Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 311 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard beste scene ooit.....

    Misschien een hele moeilijke vraag, omdat je wel meer scene's erg goed vindt, maar wat is voor jou de beste scene in een bepaalde film ooit....

    Zelfs ik vind deze vraag erg moeilijk, maar heb gekozen voor de line-up scene in The Usual Suspects. De scene is gewoon werelds, met direct het uitzetten van de verschillende karakters binnen 7 minuten .

    Ik ben benieuwd met welke scene jullie komen!

    Groet Bjorn

  2. #2

    Standaard

    Moeilijk hoor, ik krijg haast hoofdpijn van het denken. Je wordt bedankt, Bmateijsen
    DE beste scene bestaat niet, maar ik heb drie zeer mooie kunnen bedenken:

    - Magnolia: de kikkerregen. Tja, need I say more?
    - Pocahontas: als het schip van de kolonisten langsvaart en je alleen de zeilen boven de bomen uit ziet komen. Een indrukwekkend gezicht.
    - American Beauty: de dansende plastic zak. En dat Ricky daar dan over vertelt en dat Jane teder zijn hand pakt. Kouwe rillingen!

  3. #3

    Standaard

    Hmmmm....als ik te lang ga nadenken kom ik er ook niet meer uit.

    Als ik puur naar acteerwerk kijk was ik zeer onder de indruk van 'The remains of the day' met Sir Anthony in een heel andere rol als in Hannibal. En dan vooral de volgende scene:

    Op een gegeven moment komt Miss Kenton (Emma Thompson) de kamer in van Mr.Stevens (Sir Hopkins) die een boek zit te lezen en Sally wil graag weten welk boek hij leest. Ze staat op een gegeven moment heel dicht bij 'm en het lijkt alsof ze zich beiden haast niet meer kunnen bedwingen (ze zijn beiden smoorverliefd, maar durven/kunnen niets zeggen). Zonder (veel) woorden of bewegingen, alleen met blikken en body language die spanning overbrengen is gewoon top. Je voelt je gewoon voiyeur bij een heel intiem moment. Heel subtiel geacteerd.

    Maar zoals ik al zei, er zijn veel meer gedenkwaardige momenten. Zo staat de scene uit Gladiator waar Maximus zijn ware identiteit onthult aan de keizer ook erg hoog op de lijst.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #4

    Standaard

    Heel klef wel, maar de laatste scene in Billy Elliot als hij 10 jaar later een optreden heeft. Zijn vader zit in het publiek zit en Billy komt uiteindelijk het toneel op. Erg mooie scene
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #5

    Standaard beste scene

    Goedemorgen

    Voor mij de beste scene de bevrijding van morhpeus in de Matrix door Neo en Trinity.
    Wat ik ook gaaf vond het gevecht in de arena de keizer tegen de gladiator.
    En als laatste het gevecht incl de muziek de jedi ridders tegen sith in starwars de phantom menace.

    Nu jullie weer!

    Met Vriendelijke Groet

  6. #6

    Standaard

    Ik kies voor een komische (lees hilarische) scène uit Snatch :

    Als die twee sullen het bookingkantoor overvallen als er die dag niet gewed wordt (geen geld te rapen). De kassierster legt dit heel stijlvol uit : "Can't you read : All ... bets ... are ... off".
    Als dan één van die sullen tussen het beveiligingsscherm en het plafond terechtkomt, wordt het helemaal te gek. De andere is dan idioot genoeg om zijn wapen op de toonbank te laten liggen, waarop de kassierster dit afneemt, en de rollen even omgekeerd zijn. Als ze dan willen vluchten denken ze dat de deur niet meer opengaat, en beginnen ze erop te schieten met als resultaat dat een kogel afketst in de ander zijn been. En omdat ze denken dat ze er nu toch aan zijn voor de moeite, trekken ze hun bivakmuts af in het zicht van de beveiligingscamera. Luttele seconden nadien komt hun chauffeur de zaak binnen : "Waar blijven jullie ?". Bleek dat om naar buiten te gaan ze moesten trekken ipv duwen.

    Gewoon te gek !

    De film zit vol met dergelijke scènes, dus ...

    Buy it !
    Jl ipv wbo Fmmfo !!!

  7. #7

    Standaard

    The Podrace in Star Wars : The Phantom Menace (echt !!!)
    The Trech Run in Star Wars : A New Hope (Een jeugdherinnering die blijft) The Battle of Hoth in Star Wars : The Empire Strikes Back (Dat ze met die kabel om zo'n AT-AT heen draaien)
    Laatste gevecht tussen Luke Skywalker en Darth Vader in Star Wars : Return of the Jedi (So you have a twin sister. If you won't turn to the Dark Side, perhaps she will. en dan NOOOoooooooo!!!! Zo gaaf, dat de haren nog steeds overeind gaan staan)

    May the force be with us all! (maar verder ben ik niet zo'n Star Wars fan hoor )
    Do or do not, there is no try!

  8. #8

    Standaard

    neuh ik geloof je best hoor
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  9. #9

    Standaard

    HEAT, dat Al Pacino Robert de Niro aanhoudt en dat ze dan samen ergens een kop koffie gaan drinken.

    Twee van die grootheden, die twee kerels neerzetten die door de rest van de wereld niet begrepen worden, alleen door elkaar, en dat terwijl ze eigenlijk elkaars vijanden zijn.

  10. #10

    Standaard

    Misha,

    Die scene is ook apart opgenomen en later gemonteerd. Voor de gesprekspartners zijn stand-ins gebruikt. Als je goed kijkt, dan zie je werkelijk verschillen in stand-in en de 'echte'

    Groet

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjot77
    The Podrace in Star Wars : The Phantom Menace (echt !!!)
    The Trech Run in Star Wars : A New Hope (Een jeugdherinnering die blijft) The Battle of Hoth in Star Wars : The Empire Strikes Back (Dat ze met die kabel om zo'n AT-AT heen draaien)
    Laatste gevecht tussen Luke Skywalker en Darth Vader in Star Wars : Return of the Jedi (So you have a twin sister. If you won't turn to the Dark Side, perhaps she will. en dan NOOOoooooooo!!!! Zo gaaf, dat de haren nog steeds overeind gaan staan)

    May the force be with us all! (maar verder ben ik niet zo'n Star Wars fan hoor )
    Ben helemaal met je eens!

    maar de Matrix heeft ook goede scenes.
    en Total Recal ook.
    mr.ED

  12. #12

    Standaard

    De openingsscene van de Godfather, met Don Corleone en Begrafenisondernemer Bonasera...

  13. #13

    Standaard

    Jaws

    Robert Shaw gespt zich vast omdat ie wat voelt/ziet aankomen, de anderen hebben niks in de gaten en dan gaat met een klerevaart de lijn lopen.........

    Heerlijk! Echt zo'n 'nou komt het' moment.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  14. #14

    Standaard

    Ik kan het niet verder inkrimpen tot ik er 1 overhoudt. Dit zijn de fragmenten die me het meeste zijn bijgebleven (overigens een macabere lijst):

    -De sterfscène van Wade (de hospik) in Saving Private Ryan;
    -Het moment waar Boromir in Lord of the Rings wordt gedood(vooral als de eerste pijl hem raakt. De muziek houdt op en toen was het oorverdovend stil);
    -Het verbranden van de 'berg' opgegraven lijken in Schindler's list;
    -De openingsscène in Apocalypse Now (The End);
    -De ontdekking van het vrijheidsbeeld (en het realiseren van de betekenis van die ontdekking) in de originele Planet of the Apes;
    -Het duel tussen Henry Fonda en Charles Bronson in Once upon a time in the West;
    -De 'huiszoeking' in Leon;
    -De climax in La Haine.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mischa
    HEAT, dat Al Pacino Robert de Niro aanhoudt en dat ze dan samen ergens een kop koffie gaan drinken.

    Twee van die grootheden, die twee kerels neerzetten die door de rest van de wereld niet begrepen worden, alleen door elkaar, en dat terwijl ze eigenlijk elkaars vijanden zijn.
    Idd een geweldige scene. Uit dezelfde film: De schietpartij na de bankoverval. Geluid hard en genieten maar

  16. #16

    Standaard

    The Matrix: Wanneer Neo beseft dat de wereld waarin hij leeft, niet de realiteit is

  17. #17

    Standaard

    Wat ik persoonlijk het "mooist" vondt is:

    schindler's list:
    (dit is bijna op het einde van de film)
    Schindler heeft op zijn rever een speldje , waarvan hij opeens door van heeft dat hij daar nog 2 mensen mee had kunnen redden.

  18. #18

    Standaard

    Ok, de eerste die bij me opkomen zijn:

    --> De hele Big Kahuna Burger/You say what again!/My name is the Lord scene uit Pulp Fiction
    --> De "Say Hello to my little friend!" scene uit Scarface
    --> De speech in Festen
    --> Het spelletje russisch roulette met krijsgevangenen in The Deer Hunter.
    --> Heeeeeeeere's Jooohnny!!!! uit de Shining (duh)

    En zo kan ik nog wel ff doorgaan......

    O ja, nou jullie het toch over Schindler's List hebben, wat dacht je van die Duitse generaal die 's ochtends opstaat, uitkijkt over het concentratiekamp en dan maar besluit willekeurig mensen neer te schieten?

  19. #19

    Standaard

    Enkele scenes die ik goed vind

    The Sixth Sense: de "ontdekking" van Bruce/Malcom Crowe op het einde.
    Raiders of the Lost Ark: Een soldaat met een zwaard slooft zich uit, Indy schiet die vent neer. (komische droge scene)
    Indiana Jones and the Temple of Doom: soort herhaling scene als in deel 1. Dit keer zijn het er 2 soldaten met zwaarden, Indy wil naar zijn pistool grijpen. Maar hij heeft geen pistool.
    The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring: Balrog scene (zeer spannend) en de intro (Dark Lord Sauron en diens leger).
    The Mummy: Rick wordt opgehangen en Eve probeert hem te 'bevrijden'
    Braveheart: Het gevecht tegen de Engelsen.
    Clear and Present Danger: Die 'ingewikkelde' auto aanslag op Jack Ryan en anderen.
    The Rock: Ferarri scene

    En nog veeeeeeeeeeel meer.

  20. #20

    Standaard

    The Green Mile:
    als Mr. Jingles wordt doodgestampt, Del's executie en John's executie, maar Del's executie vond ik het ergst.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Braveheart: Het gevecht tegen de Engelsen.
    Welke van de vele gevechten en veldslagen? De eerste veldslag lijkt me het beste.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Welke van de vele gevechten en veldslagen? De eerste veldslag lijkt me het beste.
    Om ik nu zo lui ben om Braveheart uit mijn kast te halen en in zo'n DVD ding te stoppen zeg ik volgende: alle gevechten en veldslagen. Hoe meer ledematen er rond vliegen des te beter

  23. #23

    Standaard

    Dragonheart: als Draco dood gaat (mooie muziek en intentse sympathy)
    The Fast and the Furious: De eerste race-scene (subwoofer full power)
    Evolution: de scene waarbij Orlando Jones het kontgaatje van het buitenaardse wezen inkruipt
    Jurassic Park 3: de vechtscene van de spinosaurus met de T-rex
    An American Werewolf in London: de transformatie van David Naughton in de weerwolf
    Exorcist, the: de Uitdrijfscene(zeer gewaagt voor die tijd)
    Independence Day: de speech van Bill Pullman (kippevel moment)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dunky
    An American Werewolf in London: de transformatie van David Naughton in de weerwolf
    Ja, da's nog eens een klassieke scène! En als ik me niet vergis komt-ie over een tijdje op dvd uit!
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #25

    Standaard

    Hij is er al hoor, kijk hier maar.
    (als je op het plaatje klikt krijg je de review)

    Gr DVDunky

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •