Pagina 1 van 20 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 498 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 'Theo van Gogh vermoord'

    AMSTERDAM - Theo van Gogh is dinsdagmorgen omstreeks 9 uur doodgestoken op de Linnaeusstraat Oost in Amsterdam. Dat meldt de Amsterdamse stadszender AT5 op basis van meerdere bronnen uit de buurt. De dader zou nog voortvluchtig zijn.

    De politie wilde de identiteit van het slachtoffer nog niet bekend maken.


    nu.nl




    NB: Ik had het al van mensen die op de plek aanwezig waren geweest vernomen maar toen geloofde ik het nog niet.

    Triest dit.

  2. #2

    Standaard

    Waar gaan we naar toe in dit land.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #3

    Standaard

    op teletekst 106 van rtl 4 staat dat het een schietpartij was ??

    en op teletekst 109 van de publieken staat dat er gewonden zijn gevallen..

    en idd de naam Theo van Gogh wordt genoemd.

    Het kan toch niet waar zijn...
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  4. #4

    Standaard

    Ik hoorde het nét ook.... 'neergestoken'... nu dus bevestigd dood.... echt DIEP triest!

  5. #5

    Standaard

    Theo van Goghomgebracht' 2-11-'04

    Filmmaker Theo van Gogh (47) is in Amsterdam doodgeschoten. Dat meldt zijn productiemaatschappij. AT5 meldde eerder dat hij zou zijn neergestoken op de Linneausstraat in Amsterdam. Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn buik.

    Bij de schietpartijen die plaatsvonden in het Oosterpark en op de Mauritskade raakte ook een motoragent gewond. Er zouden rond 8.45 uur vijf schoten zijn gevallen.

    De dader zou zijn gearresteerd. Er zijn ook berichten dat een persoon werd neergeschoten toen hij het Stadsdeelkantoor Oost verliet.

    De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.

    bron: NOS

  6. #6

    Standaard

    zoiets geloof je toch niet... je bent niet meer veilig in dit land...

    op de radio zegt men net ook al : Je wilt niet meer leven in dit land.
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  7. #7

    Standaard

    Waar moet dat heen met de wereld?

    zeker omtrend zijn nieuwe film over Pim ofzo?

    Hoe dan ook een groot verlies voor den Nederlandsche cinema
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    VERDOMME! WAAROM DIT NU WEER?!

    Net als bij Fortuijn was ik het niet altijd met hem eens, maar ik waardeerde wel zijn uitgesproken meningen. Dit had ie niet verdient!

    Bovendien was hij 1 van de betere cineasten in Nederland. Groot gemis voor de filmwereld.

    Ik hoop dat ze die dader pakken en dat ie een enorm zware straf krijgt!

    Rest in Peace, Theo.[/b]

  9. #9

    Standaard

    Dader schijnt volgens de laatste berichten te zijn neergeschoten (in been) en onder politiebegeleiding overgebracht naar het ziekenhuis. Jammer dat ze hem niet beter geraakt hebben, over een jaartje of 12 loopt ie nu weer vrij rond waarschijnlijk.
    Eric van Ballegoie

  10. #10

    Standaard

    Mijn excuus voor het openen van het andere topic.

    Kan mij hier wel zo kwaad om maken :x waarom moet zo'n man op deze manier om het leven komen te bizar voor woorden.
    Roy aka Kakihara

  11. #11

    Standaard

    ....... Wat is dit nu weer??? Als je het niet eens bent met iemand, wat doe je dan? Ik heb niet geleerd dat ik dan een kogel door iemands hoofd moet schieten, ongelooflijk! Ik ben geen Theo van Gogh fan en ook geen hater, maar dit wens je niemand toe. Weer een teken van een veranderende maatschappij!
    RIP

  12. #12

    Standaard

    Ik was het op veel punten niet eens met de heer van Gogh, alleen geweld is nooit een oplossing. Meningen zijn altijd nodig om de mensen te laten nadenken. Het was dan wel een Olifant in de porselein kast, maar mensen dachten wel na over wat hij zij.

    Nog iets....ik hoop dat de dader geen moslim is. Dan wordt er snel een negatieve stemming in dit land gevormd en geef je de heer Van Gogh postuum gelijk!

    Theo het ga je goed en jammer dat we niet meer van je films mochten genieten! Relletje op zn tijd is ook wel goed, even de boel wakker schudden. Helaas ben jij als relletjes trapper van ons heen gegaan!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Dader schijnt volgens de laatste berichten te zijn neergeschoten (in been) en onder politiebegeleiding overgebracht naar het ziekenhuis. Jammer dat ze hem niet beter geraakt hebben, over een jaartje of 12 loopt ie nu weer vrij rond waarschijnlijk.
    En kan ie z'n memoires in een boek gaan uitbrengen en daar nog geld aan verdienen ook.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  14. #14
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    ongelooflijk dat dit nu weer gebeurd. Nog niks bekend over de inhoud van de brief die er bij lag, maar het laat zich raden (de richting althans). Iemand met zo'n uitgesproken mening heeft natuurlijk vijanden, maar enige vorm van beschaving lijkt ons hier tegenwoordig vreemd. Hoe kan ik ook zo stom zijn te denken dat voortschrijdend inzicht leidt tot een hogere vorm van beschaving...

  15. #15

    Standaard

    Ik kan ook niet zeggen dat ik nou bepaald 'fan' was ofzo (integendeel eigenlijk) maar dit is toch te zot voor woorden? Niemand heeft toch belang bij dit soort walgelijke daden?? Vreselijk gewoon...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone

    Nog iets....ik hoop dat de dader geen moslim is. Dan wordt er snel een negatieve stemming in dit land gevormd en geef je de heer Van Gogh postuum gelijk!
    Tzit er best in
    "En dat is nu het leuke van films; iedereen heeft een eigen mening"

  17. #17
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Wellicht in die richting:

    10.10 - Justitie meldt dat het islamitische teksten zijn gevonden bij het slachtoffer

    (direct gekopieerd van nos.nl).

  18. #18

    Standaard

    Zelfs filmregisseurs zijn tegenwoordig niet veilig meer. Film is een van onze vele vormen van vrijheid van meningsuiting. Theo Van Gogh zn films waren niet echt mn smaak maar hij was tenminste een van de Nederlandse filmmakers die zn eigen ding deed. RIP
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Nog iets....ik hoop dat de dader geen moslim is. Dan wordt er snel een negatieve stemming in dit land gevormd en geef je de heer Van Gogh postuum gelijk!
    Ik kan me hier helemaal bij aansluiten....

    Het einde van een tevreden roker.... ik hoop dat ze boven ook Gitanes hebben....

    R.I.P.

    MegaStarTrader | mariner_blues@hotmail.com
    | Wishlist | Muziekdvd's, SACD en Superbits R2 zijn (bijna) altijd welkom....

  20. #20

    Standaard

    Blijkbaar mag je in Nederland niet meer je mening vertellen, óntzettend triest dit en werkelijk óngelooflijk!

    Blijkbaar heeft die sukkel die dit op z`n geweten niet in de gaten wat hij hiermee teweeg kan brengen. Nederlanders worden de Islam zo langzamerhand spuugzat en dit zou wel eens de bekende druppel kunnen zijn en het begin van een enorme hetze tegen de Islam. Het is toch triest dat de minderheid nog altijd de "macht" heeft over de meerderheid en het zo altijd weet te verpesten. Daarbij helpt het ook niet dat justitie bij belangrijke zaken geen voorbeelden stelt en met belachelijke straffen komt waardoor het eerder lijkt dat het zich loont om bepaalde zaken te doen. En de heren politici? Die zullen hun dikke koppen wel weer verder in het zand steken en niks doen verder en zeggen dat het erg is allemal maar dat het verder wel reuze meevalt in Nederland!
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher

    Blijkbaar heeft die sukkel die dit op z`n geweten niet in de gaten wat hij hiermee teweeg kan brengen. Nederlanders worden de Islam zo langzamerhand spuugzat en dit zou wel eens de bekende druppel kunnen zijn en het begin van een enorme hetze tegen de Islam.
    kennen jullie de film the siege.

    ikzelf vind het ook knap dat een relatieve minderheid verantwoordelijk kan zijn voor de meerderheid van de criminaliteit in ons land...

    ik wil niet stigmatiseren, maar het verbaast me tegenwoordig niet meer als de dader daarwerkelijk van buitenlandse afkomst is
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Onderstaande column zou wel eens de doorslaggevende reden kunnen zijn geweest voor de dader om tot deze daad over te gaan.

    De 'politiek' zal ongetwijfeld geschrokken reageren en op polderiaanse wijze - en ook ik citeer - de boel bij elkaar proberen te houden.



    In de Telegraaf lees ik dat de Heer Abou Jahjah overweegt om België te verlaten, al denkt ie misschien wel vijf jaar nodig te hebben om zijn opvolger bij de AEL in te werken. Abou is verbitterd hij kreeg maar 1400 stemmen bij de laatste verkiezingen en acht het Vlaamse volk beneden zijn waardigheid.
    Abou Jahjah: God is niet vrijgevig voor Vlaanderen geweest toen hij het verstand uitdeelde. Het is altijd een racistisch volk geweest. Dat vond ik mooi gezegd, zoals het ook heel instructief was om te lezen dat meneer elke dode Amerikaanse soldaat als een overwinning beschouwt. Als pooier van de Profeet kan men niet hoog genoeg mikken.
    Je zou zeggen, een religieuze fascist die de Islamitische wet wil invoeren – met alle gevolgen van dien voor ongelovigen, joden, homos, vrouwen en afvalligen - is niet iemand met wie je de moeite neemt om in debat te gaan. Ik herinner me nog heel goed hoe Abou zich liet ontvallen dat de ketterse Ayaan Hirsi Ali moest worden opgesloten.

    Niet duidelijk was of deze schoenenpoetser van Allah bedoelde dat Mevrouw moest worden opgesloten in het gesticht of achter tralies, maar ik denk niet dat ze nog lang zou rondlopen als de hoge heerlijkheid van de sharia hier werd ingevoerd.
    Iemand die wel denkt dat meneer Jahjah het beste met ons voorheeft, is de burgemeester van Amsterdam, die in het openbaar met hem van gedachten wisselde en als beloning na afloop te horen kreeg: Eindelijk een politicus die mij begrijpt! Een prachtig compliment waar Cohen vast heel trots op is geweest. Als ritselaar met ambitie doe je er nu eenmaal alles aan om - ik citeer - de boel
    bij elkaar te houden. Het is dan ook jammer voor Cohen dat het uitgerekend weer Marokkaanse jongens waren die een autochtoon stel de buurt uitpestten. Dat gebeurt overal in Amsterdam, maar omdat de Volkskrant er nu aandacht aan besteedde werd de kwestie politiek.

    De Amsterdamse politie heeft geen interesse om autochtonen die bedreigd worden door een steeds agressiever wordende minderheid, te hulp te komen. En Cohen al helemaal niet. Toen de geestverwanten van meneer Jahjah bijna drieduizend Amerikanen om zeep hielpen in het WTC, was de eerste gang van onze burgemeester naar de moskee. Op scholen, in moskeeën, overal in Amsterdam werd feest gevierd om deze prachtige overwinning op Satan. Cohen kroop dan ook voor de gelovigen en betoogde: Jullie horen bij ons!, in plaats van te vragen: Wat doen jullie
    eigenlijk hier? Cohen gedraagt zich als een burgemeester in oorlogstijd en dat bedoel ik niet als compliment. Zijn aanwezigheid demoraliseert de stad en zet groepen tegen elkaar op.
    Volgens de grote denker Frits Abrahams NRC-Handelsblad is Cohen een democraat in hart en nieren. Ik vermoed dat onze burgemeester een doortrapte cynicus is - geen slechte eigenschap voor iemand die premier wil worden -, en een rasopportunist bovendien. En ik vraag me af hoe lang autochtonen nog welkom zijn in Amsterdam.

    Theo van Gogh

  24. #24

    Standaard

    wat lopen er in nederland toch zieke mensen rond....

    R.I.P.
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  25. #25

    Standaard

    Ik hoor het ook net.

    Ik snap reacties als The Scratcher's reactie wel, maar laten we dit a.u.b. geen anti-Islam thread worden. Je kunt een massa niet verantwoordelijk stellen voor de daden van enkele individuen.

    Stel dat van Gogh zich kritisch had uitgeroepen tegen hangjongeren, dan had er ook daar vast wel een gek tussen gezeten die zoiets had gedaan. Gekken heb je overal, of je het nu Christenen, Moslims of Joden zijn.

    Laat ik van tevoren maar even waarschuwen dat we streng zullen modereren tegen beledigende opmerkingen jegens welke geloofdovertuiging dan ook.

    Wat dit niet minder triest maakt natuurlijk. Eén van Nederlands beste filmmakers is nu dood. Ik persoonlijk vond sommige van zijn films boven het belabberde algehele niveau van de rest van de Nederlandse cinema uitsteken en heb ook de DVD van Borsato alleen maar gekocht vanwege de filmpjes van van Gogh.

    Echt heel heel triest dit. Maar het zat er een keer aan te komen helaas.

Pagina 1 van 20 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •