenwood KRF-V5030D hier, is al niet meer de nieuwste, maar kan er mee door.
    Nooit problemen mee gehad (nou ja, één keer, maar heb het zelf kunnen oplossen), tot dan houden we deze.


  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door G. Zandman
    Niemand op dit forum met een losse processor / eindversterker ?

    Groet,

    Gerrit
    Jawel hoor
    ROTEL RSP-1098 processer
    ROTEL RMB-1095 eindtrap
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door G. Zandman
    Niemand op dit forum met een losse processor / eindversterker ?

    Groet,

    Gerrit
    Jawel hoor
    ROTEL RSP-1098 processer
    ROTEL RMB-1095 eindtrap
    Me 2 .

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door G. Zandman
    Niemand op dit forum met een losse processor / eindversterker ?

    Groet,

    Gerrit
    Jawel hoor
    ROTEL RSP-1098 processer
    ROTEL RMB-1095 eindtrap
    Leuk stukje speelgoed Dat zou ik ook wel willen hebben thuis, impressive!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  23. #123

  24. #124
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    waarom heeft niemand JVC dan?
    Je vermoed het antwoord zelf al denk ik.

  25. #125

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •