Pagina 36 van 38 EersteEerste ... 2632333435363738 LaatsteLaatste
De resultaten 876 tot 900 van 939 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.com

  1. #876

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Vind het wel meevallen, de wereld vergaat niet hoor. Ondanks hogere kosten wel betere & mooiere uitgaves in het buitenland. Wat is dan belangrijker? Een paar euro minder en de kwaliteit van hier, of een paar euro meer en de kwaliteit en keuze van daar??? Voor mij is de keuze niet moeilijk, ik blijf toch wel bestellen in het buitenland. Keuze voor kwaliteit & mooiere uitgaves is voor mij het belangrijkste!
    Nee, joh, dat is het ook niet. Ik kan dat prima betalen. Maar het gaat mij om de verhouding tussen de (kale) verkoopprijs van het product en de bijkomende kosten. Als je op een product van $ 17.99 maar liefst $ 13.60 bijkomende kosten hebt, dan word ik daar niet echt blij van. Dan moet je de betreffende Blu-ray wel heel graag willen hebben, of omdat deze alleen in de VS verschenen is of omdat het een bijzondere uitgave betreft. Dus denk ik nu even twee keer na voordat ik op de Bestel-knop druk... Want ook zonder die specifieke Blu-ray kan ik prima leven. Het is en blijft toch een luxe product.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #877

    Standaard

    Een vraag die me niet helemaal duidelijk is: als ik in België (maar het zal in Nederland wel hetzelfde zijn) een Prime-abonnement neem, worden zaken van Amazon.com en Amazon.uk dan ook gratis verzonden?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #878

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner;[URL="tel:2091700"
    2091700[/URL]]Een vraag die me niet helemaal duidelijk is: als ik in België (maar het zal in Nederland wel hetzelfde zijn) een Prime-abonnement neem, worden zaken van Amazon.com en Amazon.uk dan ook gratis verzonden?
    ik heb al een prime abbo gehad op co.uk, nl en de.
    voor nl en de is alles wat prime is , gratis verzending, maar wel enkel voor nl of de. dus je kan met een nl geen gratis verzending in .de krijgen of omgekeerd.
    voor co.uk is er geen gratis verzending

    dus prime voordelen is enkel mogelijk bij de amazon regio waar je afsluit. had liever 1 prime abbo voor alles gezien

  4. #879

    Standaard

    Ter info voor Belgie, gisteren heb ik twee blu-rays (1 via amazon.de en 1 van via amazon.nl) ontvangen. Ze lagen correct in de brievenbus en waren geleverd door amazon zelf ipv bpost. Dit is nieuw.

  5. #880

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Ter info voor Belgie, gisteren heb ik twee blu-rays (1 via amazon.de en 1 van via amazon.nl) ontvangen. Ze lagen correct in de brievenbus en waren geleverd door amazon zelf ipv bpost. Dit is nieuw.
    Dat kan kloppen. Amazon is bezig met het opzetten van een eigen bezorgdienst (waarom?), kennelijk dus nu ook in België. Die werkt nog niet helemaal vlekkeloos (pakjes worden soms op een verkeerd adres bezorgd), is (nog) niet echt flexibel (je krijgt geen afleveraankondiging via mail/SMS/app, je kunt de bezorgdag en -tijdstip niet aanpassen, er is geen Track&Trace-optie van de bezorgdienst zelf).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Ter info voor Belgie, gisteren heb ik twee blu-rays (1 via amazon.de en 1 van via amazon.nl) ontvangen. Ze lagen correct in de brievenbus en waren geleverd door amazon zelf ipv bpost. Dit is nieuw.
    Dat is interessante informatie. Ik heb nog net een dvd besteld bij amazon.com en die ging door bpost bezorgd worden, dus da's weer bang afwachten.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #882

    Standaard

    Hier sta ik zeer sceptisch over, vooral omdat amazon niet echt bekend staat vanwege een werknemersvriendelijk bedrijf te zijn.

  8. #883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Hier sta ik zeer sceptisch over, vooral omdat amazon niet echt bekend staat vanwege een werknemersvriendelijk bedrijf te zijn.
    En postbedrijven zoals PostNL en DHL wel?

  9. #884

    Standaard

    Volgens Amazon de kan je als je eenmaal een Prime Abonnement afgesloten hebt op Amazon de, niet meer overstappen op Amazon.nl of vice versa. Ik heb Prime op Amazon.de en dat bevalt me uitstekend.

  10. #885

    Standaard

    De laatste drie orders die ik bij Amazon heb geplaatst werden ook allemaal door Amazon zelf geleverd.

    Voorheen was het DHL en heel soms PostNL.

  11. #886

    Standaard

    Het lijkt er overigens op dat de eigen bezorgdienst van Amazon vooral gebruikt wordt voor de Europese vestigingen, hoewel Amazon UK daarnaast ook nog regelmatig van de diensten van DHL gebruik maakt. Amazon US wordt bij mij meestal via DHL of PostNL bezorgd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #887

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    De laatste drie orders die ik bij Amazon heb geplaatst werden ook allemaal door Amazon zelf geleverd.

    Voorheen was het DHL en heel soms PostNL.
    Bij mij ook het geval, de laatste leveringen allemaal door Amazon zelf geleverd. En tot nu toe, kan toeval zijn uiteraard, zijn die leveringen ook nog eens sneller dan via DHL of PostNL.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  13. #888

    Standaard

    Voor het eerst sinds 2005 een slechte ervaring met Amazon.com

    De afgelopen tijd meerdere dingen besteld (helaas alleen in de VS te koop; de europese Amazons hebben het niet) en telkens voor de snelle verzendoptie gekozen. Kost een paar € extra, maar ik heb het er voor over.
    Alle keren werd het door UPS bezorgd en was het er in 3 dagen.

    Nu is er een bestelling waarvoor ik ook weer voor de dure en snelle verzendoptie had gekozen met een andere vervoerder gegaan. Geschatte levertijd: 3 weken.
    Al bijna een week onderweg en een gare trackingservice die amper updates geeft.

    Bij Amazon via de chat gevraagd waarom ik betaal voor een dure bezorging als ze vervolgens een slome het laten uitvoeren.
    Antwoord: het systeem kiest automatisch de vervoerder.
    Prima, maar hoe kan een slome worden gekozen als de klant betaald heeft voor een snelle?
    "Dit is de snelste service" was het antwoord. Right.
    Nu 2 weken in de wachtkamer......
    Zure is dat het om iets gaat wat niet op voorraad is/was (ik had geluk dat er een beschikbaar kwam die ze direct verzonden hebben)

    Niet te bevatten dat je voor een dure dienst betaald, ze een goedkope leveren en zich verschuilen achter "het systeem kiest het, kunnen we niks aan doen".

  14. #889

    Standaard

    Ik heb bij amazon.com ook al paar keer meer betaald voor snelle service. Dan zie je effectief de verwachte leverdatum verkorten. Bij 1 levering was het pakketje tijdelijk kwijt en over de verwachte leverdatum gegaan, hebben ze na een chat, het extra betaalde snelle service, terugbetaald.

    hopelijk heb je snel je pakje !

  15. #890

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    Ik heb bij amazon.com ook al paar keer meer betaald voor snelle service. Dan zie je effectief de verwachte leverdatum verkorten. Bij 1 levering was het pakketje tijdelijk kwijt en over de verwachte leverdatum gegaan, hebben ze na een chat, het extra betaalde snelle service, terugbetaald.

    hopelijk heb je snel je pakje !
    De verzendkosten heb ik inmiddels volledig terug (als Amazon tegoed; sigaar uit eigen doos).
    Neemt niet weg dat ik dat bedrag liever niet terug had gehad maar dat het via een fatsoenlijke vervoerder was verzonden.

    Ze gaven wel aan dat als het niet voor de geschatte datum er is en een 100% refund komt.

  16. #891

    Standaard

    In de categorie Raarrrrrr:

    Ik bestel wat bij Amazon.com
    2 verzendmethodes:
    -AmazonGlobal Expedited Shipping (levering 21 april)
    -
    AmazonGlobal Priority Shipping (levering 8 april)

    Als ik echter een ander adres (ook in Eindhoven; sterker nog: 2,1 km verderop) selecteer zijn de leverdata 21 april en 12 april.
    4 dagen trager voor een verschil van luttele minuten rijden.

  17. #892

    Standaard

    Die leveringsdata van Amazon.com kloppen bij mij ook nooit (woon in Best); meestal zijn ze minstens een week eerder dan wat ze voorspeld hebben. Beter dan een week later

  18. #893

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymon Bekijk bericht
    Die leveringsdata van Amazon.com kloppen bij mij ook nooit (woon in Best); meestal zijn ze minstens een week eerder dan wat ze voorspeld hebben. Beter dan een week later
    Dat is natuurlijk een bewuste policy. Als de goederen vroeger geleverd worden dan op de vooropgestelde datum is iedereen tevreden. Komen ze 1 dag te laat, o jee...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #894

    Standaard

    De tracking van amazon.com doet de laatste tijd wat vreemd. Een pakketje voor mij dat ogenschijnlijk 2 weken geleden al bij het "global shipping center" is afgeleverd is nog steeds niet aangekomen en is ook niet meer zichtbaar op Amazon's eigen tracking. Sinds dit jaar werkt e.a. niet meer zo optimaal.

  20. #895

    Standaard

    Ik ben er inmiddels al achter. DHL heeft geprobeerd het pakket te bezorgen maar verzuimd om een berichtje in de bus te doen dat ik het kon ophalen bij een servicepunt. Inmiddels is het weer onderweg terug naar de VS. Misschien niet echt de schuld van Amazon maar hun tracking zette me wel op het verkeerde been: die gaf niet aan op welke locatie het pakket was.

  21. #896

    Standaard

    Ik heb gehoord in het nieuws dat bepaalde leveranciers gaan stoppen met steken van de briefjes in de brievenbus. Je kan de status van je levering eigenlijk toch volgen via hun App of via hun website.

  22. #897
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik las ook dat bijvoorbeeld postnl geen briefjes meer achterlaat. Als je weet dat de berzorgers iets van 50 cent voor elk afgeleverd pakket ontvangen, begrijp ik dat wel een beetje. Kunnen ze een pakket niet afleveren, dan krijgen ze letterlijk niks, ook al rijden voor je deur en bellen ze aan. Ze bieden inderdaad veelal de optie om een afwijkende tijd af te spreken waarneer je wel thuis bent, dus kan begrijpen dat als ze voor niks ook nog een briefje moeten schrijven om aan te geven dat het bij de buren of afhaalpunt ligt, dat een beetje omslachtig is en ze daarmee stoppen.

    Het is natuurlijk een stukje service wat ze opheffen, maar het is natuurlijk wel een hectische (verzend)wereld geworden, waar het versturen vaak ook nog gratis is (uiteraard niet bij Amazon) en dus onder de kostprijs geregeld moet worden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #898

    Standaard

    Ik heb weer een leuke:

    Op Amazon bestel ik 2 dingen. Er geldt een actie: op een van de 2 zit 50% korting en bij bestellingen van boven de $ 50 krijg je een gratis (helaas erg lelijke) Star Trek mok.
    Deze mok moet je wel zelf toevoegen, dit gaat niet automatisch.

    In eerste instantie vergat ik dit. Ik zag het toen ik in het laatste scherm zat waar ook het totaalbedrag incl verzenden staat.
    Dus ik weer terug en dat ding (tja, het is immers gratis) toegevoegd.
    Aangekomen in het laatste scherm zie ik dat de totaalprijs nu nog eens € 6 lager is

    Alles gecheckt; de 50% op het ene werd in beide gevallen hetzelfde toegepast, maar blijkbaar willen ze zo graag van die bekers af dat je zelfs extra korting krijgt

  24. #899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik las ook dat bijvoorbeeld postnl geen briefjes meer achterlaat. Als je weet dat de berzorgers iets van 50 cent voor elk afgeleverd pakket ontvangen, begrijp ik dat wel een beetje. Kunnen ze een pakket niet afleveren, dan krijgen ze letterlijk niks, ook al rijden voor je deur en bellen ze aan. Ze bieden inderdaad veelal de optie om een afwijkende tijd af te spreken waarneer je wel thuis bent, dus kan begrijpen dat als ze voor niks ook nog een briefje moeten schrijven om aan te geven dat het bij de buren of afhaalpunt ligt, dat een beetje omslachtig is en ze daarmee stoppen.

    Het is natuurlijk een stukje service wat ze opheffen, maar het is natuurlijk wel een hectische (verzend)wereld geworden, waar het versturen vaak ook nog gratis is (uiteraard niet bij Amazon) en dus onder de kostprijs geregeld moet worden.
    Pakket PostNL gemist? Dan geen briefje meer in de bus, maar een mail

    Ze compenseren dat dan wel met berichtjes via e-mail en de app. Prima maar dat systeem moet dan wel echt waterdicht zijn. Ik ben benieuwd.

    Mijn gevalletje met DHL lijkt trouwens wel echt een fout te zijn waarbij de gebrekkige track and trace van Amazon het probleem verergerde. Ik kwam er namelijk achter dat het pakket op de track and trace van DHL wel te volgen was. Maar ik had alleen de Pitney Bowes code. Ik ben er inmiddels trouwens wel achter dat Pitney Bowes tegenwoordig een eigen track and trace heeft met veel meer uitgebreide informatie: zie https://parceltracking.pb.com/ . Daar kun je o.a. bekijken wie de bezorger in Nederland is + de code van die bezorger. De volgende keer dat er weer iets verdwijnt weet ik waar ik het moet zoeken.
    Laatst aangepast door Richard B. : 10-04-2022 om 11:22

  25. #900

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Alles gecheckt; de 50% op het ene werd in beide gevallen hetzelfde toegepast, maar blijkbaar willen ze zo graag van die bekers af dat je zelfs extra korting krijgt
    Wat een lelijke maar profijtelijke tas

Pagina 36 van 38 EersteEerste ... 2632333435363738 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •