Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 212 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Indien mogelijk altijd via Paypal betalen. Dan kan je je geld binnen 3 weken nog terughalen.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Indien mogelijk altijd via Paypal betalen. Dan kan je je geld binnen 3 weken nog terughalen.
    Maar paypal heeft weer als nadeel dat veel Europese verkopers de extra kosten bij de koper in rekening brengen

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Indien mogelijk altijd via Paypal betalen. Dan kan je je geld binnen 3 weken nog terughalen.
    als je een week na betaling het bericht krijgt dat hij verzonden is en hij twee weken later niet binnen is ......dan ga ik mn geld nog niet terugvragen.

    NU negatieve feeback geven doe ik niet, dan krijg ik hem ook terug. Aangezien hij het geschil met mij is aangegaan denk ik dat hij betrouwbaarder overkomt Ik ga mn status niet verkloten op deze manier.


  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Neutrale feedback reken ik tot negatieve feedback.
    Ik heb 2x neutrale feedback gekregen:

    1x omdat het doosje tijdens verzending kapot was gegaan (terwijl het zoals altijd gewoon in een bubbeltjesenvelop was ingepakt)

    1x omdat ik niet inging op een onderhandeling van verzendkosten (mevrouw wilde ineens minder betalen dan stond aangegeven)

    Tsja... Vond ik wel ontzettend balen. Zeker gezien de aard van de neutrale feedback.

    Wat vind jij?!?

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Indien mogelijk altijd via Paypal betalen. Dan kan je je geld binnen 3 weken nog terughalen.
    als je een week na betaling het bericht krijgt dat hij verzonden is en hij twee weken later niet binnen is ......dan ga ik mn geld nog niet terugvragen.

    NU negatieve feeback geven doe ik niet, dan krijg ik hem ook terug. Aangezien hij het geschil met mij is aangegaan denk ik dat hij betrouwbaarder overkomt Ik ga mn status niet verkloten op deze manier.
    Het is de enige manier om je geld terug te krijgen. Je mag er natuurlijk ook voor kiezen je geld 'weg te gooien'...
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Indien mogelijk altijd via Paypal betalen. Dan kan je je geld binnen 3 weken nog terughalen.
    Maar paypal heeft weer als nadeel dat veel Europese verkopers de extra kosten bij de koper in rekening brengen
    Ja, daar heb je gelijk in. Maar in de meeste gevallen gaat het gelukkig maar om een paar euro extra.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong

    Het is de enige manier om je geld terug te krijgen. Je mag er natuurlijk ook voor kiezen je geld 'weg te gooien'...
    Het is al meer dan 30 dagen geleden...na 31 dagen ging hij het geschil aan zoals ik eerder melde. Dit gebeurt mij ook geen tweede keer meer.


  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Neutrale feedback reken ik tot negatieve feedback.
    Ik heb 2x neutrale feedback gekregen:

    1x omdat het doosje tijdens verzending kapot was gegaan (terwijl het zoals altijd gewoon in een bubbeltjesenvelop was ingepakt)

    1x omdat ik niet inging op een onderhandeling van verzendkosten (mevrouw wilde ineens minder betalen dan stond aangegeven)

    Tsja... Vond ik wel ontzettend balen. Zeker gezien de aard van de neutrale feedback.
    Wat vind jij?!?
    De aard van de feedback is inderdaad discutabel. Dit zijn van die typische acties van mensen die nog nieuw zijn op ebay. Als ik geinteresseerd zou zijn in jouw object, dan zou ik bij de neutrale feedback ook de feedback van de verkopers checken. Vaak zie je dat mensen neutrale feedback hebben, terwijl diegene die die feedback heeft gegeven zelf nauwelijks feedback heeft (en een enkele keer zelfs in de min staat ). Dit is trouwens een 'probleem' dat ik vaak tegenkom op Ebay Nederland en niet zozeer internationaal. Maar dat haal je er snel genoeg uit, nogmaals je moet ook je gezonde verstand gebruiken!
    Als de neutrale feedback van ervaren ebayers komt met een goede feedback, dan zou ik, met alle respect, niets van je kopen. Dan ben je een twijfelgeval. Klinkt lullig, maar is helaas (althans voor mij) wel de realiteit op ebay.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Indien mogelijk altijd via Paypal betalen. Dan kan je je geld binnen 3 weken nog terughalen.
    Maar paypal heeft weer als nadeel dat veel Europese verkopers de extra kosten bij de koper in rekening brengen
    Ja, daar heb je gelijk in. Maar in de meeste gevallen gaat het gelukkig maar om een paar euro extra.
    Klopt, 3% geloof ik.

  10. #60

    Standaard

    Hey,

    Ik had wat besteld op Ebay bij Ultrabuys. Dat is verzonden op 23 juni vanuit Amerika, maar heb ik nu nog niet ontvangen, is het normaal om zo lang te wachten?
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  11. #61

    Standaard

    Hangt er van vanaf via welke methode is verzonden: Surface mail, airmail, global express mail etc.

  12. #62

    Standaard

    Airmail staat er.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  13. #63

    Standaard

    Vraagje, heb op 7 juli de R1 van Oldboy gewonnen bij dvdmami1 (feedback score van 218 waarvan 99,5% positief).
    Paar dagen later stond eronder dat de gebruiker niet meer bij eBay stond ingeschreven, wat moet ik hiermee doen?

    Verder heb ik ook het gevoel dat sommigen teveel shipping berekenen om op die manier waarschijnlijk toch nog wat geld aan hun items over te houden, hebben jullie dit ook en zo ja, hoe gaan jullie hiermee om?
    Laatst bijvoorbeeld een VHS box (gewonnen voor GBP 0,99) in een bubbeltjesenvelop vanuit Engeland, wilde die dude even GBP 10,= aan verzendkosten hebben... téveel lijkt mij toch?

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door D&=
    Vraagje, heb op 7 juli de R1 van Oldboy gewonnen bij dvdmami1 (feedback score van 218 waarvan 99,5% positief).
    Paar dagen later stond eronder dat de gebruiker niet meer bij eBay stond ingeschreven, wat moet ik hiermee doen?

    Verder heb ik ook het gevoel dat sommigen teveel shipping berekenen om op die manier waarschijnlijk toch nog wat geld aan hun items over te houden, hebben jullie dit ook en zo ja, hoe gaan jullie hiermee om?
    Laatst bijvoorbeeld een VHS box (gewonnen voor GBP 0,99) in een bubbeltjesenvelop vanuit Engeland, wilde die dude even GBP 10,= aan verzendkosten hebben... téveel lijkt mij toch?
    Al betaald ? Zo ja, hoe ?
    Als je PayPal hebt gebruikt, ff online buyer complaint invullen. Evt. Chargeback na 2-3 weken als je niks hebt ontvangen (alleen indien je PayPal icm credit card gebruikt). Chargeback kan via je creditcard boer. Maar goed, voor hetzelfde geld heeft die verkoper nog wel je DVD opgestuurd, dus zou hem/haar even mailen en afwachten.

    Over de verzendkosten : Tuurlijk teveel, maar je kan er niet onderuit. Aangezien mensen vaak op prijs zoeken bij eBay is het gewoon een verkooptechniek om een lagere prijs te hanteren maar (te) hoge verzendkosten. Daarom doe ik nooit een bod op artikelen waar geen verzendkosten bij staan, om dit soort gekkigheid te voorkomen.

  15. #65

    Standaard

    Via PayPal, maar niet icm met een CC.
    Zal de betreffende user wel even mailen.

    Ik heb weleens gezien dat lui gewoon negatieve feedback gaven aan verkopers omdat er gewoon veel minder op de
    envelop stond dan dat berekend was, vaak resulteerde het dan in een teruggave van een bepaalde gedeelte van de verzendkosten.
    In mijn geval stond er 3 pond nogwat op, zegmaar GBP4,=, blijft er GBP6,= over.
    Kosten van envelop dus en voor de rest pure winst, dat vindt ik gewoon niet strak...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik
    Over de verzendkosten : Tuurlijk teveel, maar je kan er niet onderuit.
    Je moet altijd kijken of anders vragen wat de verzendkosten zijn. E-bay heeft wel een e-mail adres waar je met dit soort "klachten" terecht kan...

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door D&=
    Ik heb weleens gezien dat lui gewoon negatieve feedback gaven aan verkopers omdat er gewoon veel minder op de
    envelop stond dan dat berekend was...
    Dat kun je ook niet maken (vind ik). Iemand moet ook de envelop betalen, wellicht een omweg maken met de auto om een pakketje bij het postkantoor af te geven... Dat soort zaken.

    Ik zet er dan ook meestal bij "kosten: package & handling" en dan een bepaald bedrag. Ook de e-bay kosten verwerk ik hierin. Ik reken meestal €1,99 kosten. Maar, dat moet ik zeggen, de meesten rekenen meer...

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door D&=
    Ik heb weleens gezien dat lui gewoon negatieve feedback gaven aan verkopers omdat er gewoon veel minder op de
    envelop stond dan dat berekend was...
    Dat kun je ook niet maken (vind ik). Iemand moet ook de envelop betalen, wellicht een omweg maken met de auto om een pakketje bij het postkantoor af te geven... Dat soort zaken.
    Ook alleen bij grote verschillen natuurlijk, zoiets als ik zojuist heb beschreven vind ik toch wel een beetje extreem...

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus the Virus
    Airmail staat er.
    Ok, je hebt natuurlijk Amerika en Amerika. Oftewel: Iets verzenden vanuit Californie duurt langer als vanuit Florida. Airmail duurt bij mij altijd 1 tot 3 weken (afhankelijk van waar en door wie het verzonden wordt) dus ik zou me voorlopig nog niet druk maken.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diederik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door D&=
    Vraagje, heb op 7 juli de R1 van Oldboy gewonnen bij dvdmami1 (feedback score van 218 waarvan 99,5% positief).
    Paar dagen later stond eronder dat de gebruiker niet meer bij eBay stond ingeschreven, wat moet ik hiermee doen?

    Verder heb ik ook het gevoel dat sommigen teveel shipping berekenen om op die manier waarschijnlijk toch nog wat geld aan hun items over te houden, hebben jullie dit ook en zo ja, hoe gaan jullie hiermee om?
    Laatst bijvoorbeeld een VHS box (gewonnen voor GBP 0,99) in een bubbeltjesenvelop vanuit Engeland, wilde die dude even GBP 10,= aan verzendkosten hebben... téveel lijkt mij toch?
    Al betaald ? Zo ja, hoe ?
    Als je PayPal hebt gebruikt, ff online buyer complaint invullen. Evt. Chargeback na 2-3 weken als je niks hebt ontvangen (alleen indien je PayPal icm credit card gebruikt). Chargeback kan via je creditcard boer. Maar goed, voor hetzelfde geld heeft die verkoper nog wel je DVD opgestuurd, dus zou hem/haar even mailen en afwachten.

    Over de verzendkosten : Tuurlijk teveel, maar je kan er niet onderuit. Aangezien mensen vaak op prijs zoeken bij eBay is het gewoon een verkooptechniek om een lagere prijs te hanteren maar (te) hoge verzendkosten. Daarom doe ik nooit een bod op artikelen waar geen verzendkosten bij staan, om dit soort gekkigheid te voorkomen.
    Niet om het een of ander, maar verzendkosten vanuit Engeland zijn gewoon hoog. Nu weet ik niet hoeveel banden er in die VHS-box zitten, maar ik heb nog nooit lage verzendkosten vanuit Engeland gehad. Sterker nog: Iets verzenden vanuit de USA is bijna altijd goedkoper

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door D&=
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door D&=
    Ik heb weleens gezien dat lui gewoon negatieve feedback gaven aan verkopers omdat er gewoon veel minder op de
    envelop stond dan dat berekend was...
    Dat kun je ook niet maken (vind ik). Iemand moet ook de envelop betalen, wellicht een omweg maken met de auto om een pakketje bij het postkantoor af te geven... Dat soort zaken.
    Ook alleen bij grote verschillen natuurlijk, zoiets als ik zojuist heb beschreven vind ik toch wel een beetje extreem...
    Als iemand een bepaald bedrag vermeld (hoe absurd ook) en iemand anders bied op dat object. Dan zit die iemand anders gewoon vast aan dat absurde bedrag... IMHO...

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Als iemand een bepaald bedrag vermeld (hoe absurd ook) en iemand anders bied op dat object. Dan zit die iemand anders gewoon vast aan dat absurde bedrag... IMHO...
    Dat is natuurlijk niet altijd het geval, en als je met je goede vertrouwen er dan van uit gaat dat iedereen gewoon
    netjes de daadwerkelijke verzendkosten gaat rekenen schrik je soms nog best wel.
    Ik had toen 2 vhs boxen gewonnen voor beide GBP0,99 en was in de veronderstelling dat deze mooi samen verzonden
    konden worden, niet dus. Rekende die dude per box even GBP10,= verzendkosten...
    Toen hebben we samen afgesproken dat ik er maar eentje zou afnemen en dat hij die ander zou relisten,
    maar imo was het gewoon een manier om toch nog wat geld te krijgen voor zijn objecten.
    Toen ik de box binnenkreeg en de grootte van de envelop zag hadden er nog makkelijk 3 van die boxen bijgekunt (boxen waren ong. 2 vhsbanden hoog).

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door D&=
    Ik had toen 2 vhs boxen gewonnen voor beide GBP0,99 en was in de veronderstelling dat deze mooi samen verzonden
    konden worden, niet dus. Rekende die dude per box even GBP10,= verzendkosten...
    Maar, had hij van te voren die GBP10,= aangegeven als verzendkosten?!? Zo ja, dan wist je er toch van?!? Zo nee, dan heb je een ".".

  24. #74
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door D&=
    Ik had toen 2 vhs boxen gewonnen voor beide GBP0,99 en was in de veronderstelling dat deze mooi samen verzonden
    konden worden, niet dus. Rekende die dude per box even GBP10,= verzendkosten...
    Maar, had hij van te voren die GBP10,= aangegeven als verzendkosten?!? Zo ja, dan wist je er toch van?!? Zo nee, dan heb je een ".".

    ik vraag altijd ruim van te voren wat de verzendkosten zullen zijn, of het moet er bij staan. als het er niet bijstaat en de veiling is bijna afgelopen laat ik de boxen maar gaan... zo kun je ook niet 'genaaid' worden...

  25. #75

    Standaard

    Ik heb tot nu toe zeer goede ervaringen met ebay.

    Had laatst uit HK Taegukgi besteld. Hij kwam aan en het was duidelijk dat er bij het transport iets zwaars op had gestaan waardoor hij was ingedeukt.
    Ik heb dit aan de verkoper gemeld en hij heeft direct zonder extra kosten een nieuwe doos gestuurd.

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •