Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 95 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Oohhhhhhh Harry ik heb nooit gezegd dat mijn speakers de beste zijn verre van dat...........dat besef ik ook wel, maar goed lezen, heb nergens gezegd dat ik de beste heb.

    Ik heb het over het verschil tussen mijn 803 en 804's gehad, de eigenlijke vraag van scorpion, en ik heb in MIJN geval nu duidelijk een hoorbaar verschil tussen een speaker met een speaker minder.

    En natuurlijk zijn er 2 weg speakers die best beter zullen zijn, en het feit dat speaker's mee gaan tellen vanaf 10 of 15 duizend euro door "exper's" dat zal best, maar is dat voor de meeste van ons weg gelegd, nee toch, dat ben je toch wel met me eens......

    Maar mijn post hier heeft niks te maken dat mijn speakers superieur zouden zijn aan alle andere speaker's, ik heb alleen gemeld het verschil tussen 2 speakers uit de dezelfde lijn en dat IK de voorkeur geef aan diegene waar een speaker meer in zit, als het om stereo weergave gaat.

    Maar nogmaals als je de kans eens hebt luister eens naar B&W Matrix of Nautilus, ik kan me niet voorstellen dat je het slecht vind klinken, en ook ik heb zulke dure sets/speakers beluisterd ( had ik ook vermeld ) en natuurlijk klinkt dat mooier/beter, maar is toch geen reeele optie, is leuk om een keer te beluisteren maar je hebt er verder niks aan, heb dan liever mijn Matrix thuis staan waar ik van kan genieten, dan me blind staren op onbetaalbare speaker's.

    Maar om zo de (ex)toplijn van B&W onder te schoffelen ( zoals ik jou reply's lees ) dat gaat me gewoon te ver, en zeker zoals je nu toegeeft dat je ze nog nooit hebt horen spelen dan heb je naar mijn idee geen recht van spreken om zo denigrerend over de Matrix te spreken.

    En de opmerking, dat audiofielen een nette discussie kunnen voeren....wie begint er nu met denigrerende opmerkingen te maken over speakers die hij zelf nog nooit heeft gehoord, alleen om het feit dat jij Harry een 2 weg systeem prefereerd boven alle andere speakers, en de rest zo direct de vuilnisbak in kan volgens jou............pffffff ga nu ff stoppen want zit me hier erg kriegelig te maken om je..........
    heb ik ooit beweerd dat ik niet die b&W's gehoord heb???

    ten tweede heb ik ook nooit beweerd dat ik 2 weg prefereer. ik zeg alleen dat er 2 weg systemen zijn die beter zijn dan 3 weg systemen.


    Omdat jij toevalig B&W hebt zijn het de beste. :wink:

    je zegt het zelf: ex-toplijn. B&W vond dus zelf ook dat ze het beter konden.
    Ik heb laatst een paar dure B&W's gehoord: ze konden mij niet bekoren. ze klonken vrij vlak en levenloos.
    er zijn meer forummers die zo over B&W denken. :wink:

    ik ken anders echt wel een paar mensen hoor die dergelijke systemen hebben. alle mensen die dus geld hebben(ik wil niet beweren dat ik geld heb :wink: ) maar geen B&W nautilussen of matrix hebben staan zijn gek of hebben zelf geen verstand van audio.


    eehhh, ik staar niet naar speakers, ik luister er naar. :wink:

    B&W is toevallig een beetje bekend maar er zijn legio andere merken.

    natuurlijk zit er verschil in een andere lijn. zijn nieuwer of ouder en mischien een klasse hoger. vind je het dan vreemd dat je er een verschil in hoort? een open deur intrappen toch?! :wink:

    Internationaal worden de nautilussen inderdaad niet als de absoluut beste speaker gezien nee. wil niet zeggen dat ze per definitie erg slecht zijn. dat maak jij er nu zelf van.
    :wink:

  2. #52

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Jongens, ik vind het wel een interessante discussie om te lezen. Maar laten we het wel leuk houden....
    je kunt tegen kritiek of je kunt het niet. :wink:

    het lijkt wel of hij het persoonlijk opvat. :wink:

    als ik hem was zou ik maar alvast wat aandelen B&W kopen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    ik stop met deze zinloze discussie je trekt B&W Matrix lijn in twijfel........je doet net of het budgetspeakers van 50 euro per stuk zijn.

    Nogmaals het is en blijft een kwestie van smaak laten we dat voorop stellen, maar speakers in twijfel trekken van 2900 euro met zo'n iemand ga ik de discussie niet aan.

    En dan kan kan het misschien zo zijn dat B&W totaal je smaak niet is, dat is wat anders maar je kan wel beoordelen of iets wel of niet goed klinkt, het is duidelijk dat je deze speakers nooit hebt horen spelen, en specs van mijn speakers zijn te vinden op de site van B&W, maar specs vind ik totaal onintresant de specs kunnen nog zo mooi zijn maar als het in "mijn" oren niet "lekker" klinkt dan koop ik het niet, zo simpel is het.

    En ik beweeg me nu al een jaar of 20 in de hifi wereld dus kan toch wel zeggen dat ik een redelijk geoefend oor heb......


    En geloof met om met jou worden te spreken de kwaliteit is te horen van deze speaker's of het nu om de 803 of 804 gaat het klinkt gewoon goed, alleen de 803 gaat verder door in het laag.

    En de ideale speaker bestaat niet, heb sets horen spelen van een ton in euro's maar ook dit benaderd de werkelijkheid niet of op zijn minst een beetje, als ik dit afzet tegen bv een live concert of een acoustiesch live concert, ik speel zelf gitaar (acoustiesch) maar dit geluid van live spelen benaderd geen enkele speaker.

    Maar daarom kunnen speakers en in mijn geval B&W wel een geluid produceren wat op zijn minst klopt in hifi, en niet rommelig en onsamenhangend klinkt, mocht je ooit in de gelegenheid komen om B&W Matrix of Nautilus speakers te beluisteren doe dat en geef dan weer je meninig maar zou zouteloos neer schrijven dat ze niet accuraat geluid zouden weergeven vind ik te ver gaan.
    er zijn globaal 2 richtingen in de audio:

    zij die het "live"-gebeuren nastreven(buizenliefhebbers vallen hier mischien ook een beetje onder) en zij die het meeste uit audio willen halen.(detail freaks). beide gaat soms (meestal)niet samen.

    dat je dat na 20 jaar nog niet weet.

    live-sets klinken meestal wat warmer en levendiger maar hebben soms problemen met het weergeven van absolute details(microdetails).

    hi-fi freaks of zogezegd detail freaks kunnen zonder die warme gloed en gaan voor de wat "droger" (neutraler) klinkende sets die meer details ten toon spreiden(die willen absoluut alle details horen die op een plaat staat). dit is dus een kwestie van smaak. verwar dit niet met kwaliteit of accuratesse. dat kunnen beide systemen zijn maar hebben duidelijk een andere doelstelling voor ogen.

    vandaar dus ook zo'n diversiteit aan audio-apparatuur. :wink:

    en nogmaals: er zijn er genoeg die geen B&W thuis hebben staan.

  5. #55

    Standaard

    Gaat hier ook weer lekker. Harry gratis tip: Lees een reactie van iemand eens twee of drie keer voordat je reageert. Of leest het hardop want je kan nogal goed luisteren zeg je zelf
    Paar weken terug heb ik die tip geloof ik ook al eens gegeven. Continue aangeven dat iemands set niet toereikend is heeft ook niet heel veel zin wanneer mensen op zoek zijn naar een antwoord of een oplossing voor hun situatie.

    En misschien een teleurstelling voor je. Ook een speaker van 15000 euro of nog een paar nullen extra is niet perfect. Dat komt omdat een speaker 1 grote consessie is.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  6. #56

    Standaard

    Laat ik me er ook eens mee bemoeien. Heb zo ongeveer de hele discussie gelezen en kom tot de volgende conclusie:

    Harry denigreerd geen B&W, kraakt ze niet af heeft het alleen maar over de pure weergave, zeg maar de wetenschappelijke weergave van speakers (2weg en 3weg) in het algemeen.

    Ron-G heeft het het puur over het voor hem hoorbare verschil tussen zijn 2weg en 3 weg B&W waar hij meer dan tevreden over is.

    Tussen die 2 dingen door wordt e.e.a. af en toe waarschijnlijk anders geinterpreteerd dan het bedoeld wordt, waardoor er wat geschreven wrijving ontstaat. Dat is een van de grote nadelen van gechreven tekst in email/chatten en forums, ondanks de emoticons is het moeilijk om emotie weer te geven. En als je zelf net ff chagrijnig bent lees je zo'n bericht anders dan als je vrolijk bent.

    Mijn advies, Ron-G en Harry, lees de draad morgen op je gemak nog eens door en probeer de emotie eruit te laten, zullen jullie beide zien dat het idd anders kan zijn dan het lijkt.

  7. #57

    Standaard

    [offtopic]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Mijn advies, Ron-G en Harry, lees de draad morgen op je gemak nog eens door en probeer de emotie eruit te laten, zullen jullie beide zien dat het idd anders kan zijn dan het lijkt.
    Ik zie niet in waarom de heren hun emotie eruit moeten laten. Ik denk dat ze dat lekker zelf moeten weten. Niemand is verplicht de teksten te lezen.
    [/offtopic]

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Gaat hier ook weer lekker. Harry gratis tip: Lees een reactie van iemand eens twee of drie keer voordat je reageert. Of leest het hardop want je kan nogal goed luisteren zeg je zelf
    Paar weken terug heb ik die tip geloof ik ook al eens gegeven. Continue aangeven dat iemands set niet toereikend is heeft ook niet heel veel zin wanneer mensen op zoek zijn naar een antwoord of een oplossing voor hun situatie.

    En misschien een teleurstelling voor je. Ook een speaker van 15000 euro of nog een paar nullen extra is niet perfect. Dat komt omdat een speaker 1 grote consessie is.
    dan heb je mijn posts OOK niet goed gelezen want dat heb ik al een paar posts eerder beweerd.

    goed luisteren zal bij jullie nog wel gaan maar goed lezen niet.

    reageren op een half-gelezen thread voegt niet veel toe vrees ik. :wink:

    de oplossing kan toch zijn dat hij andere apparatuur moet aanschaffen die wel aan zijn verwachtingen voldoen? zo simpel kan het toch zijn, jollykart. :wink:

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Laat ik me er ook eens mee bemoeien. Heb zo ongeveer de hele discussie gelezen en kom tot de volgende conclusie:

    Harry denigreerd geen B&W, kraakt ze niet af heeft het alleen maar over de pure weergave, zeg maar de wetenschappelijke weergave van speakers (2weg en 3weg) in het algemeen.

    Ron-G heeft het het puur over het voor hem hoorbare verschil tussen zijn 2weg en 3 weg B&W waar hij meer dan tevreden over is.

    Tussen die 2 dingen door wordt e.e.a. af en toe waarschijnlijk anders geinterpreteerd dan het bedoeld wordt, waardoor er wat geschreven wrijving ontstaat. Dat is een van de grote nadelen van gechreven tekst in email/chatten en forums, ondanks de emoticons is het moeilijk om emotie weer te geven. En als je zelf net ff chagrijnig bent lees je zo'n bericht anders dan als je vrolijk bent.

    Mijn advies, Ron-G en Harry, lees de draad morgen op je gemak nog eens door en probeer de emotie eruit te laten, zullen jullie beide zien dat het idd anders kan zijn dan het lijkt.
    niet nodig. ik ben niet emotioneel. :wink:

    dit is gewoon mijn mening. iemand anders heeft een andere mening.

    wordt het door andere forumleden meteen uit zijn verband gerukt! :wink:

    Ron g:

    vindt je het niet een open deur intrappen als je 2 verschillende klasses aan het vergelijken bent? ze hebben niet voor niets 2 verschillende typenummers meegekregen.

    je zou toch verwachten dat de duurdere iets beter zal presteren dan de goedkopere, al is dat zeker niet alijd een garantie. :wink:

    dit is een vrij land waar GEDISCUSIEERD mag worden.

    Ik schrijf wat ik wil en ron g schrijft wat hij wil! en andere forumleden kunnen doen wat ZIJ ermee willen.

    trouwens deze discusies over(dure) bekakeling, speakers, versterkers(high-end) e.d. zijn al zo lang aan de gang in de audio-wereld. dat zal ook nog wel even doorgaan.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Als ik dit lees denk ik dat je eigenlijk al goede boxen hebt. Als ze op volume goed klinken hebben ze de kwaliteit die je zoekt kennelijk in huis.
    De speakers die ik heb zijn kwalitatief zeker niet slecht. Probleem is alleen dat ze erg veel vragen van de versterker (mijn Rotel is 2x 40W). Het tijdschrift "Audio" geeft bijvoorbeeld een AK (audiokenzahl) van 70 aan mijn speakers, wat extreem hoog is. Daarom denk ik dat mijn speakers pas volledig tot hun recht komen op een (veel) zwaardere versterker. Ik denk dat dat ook de reden is dat ik pas echt helemaal tevreden ben met het geluid, als het volume vrij hoog is. Wat dat betreft schijnen de Wharfedale's wat vriendelijker voor je versterker te zijn.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    de oplossing kan toch zijn dat hij andere apparatuur moet aanschaffen die wel aan zijn verwachtingen voldoen? zo simpel kan het toch zijn, jollykart. :wink:
    Zo simpel kan het zijn, alleen is het heel vaak de vraag niet en dus zeker niet altijd het antwoord. Er werd in deze thread alleen gesteld dat uit eenzelfde range een drie-weg dieper doorloopt in het laag en dat dat als fijn ervaren werd. Ik lees dat als, iemand is tevreden en trots op zijn speakers. Er was dus geen probleem, er was geen verwachting en er hoeft dus ook geen oplossing te zijn. Vervolgens opmerken dat er veel betere speakers zijn dan merk X slaat dus vervolgens helemaal nergens op.

    Jij bent gewoon erg snel met opmerkingen als;
    - je systeem is ontoereikend.
    - dan luister je niet goed.

    Ik ontken dat dat niet mogelijk kan zijn. Sterker nog, met geluid kan het altijd beter. Al is het alleen maar omdat alles continu veranderd waaronder je gehoor en als je het allemaal lekker gaat doortrekken heeft ook de temperatuur invloed op het geluid en op je beleving.

    In sommige situaties kunnen jouw opmerkingen nogal irritant en arrogant overkomen. Dat zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn en absoluut voortkomen uit het feit dat dit nu eenmaal schriftelijke communcatie is. Maar het valt me bij jou gewoon wat meer op. Niets persoonlijks en ook niet rot bedoeld maar gewoon mijn observatie.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  12. #62

    Standaard

    Ik heb nog ff een oud draadje opgedoken met dit zelfde onderwerp!
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=2042

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    de oplossing kan toch zijn dat hij andere apparatuur moet aanschaffen die wel aan zijn verwachtingen voldoen? zo simpel kan het toch zijn, jollykart. :wink:
    Zo simpel kan het zijn, alleen is het heel vaak de vraag niet en dus zeker niet altijd het antwoord. Er werd in deze thread alleen gesteld dat uit eenzelfde range een drie-weg dieper doorloopt in het laag en dat dat als fijn ervaren werd. Ik lees dat als, iemand is tevreden en trots op zijn speakers. Er was dus geen probleem, er was geen verwachting en er hoeft dus ook geen oplossing te zijn. Vervolgens opmerken dat er veel betere speakers zijn dan merk X slaat dus vervolgens helemaal nergens op.

    Jij bent gewoon erg snel met opmerkingen als;
    - je systeem is ontoereikend.
    - dan luister je niet goed.

    Ik ontken dat dat niet mogelijk kan zijn. Sterker nog, met geluid kan het altijd beter. Al is het alleen maar omdat alles continu veranderd waaronder je gehoor en als je het allemaal lekker gaat doortrekken heeft ook de temperatuur invloed op het geluid en op je beleving.

    In sommige situaties kunnen jouw opmerkingen nogal irritant en arrogant overkomen. Dat zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn en absoluut voortkomen uit het feit dat dit nu eenmaal schriftelijke communcatie is. Maar het valt me bij jou gewoon wat meer op. Niets persoonlijks en ook niet rot bedoeld maar gewoon mijn observatie.
    jouw conclusie. :wink:

    ik weet wat ik hoor en ik weet wat er allemaal te koop is.

    topic ging over 2-en 3 weg systemen.

    ik zeg dat er weldegelijk 2 weg systemen zijn die (veel) beter kunnen zijn dan 3 weg systemen.

    niets meer en niets minder. dat er van zijn merk niet zoveel verschillen te ontdekken zijn wil niet zeggen dat een 2 weg van een ander merk zijn 3 weg niet zou kunnen wegspelen.

    niemand verplicht je om deze thread the lezen. :wink:

    wie weet wat ik van jouw vindt. :wink:
    daar is deze thread en site trouwens niet voor. :wink:

    trouwens ik heb inderdaad peperdure sets beluisterd en ook dure kabels ik spreek uit ervaring. Ik krijg de indruk hier dat menig 1 die ervaring niet heeft maar wel lekker mee zit te lullen. :wink:

    Ik ben trouwens niet iemand die zijn echte naam achter een alias moet verschuilen. :wink:

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Als ik dit lees denk ik dat je eigenlijk al goede boxen hebt. Als ze op volume goed klinken hebben ze de kwaliteit die je zoekt kennelijk in huis.
    De speakers die ik heb zijn kwalitatief zeker niet slecht. Probleem is alleen dat ze erg veel vragen van de versterker (mijn Rotel is 2x 40W). Het tijdschrift "Audio" geeft bijvoorbeeld een AK (audiokenzahl) van 70 aan mijn speakers, wat extreem hoog is. Daarom denk ik dat mijn speakers pas volledig tot hun recht komen op een (veel) zwaardere versterker. Ik denk dat dat ook de reden is dat ik pas echt helemaal tevreden ben met het geluid, als het volume vrij hoog is. Wat dat betreft schijnen de Wharfedale's wat vriendelijker voor je versterker te zijn.
    sorry hoor....
    dit mag dan voor sommigen vrij arrogant overkomen.....maar ehhh, dan heb je toch niet echt goed je set gematched!

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    sorry hoor....
    dit mag dan voor sommigen vrij arrogant overkomen.....maar ehhh, dan heb je toch niet echt goed je set gematched!
    Ik had hiervoor een andere set. De speakers zijn het enige wat is overgebleven van die set, samen met mijn dvd-speler.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Ik heb nog ff een oud draadje opgedoken met dit zelfde onderwerp!
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=2042
    Bedankt!
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    sorry hoor....
    dit mag dan voor sommigen vrij arrogant overkomen.....maar ehhh, dan heb je toch niet echt goed je set gematched!
    Ik had hiervoor een andere set. De speakers zijn het enige wat is overgebleven van die set, samen met mijn dvd-speler.
    normaal gesproken worden eerst de speakers uitgekozen en dan de bijpassende versterker. als ik jouw verhaal zo lees heb je niet een versterker die het maximale uit je speakers/set haalt.
    zul je mischien toch naar een zwaardere versterker moeten kijken. :wink:

    conclusie: deze discussie was dus toch niet helemaal zinloos. :wink:

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    normaal gesproken worden eerst de speakers uitgekozen en dan de bijpassende versterker. als ik jouw verhaal zo lees heb je niet een versterker die het maximale uit je speakers/set haalt.
    zul je mischien toch naar een zwaardere versterker moeten kijken. :wink:

    conclusie: deze discussie was dus toch niet helemaal zinloos. :wink:
    Hiervoor had ik een receiver van HK. Die matchte goed met mijn speakers. Maar omdat ik vooral muziek luister en stereoversterkers daarin gewoon beter zijn in het algemeen (ligt natuurlijk ook aan de prijsklasse van de receiver) heb ik mijn HK verkocht en ben ik gaan luisteren naar stereoversterkers. Eerst had de NAD C350 mijn voorkeur vanwege het warme geluid maar uiteindelijk ben ik toch voor Rotel gegaan vooral omdat ik de bas van de NAD niet zo geweldig vond. Ik vond de Rotel op dat gebied veel beter en voor de rest doet ie in mijn ogen ook niets onder voor de NAD. Probleem was alleen dat ik ze bij de hifizaak waar ik ben wezen luisteren, nog nooit gehoord hadden van mijn speakers. Adviseren ging dus vrij lastig. Ik heb de rotel daar beluistert in combinatie met de Kef Q5 (meen ik) en dat ging goed. Ik zeg ook niet dat het nu slecht klinkt, maar ik wil gewoon een stapje hoger.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  19. #69

    Standaard

    jollykart schreef:
    In sommige situaties kunnen jouw opmerkingen nogal irritant en arrogant overkomen. Dat zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn en absoluut voortkomen uit het feit dat dit nu eenmaal schriftelijke communcatie is. Maar het valt me bij jou gewoon wat meer op. Niets persoonlijks en ook niet rot bedoeld maar gewoon mijn observatie.
    Ik vind dit een hele mooie omschrijving Jollykart......ik ben nu weer wat meer gekalmeerd :wink: maar Harry weet het bloed onder je nagels vandaan te halen met zijn zogenaamde absolute gehoor zoals hij zelf aangeeft wat er allemaal mis kan zijn met instalatie's, en dit direct aan de winkelier weet te vertellen......of zoals in mijn geval over mijn 803/4

    Maar dat is helemaal niet de issue hier het gaat erom wat is het verschil tussen speakers uit dezelfde lijn met een speaker meer of minder, meer niet, nou dat verschil heb ik proberen uit te leggen en meer niet, waar Scorpion overginds positief op reageerde.

    Het is natuurlijk heel makkelijk om een set van bv 50.000 euro of meer als referentie te nemen, ja dan valt alles tegen........maar niet iedereen heeft de financiele mogelijkheden om dit te kopen, laten we zeggen een heel klein deel van de mensen.

    En ja ik ben trots op mijn B&W speaker's zowel de 803 als de 804's in samenwerking met een HTM Matrix centerspeaker ( wil in de toekomst nog 805's op de kop zien te tikken als surrounds maar das weer een ander verhaal ) en ik verdedig ze dan ook met verve.

    Het blijkt uit een reply van Harry dat hij B&W niks vind, nou dat mag en daar is ook niks mis mee, alhoewel ik laatst op de VAD show te veldhoven de Nautilus 800 heb horen spelen.....en als je dit als vlak en levensloos wil beschrijven tja dan weet ik het ook niet meer, bij mij viel me bek in ieder geval open van het geluid, en niet omdat het nu toevallig B&W's zijn maar je kan toch moeilijk de Nautilus zo omschrijven maar ik zal het wel mis hebben......alhoewel het natuurlijk een kwestie van smaak blijft, maar om dan vervolgens zouteloze kritiek te leveren omdat je een merk persoonlijk niks vind gaat mij gewoon te ver, vandaar dat ik er zo op in ga.

    Maar er zijn meer mensen die B&W niks vinden puur omdat ze "groot" in de markt opereren en geen kleine jongen is, en die de mening hebben dat "kleine" merken meer liefde in hun product ( zouden ) stoppen, ik vind dat niet objectief beoordelen, het gaat erom dat je een speaker moet beoordelen op zijn klank en niet op een merk, ik viel voor B&W en de ander op een ander merk daar is toch helemaal niks mis mee, en ik moet binnen een mijn besteedbaar budget blijven net zoals iedereen, en om dan vervolgens likkebaardend in een winkel naar een topset te luisteren levert naar mijn idee alleen maar frustratie's op omdat je het zelf niet kan bekostigen, misschien Harry wel maar ik niet, maar nogmaals ik heb zelf mijn complete set gekocht wat totaal dik boven de 5000 euro uitkomt ( alleen stereo gebeuren ) dan is dat naar mijn idee toch wel een aardige set al zeg ik het zelf, en natuurlijk kan je gaan lopen muggeziften over specs en dat dit of dat niet klopt, maar dat is met alles, over een Porche kan je ook lopen muggeziften dat de bagageruimte niet groot is......en ik heb voor mezelf het idee wil ik nu "upgraden" voor mijn stereo set dan moet ik zo diep in de buidel tasten voor misschien 5% winst dat is het me niet waard en kan ik niet betalen, pfffff wat een verhaal weer :wink:

    En ik heb ook genoeg set's in mijn leven gehoord waarvan ik dacht hmm niet mijn smaak maar ik kon wel objectief beoordelen of het kwalitaitief in orde was en dat is naar mijn mening waar het om gaat, of het met jou gevoel klopt, en zomaar speakers afkatten die je nog nooit gehoord hebt tja........

    Maar goed zo zie je maar als je je best doet om iets uit te leggen het uit de hand kan lopen, maar ga zo maar ff een CD'tje opzetten en naar mijn "brandhout" speakers luisteren, kan er gelukkig nog altijd de open haard mee aanmaken :wink:
    Grtz Ron

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    normaal gesproken worden eerst de speakers uitgekozen en dan de bijpassende versterker. als ik jouw verhaal zo lees heb je niet een versterker die het maximale uit je speakers/set haalt.
    zul je mischien toch naar een zwaardere versterker moeten kijken. :wink:

    conclusie: deze discussie was dus toch niet helemaal zinloos. :wink:
    Hiervoor had ik een receiver van HK. Die matchte goed met mijn speakers. Maar omdat ik vooral muziek luister en stereoversterkers daarin gewoon beter zijn in het algemeen (ligt natuurlijk ook aan de prijsklasse van de receiver) heb ik mijn HK verkocht en ben ik gaan luisteren naar stereoversterkers. Eerst had de NAD C350 mijn voorkeur vanwege het warme geluid maar uiteindelijk ben ik toch voor Rotel gegaan vooral omdat ik de bas van de NAD niet zo geweldig vond. Ik vond de Rotel op dat gebied veel beter en voor de rest doet ie in mijn ogen ook niets onder voor de NAD. Probleem was alleen dat ik ze bij de hifizaak waar ik ben wezen luisteren, nog nooit gehoord hadden van mijn speakers. Adviseren ging dus vrij lastig. Ik heb de rotel daar beluistert in combinatie met de Kef Q5 (meen ik) en dat ging goed. Ik zeg ook niet dat het nu slecht klinkt, maar ik wil gewoon een stapje hoger.
    waarom heb je toen niet eerst die rotel versterker thuis op je eigen set beluisterd?

    dat is het eerste wat ik zou doen. :wink:

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik ben trouwens niet iemand die zijn echte naam achter een alias moet verschuilen. :wink:
    Ik ga hierover op houden want het niveau daalt tot een bedenkelijk kinderachtig niveau. De naam die ik hanteer is gewoon degene van m'n spam adres. Verder hoof ik niet zo nodig de dievengilde op bezoek. Het is namelijk wel erg makkelijk om uit te vinden waar je woont he. Een klein kind kan uitrekenen dat een inbraak een zeer leuke buit kan opleveren.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    jollykart schreef:
    In sommige situaties kunnen jouw opmerkingen nogal irritant en arrogant overkomen. Dat zal ongetwijfeld niet de bedoeling zijn en absoluut voortkomen uit het feit dat dit nu eenmaal schriftelijke communcatie is. Maar het valt me bij jou gewoon wat meer op. Niets persoonlijks en ook niet rot bedoeld maar gewoon mijn observatie.
    Ik vind dit een hele mooie omschrijving Jollykart......ik ben nu weer wat meer gekalmeerd :wink: maar Harry weet het bloed onder je nagels vandaan te halen met zijn zogenaamde absolute gehoor zoals hij zelf aangeeft wat er allemaal mis kan zijn met instalatie's, en dit direct aan de winkelier weet te vertellen......of zoals in mijn geval over mijn 803/4

    Maar dat is helemaal niet de issue hier het gaat erom wat is het verschil tussen speakers uit dezelfde lijn met een speaker meer of minder, meer niet, nou dat verschil heb ik proberen uit te leggen en meer niet, waar Scorpion overginds positief op reageerde.

    Het is natuurlijk heel makkelijk om een set van bv 50.000 euro of meer als referentie te nemen, ja dan valt alles tegen........maar niet iedereen heeft de financiele mogelijkheden om dit te kopen, laten we zeggen een heel klein deel van de mensen.

    En ja ik ben trots op mijn B&W speaker's zowel de 803 als de 804's in samenwerking met een HTM Matrix centerspeaker ( wil in de toekomst nog 805's op de kop zien te tikken als surrounds maar das weer een ander verhaal ) en ik verdedig ze dan ook met verve.

    Het blijkt uit een reply van Harry dat hij B&W niks vind, nou dat mag en daar is ook niks mis mee, alhoewel ik laatst op de VAD show te veldhoven de Nautilus 800 heb horen spelen.....en als je dit als vlak en levensloos wil beschrijven tja dan weet ik het ook niet meer, bij mij viel me bek in ieder geval open van het geluid, en niet omdat het nu toevallig B&W's zijn maar je kan toch moeilijk de Nautilus zo omschrijven maar ik zal het wel mis hebben......alhoewel het natuurlijk een kwestie van smaak blijft, maar om dan vervolgens zouteloze kritiek te leveren omdat je een merk persoonlijk niks vind gaat mij gewoon te ver, vandaar dat ik er zo op in ga.

    Maar er zijn meer mensen die B&W niks vinden puur omdat ze "groot" in de markt opereren en geen kleine jongen is, en die de mening hebben dat "kleine" merken meer liefde in hun product ( zouden ) stoppen, ik vind dat niet objectief beoordelen, het gaat erom dat je een speaker moet beoordelen op zijn klank en niet op een merk, ik viel voor B&W en de ander op een ander merk daar is toch helemaal niks mis mee, en ik moet binnen een mijn besteedbaar budget blijven net zoals iedereen, en om dan vervolgens likkebaardend in een winkel naar een topset te luisteren levert naar mijn idee alleen maar frustratie's op omdat je het zelf niet kan bekostigen, misschien Harry wel maar ik niet, maar nogmaals ik heb zelf mijn complete set gekocht wat totaal dik boven de 5000 euro uitkomt ( alleen stereo gebeuren ) dan is dat naar mijn idee toch wel een aardige set al zeg ik het zelf, en natuurlijk kan je gaan lopen muggeziften over specs en dat dit of dat niet klopt, maar dat is met alles, over een Porche kan je ook lopen muggeziften dat de bagageruimte niet groot is......en ik heb voor mezelf het idee wil ik nu "upgraden" voor mijn stereo set dan moet ik zo diep in de buidel tasten voor misschien 5% winst dat is het me niet waard en kan ik niet betalen, pfffff wat een verhaal weer :wink:

    En ik heb ook genoeg set's in mijn leven gehoord waarvan ik dacht hmm niet mijn smaak maar ik kon wel objectief beoordelen of het kwalitaitief in orde was en dat is naar mijn mening waar het om gaat, of het met jou gevoel klopt, en zomaar speakers afkatten die je nog nooit gehoord hebt tja........

    Maar goed zo zie je maar als je je best doet om iets uit te leggen het uit de hand kan lopen, maar ga zo maar ff een CD'tje opzetten en naar mijn "brandhout" speakers luisteren, kan er gelukkig nog altijd de open haard mee aanmaken :wink:
    zoals gezegd: ieder zijn mening.

    dat jij B&W een warm hart toedraagt is mooi.
    de B&W speakers die ik recent gehoord heb konden mij in iedergeval niet bekoren.

    er zijn ook mensen zat die mijn set echt helemaal niks vinden.
    moet ik die mensen dan arrogant vinden of zijn zij mijn vrienden dan niet meer???!!! think again. (ik noem het opbouwende kritiek)
    denk hier maar eens over na. :wink:

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Ik ben trouwens niet iemand die zijn echte naam achter een alias moet verschuilen. :wink:
    Ik ga hierover op houden want het niveau daalt tot een bedenkelijk kinderachtig niveau. De naam die ik hanteer is gewoon degene van m'n spam adres. Verder hoof ik niet zo nodig de dievengilde op bezoek. Het is namelijk wel erg makkelijk om uit te vinden waar je woont he. Een klein kind kan uitrekenen dat een inbraak een zeer leuke buit kan opleveren.
    daar heb je toch verzekeringen voor. :wink:

    wat niveau betreft ben ik het zeker met je eens.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    waarom heb je toen niet eerst die rotel versterker thuis op je eigen set beluisterd?

    dat is het eerste wat ik zou doen. :wink:
    Goeie vraag. De zaak zelf heeft het nooit aangeboden en ik dacht dat deze service alleen gold als men enkele duizenden euro's te besteden had.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    waarom heb je toen niet eerst die rotel versterker thuis op je eigen set beluisterd?

    dat is het eerste wat ik zou doen. :wink:
    Goeie vraag. De zaak zelf heeft het nooit aangeboden en ik dacht dat deze service alleen gold als men enkele duizenden euro's te besteden had.
    weer een vooroordeel weggewerkt dus.

    bij de goede audiozaken die ik bezoek krijg je zelfs een kabeltje van een tientje mee om te proberen en kun je die zonder problemen weer omruilen.

    zo zie je maar weer dat jezelf nogal met vooroordelen bezig bent :wink: , die niet op de praktijk berusten.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •