De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Niewe betaalmethode medio 2005 (creditcard verdwijnt)

    In het jaar 2005 zal er een nieuwe betaalmethode komen voor internetwinkels. Dit is misschien wel fijner voor mensen zonder creditcard en misschien ook voor mensen met een creditcard.
    Nieuwe betaalmethode op internet heet 'Ideal'

    Uitgegeven: 11 november 2004 15:45
    Laatst gewijzigd: 12 november 2004 09:51

    AMSTERDAM - De nieuwe nationale standaard voor betalen op internet gaat 'Ideal' heten. Deze 'virtuele vorm van pinnen' wordt door bijna alle banken in Nederland mogelijk gemaakt. Naar verwachting kan de consument 'medio 2005' met behulp van Ideal in internetwinkels betalen. Dat zegt woordvoerder van de initiatiefnemende banken Michel Peekel donderdag.

    Volgens ING, Rabobank en ABN-Amro, de ontwikkelaars van de betaalmethode, is Ideal een 'vertrouwd middel met een betrouwbaar image'. "De consument hoeft eigenlijk niets te leren. Betalen met Ideal is een aantrekkelijke, virtuele vorm van pinnen", meent Peekel. De andere banken hebben volgens Peekel hun belangstelling laten blijken en zullen 'waarschijnlijk allemaal meedoen'.


    Aanvulling

    Ideal is een aanvulling op de bestaande betaalmethoden op internet. "Bij de virtuele kassa's in internetwinkels komt naast de opties om met creditcard of op een andere manier te betalen een knopje 'Ideal'. Als de consument daarop klikt kan hij zijn eigen bank uitkiezen en wordt hij doorgeschakeld naar zijn eigen internetbankier-omgeving. Als de betaling is geautoriseerd door de betreffende bank, ontvangt de winkelier een betalingsbevestiging en is de transactie voltooid", legt Peekel de betaalwijze uit.

    De ontwikkelaars werken de regels en afspraken van de nieuwe betalingsmethode nog uit. Daarna kunnen de banken beginnen met het implementeren en testen van de verbindingen die nodig zijn voor Ideal. Dat traject zou volgens Peekel 'medio 2005' afgerond moeten zijn.

    De naam van de nieuwe methode werd donderdag bekendgemaakt op het eNederland-congres in Zeist. Op het congres spreken vertegenwoordigers van de overheid, het bankwezen en het bedrijfsleven over de rol die de sectoren spelen in de digitale ontwikkelingen.



    Toegevoegd 24-06-05:


  2. #2

    Standaard

    top (Y)

    makkelijker betalen, makkelijker geld opmaken
    meer bestellen, meer betalen, meer geld weg..

    klinkt goed
    New: Pulp Fiction 15 Year Anniversary Briefcase Edition (blu-ray)

  3. #3

    Standaard

    Leuk zo'n nationale standaard, maar daar blijft het dan ook bij. Volgens mij is dit weer de zoveelste 'wallie' of hoe dat ding ook mag heten. Gedoemd te mislukken omdat het geen (grotendeels) internationale standaard is. Als ik even naar mijzelf kijk: ongeveer 80% van de artikelen die ik bestel op internet moeten uit het buitenland komen, dus ik heb hier niks aan.

    Een betere reclamecampagne voor creditcards in nederland is denk ik een betere zet. En dan vanaf dat punt werken naar een echte internationale of grotendeels internationale standaard. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

  4. #4
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shadow
    Leuk zo'n nationale standaard, maar daar blijft het dan ook bij. Volgens mij is dit weer de zoveelste 'wallie' of hoe dat ding ook mag heten. Gedoemd te mislukken omdat het geen (grotendeels) internationale standaard is. Als ik even naar mijzelf kijk: ongeveer 80% van de artikelen die ik bestel op internet moeten uit het buitenland komen, dus ik heb hier niks aan.

    Een betere reclamecampagne voor creditcards in nederland is denk ik een betere zet. En dan vanaf dat punt werken naar een echte internationale of grotendeels internationale standaard. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
    Ik vind het wel een goed evooruitgang, als je nadenkt dat er steeds meer gekocht wordt op het internet. Dit is vele malen makkelijker en kosten besparender dan laten bezorgen onder rembours. Helaas moet je wel uit kijken dat internet shops hier geen misbruik van gaan maken (met neus naar de oplichters).

    Top idee!

  5. #5

    Standaard

    Laat maar komen, kan altijd makkelijk zijn!
    Four-Star Trader (236)

  6. #6

    Standaard

    Graag ook internationaal doorvoeren AUB!!!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door super_judge23
    Graag ook internationaal doorvoeren AUB!!!
    Het zou wel fijn zijn inderdaad! Maar zoals elk land toch graag zijn eigen betaalsysteem wil, zal dit ook wel een "Nederlandsje" blijven. Ik ga voor PayPal, het eBay systeem, dat werkt echt prima. Internationaal op eBay kopen kan zonder problemen, je kunt ook de valuta instellen, of de rekening wordt al voor je opgemaakt. Dit Idealsysteem (let op: de naam is al niet Nederlands) lijkt mij één van de zoveel betalingssystemen.
    pluk de dag

  8. #8

    Standaard

    Eindelijk 8)
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Als deze betaalmethode internationaal te gebruiken zou zijn dan zal ik het waarschijnlijk wel gaan gebruiken.

  10. #10

    Standaard

    Rabobank had zoiets al bij een aantal banken, RaboDirect Betalen (ofzo) en dat werkt wel goed. Alleen internationaal niet, dus echt goedkoop DVD's scoren zit er nog niet in!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shadow
    Leuk zo'n nationale standaard, maar daar blijft het dan ook bij. Volgens mij is dit weer de zoveelste 'wallie' of hoe dat ding ook mag heten. Gedoemd te mislukken omdat het geen (grotendeels) internationale standaard is. Als ik even naar mijzelf kijk: ongeveer 80% van de artikelen die ik bestel op internet moeten uit het buitenland komen, dus ik heb hier niks aan.

    Een betere reclamecampagne voor creditcards in nederland is denk ik een betere zet. En dan vanaf dat punt werken naar een echte internationale of grotendeels internationale standaard. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
    De acceptgiro is ook alleen in Nederland geldig en dat ding is een enorm succes, dus waarom deze betaalmethode niet? Veel mensen hebben bewust geen creditcard, of komen er niet voor in aanmerking. Voor hen kan dit een makkelijke, snelle manier van betalen zijn.
    De vraag is hoeveel het gaat kosten voor de webwinkels. Als het heel duur is om aan te schaffen zullen alleen grote winkels als FRS, Wehkamp of Bol met deze manier werken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Gevers
    top (Y)

    makkelijker betalen, makkelijker geld opmaken
    meer bestellen, meer betalen, meer geld weg..

    klinkt goed
    Zoiets zal het wel worden ja

    Lijkt me een mooie optie in plek van CC.

  13. #13

    Standaard

    Gelukkig is dit makkelijker, zeker voor diegene die geen creditcard hebben.

  14. #14

    Standaard

    Het lijkt me wel makkelijk, afwachten of het wat wordt.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  15. #15

    Standaard

    De dertiende betaalmethode in een dozijn.....Ik hou het wel bij m'n cc, die werkt goed genoeg.

  16. #16

    Standaard

    Ik vind het wel een goed initiatief. Het is sowieso een goeie zaak dat nu al die verschillende internet-betaalmanieren van de verschillende banken op de schop gaan en vervangen worden door een standaard. Zoals Roboter ook al zei: zoiets als de acceptgiro heeft bewezen dat dit soort nationale systemen wel degelijk bestaandsrecht hebben. Het is ff afwachten of het wel zo mooi werkt als het is voorgesteld, maar als dat zo is en alle Nederlandse webshops sluiten zich erbij aan dan heeft dit een goeie toekomst voor zich.

  17. #17

    Standaard

    Mmmm, ik kan er weinig van zeggen. Ik gebruik nu mijn Creditcard en dat bevalt me uitstekend. Dat komt mede omdat ik ook zelf noteer wat ik per keer met dat ding uitgeef.

    Nog meer betaalmogelijkheden hoeven wat mij betreft niet, met name omdat ik dvd's in Nederland gewoon aan de kassa van de winkel afreken en internationaal met mijn cc betaal.

    Nog meer mogelijkheden maken het alleen maar onoverzichtelijker.

    Het is maar een mening, maar wel de mijne !! :wink:

    Groet
    Dennis 8)

    (1100e post ...)

  18. #18

    Standaard

    Weer een nieuwe methode om te betalen.


    'Vanaf 2005 webbetalingen via de normale pinpas'

    8 december 2004, 10:48:19
    WebWereld - Als het aan MasterCard ligt, kunnen consumenten vanaf volgend jaar internetbetalingen doen met hun normale pinpas.

    Bert Fierens, product manager e-commerce van MasterCard Europa, is zeker van zijn zaak: "Nederlandse banken zullen volgend jaar hun klanten de mogelijkheid geven veilige webbetalingen via hun bankpas te doen." Op dit moment is MasterCard al in onderhandeling met een aantal grote Nederlandse banken, aldus Fierens.

    Met welke banken de onderhandelingen worden gevoerd, wil Fierens echter niet zeggen. Visa en MasterCard kwamen eerder al met een gezamenlijk initiatief: 3D Secure. Doel is om de creditcard op internet veiliger te maken. De consument moet zich hierbij, net als in de fysieke wereld, identificeren.

    3D Secure, bij MasterCard bekend onder de naam SecureCode en bij Visa onder de naam Verified by Visa, geldt als de opvolger van SET. Verschil is dat SET nog een digitaal certificaat bij de koper vereiste, terwijl bij 3D Secure de eigen bank van de klant de uiteindelijke authenticatie voor zijn rekening neemt. Fraude moet hierdoor tot een minimum worden beperkt.

    In het spoor van dit initiatief wil MasterCard nu ook alle Maestro-kaarten (het symbool dat ook op alle Nederlandse pinpassen is te vinden) geschikt maken voor SecureCode. Hiervoor zijn echter wel afspraken met de banken nodig. Waar veel andere Europese landen - zoals België, Duitsland en Engeland - al wel zover zijn, moeten Nederlandse banken echter nog een besluit nemen.
    Concurrentie

    Een obstakel zou de nieuwe Ideal-standaard van de banken kunnen zijn. Nederlandse consumenten kunnen naar verwachting vanaf medio 2005 van deze nieuwe methode voor internetbetalingen gebruikmaken. Idee hierbij is dat de manier van werken bij internetbankieren wordt gekopieerd naar webbetalingen. Ideal vervangt een aantal afzonderlijke betaalmethoden van de deelnemende banken ING, Postbank, Rabobank en ABN Amro.

    MasterCard stelt dat Ideal en Maestro prima naast elkaar kunnen bestaan. "Het zijn verschillende oplossingen voor verschillende gelegenheden", aldus Fierens. Hans Bouwman van 'payment solution provider' Ogone (een van oorsprong Belgische concurrent van onder meer Bibit) beaamt dit. "Het voordeel van Ideal is dat klanten bij de vertrouwde virtuele omgeving van hun eigen bank terecht kunnen."

    Zo zullen klanten van de Postbank straks online betalen met hun tan-codes en doen Rabobank-klanten dat met behulp van hun zogenoemde Random Reader. Bouwman: "Nadeel is echter dat deze overkoepelende methode alleen binnen Nederland werkt. Wie op een buitenlandse site iets koopt, moet toch een andere oplossing vinden."

    Ook Guido Postma van T for Telecom verwacht dat de methodes naast elkaar zullen bestaan. "Wij zullen bij onze webshop klanten drie mogelijkheden geven: betalen met de creditcard, betalen via Ideal of betalen via de Maestro-pinpas." Overigens denkt Postma wel dat Ideal voor de winkeliers wat voordeliger zal zijn.

    Wereldwijd zijn ruim 500 miljoen Maestro-kaarten in omloop, waarvan ongeveer de helft in Europa.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door master-mc
    3D Secure. Doel is om de creditcard op internet veiliger te maken. De consument moet zich hierbij, net als in de fysieke wereld, identificeren.
    In de 'fysieke wereld' hoef je alleen maar een handtekening te zetten, dat is een vorm van identificatie die absoluut niks voorstelt.

    Toch vind ik het betalen per creditcatd verreweg het makkelijkst en laat sites links liggen als ik op een andere, omslachtige manier moet betalen. Alleen afhalen van bestellingen in een winkel doe ik nog weleens. Een creditcard is in de praktijk helemaal niet zo onveilig als veel Nederlands denken.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MGdutch
    Als deze betaalmethode internationaal te gebruiken zou zijn dan zal ik het waarschijnlijk wel gaan gebruiken.
    Dat zal de komende 10 jaar niet gebeuren. Zeker niet buiten Europa. En ook binnen Europa niet zo snel (kijk maar naar hoe traag de EMV2 ontwikkeling gaat binnen de verschillende landen)
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  21. #21

    Standaard

    niet om te zeuren ofzo, maar het online zetten van krantenartikelen is niet toegestaan.

    heb genoeg sites gezien die daar rotzooi mee krijgen, bespaar Dvd.nl dat aub
    The mind is like a parachute, it only functions when its open

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vinod
    niet om te zeuren ofzo, maar het online zetten van krantenartikelen is niet toegestaan.

    heb genoeg sites gezien die daar rotzooi mee krijgen, bespaar Dvd.nl dat aub
    Ow, waarom niet?? Heeft dat met autuersrecht te maken dan?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vinod
    niet om te zeuren ofzo, maar het online zetten van krantenartikelen is niet toegestaan.

    heb genoeg sites gezien die daar rotzooi mee krijgen, bespaar Dvd.nl dat aub
    Ow, waarom niet?? Heeft dat met autuersrecht te maken dan?
    Inderdaad. Onbewerkte berichten mogen inderdaad niet zomaar geplaatst worden. Meld in ieder geval de bron erbij. Maar op een forum zal dat niet zo'n vaart lopen. Als wij onze nieuwsberichten 1:1 zouden overnemen van andere sites, zou dat problemen kunnen opleveren.

    Maar dat is een discussie die niet in deze thread gevoerd hoeft te worden. Graag dus hier beperken tot de nieuwe betaalwijze.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Salaman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door master-mc
    3D Secure. Doel is om de creditcard op internet veiliger te maken. De consument moet zich hierbij, net als in de fysieke wereld, identificeren.
    In de 'fysieke wereld' hoef je alleen maar een handtekening te zetten, dat is een vorm van identificatie die absoluut niks voorstelt.
    Deze reactie is natuurlijk al een half jaar oud, maar inmiddels word er steeds vaker gebruik gemaakt van de pincode op je Credit Card. Zelfs in Tsjechië

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •