De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Veranderen van receiver?

    Hallo allemaal,ten eerst mijn complimenten aan de makers wat een top site met info

    Ik zou graag het volgende van jullie willen weten momenteel heb ik een pioneer 839 rds en ben met de receiver zelf nog zeer tevreden.
    Nu ben ik op internet een Yamaha RX-V-650/titan RDS-AV-Receiver tegen gekomen en wil die mischien wel gaan kopen in duitsland.

    Nu vraag ik me af zou er veel verschil tussen die 2 zijn kwa geluid en materiaal,of is het de moeite niet?
    De speakers (worden) JBL SCS 260.5 of 260.6. zijn nu nog sony pascal save 505

  2. #2

    Standaard

    Waarom zou je een nieuwe receiver gaan kopen als je met je huidige nog tevreden bent?
    Arrivederci

  3. #3

    Standaard

    Deze is zo`n 3 jaar oud en ja mischien weer iets nieuws als het de moeite is.
    Vandaar

  4. #4

    Standaard

    Na 3 jaar vervangen is vrij snel, 3 jaar is meestal; een termijn voor nieuw gekochte auto's

    Ik ben zelf pas na 14 jaar van mijn stereo receiver overgestapt naar mijn huidige HT. Als je er echt tevreden over bent, waarom zou je dan overstappen? Enkel en alleen omdat hij 3 jaar oud is? dan blijf je aan de gang. Maar dat is uiteraard een keuze die je zelf moet maken, en als jij dat wil moet je het gewoon doen.

    Mocht het een kwestie zijn van geld teveel en geen idee waar je het aan uit moet geven, ik wil je mijn rekening nummer wel even geven hoor :P

  5. #5

    Standaard Re: Veranderen van receiver?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quick
    Hallo allemaal,ten eerst mijn complimenten aan de makers wat een top site met info

    Ik zou graag het volgende van jullie willen weten momenteel heb ik een pioneer 839 rds en ben met de receiver zelf nog zeer tevreden.
    Nu ben ik op internet een Yamaha RX-V-650/titan RDS-AV-Receiver tegen gekomen en wil die mischien wel gaan kopen in duitsland.

    Nu vraag ik me af zou er veel verschil tussen die 2 zijn kwa geluid en materiaal,of is het de moeite niet?
    De speakers (worden) JBL SCS 260.5 of 260.6. zijn nu nog sony pascal save 505
    Ik zou mezelf eerst een paar dingen afvragen en op een rijtje zetten.
    Welke (technische) mogelijkheden heb ik met m`n huidige receiver en welke de nieuwe?
    Ondersteund je huidige receiver geen DTS maar wil je dat nu wel bijv. Dat zou alleen al een reden kunnen zijn ja. Of ondersteund je receiver 5.1 surround en wil je graag naar 6.1 of 7.1 surround? Ook dat zou een reden kunnen zijn ja. Ook kan kwaliteit een aspect zijn, je wilt het kwaliteitsniveau omhoog schroeven dmv en upgrade. Maar je gaf zelf al te kennen dat je nog meer dan tevreden bent met je receiver dus dat valt al af. Misschien is je interieur veranderd en wil je ook graag een andere kleur apparatuur? Of er is een (klein) defect aan je receiver. Het zou allemaal een reden kunnen zijn.

    Echter wanneer bovenstaande redenen niet van toepassing zijn bij jou zou ik niet zo gauw weten waarom je een nieuwe receiver moet kopen en zou ik lekker bij m`n huidige blijven. Tenzij je, zoals Edgar ook al aangaf, geld teveel hebt en niet weet wat ermee te doen. In dat geval ben ook ik meer dan graag bereid je m`n bankno te geven! :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  6. #6

    Standaard Re: Veranderen van receiver?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quick
    Nu ben ik op internet een Yamaha RX-V-650/titan RDS-AV-Receiver tegen gekomen en wil die mischien wel gaan kopen..
    (...)
    Geheel eens met The Scratcher!

    Ik heb zelf die Yamaha RXV650RDS (maar niet titan) en ben erg tevreden. Daarvoor gebruikte ik een prima stereo-versterker, die ruim 25 jaar mijn hoofdversterker is geweest (en die ik dus ook niet wegdoe).
    Mijn oude versterker had geen DTS, geen DD, geen AB, geen 5.1, geen surround en ook niet dat aardige automatisch-instellen van de luidsprekers wat mijn Yamahaatje heeft. Bovendien begonnen de potmetertjes wat minder kraakvrij te worden en moest ik af en toe de versterker even hard zetten om de ene eindtor weer aan het werk te krijgen.
    Toch heb ik er een paar maanden over gedaan om te beslissen of de meerwaarde van een nieuwe versterker opwoog tegen de meerkosten.

    Maar ja, dat ben ik hè?!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher heeft gelijk:
    Wanneer bovenstaande redenen niet van toepassing zijn bij jou zou ik niet zo gauw weten waarom je een nieuwe receiver moet kopen en zou ik lekker bij m`n huidige blijven. Tenzij je, zoals Edgar ook al aangaf, geld teveel hebt en niet weet wat ermee te doen. In dat geval ben ook ik meer dan graag berijd je m`n bankno te geven!

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De Yamaha is zeker een fijne receiver maar wellicht kun je ook andere speakers kopen ipv een receiver.
    Dit omdat je nog zo tevreden bent met je huidige Pioneer.

  8. #8

    Standaard

    ikzelf heb een Yamaha RX v440 die wel goed voldoet maar overweeg toch de Harman Kardon 230 aan te schaffen en dit na half jaar
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor de reakties.
    Geld te veel heb ik niet,was dat maar waar 8)

    Maar ik hoef er eventueel niet veel bij te leggen om die Yamaha te kopen vandaar dat ik overweeg.
    En omdat die Yamaha weer nieuwer is dan die pioneer (het model is van 2000) en dus heeft die Yamaha volgens mij weer wat nieuwere technieken,en/of snufjes.

    Pioneer: http://www.bunchware.de/pioneer/vsx839rds.htm

    Yamaha RX-V650RDS : http://www.yamaha-hifi.de/index.php?lang=h&idcat1=1

    De merken zelf doen elkaar weinig denk ik,of heb ik dat verkeerd?
    Nogmaals veel geld hoef ik er eventueel niet bij te leggen

    Die speakers,die komen er in ieder geval,daar gaat het niet om.

  10. #10

    Standaard

    Dat zal denk ik een persoonlijke kezue worden. Luisteren is (zoals in veel gevallen) het beste advies.

    Kijk of beide versterkers alle opties die jij er minstens op wilt ook hebben, dat kan ook helpen met het maken van een keuze.

    Zelf prefereer ik de Yamaha, maar da's mijn keuze.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •