Hallo allemaal,


Net gekeken op de zoekfunctie maar er is nog geen enkele topic geopend met de "VAD show" te veldhoven, dus open ik hem maar :wink:

Ben er net geweest en het was weer een waar genoegen om tussen al dat moois te lopen en te kijken en vooral te luisteren, ben er al diverse malen geweest en het blijft leuk, ondanks het feit dat via de site van de VAD show ( http://www.vad-show.nl/home.html ) gemeld werd dat het een grote mix zou zijn tussen stereo/hifi luisteren, Home theater, en media/pc/internet gebeuren zou zijn, lag naar mijn idee het zwaartepunt toch op het High End stereo luisteren.

Nu is daar niks mis mee, maar ik vond persoonlijk het HT gebeuren wat tegenvallen er waren enkele sets te beluisteren en de meeste waren ook om te genieten, maar ook hier helaas als er werd gedemonstreerd veel muziek DVD's en weinig films, en ik weet niet hoe het met de meeste hier zit maar ik bezit maar weinig muziek DVD's en geniet persoonlijk meer van film, via HT dus

Naar mijn idee is de VAD show een van de weinige "echt" grote hifi/HT show's in Nederland waar een hoop te zien is, maar vond het HT gebeuren toch wat ondergewaardeerd.

Van 1 set was ik werkelijk ondersteboven en dat was de set van Bowers & Wilkens ( toevallig mijn favourite speaker merk maar dit was echt toeval ) maar die hadden een set opgesteld met 5 X de B&W Nautilus 800 in samen werking met Classe apparatuur, dit was puur muziek zonder beeld dus, maar een pure 5.1 muziekbeleving en dit klonk ongelofelijk goed, heb geen idee wat zoiets kost zal wel in de tienduizenden euro's lopen maar dit klonk geweldig en was voor het eerst dat ik muziek via "surround" kon waarderen, de presentatie werd gegeven door een man met verstand van zaken, die niet bij B&W werkt maar die muziekopname's maakt voor studio's en verder afregeld in de studio, en deze man promote 5.1 voor muziek op deze manier, in 1 word geweldig, al is dit voor de gewone sterveling helaas nooit te betalen, maar dit klonk zeer overtuigend.

Ook de set van Rhapsody ( uit Hiversum ) klonk zeer overtuigend zoals gewoonlijk, kon door de enorme drukte in die stand niet helemaal duidelijk voor mezelf maken of ze nu ook via 5.1 muziek reproduceerde ik dacht het wel want zag 3 dezelfde frontspeakers staan, maar ook dit klonk heel goed, ook hier ook alleen jammer genoeg muziek..........

Maar ben benieuwd of misschien nog meerdere forumleden naar de show zijn geweest en wat hun er van vonden, en misschien hebben jullie tips voor alleen puur HT gerichte show's..........