De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Remake "The Seven Samurai"

    Plannen voor remake van "The seven Samurai"

    wo 08/08/07 - Hollywoodproducers Bob en Harvey Weinstein gaan investeren in Aziatisch geïnspireerde films. Daartoe hebben ze een fonds opgericht van 207 miljoen euro. Ze hebben onder meer plannen voor een remake van "The seven Samurai" van Akira Kurosawa uit 1954.

    De broers investeren ook in "The forbidden kingdom", de eerste film waarin Jackie Chan samenspeelt met Jet Li (foto).


    (AP)



    De Weinsteins willen met hun project profiteren van de lage productiekosten in Azië. Ze willen films maken die zowel in de smaak vallen in het Oosten als het Westen.

    The Weinsteins zijn producers van films als "The lord of the rings", "Grindhouse", "The brothers Grimm", "Sin city", "Cold mountain" en "Sicko".

    In de jaren 90 verkochten ze hun productiehuis Miramax aan Walt Disney, maar bleven er aan de slag. In 2005 verlieten ze Miramax voor hun nieuw productiehuis The Weinstein Co.

    Bron: vrtnieuws.net

  2. #2

    Standaard

    Aangezien Seven Samurai drie uur duurt, verwacht ik van de (f*cking) Weinsteins een Six Samurai part 1 en Six Samurai part 2. Ja, Six want aangezien "het publiek" het concept niet zal snappen komt er ook nog een losse film met een andere Samurai...

    Oftewel: na Kill Bill en met name Grindhouse heb ik niet veel veel vertrouwen in deze producers, te meer omdat een hoop Aziatische klassiekers geen Amerikaanse remake "verdienen".


  3. #3

    Standaard

    Originaliteit wordt steeds lastiger lijkt wel

  4. #4

    Standaard

    Dit nieuws is toch al zeker een jaartje oud. Ik heb er alleen al lang niets meer van gehoord. Misschien is dat ook wel een gunstig teken. Alhoewel... het zou ook niet de eerste remake van deze film zijn.

    Ik vind de orginele nog altijd een van de beste films aller tijden en daar zal een zoveelste remake niets aan veranderen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #5

    Standaard

    Ik zie het probleem niet zo, het is niet alsof dit dan de eerste Seven Samurai remake is (zie bijv. Magnificent Seven).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik zie het probleem niet zo, het is niet alsof dit dan de eerste Seven Samurai remake is (zie bijv. Magnificent Seven).
    En niet te vergeten Three Amigos!
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik zie het probleem niet zo, het is niet alsof dit dan de eerste Seven Samurai remake is (zie bijv. Magnificent Seven).

    The Magnificent Sven is natuurlijk sterk geinspireerd door Seven Samurai, maar is gesitueerd in het Wilde Westen. Een echte remake speelt zich natuurlijk af in het feodale Japan, en das natuurlijk anders.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    The Magnificent Sven is natuurlijk sterk geinspireerd door Seven Samurai, maar is gesitueerd in het Wilde Westen. Een echte remake speelt zich natuurlijk af in het feodale Japan, en das natuurlijk anders.
    Dan heb ik een ruimere interpretatie van wat een remake is

    Eerlijk gezegd kon Seven Samurai me niet zo boeien, mooie finale maar veel te langdradig. Ik heb me persoonlijk meer geamuseerd met The Magnificent Seven, en dat ligt dan misschien wel aan de andere setting. Maar het verhaal van Seven Samurai is ondertussen al tig keren gebruikt dat het niet echt schokkend nieuws is dat iemand er eens een "echte" remake van gaat maken vind ik zelf, of het ook echt een goed idee is zullen we wel zien als hij af is. Maar wat mij betreft is het alvast geen heiligschennis om hier een remake van te maken.

  9. #9

    Standaard

    Ach ja, de originaliteit is tegenwoordig toch al ver te zoeken.En van de Weinsteins had ik niet anders verwacht...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •