Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    Er is een ding wat niet klopt:

    [spoiler:60a1e046af]Op het einde zie je die man met die leren jas end die hoed op de boot staan, terwijl je er ook shtos tussendoor ziet waarop je Verbal ziet, het is dus onmogelijk dat Verbal die man is, als we er van uitgaan dat de man KEyser Soze is.[/spoiler:60a1e046af]
    Je moet niet vergeten dat niet alles wat je ziet noodzakelijkerwijs de waarheid is. De film "verfilmt" gewoon de getuigenis van Verbal én de theorie van de rechercheur. Onbetrouwbaar perspectief....

    [spoiler:60a1e046af]Anders zouden ook alle shots waarop Verbal achter het touw zit, of bij de auto op de groep zit te wachten, "niet kloppen". Die shots kloppen wel, omdat die shots gewoon Verbals verhaal illustreren.[/spoiler:60a1e046af]

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    Er is een ding wat niet klopt:

    [spoiler:670ad7a4a9]Op het einde zie je die man met die leren jas end die hoed op de boot staan, terwijl je er ook shtos tussendoor ziet waarop je Verbal ziet, het is dus onmogelijk dat Verbal die man is, als we er van uitgaan dat de man KEyser Soze is.[/spoiler:670ad7a4a9]
    Je moet niet vergeten dat niet alles wat je ziet noodzakelijkerwijs de waarheid is. De film "verfilmt" gewoon de getuigenis van Verbal én de theorie van de rechercheur. Onbetrouwbaar perspectief....

    [spoiler:670ad7a4a9]Anders zouden ook alle shots waarop Verbal achter het touw zit, of bij de auto op de groep zit te wachten, "niet kloppen". Die shots kloppen wel, omdat die shots gewoon Verbals verhaal illustreren.[/spoiler:670ad7a4a9]
    Okey, bedankt, dat is een logische verklaring.

  3. #28

    Standaard

    Deze film is een van de zwaarst "overrate" films ooit, ok hij was niet slecht, maar verdiend zeker geen plaats in de top250
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Myth
    Deze film is een van de zwaarst "overrate" films ooit, ok hij was niet slecht, maar verdiend zeker geen plaats in de top250
    Is jouw mening :wink: , uit interesse: waarom? persoonlijke smaak?

  5. #30

    Standaard

    Heeft er iemand een verklaring voor de rare cover van de 2-disc? de voorkant zit achter en de achterkant zit voor, is echt best irritant.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Myth
    Deze film is een van de zwaarst "overrate" films ooit, ok hij was niet slecht, maar verdiend zeker geen plaats in de top250
    Ik stel voor dat je hem nog eens twee of drie keer bekijkt... Deze film als overrated bestempelen snap ik écht niet. Vind dit één van de beste films ooit gemaakt... Maar ja, smaken verschillen, gelukkig maar

  7. #32

    Standaard

    Ik ga mij lekker in het midden plaatsen. Naar mijn mening is het (nog steeds) een zeer fraaie film, met een cast om van te watertanden. Ik geniet nog altijd van een acteur als Del Toro (op een gezonde en verantwoordelijke manier :wink
    Maar omdat ik de film pas heb gekeken toen hij op dvd in de videotheek lag, en ik ervoor enkele andere titels had gezien, was het niet meer mogelijk om mij na een kwartier nog te verrassen. Toch blijft het boeiend tot het einde. Op IMDb krijgt The Ususal Suspects nu gemiddeld een 8.7 ... dat vind ik wat aan de hoge kant.

    Een 8.5 was meer terecht geweest :P
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  8. #33

    Standaard

    Heeft er iemand een verklaring voor de rare cover van de 2-disc? de voorkant zit achter en de achterkant zit voor, is echt best irritant.
    Ik denk dat ze dat gedaan hebben in de geest van de film. De film is ook niet zoals we gewend zijn, hij zit behoorlijk verdraaid in elkaar (Hulde!). Daarom een hoesje dat ook net wat anders is dan normaal. Ik vind het wel grappig gedaan.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Heeft er iemand een verklaring voor de rare cover van de 2-disc? de voorkant zit achter en de achterkant zit voor, is echt best irritant.
    Ik denk dat ze dat gedaan hebben in de geest van de film. De film is ook niet zoals we gewend zijn, hij zit behoorlijk verdraaid in elkaar (Hulde!). Daarom een hoesje dat ook net wat anders is dan normaal. Ik vind het wel grappig gedaan.
    Dat dacht ik ook al, maar ik moet zeggen dat ik het nogal storend vind, maar iki zag hem vandaag staan, hij is blijkbaar gere-released want deze versie had wel een "goeie" cover.

  10. #35

    Standaard

    leuke film maar onder een klassieker versta ik toch echt iets anders

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GunslingerJoe
    leuke film maar onder een klassieker versta ik toch echt iets anders
    tsja .. tis nog een redelijk nieuwe film natuurlijk. Maar ik denk wel dat hij die status zal krijgen hoor... Ookal zegt leeftijd ook niet echt alles, want Goodfellas is van '90 en dat is toch zeker al een klassieker, net als Pulp Fiction.

  12. #37

    Standaard

    Ik heb deze net nog weer een keer gekeken en hij was gewoon ronduit saai. Na al die reacties hier moet ik ém gewoon nog een keer proberen maar hij kon me weer niet boeien. Het einde is zo voor de hand liggend en het acteerwerk is goed maar echt niet briljant.
    Jammer maar helaas.

  13. #38

    Standaard

    Ik heb trouwens nog een interessante theorie, [spoiler:a8929f62b7]Volgens mij is de persoon aan het eind in de auto, dus "Kobayashi" eigelijk Keyser Soze.[/spoiler:a8929f62b7]

  14. #39

    Standaard

    [spoiler:b151b6cf5b]"Kobayashi" is een merk koffie-kopje en keyser soze is volgens mij gewoon kevin spacy....correct me if i'm wrong[/spoiler:b151b6cf5b]
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    Ik heb trouwens nog een interessante theorie, [spoiler:792f9c473c]Volgens mij is de persoon aan het eind in de auto, dus "Kobayashi" eigelijk Keyser Soze.[/spoiler:792f9c473c]
    Ja, alsof Keyser Soze chauffeur zou spelen voor andere mensen.
    Waarom moet je het zo ver gaan zoeken? Het einde is toch duidelijk?

  16. #41

    Standaard

    Een superspannende film met een verrassende ontknoping en grote plotwendigen heeft een groot nadeel: de tweede keer weet je het allemaal en is de spanning e.d. weg.
    Bij The Usual Suspects echter zie ik de film voor de 5e keer en geniet nog steeds. Denk dat ik de acteerprestaties waardeer. :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  17. #42

    Standaard

    Dit is nou echt gewoon echt een klasse film.
    Ga mij nou niet vertellen dat er mensen zijn die aan het begin al weten hou deze film gaat aflopen want dan loop je volgens mij uit je nek te lullen.
    "Eh, fuck you, man! Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  18. #43

    Standaard

    Ik heb hem net voor het eerst gezien!
    En eerlijk is eerlijk [spoiler:aaad7f4461]ik wist vanaf het begin dat Kevin Spacey het moest zijn[/spoiler:aaad7f4461]
    Het kon niet anders, en tijdens de boot scene werd het helemaal duidelijk...
    En ik loop niet uit mijn nek te lullen, helaas.
    Had dan niemand door dat hij het moest zijn?
    Vondt het wel leuk hoe die agent er aan het einde achterkwam.


  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
    Ik heb hem net voor het eerst gezien!
    En eerlijk is eerlijk [spoiler:551cb3f508]ik wist vanaf het begin dat Kevin Spacey het moest zijn[/spoiler:551cb3f508]
    Het kon niet anders, en tijdens de boot scene werd het helemaal duidelijk...
    En ik loop niet uit mijn nek te lullen, helaas.
    Had dan niemand door dat hij het moest zijn?
    Vondt het wel leuk hoe die agent er aan het einde achterkwam.
    Waarschijnlijk als je deze 10 jaar geleden had gezien had je het niet geweten. Ik had hetzelfde bij de 6th sense. Deze film had ik ook later pas gezien en wist ook meteen hoe het in elkaar zat :wink:

  20. #45

    Standaard

    Ik moest een beetje denken aan Edward Norton, maar die film was later.


  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
    Ik heb hem net voor het eerst gezien!
    En eerlijk is eerlijk [spoiler:0a9a89fedd]ik wist vanaf het begin dat Kevin Spacey het moest zijn[/spoiler:0a9a89fedd]
    Het kon niet anders, en tijdens de boot scene werd het helemaal duidelijk...
    En ik loop niet uit mijn nek te lullen, helaas.
    Had dan niemand door dat hij het moest zijn?
    Vondt het wel leuk hoe die agent er aan het einde achterkwam.
    Toen ik de film voor het eerst keek, ongeveer 2 jaar terug, had ik absoluut geen idee wie KS nou was. Ik ging mee in de beredenatie van de agent dat [spoiler:0a9a89fedd]Keaton[/spoiler:0a9a89fedd] KS zou zijn. Pas op het eind, en na de tweede en derde en vierde herziening is alles me duidelijk. IMO een meesterlijk gemaakte film!

    Maar he, ik behoor tot de groep die de clou in the sixth sense ook pas op het einde doorhad!

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller

    Waarschijnlijk als je deze 10 jaar geleden had gezien had je het niet geweten. Ik had hetzelfde bij de 6th sense. Deze film had ik ook later pas gezien en wist ook meteen hoe het in elkaar zat :wink:
    en gelijk heb je!
    misschien lag het eraan dat ik ook een heel stuk jonger was, maar toen ik deze film de eerste keer zag dacht ik echt van who! Dat effect wordt alleen maar versterkt door de geweldige montage op het einde van TUS; echt geniaal gedaan!
    En bij de Sixth Sense had ik precies hetzelfde gevoel, aangezien ik die film bijna direct na de premiere in de bios zag.

    Helaas heb ik dit nooit meer zo sterk bij een andere film gehad, hoewel Unbreakable en Se7en wel dicht in de buurt kwamen. Maar verder...

  23. #48

    Standaard

    Deze film steekt ook zeer goed in elkaar...goed verhaal, schitterende acteerprestaties en meesterlijk verfilmt. Deze hoort zeker in mijn favorieten.
    Ik zoek alles van Stanley Kubrick..!! Misschien iemand wat te ruil of te koop?
    PM is welkom

  24. #49

    Standaard

    Sinds vorige week de special in huis, na deze reactie denk ik dat ik hem vandaag nog ga kijken :P
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •