Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 95 van 95 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Scorpion69, niet elke dealer laat je thuis luisteren, sommige doen dat idd als je flink wat uit wil geven, of als je al een tijdje vaste klant bent.

    Wat een goede dealer wel kan doen, is je een luisterperiode aanbieden. Dus je koopt je receiver, met eventueel een optie op bijvoorbeeld 1 of 2 andere in dezelfde prijsklasse of duurder, die sluit je thuis aan, en dan ga je bijvoorbeeld een week luisteren of het bevalt of niet. Mocht het niet bevallen ga je terug en neem je een andere receiver mee. Altijd de moeite om eens naar te informeren bij je dealer.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Scorpion69, niet elke dealer laat je thuis luisteren, sommige doen dat idd als je flink wat uit wil geven, of als je al een tijdje vaste klant bent.

    Wat een goede dealer wel kan doen, is je een luisterperiode aanbieden. Dus je koopt je receiver, met eventueel een optie op bijvoorbeeld 1 of 2 andere in dezelfde prijsklasse of duurder, die sluit je thuis aan, en dan ga je bijvoorbeeld een week luisteren of het bevalt of niet. Mocht het niet bevallen ga je terug en neem je een andere receiver mee. Altijd de moeite om eens naar te informeren bij je dealer.
    klopt. :wink:

    en als deze dealer dat niet wil zoek je toch gewoon een andere op. :wink:

    zoals eerder opgemerkt:

    het beste kun je nieuwe apparatuur beluisteren thuis in je eigen omgeving en wanneer je goed bent uitgerust.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik ben trouwens niet iemand die zijn echte naam achter een alias moet verschuilen. :wink:
    Ik ga hierover op houden want het niveau daalt tot een bedenkelijk kinderachtig niveau. De naam die ik hanteer is gewoon degene van m'n spam adres. Verder hoof ik niet zo nodig de dievengilde op bezoek. Het is namelijk wel erg makkelijk om uit te vinden waar je woont he. Een klein kind kan uitrekenen dat een inbraak een zeer leuke buit kan opleveren.
    in jouw geval geldt:

    iemand overtuigen die NIET overtuigd wil worden is alleen maar tijdsverspilling.

    verder even goede vrienden. :wink:

  4. #79

    Standaard

    er zijn ook mensen zat die mijn set echt helemaal niks vinden.
    moet ik die mensen dan arrogant vinden of zijn zij mijn vrienden dan niet meer???!!!
    Harry je bent echt onverbetelijk en heb het idee dat je de post's maar half leest en gelijk alles de kop in drukt.

    Jij vergelijkt appels met peren.........set's van 100.000 euro t.o.v. bv mijn geval 5000 euro..........dat is toch geen vergelijk.

    Ik heb het idee dat jij meer naar de "installatie" luisterd dan naar de muziek, ik beleef de muziek als een "emotie" en als ik lekker zit te luisteren dan denk ik niet van wauw dat klinkt ff lekker in het midhoog of wauw dat gaat lekker laag......natuurlijk speelt dat op de achtergrond mee, maar als ik mijn favourite cd's opzet dan hoor ik de installatie echt niet meer maar hoor ik mijn favourite artiest, op een juiste wijze dat wel natuurlijk, maar ik heb meer met "kenners" te maken gehad zoals jij en die luisteren naar de "installatie" en niet naar muziek en hier zit een wezenlijk verschil in, ik zet rustig een cd op die opname techniesch verschrikkelijk is maar ik kan wel van de artiest genieten, ik zet niet alleen techniesch perfecte opname's op omdat dat zo geweldig klinkt, maar waarvan de artiest me niet kan boeien, maar bv alleen omdat het zo lekker klinkt op mijn installatie...........dat is toch waar het allemaal in princiepe om draait dat jij je favourite muziek/film op de door jou meest fijne manier beleeft.

    Ik geef toe dat ik met film hier wat meer mee bezig ben, vandaar dat mijn 804's worden ondersteund door een sub , daar mag het wel wat overdrevener maar merk toch vaak als ik in een film gezogen zit dat vaak details van geluid me ontgaan, dat merk ik als ik een film voor een 2e of meerdere keer zie.

    Kijk ik wil een goed geluid laat dat voorop staan, maar als je eenmaal onderweg bent dan luister ik naar de muziek........en je went ook aan je installatie ik ben niet zo'n wilde "upgrader" dus ik hoor wel dat het goed klinkt maar luister meer naar de muziek en geniet van de film, ondersteund door een goed en naar mijn idee correct of om in jou worden te spreken accuraat geluid, wat binnen mijn budget ligt.

    Ik hoor jou nu een paar keer roepen dat je absolute topsets hebt horen draaien, dat is leuk voor een keer, maar toch totaal onintresant als je het toch niet kan kopen......dan ga je appels met peren vergelijken, bijvoorbeeld als ik mijn VW met een Porsche ga vergelijken staat toch niet in verhouding, en dat is met speakers net zo, als je speakers gaat vergelijken van bv mijn Matrix met andere speakers uit die prijsklasse dan heb je recht van spreken en kan je het een wel of niet mooi vinden, dat is een kwestie van smaak

    Maar ik ga er nu echt een eind aan breien want dit word een eindeloos welles nietes spelletje, en jij bent zo overtuigd van je eigen gelijk dat hier niet tegen te discusieren valt, ik discuseer ook mijn eigen gelijk dat weet ik wel maar ik verdedig hem alleen maar t.o.v. mijn 803/4's t.o.v. de door jou als standaard gezette topsets die je als referentie neemt, en dat is wel een verschil, nogmaals je vergelijkt appels met peren, denk daar maar eens overna.......
    Grtz Ron

  5. #80
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Het is namelijk wel erg makkelijk om uit te vinden waar je woont he.
    Even off topic.
    Zoek voor de grap eens uit waar ik woon en pm me dat even.
    Lijkt me wel leuk als het toch zo gemakkelijk gaat.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Het is namelijk wel erg makkelijk om uit te vinden waar je woont he.
    Even off topic.
    Zoek voor de grap eens uit waar ik woon en pm me dat even.
    Lijkt me wel leuk als het toch zo gemakkelijk gaat.
    Jij heb je woonplaats er niet bij staan dus dan gaat het een stuk lastiger worden. Ik loop echter liever het risico niet. Er zijn creatievelingen genoeg.

    (Jouw woonplaats staat in ieder geval niet op mijn kaart )
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  7. #82
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22

    ik denk dat deze discussie echt totaal door niemand gewonnen owrdt de een hodut van 2-weg en de ander van 3-weg..........wat voor de een goed klinkt dat vindt de ander weer minder..............is gewoon puur smaak
    Dit is geheel waar echter is het vanuit technisch oogpunt wel degelijke mogelijk om te kijken welke nu beter is.
    Dit door middel van meten o.a
    Echter hebben we hier in de praktijk zeer weinig aan omdat je dan weer op jouw opmerking terug komt, in de praktijk is het een kwestie van smaak.
    Maar op papier is het dus wel degelijk mogelijk om de betere eruit te halen en dan bedoel ik niet de gegevens die je meestal als specificatie leest. :wink:

  8. #83

    Standaard

    Ik ben deze avond wezen luisteren naar wat vloerstaanders, o.a. van JBL (Northridge), Tannoy (Sensys 2??) en Audio Spectrum (Arthemis). De JBL's waren niet alleen erg slecht afgewerkt in mijn ogen (je kon de naden gewoon voelen), ik vond ze in klank ook erg tegenvallen. Vond het eigenlijk echt belabbert. Daarentegen werd ik aangenaam verrast door het geluid van de Tannoys. Ik heb Tannoy eigenlijk altijd een beetje een saai en kleurloos merk gevonden (dit puur op uiterlijk, had ze nooit eerder beluistert) maar mijn mening heb ik nu helemaal bijgesteld. Wat klinken die speakers geweldig zeg! heel mooi open en helder! De verkoper stelde mij verder in staat eens te luisteren naar een paar erg dure speakers van Audio Spectrum. Uiteraard klonken deze nog beter dan de (goedkopere) Tannoys. Heb echt zitten genieten gewoon van die laatste.

    Maar de verkoper raadde mij aan om eerst eens flink te gaan sparen zodat ik meteen een flinke stap omhoog kon doen met mijn speakers. Dit omdat je dan langer plezier van je speakers hebt en daar heeft ie gelijk in dus ik ga heel hard sparen voor een paar nieuwe speakers. 8)
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  9. #84
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ok en hoe vond je de beluisterde speakers ten opzichte van je eigen Eltax speakers.
    En dan doel ik met name op de JBL (ook mijn smaak niet overigens) en de Tannoy,s.

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ok en hoe vond je de beluisterde speakers ten opzichte van je eigen Eltax speakers.
    En dan doel ik met name op de JBL (ook mijn smaak niet overigens) en de Tannoy,s.
    Ik vond persoonlijk dat de JBL's onderdeden voor mijn huidige speakers (Eltax Liberty 3+). De bas bij de JBL's was echt een brij en het leek net of er een deken over die speakers hing. Ze klonken echt heel rommelig, een beetje dof ook. Het verschil tussen de JBL's en de Tannoy's was echt dag en nacht. De Tannoy's klonken heel helder en open en een hele mooie bas zonder dat het een brij werd. Nu ik eenmaal de Tannoy's beluistert heb, merk ik ook het verschil met mijn huidige Eltax speakers. Net als de JBL speakers, klinken mijn speakers veel minder open en helder maar in mindere mate dan de JBL's. Ook is de bas bij mijn speakers niet zo'n brij, maar ze kunnen niet tippen aan de openheid en helderheid van de Tannoy's.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  11. #86
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Scorpion, ik kan het in grote lijnen zeker met je eens zijn zoals je het omschrijft.
    Eltax wordt overigens tevaak onderschat.
    Ze leveren behoorlijk prestaties voor hun geld, echter moet je er geen hoogwaardig stereogeluid van verwachten maar vooral in een ht opstelling kunnen ze hun mannetje staan.
    De Tannoys zijn een mooie serie die relatief goed zijn voor hun geld.
    Ze liggen naar mijn idee op een hoger nivo dan hun directe prijs concurrenten.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Scorpion, ik kan het in grote lijnen zeker met je eens zijn zoals je het omschrijft.
    Eltax wordt overigens tevaak onderschat.
    Ze leveren behoorlijk prestaties voor hun geld, echter moet je er geen hoogwaardig stereogeluid van verwachten maar vooral in een ht opstelling kunnen ze hun mannetje staan.
    De Tannoys zijn een mooie serie die relatief goed zijn voor hun geld.
    Ze liggen naar mijn idee op een hoger nivo dan hun directe prijs concurrenten.
    zoals altijd johan:

    je commentaar is altijd een welkome aanvulling. :wink:

    tannoy heeft inderdaad mooie speakers ertussen zitten.

    zoals ik al eerder heb aangegeven kunnen er dus enorme verschillen zitten in (geluids)kwaliteit van speakers. dit heeft scorpion69 nu zelf aan den lijve ondervonden. :wink:

    De bas bij de JBL's was echt een brij en het leek net of er een deken over die speakers hing. Ze klonken echt heel rommelig, een beetje dof ook.
    nu mag een ieder oordelen over mijn eerdere posts. :wink:
    hierin wordt ook verklaard waarom een en ander zo kan klinken.

    scorpion69:

    probeer de tannoy's eens bij je thuis te beluisteren. het kan zijn dat ze daar toch net iets anders klinken dan in een luisterruimte.

    je zult echt niet de eerste zijn hoor waarbij de speakers thuis toch anders klinken en mischien minder bevallen dan eerst. :wink:

    zoals gewoonlijk wens ik je veel luisterplezier. :wink:

  13. #88

    Standaard

    Harry Stadman schreef:

    nu mag een ieder oordelen over mijn eerdere posts.
    hierin wordt ook verklaard waarom een en ander zo kan klinken.
    Hele kleine opmerking Harry het zijn wel speakers in een zelfde prijsklasse, en dan is als je een "groot" verschil hoort alleen maar een compliment voor de speaker waar je op dat moment voor valt.

    Ik wil niet bezig blijven hoor :wink: maar ik mocht reageren......maar hij vergelijkt geen speaker van een bv 12.000 euro met een van 500 euro........
    Grtz Ron

  14. #89
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    zoals altijd johan:

    je commentaar is altijd een welkome aanvulling. :wink:
    Dank je Harry.
    Maar ik denk dat Scorpion nu op een juiste manier bezig is met speakers te beluisteren.
    Gewoon de klasse waarin hij eventueel iets zoekt en dan voor de grap iets wat op een veel hoger hoger nivo ligt met de Audio Spectrum (deze kan ik overigens zelf niet).
    Dan weet je ook dat verschil en dat ga je dan ook bij benadering zoeken in je eigen klasse. (uiteraard als de duurdere klasse je smaak is natuurlijk maar dat is in dit geval wel zo wat ik ervan begreep)
    Hij lijkt dat nu gevonden te hebben in de Tannoys.
    Nog een ander postief iets is dat ie eerst zijn Eltax de "beste" speakers vond maar nu ook weet op welk kwaliteits nivo ze werkelijk staan ten opzichte van de concurent.
    Deze kennis is van groot belang voor hem (en voor iedereen natuurlijk als je weet op welk nivo je speakers zich bevinden ten opzichte van andere)

    Eerst was ie zeer tevreden met de Eltax maar inmiddels weet ie wat er nog meer te verkrijgen is en dan is de discussie over 2 en 3weg pas van tweede belang denk ik.
    Hij heeft gewoon naar de speakers en de muziek geluisterd ongeacht de techniek die erachter zit. :wink:

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Harry Stadman schreef:

    nu mag een ieder oordelen over mijn eerdere posts.
    hierin wordt ook verklaard waarom een en ander zo kan klinken.
    Hele kleine opmerking Harry het zijn wel speakers in een zelfde prijsklasse, en dan is als je een "groot" verschil hoort alleen maar een compliment voor de speaker waar je op dat moment voor valt.

    Ik wil niet bezig blijven hoor :wink: maar ik mocht reageren......maar hij vergelijkt geen speaker van een bv 12.000 euro met een van 500 euro........
    als je goed alle posts had doorgelezen had je dezelfde prijsklasse kunnen lezen.

    natuurlijk zijn er ook erg goede drieweg speakers maar die zijn vaak erg duur. althans: goedkope drieweg wordt meestal door een 2weg speaker van dezelfde prijsklasse weggespeeld.
    lezen is ook een vak apart.

    maakt niet uit.

    zo'n opmerking die van iemand komt die dit zegt:

    Ik heb 2 verschillende klassen speakers; goh ik vind de duurdere klasse toch beter. 803 en 804 zijn 2 verschillende prijsklasses toch?

    zegt mij persoonlijk niet zo veel. :wink:

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    zoals altijd johan:

    je commentaar is altijd een welkome aanvulling. :wink:
    Dank je Harry.
    Maar ik denk dat Scorpion nu op een juiste manier bezig is met speakers te beluisteren.
    Gewoon de klasse waarin hij eventueel iets zoekt en dan voor de grap iets wat op een veel hoger hoger nivo ligt met de Audio Spectrum (deze kan ik overigens zelf niet).
    Dan weet je ook dat verschil en dat ga je dan ook bij benadering zoeken in je eigen klasse. (uiteraard als de duurdere klasse je smaak is natuurlijk maar dat is in dit geval wel zo wat ik ervan begreep)
    Hij lijkt dat nu gevonden te hebben in de Tannoys.
    Nog een ander postief iets is dat ie eerst zijn Eltax de "beste" speakers vond maar nu ook weet op welk kwaliteits nivo ze werkelijk staan ten opzichte van de concurent.
    Deze kennis is van groot belang voor hem (en voor iedereen natuurlijk als je weet op welk nivo je speakers zich bevinden ten opzichte van andere)

    Eerst was ie zeer tevreden met de Eltax maar inmiddels weet ie wat er nog meer te verkrijgen is en dan is de discussie over 2 en 3weg pas van tweede belang denk ik.
    Hij heeft gewoon naar de speakers en de muziek geluisterd ongeacht de techniek die erachter zit. :wink:
    Johan;

    mooi gesproken... ehhh geschreven.
    Ik denk dat je veel mensen nu zult motiveren om ook eens een luistertest te gaan ondernemen. :wink:

    Eerst was ie zeer tevreden met de Eltax maar inmiddels weet ie wat er nog meer te verkrijgen is en dan is de discussie over 2 en 3weg pas van tweede belang denk ik.
    Hij heeft gewoon naar de speakers en de muziek geluisterd ongeacht de techniek die erachter zit. :wink:
    daar gaat het in de titel van de topic nu net over. :wink:
    verschil 2 weg en 3 weg.

    meneer vindt het vreemd dat een duurdere 3 weg beter klinkt dan een goedkopere 2weg.

    waarop ik duidelijk gezegd heb dat een 2 weg speaker in de prijsklasse van die 3 weg die 3weg wel eens weg zou kunnen spelen en dat meer dan 2 speakers niet altijd zalig makend is. :wink:

    en toen heb ik ook nog eens gezegd dat sommige dure speakers ook 2 weg zijn.

    om maar even wat feiten recht te zetten.

  17. #92

    Standaard

    Ja hoor Harry je hebt gelijk..................ik sluit me aan bij Jollykart.........ik reageer niet meer op je succes met je superieure kennis en dat je nog maar veel mensen het harnas in mag jagen..............
    Grtz Ron

  18. #93

    Standaard

    om maar even wat speakers aan te geven, bij DES in Den Haag, de electronica tak ervan, hebben ze USblaster HT sts, weliswaar zonder sub, maar als je van imposante speakers houdt is het wellicht wat voor iemand. Hoe ze klinken? geen idee, er is daar geen echte listerruimte omdat het eigenlijk een PC en electronica winkel is. Ze stonden er wel uitgepakt, en als je van GROOT houdt is het wel wat. Prijs van de duurste set was 395 euri, 2 grote fronts, boekenplank formaat rears en een forse centre.

  19. #94
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Groot, goedkoop en ik vrees ook zonder enige kwaliteit.
    Ik kan die speakers ook niet hoor (gelukkig) maar dat is mijn vermoeden daarover dus.

  20. #95

    Standaard

    Ben ik het wel mee, USDBLaster is sowieso een merk wat zijn naam de kwaliteit al verraadt. Bl;aster, het blaast hard, maar zuiver???ik betwijfel het ook, maar voor sommigen kan het leuk zijn.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •