Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 126 worden weergegeven.

Discussie: B&W 603 s3

  1. #1

    Standaard B&W 603 s3

    Welke speakers zouden hier eventueel als rear bij kunnen ?

  2. #2

    Standaard Re: B&W 603 s3

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Welke speakers zouden hier eventueel als rear bij kunnen ?
    600, 601, 602, 603 etc ik zou zeggen ga zelf luisteren. Je krijgt het meest homogene geluid als je 5 identieke speakers gebruikt.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #3

    Standaard Re: B&W 603 s3

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Welke speakers zouden hier eventueel als rear bij kunnen ?
    Ik heb zelf ook de 603 S3 als front, en gebruik de 602.5 als rear, en ik ben zelf zeer tevreden moet ik zeggen.

  4. #4

    Standaard Re: B&W 603 s3

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Verbeek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Welke speakers zouden hier eventueel als rear bij kunnen ?
    Ik heb zelf ook de 603 S3 als front, en gebruik de 602.5 als rear, en ik ben zelf zeer tevreden moet ik zeggen.
    Mag ik vragen hoe groot jouw huiskamer is ? Hoever zit je van de fronts en rears af ?
    Welke merk receiver hebje?

  5. #5

    Standaard Re: B&W 603 s3

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Verbeek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Welke speakers zouden hier eventueel als rear bij kunnen ?
    Ik heb zelf ook de 603 S3 als front, en gebruik de 602.5 als rear, en ik ben zelf zeer tevreden moet ik zeggen.
    Mag ik vragen hoe groot jouw huiskamer is ? Hoever zit je van de fronts en rears af ?
    Welke merk receiver hebje?
    Ik heb helaas nog geen eigen huis(kamer) maar mijn kamer is +/- 20m2. Mijn fronts staan +/- 2,5m. van mijn zitplaats en de rears +/- 1,5m.
    Als receiver gebruik ik een Denon AVR 2803.

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Persoonlijk zal ik voor dezelfde als de fronts gaan, de 603 dus of anders wegens kosten besparing de 602.5

  7. #7

    Standaard Re: B&W 603 s3

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Verbeek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Verbeek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Welke speakers zouden hier eventueel als rear bij kunnen ?
    Ik heb zelf ook de 603 S3 als front, en gebruik de 602.5 als rear, en ik ben zelf zeer tevreden moet ik zeggen.
    Mag ik vragen hoe groot jouw huiskamer is ? Hoever zit je van de fronts en rears af ?
    Welke merk receiver hebje?
    Ik heb helaas nog geen eigen huis(kamer) maar mijn kamer is +/- 20m2. Mijn fronts staan +/- 2,5m. van mijn zitplaats en de rears +/- 1,5m.
    Als receiver gebruik ik een Denon AVR 2803.
    Dezelfde fronts and rears zou dus zeker in mijn huiskamer kunnen. Deze is ongeveer 30m2. In eerste instantie dacht ik aan de 604 als fronts, maar bij mijn huidige B&W220 speakers heb ik (zeker bij links)ongeveer 8 cm aan beide kanten van de speaker en bij de rechterspeaker aan beide kanten ongeveer 13 cm.
    Ik zit ongeveer 3 meter van de fronts af en ongeveer 2 meter van de rears.

    Stel ik zou eerst alleen de 603 als fronts kopen en mijn 18 jaar oud B&W220 speakers als rears nemen (en evt. de 5 jaar oude 601 als midden links en midden rechts).
    Zou dat in eerste instantie een optie zijn ?

    Ik heb nu een 7 jaar oude Onkyo TX-DS656 receiver met alleel dolby prologic en wilde een nieuwere receiver met o.a. dts.
    Vandaar dat ik nu kijk naar Onkyo TX-SR602 of evt. 702.
    Mijn huidige Onkyo gaat goed samen met B&W vandaar dat mijn eerste keuze daarvoor is.
    Heb laatst bij RAF eventjes ook naar Onkyo 702 en Den on 2805 geluisterd, maar (of het was niet goed afgesteld), dat de Denon minder 'zwaar' klonk dan de Onkyo, die wat meer bassy was, maar dat is waarschijnljk ook persoonlijk.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Persoonlijk zal ik voor dezelfde als de fronts gaan, de 603 dus of anders wegens kosten besparing de 602.5
    Welke als rear bij de 603 ?

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Persoonlijk zal ik voor dezelfde als de fronts gaan, de 603 dus of anders wegens kosten besparing de 602.5
    Welke als rear bij de 603 ?
    Goed lezen :wink:
    De 603 of als goedkoper alternatief de 602.5

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Persoonlijk zal ik voor dezelfde als de fronts gaan, de 603 dus of anders wegens kosten besparing de 602.5
    Welke als rear bij de 603 ?
    Goed lezen :wink:
    De 603 of als goedkoper alternatief de 602.5
    Als je in een van de berichten hiervoor de afmetingen van mijn huiskamer leest, is 4 maal 603 niet teveel van het goede en is 2 maal 602.5 niet ook teveel.
    Ik dacht dat de de meeste mensen zouden zeggen, de 602 als rears.

  11. #11
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Hoe zit het met je andere threads, EvdL ?
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  12. #12

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL

    Als je in een van de berichten hiervoor de afmetingen van mijn huiskamer leest, is 4 maal 603 niet teveel van het goede en is 2 maal 602.5 niet ook teveel.
    Ik dacht dat de de meeste mensen zouden zeggen, de 602 als rears.
    Nee het kan gewoon goed anders zouden je fronts als 603 ook teveel van het goede zijn.
    Maar vanuitgaande van je fronts kun je gewoon de voorgelegde opties overwegen.
    Uiteraard kan de 602 ook als je dat liever wilt horen. :wink:
    In jouw situatie met jouw kamerafmetingen zouden rondom, dus 4x de 602.5 waarschijnlijk de beste optie zijn.
    Kortom, je kunt alle kanten op met de 6-serie.

  14. #14

    Standaard

    Nee het kan gewoon goed anders zouden je fronts als 603 ook teveel van het goede zijn.
    Maar vanuitgaande van je fronts kun je gewoon de voorgelegde opties overwegen.
    Uiteraard kan de 602 ook als je dat liever wilt horen. :wink:
    In jouw situatie met jouw kamerafmetingen zouden rondom, dus 4x de 602.5 waarschijnlijk de beste optie zijn.
    Kortom, je kunt alle kanten op met de 6-serie.
    Nee hoor, je moet niet zeggen wat ik wil horen, maar je eigen mening

    In principe dacht ik zelf ook aan de 603 als fronts en 602.5 als rear.
    De 603 had ik laatst bij RAF geluisterd in combinatie met de Onkyo 702 receiver. Dat klonk best goed, had alleen toen niet zo veel tijd om lang te luisteren.
    Mijn idee is, maar wie ben ik als leek, dat de 602 als tweeweg de weinig aan laag en hoog weergeeft, maar dat zal ik dan nog eens in praktijk moeten gaan luisteren.
    4 maal 602.5 zou qua budget natuurlijk weer een meevaller izjn.
    Wat ik al zei, wilde eigenlijk op korte termij ook de sony rdr900 harddisk recorder aanschaffen.

  15. #15

    Standaard

    Er staat een paar B&W 602.5 te koop op www.hear.nl heb ik juist gezien,misschien is dat wat voor je.
    www.cinedream.be makes my dreams come true!!!

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL


    Mijn idee is, maar wie ben ik als leek, dat de 602 als tweeweg de weinig aan laag en hoog weergeeft
    Bij gebruik van een sub wordt dit probleem al oor ene groot deel opgeheven natuurlijk.
    Maar om toch meer laag eruit te kunnen hebben stelden we de 602.5 voor.
    Deze is in feite hetzelfde als de 602 echter levert deze door de kast inhoud meer laag.

  17. #17

    Standaard

    Nee, de 602.5 is eigenlijk een vloerstaande 601 (165 mm), niet een 602... Het hoog van de 603 is wat ingetogener dan dat van de 602. Ik denk dat een paar 602.5 (op de 603 zelf na natuurlijk) het best matcht (601 kan ook). De 604 daarentegen gebruikt als midrange de driver uit de 602 (180 mm).
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL


    Mijn idee is, maar wie ben ik als leek, dat de 602 als tweeweg de weinig aan laag en hoog weergeeft
    Bij gebruik van een sub wordt dit probleem al oor ene groot deel opgeheven natuurlijk.
    Maar om toch meer laag eruit te kunnen hebben stelden we de 602.5 voor.
    Deze is in feite hetzelfde als de 602 echter levert deze door de kast inhoud meer laag.
    Duidelijk.
    Bij mijn huidige 5 jaar oude 601's welke ik als rear gebruik mis ik wat laag c.q. bas.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Nee het kan gewoon goed anders zouden je fronts als 603 ook teveel van het goede zijn.
    Maar vanuitgaande van je fronts kun je gewoon de voorgelegde opties overwegen.
    Uiteraard kan de 602 ook als je dat liever wilt horen. :wink:
    In jouw situatie met jouw kamerafmetingen zouden rondom, dus 4x de 602.5 waarschijnlijk de beste optie zijn.
    Kortom, je kunt alle kanten op met de 6-serie.
    Nee hoor, je moet niet zeggen wat ik wil horen, maar je eigen mening

    In principe dacht ik zelf ook aan de 603 als fronts en 602.5 als rear.
    De 603 had ik laatst bij RAF geluisterd in combinatie met de Onkyo 702 receiver. Dat klonk best goed, had alleen toen niet zo veel tijd om lang te luisteren.
    Mijn idee is, maar wie ben ik als leek, dat de 602 als tweeweg de weinig aan laag en hoog weergeeft, maar dat zal ik dan nog eens in praktijk moeten gaan luisteren.
    4 maal 602.5 zou qua budget natuurlijk weer een meevaller izjn.
    Wat ik al zei, wilde eigenlijk op korte termij ook de sony rdr900 harddisk recorder aanschaffen.
    Leuk stukje speelgoed! Die wil mijn broer ook, laat ff horen hoe dat bevalt

    Maar ik dacht dat je de 603 al had gekocht. Maar goed, anyway. Het ligt er denk ik ook wel aan wat je er mee wilt doen. Als je puur voor het bioscoop gevoel gaat dan is b.v. 3X602.5 prima. Maar als je ook (voornamelijk) muziek luistert is een 603 voor en 602 achter of zelfst 604 voor beter. Dan heb je meer berijk voor je muziek. Voor HT is dat minder belangrijk omdat je dan een sub hebt om het op te vangen (over sub gesproken, welke heb je? of komt dat nog).

    ff kort

    HT: 4X602.5 of 602.5 + 602 (wat kwa budget makkelijk is, welke prijs vind jij het beste voor de meeste kwaliteit)

    Muziek: 604 + 603 of 604 + 602

    Er is dus zoals gezegd veel variatie met de 600 serie. Tip! Als je voor zoveel geld koopt, dan mag je het ook best wel eens thuis proberen, gewoon vragen!!!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Persoonlijk zal ik voor dezelfde als de fronts gaan, de 603 dus of anders wegens kosten besparing de 602.5
    Ik ben benieuwd of zijn 2803 dat heel erg fijn gaat vinden. Het zijn toch nog redelijk grote speakers, en de 2803 is niet slecht, maar ook geen enorme krachtpatser
    Maar inderdaad, rondom hetzelfde is toch wel erg fijn inderdaad. Ik zou ook niet meer anders willen.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Persoonlijk zal ik voor dezelfde als de fronts gaan, de 603 dus of anders wegens kosten besparing de 602.5
    Ik ben benieuwd of zijn 2803 dat heel erg fijn gaat vinden. Het zijn toch nog redelijk grote speakers, en de 2803 is niet slecht, maar ook geen enorme krachtpatser
    Maar inderdaad, rondom hetzelfde is toch wel erg fijn inderdaad. Ik zou ook niet meer anders willen.
    En B&Ws zijn nog al afhankelijk van de versterking. Je hoort bijzonder goed wat voor reciver er achter hangt. Maar had ie geen 702 gehoort? van Onkyo?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  22. #22
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    4x 602 + sub + center
    4x 602.5 + sub + center
    4x 603 + sub + center
    2x 603 + 2x 602 + sub + center
    2x 603 + 2x 602.5 + sub + center
    2x 604 + 2x 602.5 + sub + center
    2x 604 + 2x 603 + sub + center
    enz.

    Wil je nog steeds gaan voor die Onkyo 702 Thx ?
    En wil je nog steeds 6.1 of 7.1 bouwen ?
    2x front, 2x mid, 2x rear, 1x center, 1x sub ?
    Wat moet je in hemelsnaam met 8 speakers in de kamer ?
    Bij een kleine luisterpositie is 2x mid misschien wat overdreven.

    Goedkope recievers van Onkyo, Jvc, Pioneer e.d zijn van veel plastic voorzien,
    dit betekend dat de reciever de warmte niet goed kwijt kan. Dit kan nadelig zijn op het geluid.
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  23. #23

    Standaard

    Daar heb je gewoon ventilatoren voor En die hoeven niet persé storend aanwezig te zijn hoor
    Mijn vorige goedkope receiver van Pioneer had een plastic achtig frontje, maar gewoon een (dun) alu behuizing. Met ventilator. Die hoorde je idd af en toe aanspringen, maar niet echt storend.

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Persoonlijk zal ik voor dezelfde als de fronts gaan, de 603 dus of anders wegens kosten besparing de 602.5
    Ik ben benieuwd of zijn 2803 dat heel erg fijn gaat vinden. Het zijn toch nog redelijk grote , en de 2803 is niet slecht, maar ook geen enorme krachtpatser
    Maar inderdaad, rondom hetzelfde is toch wel erg fijn inderdaad. Ik zou ook niet meer anders willen.
    Groot kwa uiterlijk maar ze vragen naar mijn idee niet veel power. :wink:

  25. #25

    Standaard

    Ik heb net even gekeken, en het viel me wel op inderdaad dat de gevoeligheid van de speaker erg meevalt met 90db/m
    Het zou me overigens nog steeds niet echt verbazen als ze op een 3803 lekkerder klinken dan op de 2803. Maar dat hoeft dan misschien geen drama te zijn Waarschijnlijk gewoon een kwestie van uitproberen.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •