Pagina 3 van 20 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 498 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik heb hier gewoon geen woorden voor, het gaat mijn geest te buiten, de man maakt films, heeft een grote bek, schrijft een column, heeft ie nou echt zoveel invloed dat je benadeeld wordt in je leven en hem wilt ombrengen en dat nog doet ook.

    En dan JP (van de NOS site):
    11:16 - Premier Balkenende spreekt zijn afschuw uit over de moord op Van Gogh. "Ik wil een beroep doen op iedereen om niet direct vergaande conclusies te trekken", zegt Balkenende na speculaties over racistische motieven voor de moord.

    Nee, laten we vooral rustig aan doen, hopen dat het wegebt en een jaartje wachten tot de volgende voor z'n flikker geschoten wordt. Een beetje ruggegraat in een premier kan geen kwaad, maar we moeten nog even wachten tot de volgende verkiezingen.

    Hiermee ben ik zeker niet negatief tegen de Islam of allochtonen, maar net als de voorgaande forumleden aangeven, is het waarschijnlijk gewoon een rotte appel in een dergelijke groepering en die rotte appels moeten aangepakt worden.
    Niet de invloed die Pim of Theo hadden, maar de invloed waaronder de daders zelf stonden, daar zou naar gekeken moeten worden. Graag voordat ook de "rechtse" kanten gaan schieten.

  2. #52

    Standaard

    Ik hoor het net op het nieuws en ben diep geschokt. Dat zoiets nog steeds in Nederland kan gebeuren. Van Gogh was omstreden, uitgesproken en in mijn ogen geniaal. Echt verschikkelijk.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  3. #53

    Standaard

    wat is dit voor shit?
    ik heb alleen vernomen dat ie dood is en dat ie en neergeschoten en gestoken is.

    Theo moge je meer geluk vinden waar je nu bent dan hier in deze geschifte wereld.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  4. #54

    Standaard

    Waar gaat dit heen?!?!
    Four-Star Trader (236)

  5. #55

    Standaard

    Heb hier geen woorden voor, het gaat nog een keer heel erg fout in Nederland. Eerst Pim, nu van Gogh, wie is de volgende? In wat voor verrot land leven we nu eigenlijk? Want reken maar dat er hierna heel veel mensen nog steeds niet wakker geschud zijn, waaronder een groot gedeelte van de politici.
    :
    My name is ''Gladiator".

  6. #56

    Standaard

    Dit is echt te verschrikkelijk voor woorden. Ik hoop dat de politiek dit keer goed wakker geschudt worden.

    DIT NOOIT MEER!!!!
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  7. #57

    Standaard

    Schande! Als het hebben van niet gangbare meningen een excuus wordt om mensen maar overhoop te knallen, dan is de democratie ziek.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Ik hoop wel er nu eens hard wordt opgetreden en gestraft tegen dit soort idioten zonder dat er weer over verzachtende omstandigheden wordt gepraat.
    Job Cohen zal ongetwijfeld doorgaan met zijn 'mantel der liefde'-politiek jegens (willekeurige) probleemgroepen....
    Daardoor raken meer en meer mensen juist geirriteerd tegen de islam. Als ze nu de probleemgevallen hard aanpakken en ook niet beginnen te jammeren als er eens een familie 's nachts van hun bed wordt gelicht, zou dat veel beter zijn voor de grote groep normale moslims in Nederland.
    Absoluut mee eens. Ik ben echt geschokt hierdoor. Ik was het niet altijd eens met Van Gogh maar hij had wel een sterke mening. Iets wat je van veel politici niet kan zeggen. Ik kan me nog goed zijn interviews herrinneren waar hij praktisch elke politicus de grond in praate. Heerlijk was dat. Echt in en in triest dat deze man vermoord is. RIP Theo.....
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Maar nee, we geven liever belastinggeld uit aan de koningin en we pakken liever de gewone burger, links en rechts...
    We discussieren liever over terreinauto's, over sigarenbandjes en over het uitschrijven van meer bonnen....

  10. #60

    Standaard

    Net de persconferentie gezien...

    De dader is een 26-jarige Amsterdammer met een dubbele nationaliteit, Nederlands en Marrokaans....

  11. #61

    Standaard

    In overeenstemming met waar Van Gogh voor stond (vrijheid van meningsuiting) is er vanavond ter nagedachtenis op de Dam een 'luide' tocht in plaats van een stille tocht.

    Verbijstering. Ongeloof. Je verwacht niet dat zo iets mogelijk is in Nederland. En toch gebeurt het.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Morpheus19
    Net de persconferentie gezien...

    De dader is een 26-jarige Amsterdammer met een dubbele nationaliteit, Nederlands en Marrokaans....
    Wat zullen de LPF-adepten daar blij mee zijn...

    Alsof het minder erg zou zijn als het een Nederlander was. Walgelijk dat ras of culturele achtergrond tegenwoordig belangrijk zijn bij dit soort drama's. :x

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Morpheus19
    Net de persconferentie gezien...

    De dader is een 26-jarige Amsterdammer met een dubbele nationaliteit, Nederlands en Marrokaans....
    Wat zullen de LPF-adepten daar blij mee zijn...

    Alsof het minder erg zou zijn als het een Nederlander was. Walgelijk dat ras of culturele achtergrond tegenwoordig belangrijk zijn bij dit soort drama's. :x
    Dat is in dit geval wel heel belangrijk aangezien Van Gogh een grote tegenstander is van de Islam. Een moord is altijd verschrikkelijk. Door wie dan ook. Maar in de context is de afkomst van de moordenaar ook erg belangrijk en ik denk dat NIEMAND hier blij mee is. Ook niet de LPF adepten. Het is juist heel erg dat het wellicht, want 100% zeker is het niet, een Islamiet is. Want ik ben bang dat er nu een kans is op een grotere tegenstelling tussen de 2 groepen.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  14. #64

    Standaard

    Ik ben diep, heeeeel diep geschokt!!

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    aangezien Van Gogh een grote tegenstander is van de Islam.
    *** niet uit je nek!! Theo was tegenstander van iedere vorm van geloofswaanzinnigheid, inclusief christendom en katholiesisme!! :x

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    aangezien Van Gogh een grote tegenstander is van de Islam.
    *** niet uit je nek!! Theo was tegenstander van iedere vorm van geloofswaanzinnigheid, inclusief christendom en katholiesisme!! :x
    dat is ook zo... rustig aan wilde alleen een koppeling geven tussen de moord en de uitspraken van van Gogh. Ik weet dat hij tegen iedere vorm van geloof was.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Onderstaande column zou wel eens de doorslaggevende reden kunnen zijn geweest voor de dader om tot deze daad over te gaan.

    De 'politiek' zal ongetwijfeld geschrokken reageren en op polderiaanse wijze - en ook ik citeer - de boel bij elkaar proberen te houden.



    In de Telegraaf lees ik dat de Heer Abou Jahjah overweegt om België te verlaten, al denkt ie misschien wel vijf jaar nodig te hebben om zijn opvolger bij de AEL in te werken. Abou is verbitterd hij kreeg maar 1400 stemmen bij de laatste verkiezingen en acht het Vlaamse volk beneden zijn waardigheid.
    Abou Jahjah: God is niet vrijgevig voor Vlaanderen geweest toen hij het verstand uitdeelde. Het is altijd een racistisch volk geweest. Dat vond ik mooi gezegd, zoals het ook heel instructief was om te lezen dat meneer elke dode Amerikaanse soldaat als een overwinning beschouwt. Als pooier van de Profeet kan men niet hoog genoeg mikken.
    Je zou zeggen, een religieuze fascist die de Islamitische wet wil invoeren – met alle gevolgen van dien voor ongelovigen, joden, homos, vrouwen en afvalligen - is niet iemand met wie je de moeite neemt om in debat te gaan. Ik herinner me nog heel goed hoe Abou zich liet ontvallen dat de ketterse Ayaan Hirsi Ali moest worden opgesloten.

    Niet duidelijk was of deze schoenenpoetser van Allah bedoelde dat Mevrouw moest worden opgesloten in het gesticht of achter tralies, maar ik denk niet dat ze nog lang zou rondlopen als de hoge heerlijkheid van de sharia hier werd ingevoerd.
    Iemand die wel denkt dat meneer Jahjah het beste met ons voorheeft, is de burgemeester van Amsterdam, die in het openbaar met hem van gedachten wisselde en als beloning na afloop te horen kreeg: Eindelijk een politicus die mij begrijpt! Een prachtig compliment waar Cohen vast heel trots op is geweest. Als ritselaar met ambitie doe je er nu eenmaal alles aan om - ik citeer - de boel
    bij elkaar te houden. Het is dan ook jammer voor Cohen dat het uitgerekend weer Marokkaanse jongens waren die een autochtoon stel de buurt uitpestten. Dat gebeurt overal in Amsterdam, maar omdat de Volkskrant er nu aandacht aan besteedde werd de kwestie politiek.

    De Amsterdamse politie heeft geen interesse om autochtonen die bedreigd worden door een steeds agressiever wordende minderheid, te hulp te komen. En Cohen al helemaal niet. Toen de geestverwanten van meneer Jahjah bijna drieduizend Amerikanen om zeep hielpen in het WTC, was de eerste gang van onze burgemeester naar de moskee. Op scholen, in moskeeën, overal in Amsterdam werd feest gevierd om deze prachtige overwinning op Satan. Cohen kroop dan ook voor de gelovigen en betoogde: Jullie horen bij ons!, in plaats van te vragen: Wat doen jullie
    eigenlijk hier? Cohen gedraagt zich als een burgemeester in oorlogstijd en dat bedoel ik niet als compliment. Zijn aanwezigheid demoraliseert de stad en zet groepen tegen elkaar op.
    Volgens de grote denker Frits Abrahams NRC-Handelsblad is Cohen een democraat in hart en nieren. Ik vermoed dat onze burgemeester een doortrapte cynicus is - geen slechte eigenschap voor iemand die premier wil worden -, en een rasopportunist bovendien. En ik vraag me af hoe lang autochtonen nog welkom zijn in Amsterdam.

    Theo van Gogh
    Ik las dit artikel geloof ik vrijdag in de Metro en toen dacht ik ook....er hoeft maar weer ergens 1 fanaat rond te lopen en....... :x
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Ik wordt hier helemaal simpel van, hoe was het ook alweer "vluchten kan niet meer"?
    Jawel, hoor, per jaar verlaten circa 10.000 Nederlanders dit land OM REDENEN, dus Theo krijgt vanzelf gelijk.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Myth
    Het meest trieste van deze moord is dat door de (waarschijnlijk) Islamitische afkomst van de daderd de Islam meer en meer gehaat zal worden. Dit terwijl het grootste deel van deze religie helemaal niet geweldadig is en veel criminaliteit veroorzaakt.

    Het is triest dat de minder het voor de grote massa zo kan verpesten. In dit geval heeft de dader vooral zichzelf ermee, want de haat tegen de Islam zal groeien terwijl het maar een kleine groep fundamentalisten is die een dergelijke denkwijze hebben.
    Ja, dat is ook wat ik met mijn post bedoelde maar misschien was dat niet helemaal duidelijk. :wink:

    Uiteindelijk heeft die gast er alleen maar zichzelf mee en draait hij niet alleen zijn eigen idealen maar ook die van een hele bevolkingsgroep ermee de nek om. Heb de hele tijd vol verbijstering naar de tv zitten kijken en kan het nog steeds maar niet geloven! Net zoals toen met Pim Fortuyn. Wat beweegt dit soort idioten eigenlijk? Deze halve zool stond volgens mij sowieso op scherp en op springen gezien de daad opzich en de akties (vele schoten en diverse messteken) die ermee gepaard gingen. Dit doe je niet zo maar effe en komt volgens mij voort uit een al heel lange opgekropte frustratie...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  20. #70

    Standaard

    Religie is een kwalijk ding.
    Heb ik een half leven moeten vechten om dat streng gereformeerde juk van me af te gooien, loop ik de tweede helft van mijn leven tegen allerlei Islam-geklooi aan.
    Elke religie zegt vredelievend te zijn, flikker op, nergens vallen zo veel slachtoffers als in Palestina, Israel, Noord-Ierland, Irak, Iran, noem maar op. En ga voor alle eerlijkheid ook even ons christelijk geloof na. Vredelievend? De christelijke geschiedenis bewijst probleemloos het tegendeel.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Religie is een kwalijk ding.
    Heb ik een half leven moeten vechten om dat streng gereformeerde juk van me af te gooien, loop ik de tweede helft van mijn leven tegen allerlei Islam-geklooi aan.
    Elke religie zegt vredelievend te zijn, flikker op, nergens vallen zo veel slachtoffers als in Palestina, Israel, Noord-Ierland, Irak, Iran, noem maar op. En ga voor alle eerlijkheid ook even ons christelijk geloof na. Vredelievend? De christelijke geschiedenis bewijst probleemloos het tegendeel.
    Religie is geen kwalijk ding. Integendeel zelfs. Mensen en hun zotheden zijn een kwalijk ding. :x

  22. #72

    Standaard

    Net de persconferentie bekeken en op RTL 5 volg ik de berichtgeving..en het grijpt mij enorm aan

    De link, dat na Pim weer een landgenoot van ons naar alle waarschijnlijkheid is vermoord omdat hij gebruik maakte van het recht dat je in ONS land hebt om je mening te uitten in dit land is onacceptabel

    Ik hoop dat er concrete maatregelen worden getroffen, samen leven word op deze wijze kapot gemaakt...

    Theo heeft uiteindelijk gelijk gekregen maar heeft dat met de hoogst mogelijke prijs moeten betalen..vol afschuw en verbijstering begin ik te beseffen dat dit land terminaal ziek is.

    Pim en Theo 2 vrienden die zeidden wat veel mensen dachten maar niet het lef hebben om dat te zeggen, een groot gemis...REST IN PEACE.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  23. #73

    Standaard

    Een groot aantal reacties in deze thread staat me totaal niet aan: de meesten van jullie keuren het vermoorden van Van Gogh af, maar zijn vervolgens wel in staat om de dader zelf op de meest gruwelijke manier om te brengen. Ben je dan zelf ook maar 'n haar beter? Mijns inziens niet...
    Het spreekt voor zich dat ik moord ook niet goedkeur - ik keur moord in welke hoedanigheid dan ook zonder meer af, maar ik bezit nog wel over dat kleine beetje relativeringsvermogen wat nodig is om in te zien dat de dader niet zonder reden tot zijn actie is overgegaan. Van Gogh nam niet bepaald 'n blad voor de mond als-ie z'n mening uitte, en dat schoot bij praktisch de gehele Islamitische samenleving in het verkeerde keelgat. Is dat een vrijbrief voor moord? Nee, zeker niet. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de moordenaar niet volledig rationeel kon nadenken (wellicht was-ie sowieso niet voor de volle 100% helder, of wellicht was het een overweldigende vlaag van emotie) en daarom deed wat-ie deed. Het lijkt me namelijk niet zo dat deze handeling weloverwogen was - het lijkt me meer een 'nu-is-het-genoeg'-impuls.

    Verder: teksten als 'je bent in dit land niet meer veilig', 'zelfs regisseurs zijn niet meer veilig' en 'je wil in dit land niet meer wonen' zijn natuurlijk volslagen onterecht.
    Van Gogh is niet in de hoedanigheid van regisseur vermoord, maar in de hoedanigheid van provocateur. Want, laten we wel wezen, hij provoceerde graag en zijn columns gingen net even over de grens. Probeer het dus even goed te verwoorden, dat scheelt al 'n hele hoop.
    In Nederland ben je wel veilig. Ook zou ik nog best wel in Nederland willen blijven wonen; 'k zou d'r helemaal geen moeite mee hebben. Het probleem ligt niet bij het land. Als je in een willekeurig ander land een grote bevolkingsgroep structureel blijft beledigen en provoceren, dan kun je d'r ook in dat land op wachten tot er acties worden genomen, en of dat moord of een berisping is is niet terzake doende.
    Je kunt ook nauwelijks beweren dat Van Gogh is vermoord omdat-ie gebruik maakte van z'n recht van meningsuiting. Als je even 'n beetje logisch nadenkt kom je tot de conclusie dat er een verschil is tussen het recht van meningsuiting en een complete bevolkingsgroep herhaaldelijk uitlokken en provoceren.

    Overigens - ik impliceer met mijn betoog niet dat Van Gogh anti-Islamitisch was. Ik zeg enkel dat hij graag provoceerde en dat dat hem uiteindelijk fataal is geworden.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    DIT NOOIT MEER!!!!
    Dat zeggen we na elke oorlog.
    dat zeggen we na elke moord.
    Dat zeggen we na elk slachtoffer van zinloos geweld.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Een groot aantal reacties in deze thread staat me totaal niet aan: de meesten van jullie keuren het vermoorden van Van Gogh af, maar zijn vervolgens wel in staat om de dader zelf op de meest gruwelijke manier om te brengen. Ben je dan zelf ook maar 'n haar beter? Mijns inziens niet...
    Het spreekt voor zich dat ik moord ook niet goedkeur - ik keur moord in welke hoedanigheid dan ook zonder meer af, maar ik bezit nog wel over dat kleine beetje relativeringsvermogen wat nodig is om in te zien dat de dader niet zonder reden tot zijn actie is overgegaan. Van Gogh nam niet bepaald 'n blad voor de mond als-ie z'n mening uitte, en dat schoot bij praktisch de gehele Islamitische samenleving in het verkeerde keelgat. Is dat een vrijbrief voor moord? Nee, zeker niet. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de moordenaar niet volledig rationeel kon nadenken (wellicht was-ie sowieso niet voor de volle 100% helder, of wellicht was het een overweldigende vlaag van emotie) en daarom deed wat-ie deed. Het lijkt me namelijk niet zo dat deze handeling weloverwogen was - het lijkt me meer een 'nu-is-het-genoeg'-impuls.
    Nou het lijkt me niet dat het een vlaag van emotie is zoals jij dat noemt. het lijkt me eerder goed voorbereid kijkend naar de brief en alle wapens die hij mee had. En het is logisch dat de moordenaar niet rationeel was. Elke moordenaar is gek.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

Pagina 3 van 20 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •