De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluidsdemping/isolatie onder speakers.

    Beste mensen,

    Mijn situatie is als volgt: Ik ben in het bezit van 5 speakers, waarvan de linker en rechter frontspeakers op de grond staan. De ondergrond bestaat uit oude houten planken en de vloer en muren fungeren als klankkast. Het betreft een oude bovenwoning met slechte isolatie. Mijn onderbuurman op de begane grond heeft regelmatig last van mijn geluid, terwijl ik op de 2 verdiepingen boven hem zit.

    Mijn vraag: Is er een goedkope, doch effectieve oplossing om de bovengenoemde speakers te dempen?

    Het liefst geef ik niet veel geld uit aan bijvoorbeeld dure spikes.

    Graag jullie licht over de zaak. Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    8 spikes heb je voor 28 euro oid daar kan je toch bijna niet voor gaan zitten tobben? Neemt natuurlijk niet weg dat 28 euro voor een stel puntje boutjes een hoop geld is. Iemand zal er vast rijk van worden.

    M'n baskist had ik vroeger(toen ik nog thuis wonende en klagende ouders had 8) ) op een koudschuim blok liggen(rommel uit een bankstel) met een dikte van 15 cm. Dat werkte erg goed. Maar lijkt me niet echt een oplossing voor frontspeakers die in het zicht staan.

    Verder is de goedkoopste oplossing om de volume knop naar links te houden, daar wordt de buurman blij van denk ik
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  3. #3
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    www.vibrapod.com

    vibrapod isolaters en vibrapod cones
    op www.hifi.nl staan wel wat reviews.
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb er zelf dempers onder. Niet de standaard door JBL geleverde, maar ik heb andere aangeschaft. Best duur voor een stukje rubber, maar het werkt perfect.
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...hlight=dempers Nog een topic over!

  5. #5

    Standaard

    Zie inderdaad andere topic. Ik zou in jouw geval spikes niet aanraden. Dikke plak schuimplastic wel ... qua demping dan.
    Ook: schuimrubber meubelschuivers.
    veel efficiënter voor jouw bedoeling: kamerbrede vloerbedekking (eventueel met ondertapijt).
    Succes met het vinden van een oplossing waarbij jij en de benedenburen blij kunnen zijn.

  6. #6

    Standaard

    Er zijn bij de bouwmarkten ook wasmachinedempers te koop.
    Dit zijn ronde rubberen voetjes.
    Zou je ook hiervoor kunnen gebruiken lijkt me


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  7. #7

    Standaard Re: Geluidsdemping/isolatie onder speakers.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door invader
    Beste mensen,

    Mijn situatie is als volgt: Ik ben in het bezit van 5 speakers, waarvan de linker en rechter frontspeakers op de grond staan. De ondergrond bestaat uit oude houten planken en de vloer en muren fungeren als klankkast. Het betreft een oude bovenwoning met slechte isolatie. Mijn onderbuurman op de begane grond heeft regelmatig last van mijn geluid, terwijl ik op de 2 verdiepingen boven hem zit.

    Mijn vraag: Is er een goedkope, doch effectieve oplossing om de bovengenoemde speakers te dempen?

    Het liefst geef ik niet veel geld uit aan bijvoorbeeld dure spikes.

    Graag jullie licht over de zaak. Alvast bedankt!
    Mijn speakers hebben gewoon van die simpele rubber noppen aan de onderkant
    en ze staan op ordinaire stoeptegels!

    Er wordt op deze manier vrijwel geen geluid doorgegeven aan de vloer,
    zodat met name de bas ook veel strakker wordt.

  8. #8

    Standaard

    Ken je die witte vierkantje dopjes die gebruikt worden om muren te beschermen tegen deurklinken? Die zijn zelfklevend, plak er 4 onder elke speaker en zet hem vervolgens op een 30x30cm (of groter) betonnen tegel. Dat zal een stuk schelen.

    Zelfde waarschijnlijk als zetmoon heeft.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb voor mijn sub het volgende gedaan:

    === zware granieten tegel
    o o rubberen voetjes
    SUB
    | | spikes
    === zware granieten tegel
    o o rubberen voetjes
    ///// tapijt
    **** ondertapijt
    ____ beton

    Van de tegel bovenop wordt het laag wat strakker, deze mag geen trillingsgeluiden maken of de sub beschadigen daarom ligt deze op rubber voetjes. De spikes koppelen de sub aan de tegel en de rubbers daaronder ontkoppelen (samen met de vloerbedekking en rubberen ondervloer de sub van de betonnen vloer.
    Dit zorgt ervoor dat er geen rechtstreeks contact geluid doorgegeven wordt.
    PS Ik denk dat die witte vierkante dopjes wat klein zijn en nog veel trillingen doorgeven, de wasmachine dempers worden door meer mensen gebruikt en zullen beter ontkoppelen.
    Upgrading is a neverending story...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Ken je die witte vierkantje dopjes die gebruikt worden om muren te beschermen tegen deurklinken? Die zijn zelfklevend, plak er 4 onder elke speaker en zet hem vervolgens op een 30x30cm (of groter) betonnen tegel. Dat zal een stuk schelen.

    Zelfde waarschijnlijk als zetmoon heeft.
    Inderdaad, precies hetzelfde als bij mij!

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    In dit geval zal vrijwel zeker de overlast blijven bestaan.
    Het is wel te verminderen maar dan val je in een dure verbouwing vrees ik.

  12. #12

    Standaard

    Klopt, maar het zal wel weer iets helpen, ik kan me voorstellen dat het dreunen van de sub op de houten vloer wel overlast veroorzaakt, als je die rechtstreekse doorgifte aan de houten vloer kwijt bent is dit vast een begin.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door invader
    ...
    Mijn vraag: Is er een goedkope, doch effectieve oplossing om de bovengenoemde speakers te dempen?...
    Tja ik kan t niet laten.. de volumeknop?

    Aankleding in je kamer wil ook wel helpen dat neemt dan een deel van de muziek-energie op. (hoogpolige vloerbedekking, meubels etc. het is alleen moeilijk om lage tonen te absorberen.. maar het helpt wel)
    Upgrading is a neverending story...

  13. #13

    Standaard

    Mensen, bedankt voor de tips!
    Ik denk dat het de witte dopjes + stoeptegel en wat vloerbedekking gaat worden.

  14. #14

    Standaard

    Je kunt tegenwoordig geluidsisolatie maken, het is gemakkelijk. En tegelijkertijd ziet het er prachtig uit. Ik kan je adviseren over opties die ik voor mezelf heb gemaakt. Ik vond Mos schilderijen https://www.ekomoss.nl/ Ekomoss, en alles paste in het interieur en vervulde zijn functie.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LilyAdams Bekijk bericht
    Je kunt tegenwoordig geluidsisolatie maken, het is gemakkelijk. En tegelijkertijd ziet het er prachtig uit. Ik kan je adviseren over opties die ik voor mezelf heb gemaakt. Ik vond Mos schilderijen https://www.ekomoss.nl/ Ekomoss, en alles paste in het interieur en vervulde zijn functie.
    Ik denk dat 'ie na 18 jaar wel een oplossing heeft gevonden.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LilyAdams Bekijk bericht
    Je kunt tegenwoordig geluidsisolatie maken, het is gemakkelijk. En tegelijkertijd ziet het er prachtig uit. Ik kan je adviseren over opties die ik voor mezelf heb gemaakt. Ik vond Mos schilderijen https://www.ekomoss.nl/ Ekomoss, en alles paste in het interieur en vervulde zijn functie.
    Site eens bekeken, maar het is maar een vreemde site. Foutmeldingen, taal mix, etc
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •