Pagina 35 van 38 EersteEerste ... 253132333435363738 LaatsteLaatste
De resultaten 851 tot 875 van 948 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.com

  1. #851

    Standaard

    Dit is een prima tijd om weer eens een boek te lezen.

  2. #852

    Standaard

    Of om een kijkachterstand weg te werken.

    Leverancies van partijen als Amazon zullen nog wel een tijdje "in de war" blijven. Voorlopig hou ik het even bij de Europese vestigingen en die zullen ook wel met de nodige beperkingen leveren. Het is even niet anders.

  3. #853

    Standaard

    Hoe zit het met nog niet verschenen amerikaanse pre-order producten die op .de, co.uk etc besteld worden?

    Ik doel dan bv op boeken, merchandise, etc die in de VS worden uitgegeven maar ook via de Europese sites te bestellen zijn.

    Iemand enig idee?

  4. #854

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Hoe zit het met nog niet verschenen amerikaanse pre-order producten die op .de, co.uk etc besteld worden?

    Ik doel dan bv op boeken, merchandise, etc die in de VS worden uitgegeven maar ook via de Europese sites te bestellen zijn.

    Iemand enig idee?
    Ik denk dat Amazon.com nu alleen de VS bedient vanwege de grote druk. Er zit een verschil echter tussen orderpicken door Amazon en leveranciers die leveren. Leveranciers zullen gewoon leveren aan amazon locaties buiten de VS. Dus wat jij besteld op .co.uk of .de staat los van amazon.com's beleid om niet buiten de VS (en vast Canada) te leveren.

    Dan heb ik het nog niet over het feit dat veel boeken ook in de EU worden gedrukt (wel met ander ISBN).

    Laat natuurlijk onverlet leveranciers van Amazon die niet op volledige capaciteit draaien. Volgens mij is bijvoorbeeld het Blade Runner boek nog verder opgeschoven, naar augustus (volgens mij stond hij voor april).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  5. #855

    Standaard

    Amazon.ca levert wel gewoon naar NL...

  6. #856

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Amazon.ca levert wel gewoon naar NL...
    Bij het bestellen krijg je in ieder geval geen waarschuwing. Had daar vorige week (3 april) iets besteld, maar is nog niet verzonden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #857

    Standaard

    Amazon US lijkt weer naar NL te versturen, maar dan wel met een duurdere en snellere shipping.

  8. #858

    Standaard

    Heel bijzonder: alle versies van Amazon lijken down te zijn. Veel meldingen op Twitter daarover ook.

  9. #859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Heel bijzonder: alle versies van Amazon lijken down te zijn. Veel meldingen op Twitter daarover ook.
    UK en DE gewoon beschikbaar.

  10. #860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    UK en DE gewoon beschikbaar.
    Je hebt gelijk. Toen ik vanuit de app probeerde over te springen naar die versie lukte dat niet, maar dat kan misschien ook iets te maken hebben met het probleem op de Amerikaanse site.

    edit: al vrij snel na deze posting was de boel weer up trouwens.
    Laatst aangepast door Richard B. : 28-05-2020 om 22:49

  11. #861

    Standaard

    Amazon.com is momenteel supersnel met de levering: een bestelling die ik dinsdag plaatste kwam vandaag al binnen!

  12. #862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Amazon.com is momenteel supersnel met de levering: een bestelling die ik dinsdag plaatste kwam vandaag al binnen!
    Waarschijnlijk omdat je nu gedwongen wordt om één van de duurdere verzendopties te kiezen? Die dus per vliegtuig en niet per boot deze kant op komen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #863

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Waarschijnlijk omdat je nu gedwongen wordt om één van de duurdere verzendopties te kiezen? Die dus per vliegtuig en niet per boot deze kant op komen?
    Ik koos meestal expedited shipping en ik meen dat dat ook al er vliegtuig ging. Maar in dit geval waren ze sowieso al heel snel met het versturen van de bestelling: dat ging volgens mij binnen een uurtje ofzo.

  14. #864

    Standaard

    Morgen vanaf 9.00 uur Amazon Prime Day.

  15. #865

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Morgen vanaf 9.00 uur Amazon Prime Day.
    Weet niet, of hij doorgaat vandaag: https://forum.blu-ray.com/showthread...t=amazon+prime

  16. #866

    Standaard

    Iemand ervaring met het kopen van digitale muziek bij Amazon? Maakt het nog uit bij welke Amazon je bestelt qua beschikbaarheid of prijs? Het liefst koop ik nog steeds CD's, maar de soundtrack van Westworld seizoen 3 lijkt niet meer op CD uit te gaan komen.

  17. #867

    Standaard

    Je kunt alleen maar bij je ‘eigen’ amazon digitale muziek kopen toch? Dus amazon.de en .nl, de prijzen zijn bij alle aanbieders hetzelfde door kartelvorming (dat mag bij digitale muziek blijkbaar). Helaas betaal je dus altijd de hoogste prijs in €

    Ik koop zelden mp3 en nooit via amazon, alleen als er geen fysieke drager bestaat, dan koop ik het via iTunes/Apple store (of als het beschikbaar is via mp3million.com, een semi-legale route, die is wel fors goedkoper).
    Laatst aangepast door Oakey : 15-01-2021 om 19:25

  18. #868

    Standaard

    Ik weet niet of dit ook voor ons voor toepassing gaat zijn, maar interessant is het wel.
    EU en VS schrappen voorlopig importtarieven, willen conflict beëindigen (msn.com)

  19. #869

    Standaard

    Importtarieven is iets voor bedrijven, dat gaat niet over de douanekosten of invoerrechten die wij als consument betalen, maar bijv om extra heffingen op staal en voedingsproducten voor importeurs om de eigen markt te beschermen. De brexitdeal die er nu ligt omvat bijvoorbeeld ook het niet invoeren van importtarieven, toch moet je nu douanekosten betalen voor spullen uit de UK. En BTW staat hier weer helemaal los van, dat is een belasting voor de eindgebruiker.

    Maar als je kaasexporteur bent is deze nieuwe regeling zeker plezierig (hoewel Trump ze had ingevoerd meen ik, dus een paar jaar geleden waren er ook geen importheffingen op deze producten).

  20. #870

    Standaard

    Ik heb de afgelopen tijd een aantal keren een Blu-ray/UHD bij Amazon US besteld met een verkoopprijs van $ 17.99. Met verzendkosten erbij kwam ik dan uit op (omgerekend) iets meer dan 22 euro. Nu is diezelfde Blu-ray door de toegepaste BTW-heffing bijna 5 euro duurder. Hmmm, niet echt fijn, vooral ook omdat Amazon US best wel hoge verzendkosten (Shipping & handling van ruim $ 8) rekent.

    Schermafbeelding 2021-07-05 om 09.10.42.jpg. Schermafbeelding 2021-07-05 om 09.10.59.jpg
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #871

    Standaard

    Bedankt voor de duidelijke voorbeeld Marcel. Ik vind het idd heel jammer omdat Ik heb altijd veel gekocht bij Amazon. Een grote gedeelte van mijn verzameling is Regio1/ Regio A.Toen DVD groot was, was er een grote verschil tussen de boxen die je daar kon kopen en wat hier op de markt was. Veel mooiere versies allemaal.Einde van een tijdperk helaas

  22. #872

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp betaal je wanneer je op Amazon.com nu iets besteld daar al de BTW en krijg je hier in Nederland geen extra kosten (volgens de nieuwe import regels die per 1 juli 2021 gelden) meer?

  23. #873

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp betaal je wanneer je op Amazon.com nu iets besteld daar al de BTW en krijg je hier in Nederland geen extra kosten (volgens de nieuwe import regels die per 1 juli 2021 gelden) meer?
    Klopt. Inklaringskosten betaal je alleen als de webwinkel geen BTW heeft berekend. Boven de € 150 betaal je wel invoerrechten.

  24. #874

    Standaard

    En boven de €150 ook het hoge tarief inklaringskosten, naast de invoerrechten.

  25. #875

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    ...Nu is diezelfde Blu-ray door de toegepaste BTW-heffing bijna 5 euro duurder. Hmmm, niet echt fijn...
    Vind het wel meevallen, de wereld vergaat niet hoor. Ondanks hogere kosten wel betere & mooiere uitgaves in het buitenland. Wat is dan belangrijker? Een paar euro minder en de kwaliteit van hier, of een paar euro meer en de kwaliteit en keuze van daar??? Voor mij is de keuze niet moeilijk, ik blijf toch wel bestellen in het buitenland. Keuze voor kwaliteit & mooiere uitgaves is voor mij het belangrijkste!

Pagina 35 van 38 EersteEerste ... 253132333435363738 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •