Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 38 van 38 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Bedankt voor al jullie reacties, maar ik ben er nog niet helemaal uit...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Y tu mama tambien
    Lucia y el sexo

    Leuk, romantisch, erotisch, drama en bovendien (Spaanse) topfilms!
    Hmm, heb het niet zo op films die ik niet kan verstaan, maar zal ze toch eens proberen, Amélie viel me ook 100% mee...

    De reacties laten over het algemeen zien dat ik me nog niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt.
    Ik zoek geen onderbroekenlol en geen thrillers of horror. Ook niet een romcom ofzo waarin spelers sex met elkaar hebben (films zonder sex zijn sowieso schaars) of waarin een sexy actrice speelt.

    Ik zoek films waarin de erotiek past binnen de romantiek. Zoals ikzelf ook de erotiek beleef. Dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat er een erotische spanning is tussen twee mensen (zoals in Basic Instinct, een mooi gegeven op zich). Alleen dan niet dat één van die beiden een seriemoordenaar is of een stalker ofzo, maar ... nou ja, gewoon dat die erotiek en de romantiek met elkaar van doen hebben.
    Dat mag luchtig en het mag serieus.

    Een paar films die aspecten hebben in de goede richting: Original Sin, Basic instinct (de erotische spanning wordt mooi uitgewerkt), Oposite of Sex, the Unbearable lightness of being, the Million dollar hotel, From here to eternity, Love Actually, Pretty Woman, 10, When Harry met Sally, A fish called Wanda en zelfs Dirty Dancing.

    Moet ik het misschien erotische chick-flick noemen? Zit misschien in de buurt.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Bedankt voor al jullie reacties, maar ik ben er nog niet helemaal uit...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Y tu mama tambien
    Lucia y el sexo

    Leuk, romantisch, erotisch, drama en bovendien (Spaanse) topfilms!
    Hmm, heb het niet zo op films die ik niet kan verstaan, maar zal ze toch eens proberen, Amélie viel me ook 100% mee...
    Dan moet je snel Spaans en Frans leren, dan kan je ze wel verstaan en mss vind je ze dan ineens wel goed :P

  3. #28

    Standaard

    DVD Talk heeft momenteel een feature over welke dvd's je als cadeau voor de feestdagen kan kopen, met o.a. ook een "naughty dvds" sectie.

    http://www.dvdtalk.com/features/003462.html

    Waarschijnlijk niet echt wat je zoekt, maar misschien heeft iemand anders er wat aan.

    Nu ben ik wel weer geintigreerd door "Space nuts" :wink:

  4. #29

    Standaard

    Orgazmo van Parker/Stone is wel een erotische komedie,letterlijk!

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  5. #30

    Standaard

    Screwballs indien je Porky's leuk vond... :wink:

  6. #31

    Standaard

    Ook al is hij hier al een paar keer vernoemd, ik vind hem niet terug in jouw lijstje en ik denk dat hij aan de criteria die je beschrijft, voldoet: Lolita van Adrian Lyne...
    Erotische spanning in een goed geacteerd drama. Deze film is me bijgebleven en niet in het minst door een alweer schitterende vertolking van Jeremy Irons. De toen 17-jarige Dominique Swain weet hier zeker te overtuigen als de frivole Lolita.
    Een topper!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier Laemont
    Ook al is hij hier al een paar keer vernoemd, ik vind hem niet terug in jouw lijstje en ik denk dat hij aan de criteria die je beschrijft, voldoet: Lolita van Adrian Lyne...
    Erotische spanning in een goed geacteerd drama. Deze film is me bijgebleven en niet in het minst door een alweer schitterende vertolking van Jeremy Irons. De toen 17-jarige Dominique Swain weet hier zeker te overtuigen als de frivole Lolita.
    Een topper!
    Helemaal mee eens. Ook de muziek van Ennio Morricone is magistraal.

  8. #33

    Standaard

    Bedankt voor de tips (meer tips zijn welkom, ik ben bijvoorbeeld benieuwd welke films dames/vrouwen/meisjes mij tippen)

    Welke Lolita heeft de voorkeur (gezien dit genre) ?
    * romantischer remake' van 1997
    * het 'orgineel' uit 1962 (zw/w)
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  9. #34

    Standaard

    Unfaithful met Diane Lane ... hoort zeker in het rijtje[/b]

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pierre Mahy
    Unfaithful met Diane Lane ... hoort zeker in het rijtje[/b]
    Absoluut!

  11. #36

    Standaard

    Exotica van atom Egoyan is ook een aanrader , maar nog niet op r2 DVD te krijgen denk ik.

  12. #37

    Standaard

    Volgens mij voldoet Secretary ook aan de norm erotische comedy...
    Four-Star Trader (236)

  13. #38

    Standaard

    9 1/2 weeks met kim basinger past precies bij je specificatie. :wink:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •