Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 95 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties. Ik wil namelijk (alweer) een stapje hoger met mijn speakers en ben al een beetje aan het rondkijken geweest. Tot nu toe heb ik altijd speakers van Eltax gehad (die me trouwens goed bevallen zijn) en ook nu ga ik in iedergeval kijken naar de topserie van Eltax (LR-range) maar ik wil ook andere merken meenemen. Zo is mijn oog gevallen op de Wharfedale Diamand 8.3 Deze laatste hoop ik komende vrijdag te gaan beluisteren. Ben benieuwd. Weet iemand nog speakers die in de prijsklasse van de Diamonds vallen en die ook de moeite waard zijn?
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Bedankt voor alle reacties. Ik wil namelijk (alweer) een stapje hoger met mijn speakers en ben al een beetje aan het rondkijken geweest. Tot nu toe heb ik altijd speakers van Eltax gehad (die me trouwens goed bevallen zijn) en ook nu ga ik in iedergeval kijken naar de topserie van Eltax (LR-range) maar ik wil ook andere merken meenemen. Zo is mijn oog gevallen op de Wharfedale Diamand 8.3 Deze laatste hoop ik komende vrijdag te gaan beluisteren. Ben benieuwd. Weet iemand nog speakers die in de prijsklasse van de Diamonds vallen en die ook de moeite waard zijn?
    wat is die prijsklasse precies? geef ons even aan hoeveel geld je voor speakers wilt uitgeven?

  3. #28

    Standaard

    Heb deze topic nu net helemaal gelezen, vandaar mijn ietwat late reactie, maar ik heb sinds 2 weken het antwoord in mijn geval thuis staan, ik heb voor mijn stereo set 2 X B&W Matrix 803 staan en sinds kort voor mijn HT 2 X B&W Matrix 804, als fronts.

    En ik kan nu maar 1 ding conluderen de speakers klinken in princiepe vrij gelijk alleen de 803 gaat veel verder door in het laag, en klinkt in mijn oren zeker op een hoger geluidsniveau wat voller/krachtiger, maar in het midhoog en hoog hoor ik absoluut geen verschil, qua stereo spreiding enz enz het enige hoorbare verschil is dat de 803 gewoon voller klinkt.

    Ik geef daarom ook de voorkeur als ik alleen stereo zou draaien voor een 3 weg systeem als je van een vol geluid wil genieten, ben je daar in tegen geen laagfreak dan kan een goed 2 weg systeem volstaan.

    Voor mijn HT worden de 804's ondersteund door een sub dus laag genoeg :wink:.

    Maar ga eens luisteren naar speakers uit dezelfde klasse zowel 2 als 3 weg systemen en luister naar wat jij prettig vind.

    Ik hoor in ieder geval bij de Matrix serie alleen verschil dat de 803's dieper door lopen in het laag, en ik persoonlijk als prettiger ervaar, maar dat is puur persoonlijk.

    Dat de Matrix serie geen "budget" speaker's waren speelt misschien ook mee dat de speakers vrij gelijk klinken in zowel midhoog en hoog maar met het laag een duidelijk verschil laten horen, en dat is gewoon een kwestie van smaak, en toendertijd misschien ook van budget als ik het zo uit de losse pols zeg dan was het prijsverschil toendertijd iets van rond de 750 euro per paar en dat is toch wel een redelijk bedrag, omdat hier ook werd gemeld dat tussen een 2 of 3 weg systeem van dezelfde fabriekant niet zoveel prijsverschil zou zitten.

    Succes met je zoektocht.
    Grtz Ron

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    wat is die prijsklasse precies? geef ons even aan hoeveel geld je voor speakers wilt uitgeven?
    De Diamonds die ik op het oog heb zijn nu al vanaf 300,- te verkrijgen maar mijn max. budget is 400,-

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Ik geef daarom ook de voorkeur als ik alleen stereo zou draaien voor een 3 weg systeem als je van een vol geluid wil genieten, ben je daar in tegen geen laagfreak dan kan een goed 2 weg systeem volstaan.
    Bedankt voor je reactie! Hierboven staat 1 van de redenen dat ik op zoek ben naar andere speakers: ik wil nl. graag o.a. een voller geluid. Momenteel heb ik flinke boekenplankspeakers en ik hoopte een wat voller geluid te krijgen door over te gaan op vloerstaanders. Het is trouwens bij mijn speakers wel zo dat ze erg vol klinken als het volume wat harder is, maar ik wil ook graag een mooi, vol en warm geluid als ik het wat rustiger aan doe met het volume.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Heb deze topic nu net helemaal gelezen, vandaar mijn ietwat late reactie, maar ik heb sinds 2 weken het antwoord in mijn geval thuis staan, ik heb voor mijn stereo set 2 X B&W Matrix 803 staan en sinds kort voor mijn HT 2 X B&W Matrix 804, als fronts.

    En ik kan nu maar 1 ding conluderen de speakers klinken in princiepe vrij gelijk alleen de 803 gaat veel verder door in het laag, en klinkt in mijn oren zeker op een hoger geluidsniveau wat voller/krachtiger, maar in het midhoog en hoog hoor ik absoluut geen verschil, qua stereo spreiding enz enz het enige hoorbare verschil is dat de 803 gewoon voller klinkt.

    Ik geef daarom ook de voorkeur als ik alleen stereo zou draaien voor een 3 weg systeem als je van een vol geluid wil genieten, ben je daar in tegen geen laagfreak dan kan een goed 2 weg systeem volstaan.

    Voor mijn HT worden de 804's ondersteund door een sub dus laag genoeg :wink:.

    Maar ga eens luisteren naar speakers uit dezelfde klasse zowel 2 als 3 weg systemen en luister naar wat jij prettig vind.

    Ik hoor in ieder geval bij de Matrix serie alleen verschil dat de 803's dieper door lopen in het laag, en ik persoonlijk als prettiger ervaar, maar dat is puur persoonlijk.

    Dat de Matrix serie geen "budget" speaker's waren speelt misschien ook mee dat de speakers vrij gelijk klinken in zowel midhoog en hoog maar met het laag een duidelijk verschil laten horen, en dat is gewoon een kwestie van smaak, en toendertijd misschien ook van budget als ik het zo uit de losse pols zeg dan was het prijsverschil toendertijd iets van rond de 750 euro per paar en dat is toch wel een redelijk bedrag, omdat hier ook werd gemeld dat tussen een 2 of 3 weg systeem van dezelfde fabriekant niet zoveel prijsverschil zou zitten.

    Succes met je zoektocht.
    denk je dat er geen 2 weg speakers zijn die het winnen van jouw 3 weg?

    ieder zijn smaak natuurlijk.

    probleem is vaak dat de betaalbare speakers toch veel compromissen hebben. zowel 2 weg alsook 3 weg.

    compromisloze boxen(als die er al bestaan) kosten ook compromisloos veel geld. :wink:

    nog even ter verduidelijking: een vol laag wil nog niet zeggen dat het een ACCURAAT laag is. :wink:

    een accuraat laag lijkt minder vol te klinken maar loopt wel mooi door van midlaag naar laag. een goedkope speaker doet dat niet en zal bepaalde(lage) frequenties gaan overheerzen door resonatie en afval, waardoor hij harder klinkt maar zeker niet zuiverder en zelf minder detail laat horen dan een andere speaker.

    meeste mensen denken dat als ze een sub of woofer hebben die staat te schreeuwen dat dat dan ook synoniem staat voor kwaliteit.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    wat is die prijsklasse precies? geef ons even aan hoeveel geld je voor speakers wilt uitgeven?
    De Diamonds die ik op het oog heb zijn nu al vanaf 300,- te verkrijgen maar mijn max. budget is 400,-

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Ik geef daarom ook de voorkeur als ik alleen stereo zou draaien voor een 3 weg systeem als je van een vol geluid wil genieten, ben je daar in tegen geen laagfreak dan kan een goed 2 weg systeem volstaan.
    Bedankt voor je reactie! Hierboven staat 1 van de redenen dat ik op zoek ben naar andere speakers: ik wil nl. graag o.a. een voller geluid. Momenteel heb ik flinke boekenplankspeakers en ik hoopte een wat voller geluid te krijgen door over te gaan op vloerstaanders. Het is trouwens bij mijn speakers wel zo dat ze erg vol klinken als het volume wat harder is, maar ik wil ook graag een mooi, vol en warm geluid als ik het wat rustiger aan doe met het volume.
    Voor een mooi en vol geluid als je de boel niet -20Db heb staan, heb je speakers nodig met een redelijk bereik en die vanaf een relatief laag wattage al gebruikt kunnen worden. Meestal is er van een speaker wel bekend vanaf welk wattage(de ondergrens, wordt meestal niet vermeld omdat dat niet lekker verkoopt ofzo) hij kan aangesloten worden, dat moet iets onder het vermogen van je receiver liggen, dan krijg je ook bij lagere volumes toch een mooi vol geluid.
    Mijn missions zijn bijvoorbeeld geschik voor receivers van 25 t/m 200 Watt receivers. Mijn receiver is 93wtt per kanaal, en heeft dus bij -50 Db al een mooi vol geluid, wat niet hard is.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Het is trouwens bij mijn speakers wel zo dat ze erg vol klinken als het volume wat harder is, maar ik wil ook graag een mooi, vol en warm geluid als ik het wat rustiger aan doe met het volume.
    Als ik dit lees denk ik dat je eigenlijk al goede boxen hebt. Als ze op volume goed klinken hebben ze de kwaliteit die je zoekt kennelijk in huis.
    Het menselijk oor is wel een beetje bijzonder, in die zin dat op verschillende volumes verschillende verhoudingen tussen hoog, midden en laag opgepikt worden.
    Vandaar dat al lang versterkers worden uitgerust met 'loudness'. Simpel gezegd (en vaak zo ook uitgevoerd :wink: ) wil dat zeggen dat je bij lagere volumes extra laag en extra hoog toevoegt. (de 'precence'-knop die je soms ook tegenkomt werkt andersom en pept juist de middentonen een beetje op).

    Hoewel ik meestal het best van muziek/geluid geniet met de EQ (hoog- en laagregeling) op midden en geen loudness, gebruik ik dit soort instellingen soms wel (met name bij de autostereo).
    Zo weet ik ook dat mijn versterker z.g. 'nightcinema' biedt, wat moet zorgen voor prettig surroundgeluid bij lagere volumes. Ik heb dat nog nooit geprobeerd, maar neem aan dat er in die (toe)stand zowel wat gedaan wordt met de dynamiek van het geluid (verschil tussen hard en zacht kleiner maken) als met de kleur van het geluid (extra laag en hoog toevoegen voor een 'vollere klank' bij lagere volumes).

    Dus. Kijk eens of jouw versterker ook zoiets biedt (loudness, nightcinema, etc) en als niet probeer voor jezelf eens of het bij lagere volumes niet prettiger is om je bass en treble een tikkie (niet teveel) op te draaien.
    Ik zou zeggen neem hier de tijd voor, want als je boxen in principe al goed geluid geven is er goed kans dat extra uitgaven geen waar naar hun geld zullen geven (zelfs als die boxen objectief (en subjectief) gezien beter zijn).

  8. #33

    Standaard

    NightCinema van Yamaha houdt in dat de bas en hoge tonen juist wat minder worden weergegeven en wat meer accent op de stemmen wordt gelegd, volgens de manual dan. Dan zou ej dus idd de LOUDNESS kunnen gebruiken en eventueel de bas en treble wat meer open zetten.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    <KNIP> Zo is mijn oog gevallen op de Wharfedale Diamand 8.3 Deze laatste hoop ik komende vrijdag te gaan beluisteren. Ben benieuwd. <KNIP>
    Ik persoonlijk heb uitstékende ervaringen met Warfdales. Dat was welliswaar 20 jaar geleden en 'gewoon stereo'...
    Ik had een stel Warfdale-boxen, ongeveer 50x50cm en een kleine meter hoog. Mijn vrienden noemden ze 'nachtkastjes'. Maar het geluid....!!!
    Ik kon muziek luisteren met het volume vol open (zo'n 85 Watt RMS) en het klonk helemaal niet alsof het hard stond. Het klonk gewoon goed. Pas als ik schreeuwde en mezelf niet hoorde merkte ik dat het wel degelijk hard stond.
    Later zijn die boxen, "in overleg met toenmalige partner" :wink: vervangen door kleinere exemplaren, maar die geluidssensatie was ... sentationeel.
    Hoeft niet persé wat te zeggen over de diamonds.
    opmerking: die boxen van mij hadden wel een licht 'warm' geluid.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    <KNIP> Zo is mijn oog gevallen op de Wharfedale Diamand 8.3 Deze laatste hoop ik komende vrijdag te gaan beluisteren. Ben benieuwd. <KNIP>
    Ik persoonlijk heb uitstékende ervaringen met Warfdales. Dat was welliswaar 20 jaar geleden en 'gewoon stereo'...
    Ik had een stel Warfdale-boxen, ongeveer 50x50cm en een kleine meter hoog. Mijn vrienden noemden ze 'nachtkastjes'. Maar het geluid....!!!
    Ik kon muziek luisteren met het volume vol open (zo'n 85 Watt RMS) en het klonk helemaal niet alsof het hard stond. Het klonk gewoon goed. Pas als ik schreeuwde en mezelf niet hoorde merkte ik dat het wel degelijk hard stond.
    Later zijn die boxen, "in overleg met toenmalige partner" :wink: vervangen door kleinere exemplaren, maar die geluidssensatie was ... sentationeel.
    Hoeft niet persé wat te zeggen over de diamonds.opmerking: die boxen van mij hadden wel een licht 'warm' geluid.
    dat hebben de meeste engelse producten en lijkt wel hun handelsmerk te zijn. :wink:

    duitse en amerikaanse producten zijn gemiddeld genomen wat harder in het middengebied en laag. :wink:

  11. #36

    Standaard

    [ Harry Stadman schreef ] denk je dat er geen 2 weg speakers zijn die het winnen van jouw 3 weg?

    ieder zijn smaak natuurlijk.

    probleem is vaak dat de betaalbare speakers toch veel compromissen hebben. zowel 2 weg alsook 3 weg.

    compromisloze boxen(als die er al bestaan) kosten ook compromisloos veel geld.

    nog even ter verduidelijking: een vol laag wil nog niet zeggen dat het een ACCURAAT laag is.

    een accuraat laag lijkt minder vol te klinken maar loopt wel mooi door van midlaag naar laag. een goedkope speaker doet dat niet en zal bepaalde(lage) frequenties gaan overheerzen door resonatie en afval, waardoor hij harder klinkt maar zeker niet zuiverder en zelf minder detail laat horen dan een andere speaker.

    meeste mensen denken dat als ze een sub of woofer hebben die staat te schreeuwen dat dat dan ook synoniem staat voor kwaliteit. [/quote]


    Harry.....ik heb het niet over "winnen" natuurlijk zijn er betere speakers dan de mijne maar die kosten natuurlijk ook een godsvermogen, maar bv mijn 803's hebben 8 jaar geleden nu omgerekend ongeveer 2900 euro gekost, nu is dit voor een hifi freak misschien op te hoesten ligt natuurlijk aan je budget, maar voor de meeste die dit bedrag horen, vallen stijl achterover ( niet kenners ) en die hebben misschien 500 euro voor een hele set uit gegeven en zijn hier heel happy mee en zijn overtuigd dat hun set geweldig klinkt........ik wil hiermee alleen zeggen, het is maar hoe je het beleeft, soms denk ik wel eens was ik ook maar happy met zo'n setje maar dat kan ik niet ( en met de term " niet kenners" bedoel ik in dit geval eigen familie, vrienden, en kennisen voordat we hier weer een discussie over krijgen :wink: )

    Maar ik wil hierbij toch wel even mijn 803's verdedigen deze draaien met een Musical Fidelity ( volledig klassa a ) stereo versterker en met een Meridian CD speler, maar ik kan toch wel met recht zeggen dat hier een "accuraat" laag uitkomt.......op welk volume je ook draait.

    Daar in tegen mijn 804's staan in een aparte HT ruimte en bij een film mag best wat "vet" laag zitten omdat dit naar mijn idee een substantieel onderdeel is van een film beleven en zeker een spektakel film, vandaar dat mijn 804's worden ondersteund met een sub, en ik sta helemaal niet te schreeuwen dat dit "kwaliteit" oplevert, maar het gaat om "persoonlijke" beleving, maar dat geld voor iedereen hoe "jij" het persoonlijk beleeft.

    Ik loop te lang mee om het verschil te horen, natuurlijk een "overdreven" laag is niet mooi bij "stereo" beleving, tenzij het jou smaak is ken genoeg freaks die bv een transmissielijn speaker nemen omdat ze een "vet" laag willen, maar als dat je smaak is wie ben ik om daar tegen in te gaan.

    Maar ik kan het mis hebben maar ik neem aan dat je bekend bent met de voormalige Matrix lijn van B&W de voorloper van de huidige Nautilus lijn van B&W, of dat je er in ieder geval wel eens van gehoord hebt, dit is/was de "toplijn" van B&W dus dit zijn geen speakers die een rommelig laag veroorzaken, maar het lijkt of je nog nooit een Matrix speaker gehoord hebt.......of dat het je smaak niet is/was maar dat de Matrix lijn geen "accuraat" laag zou leveren gaat mij even te ver.

    Zo ik heb gezegd :wink:
    Grtz Ron

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    [ Harry Stadman schreef ] denk je dat er geen 2 weg speakers zijn die het winnen van jouw 3 weg?

    ieder zijn smaak natuurlijk.

    probleem is vaak dat de betaalbare speakers toch veel compromissen hebben. zowel 2 weg alsook 3 weg.

    compromisloze boxen(als die er al bestaan) kosten ook compromisloos veel geld.

    nog even ter verduidelijking: een vol laag wil nog niet zeggen dat het een ACCURAAT laag is.

    een accuraat laag lijkt minder vol te klinken maar loopt wel mooi door van midlaag naar laag. een goedkope speaker doet dat niet en zal bepaalde(lage) frequenties gaan overheerzen door resonatie en afval, waardoor hij harder klinkt maar zeker niet zuiverder en zelf minder detail laat horen dan een andere speaker.

    meeste mensen denken dat als ze een sub of woofer hebben die staat te schreeuwen dat dat dan ook synoniem staat voor kwaliteit.

    Harry.....ik heb het niet over "winnen" natuurlijk zijn er betere speakers dan de mijne maar die kosten natuurlijk ook een godsvermogen, maar bv mijn 803's hebben 8 jaar geleden nu omgerekend ongeveer 2900 euro gekost, nu is dit voor een hifi freak misschien op te hoesten ligt natuurlijk aan je budget, maar voor de meeste die dit bedrag horen, vallen stijl achterover ( niet kenners ) en die hebben misschien 500 euro voor een hele set uit gegeven en zijn hier heel happy mee en zijn overtuigd dat hun set geweldig klinkt........ik wil hiermee alleen zeggen, het is maar hoe je het beleeft, soms denk ik wel eens was ik ook maar happy met zo'n setje maar dat kan ik niet ( en met de term " niet kenners" bedoel ik in dit geval eigen familie, vrienden, en kennisen voordat we hier weer een discussie over krijgen :wink: )

    Maar ik wil hierbij toch wel even mijn 803's verdedigen deze draaien met een Musical Fidelity ( volledig klassa a ) stereo versterker en met een Meridian CD speler, maar ik kan toch wel met recht zeggen dat hier een "accuraat" laag uitkomt.......op welk volume je ook draait.

    Daar in tegen mijn 804's staan in een aparte HT ruimte en bij een film mag best wat "vet" laag zitten omdat dit naar mijn idee een substantieel onderdeel is van een film beleven en zeker een spektakel film, vandaar dat mijn 804's worden ondersteund met een sub, en ik sta helemaal niet te schreeuwen dat dit "kwaliteit" oplevert, maar het gaat om "persoonlijke" beleving, maar dat geld voor iedereen hoe "jij" het persoonlijk beleeft.

    Ik loop te lang mee om het verschil te horen, natuurlijk een "overdreven" laag is niet mooi bij "stereo" beleving, tenzij het jou smaak is ken genoeg freaks die bv een transmissielijn speaker nemen omdat ze een "vet" laag willen, maar als dat je smaak is wie ben ik om daar tegen in te gaan.

    Maar ik kan het mis hebben maar ik neem aan dat je bekend bent met de voormalige Matrix lijn van B&W de voorloper van de huidige Nautilus lijn van B&W, of dat je er in ieder geval wel eens van gehoord hebt, dit is/was de "toplijn" van B&W dus dit zijn geen speakers die een rommelig laag veroorzaken, maar het lijkt of je nog nooit een Matrix speaker gehoord hebt.......of dat het je smaak niet is/was maar dat de Matrix lijn geen "accuraat" laag zou leveren gaat mij even te ver.

    Zo ik heb gezegd :wink:[/quote]

    afgezien van smaak is kwaliteit gewoon te horen. i rest my case! :wink:

    zonder gekheid; er zijn zulke goede 2 weg speakers die bijna niet te verslaan zijn door 3 weg speakers.

    dat iemand een vette bas leuk of mooi vind wil nog steeds NIET zeggen dat het ook accurate speakers zijn.

    matrix: heb jij een frequentie curve van je speakers? weet jij waar bij jou de afval begint van je speaker? zo nee, hoe weet je dan of je een accuraat laag hebt? :wink:

    dus, wat ik zei geldt helaas nog steeds. een geoefend oor hoort gewoon of alles klopt ja of de nee. :wink:

  13. #38

    Standaard

    ik stop met deze zinloze discussie je trekt B&W Matrix lijn in twijfel........je doet net of het budgetspeakers van 50 euro per stuk zijn.

    Nogmaals het is en blijft een kwestie van smaak laten we dat voorop stellen, maar speakers in twijfel trekken van 2900 euro met zo'n iemand ga ik de discussie niet aan.

    En dan kan kan het misschien zo zijn dat B&W totaal je smaak niet is, dat is wat anders maar je kan wel beoordelen of iets wel of niet goed klinkt, het is duidelijk dat je deze speakers nooit hebt horen spelen, en specs van mijn speakers zijn te vinden op de site van B&W, maar specs vind ik totaal onintresant de specs kunnen nog zo mooi zijn maar als het in "mijn" oren niet "lekker" klinkt dan koop ik het niet, zo simpel is het.

    En ik beweeg me nu al een jaar of 20 in de hifi wereld dus kan toch wel zeggen dat ik een redelijk geoefend oor heb......


    En geloof met om met jou worden te spreken de kwaliteit is te horen van deze speaker's of het nu om de 803 of 804 gaat het klinkt gewoon goed, alleen de 803 gaat verder door in het laag.

    En de ideale speaker bestaat niet, heb sets horen spelen van een ton in euro's maar ook dit benaderd de werkelijkheid niet of op zijn minst een beetje, als ik dit afzet tegen bv een live concert of een acoustiesch live concert, ik speel zelf gitaar (acoustiesch) maar dit geluid van live spelen benaderd geen enkele speaker.

    Maar daarom kunnen speakers en in mijn geval B&W wel een geluid produceren wat op zijn minst klopt in hifi, en niet rommelig en onsamenhangend klinkt, mocht je ooit in de gelegenheid komen om B&W Matrix of Nautilus speakers te beluisteren doe dat en geef dan weer je meninig maar zou zouteloos neer schrijven dat ze niet accuraat geluid zouden weergeven vind ik te ver gaan.
    Grtz Ron

  14. #39

    Standaard

    aan de ene kant kan je wel zeggen dat een 3-weg het laag te overdreven wergeeft ofzo..........maar dan kan je ook zeggen at als er veel laag in een film of muziek zit (even zonder subwoofer meet te tellen) een 2-weg speaker de bass en een gedeelte van de midden tonen tegelijk weergeeft over 1 cone en je dus eerder vervorming zal krijgen op hoger volume

    je kan het bijvoorbeeld vergelijken met een 2-weg en een 3-weg og zelfs 4-weg autospeaker..............zet je een 2-weg hard..........dan zal je de bass je speaker sneller overstemmen en de weergave verzieken doe je het bij een 3-weg dan moet je hem of een stuk harder zetten of de bass een stuk verder opendraaien

    even deze gekke vergelijking als voorbeeld omdat je het verschil zo het beste ziet
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  15. #40

    Standaard

    Kan een stuk met je meegaan Pretorian, maar wat ik alleen maar wil zeggen/proberen uit te leggen, is ik heb zoals je al waarschijnlijk heb gelezen 2 speakers uit dezelfde lijn, de een met een speaker minder.

    De speaker's klinken vrijwel gelijk wat in princiepe een compliment is voor de kleinere 804, zeker op een lager geluidsniveau, alleen als je goed luisterd tekent de 803 verder door in het laag, en als je echt gaat luisteren naar een CD dan zet ik hem meestal op een wat hoger geluidsniveau dan klinkt de 803 gewoon wat lekkerder en kom in mijn beleving de 804 wat te kort.....maar dat is puur mijn persoonlijke mening.

    Maar zoals zoveel met deze discussie's er is er maar een die kan beslissen wat je mooi vind en dat ben jezelf en niemand anders, wat de een mooi vind, vind een ander verschrikkelijk maar dat maakt de hobby ook leuk.
    Grtz Ron

  16. #41

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    ik stop met deze zinloze discussie je trekt B&W Matrix lijn in twijfel........je doet net of het budgetspeakers van 50 euro per stuk zijn.

    Nogmaals het is en blijft een kwestie van smaak laten we dat voorop stellen, maar speakers in twijfel trekken van 2900 euro met zo'n iemand ga ik de discussie niet aan.

    En dan kan kan het misschien zo zijn dat B&W totaal je smaak niet is, dat is wat anders maar je kan wel beoordelen of iets wel of niet goed klinkt, het is duidelijk dat je deze speakers nooit hebt horen spelen, en specs van mijn speakers zijn te vinden op de site van B&W, maar specs vind ik totaal onintresant de specs kunnen nog zo mooi zijn maar als het in "mijn" oren niet "lekker" klinkt dan koop ik het niet, zo simpel is het.

    En ik beweeg me nu al een jaar of 20 in de hifi wereld dus kan toch wel zeggen dat ik een redelijk geoefend oor heb......


    En geloof met om met jou worden te spreken de kwaliteit is te horen van deze speaker's of het nu om de 803 of 804 gaat het klinkt gewoon goed, alleen de 803 gaat verder door in het laag.

    En de ideale speaker bestaat niet, heb sets horen spelen van een ton in euro's maar ook dit benaderd de werkelijkheid niet of op zijn minst een beetje, als ik dit afzet tegen bv een live concert of een acoustiesch live concert, ik speel zelf gitaar (acoustiesch) maar dit geluid van live spelen benaderd geen enkele speaker.

    Maar daarom kunnen speakers en in mijn geval B&W wel een geluid produceren wat op zijn minst klopt in hifi, en niet rommelig en onsamenhangend klinkt, mocht je ooit in de gelegenheid komen om B&W Matrix of Nautilus speakers te beluisteren doe dat en geef dan weer je meninig maar zou zouteloos neer schrijven dat ze niet accuraat geluid zouden weergeven vind ik te ver gaan.
    ooit speakers gehoord van 150.000 per set? ik wel. i rest my case.

    ik moet er wel degelijk bijzeggen dat ik ze niet zelf bezit.

    er is altijd wat beters te vinden. en voor 2900 euro per set of per stuk heb je echt nog niet de top! dit is gewoon een harde feit!

    de experts zeggen dat pas vanaf een 7500-15.000 euro pas echt een beetje goede speakers hebt.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Kan een stuk met je meegaan Pretorian, maar wat ik alleen maar wil zeggen/proberen uit te leggen, is ik heb zoals je al waarschijnlijk heb gelezen 2 speakers uit dezelfde lijn, de een met een speaker minder.

    De speaker's klinken vrijwel gelijk wat in princiepe een compliment is voor de kleinere 804, zeker op een lager geluidsniveau, alleen als je goed luisterd tekent de 803 verder door in het laag, en als je echt gaat luisteren naar een CD dan zet ik hem meestal op een wat hoger geluidsniveau dan klinkt de 803 gewoon wat lekkerder en kom in mijn beleving de 804 wat te kort.....maar dat is puur mijn persoonlijke mening.

    Maar zoals zoveel met deze discussie's er is er maar een die kan beslissen wat je mooi vind en dat ben jezelf en niemand anders, wat de een mooi vind, vind een ander verschrikkelijk maar dat maakt de hobby ook leuk.
    je moet gewoon kopen wat jezelf het mooste vindt klinken. :wink:

    maar er zijn weldegelijk 2 weg speakers die je 3 weg wegspelen hoor, geloof mij maar. :wink:

    als JIJ vind dat je set van 2900 euro de beste van de wereld zijn, dan is dat ook zo(voor jouw dan). :wink:

    trouwens, B&w is echt niet de enige die een beetje fatsoenlijke speakers kan bouwen. er zijn lego minder bekende merken die op hetzelfde niveau zitten of zelfs er (ruim) overheen gaan.

  19. #44

    Standaard

    en zo zijn er ook weer dure 3-weg die 2-weg wegspelen

    ik denk dat deze discussie echt totaal door niemand gewonnen owrdt de een hodut van 2-weg en de ander van 3-weg..........wat voor de een goed klinkt dat vindt de ander weer minder..............is gewoon puur smaak
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    en zo zijn er ook weer dure 3-weg die 2-weg wegspelen

    ik denk dat deze discussie echt totaal door niemand gewonnen owrdt de een hodut van 2-weg en de ander van 3-weg..........wat voor de een goed klinkt dat vindt de ander weer minder..............is gewoon puur smaak
    neen, kwaliteit heeft niets te maken met smaak.

    zo is een zuivere frequentie curve iets anders dan smaak.

    smaak is een klankkleur. deze zegt niets over het wel of niet zuiver weergeven van een bepaalde frequentie of frequentiebereik.

    zo kan een speaker bijv. erg warm klinken maar wel goed alle frequenties mooi strak weergeven.
    er zijn ook zat speakers die opzich vrij neutraal klinken maar toch niet helemaal alles strak kunnen weergeven. dit is dus smaak en heeft opzich niets met de techniek te maken. :wink:

    goh, ik vind die speakers al erg heftig hoor. ken jij dan speakers die nog duurder zijn??? :wink:

  21. #46

    Standaard

    ok dat ben ik met je eens wat betreft kwaliteit van weergeven..........maar dat klinkt voor de een weer beter en de ander houdt er misschien weer niet van

    nee ken geen duurdere speakers, heb ze in ieder geval niet
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    ok dat ben ik met je eens wat betreft kwaliteit van weergeven..........maar dat klinkt voor de een weer beter en de ander houdt er misschien weer niet van

    nee ken geen duurdere speakers, heb ze in ieder geval niet
    je ziet dat ook audiofielen onder elkaar gewoon nette discussies kunnen voeren. :wink:

    dat is het probleem ook een beetje: niemand weet wat ik hoor en niemand weet wat jij hoort. er zijn zoveel verschillende mensen en niet iedereen heeft bijv. dezelfde frequentiebereik. zeker niet als je ouder wordt: het laag kun je dan nog wel redelijk horen maar het hoog zal toch echt steeds minder worden. :wink:

    tip: zo jong mogelijk zo duur mogelijke audio-apparatuur kopen. dan heb je er het meeste plezier van. als je oud bent hoor je toch niet alles meer.

    of hebben juist daarom vaak oudere mensen zulke(extreem) dure audiosets omdat ze dan toch nog wat beter kunnen genieten van de muziek. wie zal het zeggen. :wink:

    Ik ben het in ieder geval wel eens met recensenten van sommige audiobladen dat een goede audioweergave pas begint bij een bepaald bedrag.(en die ga ik lekker niet noemen )

    ik moet voor mijn leeftijd gewoon erg goede oren hebben want als ik weer eens kom luisteren bij verschillende audiozaken klagen ze altijd dat ik binnen een minuut alle tekortkomingen van een set kan opnoemen. :wink:
    of juist als het wel goed is. :wink:

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    en zo zijn er ook weer dure 3-weg die 2-weg wegspelen

    ik denk dat deze discussie echt totaal door niemand gewonnen owrdt de een hodut van 2-weg en de ander van 3-weg..........wat voor de een goed klinkt dat vindt de ander weer minder..............is gewoon puur smaak
    de regel geldt toch vaak wel: een 2 weg in dezelfde prijsklasse zal bijna altijd een 3 weg eruit spelen. dat een 3 weg in een duurdere klasse de 2weg kan verslaan zal je niets verbazen toch?

  24. #49

    Standaard

    Oohhhhhhh Harry ik heb nooit gezegd dat mijn speakers de beste zijn verre van dat...........dat besef ik ook wel, maar goed lezen, heb nergens gezegd dat ik de beste heb.

    Ik heb het over het verschil tussen mijn 803 en 804's gehad, de eigenlijke vraag van scorpion, en ik heb in MIJN geval nu duidelijk een hoorbaar verschil tussen een speaker met een speaker minder.

    En natuurlijk zijn er 2 weg speakers die best beter zullen zijn, en het feit dat speaker's mee gaan tellen vanaf 10 of 15 duizend euro door "exper's" dat zal best, maar is dat voor de meeste van ons weg gelegd, nee toch, dat ben je toch wel met me eens......

    Maar mijn post hier heeft niks te maken dat mijn speakers superieur zouden zijn aan alle andere speaker's, ik heb alleen gemeld het verschil tussen 2 speakers uit de dezelfde lijn en dat IK de voorkeur geef aan diegene waar een speaker meer in zit, als het om stereo weergave gaat.

    Maar nogmaals als je de kans eens hebt luister eens naar B&W Matrix of Nautilus, ik kan me niet voorstellen dat je het slecht vind klinken, en ook ik heb zulke dure sets/speakers beluisterd ( had ik ook vermeld ) en natuurlijk klinkt dat mooier/beter, maar is toch geen reeele optie, is leuk om een keer te beluisteren maar je hebt er verder niks aan, heb dan liever mijn Matrix thuis staan waar ik van kan genieten, dan me blind staren op onbetaalbare speaker's.

    Maar om zo de (ex)toplijn van B&W onder te schoffelen ( zoals ik jou reply's lees ) dat gaat me gewoon te ver, en zeker zoals je nu toegeeft dat je ze nog nooit hebt horen spelen dan heb je naar mijn idee geen recht van spreken om zo denigrerend over de Matrix te spreken.

    En de opmerking, dat audiofielen een nette discussie kunnen voeren....wie begint er nu met denigrerende opmerkingen te maken over speakers die hij zelf nog nooit heeft gehoord, alleen om het feit dat jij Harry een 2 weg systeem prefereerd boven alle andere speakers, en de rest zo direct de vuilnisbak in kan volgens jou............pffffff ga nu ff stoppen want zit me hier erg kriegelig te maken om je..........
    Grtz Ron

  25. #50

    Standaard

    Jongens, ik vind het wel een interessante discussie om te lezen. Maar laten we het wel leuk houden....
    Turn around and feel the vibe.....

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •