Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 126 worden weergegeven.

Discussie: B&W 603 s3

  1. #26
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mariusz
    Nee, de 602.5 is eigenlijk een vloerstaande 601 (165 mm), niet een 602...
    Sorry je heb gelijk
    Wat ik in feite bedoelde te zeggen is dat de 602.5 meer laag geef dan de 602 ondanks dat de basis dus de 601 is.
    Kwa drivers heb je inderdaad gelijk.

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Het zou me overigens nog steeds niet echt verbazen als ze op een 3803 lekkerder klinken dan op de 2803.
    Dat durf ik bijna blindelings met je eens te zijn Chris. :wink:

  3. #28

  4. #29

    Standaard

    Even ingaande op eerder vragen naar mij toe:

    Ik luister denk ik (moelijk te zeggen wat het scheelt nog wel eens) voor 50% naar muziek en kijk hetzelfde percentage dus naar dvd's in surround.

    De grootte van mijn huiskamer is ongeveer 30m2 en ik zit ongeveer nu 3 meter van mijn 18 jaar oude B&W220 (fronts) en de rears (5 jaar oude B&W601's) staan ongeveer 2 meter achter me.

    Charl, ik denk dat ik gewoon ga voor 2 fronts, 2 rears en een sub (die overigens van Tannoy is). Mijn center is een 5 jaar oude cc6 van B&W.
    Wat ik geloof ik al heb gemeld, maar nog even voor de duidelijkheid, de fronts hebben elk niet zo heel veel ruimte om zich heen. Bij de linker front heb ik 8 cm aan beide kanten (tussen muurtje en wandmeubel in) en bij de rechterfront heb ik aan elke kant zo'n 13 cm (tussen wandmeubel en verwarmingsdeel in), vandaar dat ik dacht dat de 604 als front teveel van het goede was maar de 603 geschikter was en vandaar mijn vragen welke rear het beste zou passen bij de 603 ?

    Verder ga ik hoogstwaarschijnlijk ook gewoon voor de Onkyo TX-SR602 gezien het prijsverschil van 300 euro.

    Het budget is zo'n 2200, afhankelijk hoeveel ik voor mijn oude speakers terug kan krijgen.

  5. #30
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Heb je de DM220 al op marktplaats staan ?
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    Heb je de DM220 al op marktplaats staan ?
    Nog niet, hoezo ?

  7. #32

    Standaard

    Beste Evdl,

    Ik heb zelf de B&w 603 s3, lcr 600 s3 en 601 s3 als surrounds. Persoonlijk vind ik dat dit in mijn 28m3 woonruimte voldoende is (kijk vooral films en beluister muziek in stereo, vandaar de 603's, meerkanaals muziek heb ik nog niet uitgetest). B&W stelt deze speakers zelf voor als ideale combinatie (gebruiken allemaal hetzelfde formaat van driver, beter voor de integratie).
    Volgens mij gaan de 602.5 niet bijster veel extra in het laag bijgeven tov de 601. Trouwens de 602's geven duidelijk meer laag als de 602.5's.
    Als je dan toch alle speakers van dezelfde omvang wilt nemen zou ik gaan voor 5 of 7x de 602 s3 en als center een lcr 600 s3.
    Ik heb de 602 s3 als fronts gehad en vond deze wel scherper klinken dan mijn huidige 603 s3. Als je ooit voor een nieuwe center gaat zou ik ook voor de LCR 600 gaan ipv de LCR 60 is zijn meerprijs ook waard.
    Als receiver heb ik de Onkyo tx-sr 701 (de voorloper 702), een wereld van verschil met mijn vorige onkyo 595 (nog iets oudere voorloper van de 602).
    Ik denk dat die extra 300 € voor de 702 de investering wel waard is.

  8. #33

    Standaard

    Trouwens ik had ook de B&w dm 220 (mijn eerste luidsprekers) en heb deze een tweetal jaar geleden verkocht.
    Ik zit ook 3 meter van mijn frontluidsprekers en ongeveer 1.5 meter van mijn surrounds.
    Trouwens als subwoofer gebruik ik een svs pci 22-31.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gvdl
    Ik heb zelf de B&w 603 s3, lcr 600 s3 en 601 s3 als surrounds. Persoonlijk vind ik dat dit in mijn 28m3 woonruimte voldoende is (kijk vooral films en beluister muziek in stereo, vandaar de 603's, meerkanaals muziek heb ik nog niet uitgetest). B&W stelt deze speakers zelf voor als ideale combinatie (gebruiken allemaal hetzelfde formaat van driver, beter voor de integratie).
    Volgens mij gaan de 602.5 niet bijster veel extra in het laag bijgeven tov de 601. Trouwens de 602's geven duidelijk meer laag als de 602.5's.
    Als je dan toch alle speakers van dezelfde omvang wilt nemen zou ik gaan voor 5 of 7x de 602 s3 en als center een lcr 600 s3.
    Ik heb de 602 s3 als fronts gehad en vond deze wel scherper klinken dan mijn huidige 603 s3. Als je ooit voor een nieuwe center gaat zou ik ook voor de LCR 600 gaan ipv de LCR 60 is zijn meerprijs ook waard.
    Als receiver heb ik de Onkyo tx-sr 701 (de voorloper 702), een wereld van verschil met mijn vorige onkyo 595 (nog iets oudere voorloper van de 602).
    Ik denk dat die extra 300 € voor de 702 de investering wel waard is.
    Nou, ik geloof dat jij de juiste persoon bent om mijn verdere vragen op los te laten. Heeft en oude B&W220 speakers, heeft nieuwe B&W 603 speakers, een vrij nieuwe Onkyo receiver en qua huiskamer ongeveer dezelfde afmetingen qua huiskamer

    Het is niet zo dat ik perse alle speakers van dezelfde omvang wil hebben.
    Alleen (zie mijn eerder vermelding qua ruimte om de fronts met mijn huidige B&W 220 speakers), dacht sowieso dat de 603s3 het meest geschikt zou zijn.

    Stel, ik zou dezelfde setting qua speaker aanhouden, denk je dat ik dan mijn huidge 601 speakers wel zou moeten vervangen ?
    Ik bedoel, in hoeverre schelen de huidige 601s3 speakers met mijn huidige (ongeveer 5 jaar oude) 601 speakers. Enig idee ?
    Mijn huidige 601 voldoen wel, maar wat ik al zei, iets meer laagte zou welkom zijn en daarom dacht ik aan de 602.5, maar als ik jou goed begrijp zou ik dan beter de 602 kunnen nemen ?

    Wat ik me trouwens afvroeg, je hebt nu de 603s3, maar eerst de 602s als fronts, die volgens jou scherper klonken.
    Waarom heb je die dan toch geruild voor de 603s3 ?

  10. #35

    Standaard

    Persoonlijk zou ik de dm 220 verkopen en de je 601's als surround gebruiken. De oude en nieuwe serie zullen niet zoveel verschillen.
    Ik zou eerder de CC6 upgraden (de centerspeaker is van groot belang tijdens het bekijken van films).
    In een later stadium kan je nog altijd 2 extra surround speakers aankopen.
    De 603 kon ik aan een zacht prijsje krijgen en deze zijn met stereogebruik toch iets beter den de 602's. De 602's klonken iets scherper. Dit merkte ik pas na het aansluiten van de 603's.
    Als je toch extra of nieuwe surroundspeakers wil aankopen en je kiest:
    Voor integratie de 601 s3 of de 602.5 en dus een stuk duurder maar iets meer laag, wat je ook kunt oplossen met je subwoofer en de instellingen op je receiver.
    Voor meer laag de 602 die duidelijk lager gaat dan de 602.5 en goedkoper is, maar iets minder integreert in het geheel.

  11. #36
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Effe serieus. DM220 en DM601 eruit, dus in de verkoop.
    En 2x DM603 S3 en 2x DM602 S3 erin, lijkt me dan het beste voor jouw.
    Behouden je Tannoy sub en B&W C6 center.

    Is dit dan jouw ideaal plaatje ?
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  12. #37

    Standaard

    Wel een interessant topic. Aangezien ik ook binnen kort de 603 s3 wil gaan kopen. Ik zit alleen nog even over de centre. Ik weet dat de meesten de LCR600 erbij aanraden. Maar ik heb ook al met iemand gesproken die deze fronts met de LCR60 had, en daar erg tevreden over was. Ik ben er nog niet uit of de meerprijs de box waard is. Dus dat moet ik nog gaan luisteren.
    Turn around and feel the vibe.....

  13. #38

    Standaard

    Beste El-Jorge,

    Ik heb ook de lcr 60 gehad en uiteindelijk toch ingeruild voor de lcr 600. Was in mijn geval een hoorbare verbetering.
    Als je de ruimte hebt om de lcr 600 te plaatsen en je geen probleem hebt om de extra €'s op te hoesten kan je best voor deze gaan. Meestal koopt men de lcr 60 door plaatsgebrek.
    Zoals je zelf al zegt is eens gaan luisteren, gezien ieders persoonlijke smaak, de beste oplossing.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gvdl
    Persoonlijk zou ik de dm 220 verkopen en de je 601's als surround gebruiken. De oude en nieuwe serie zullen niet zoveel verschillen.
    Ik zou eerder de CC6 upgraden (de centerspeaker is van groot belang tijdens het bekijken van films).
    In een later stadium kan je nog altijd 2 extra surround speakers aankopen.
    De 603 kon ik aan een zacht prijsje krijgen en deze zijn met stereogebruik toch iets beter den de 602's. De 602's klonken iets scherper. Dit merkte ik pas na het aansluiten van de 603's.
    Als je toch extra of nieuwe surroundspeakers wil aankopen en je kiest:
    Voor integratie de 601 s3 of de 602.5 en dus een stuk duurder maar iets meer laag, wat je ook kunt oplossen met je subwoofer en de instellingen op je receiver.
    Voor meer laag de 602 die duidelijk lager gaat dan de 602.5 en goedkoper is, maar iets minder integreert in het geheel.
    Tja, aan die optie had ik nog niet gedacht, de center cc6 wel vervangen.
    Ik weet natuurlijk dat de center belangrijk is, maar zou je echt het verschil gaan merken met de huidige center, in combinatie met de 603s3 (ben je met me eens dat de 604s3 te weinig ruimte zouden hebben in de opstelling zoals mijn fronts nu staan?) net zoals ik neem ik aan het verschil ga merken met mijn B&W220 ?

    De rest van je verhaal qua vervanging rears is duidelijk, meer integratie toch de 601s3 (hoewel die dan volgens jou bijna hetzelfde zijn als mijn huidige 5 jaar oude 601's) of meer laag qua integratie en dan de 602.5s3 of echt meer laag en dan de 602 (gaat die echt lager dan de 602.5s3 ? , had ik niet verwacht).

    Oh, ik zie nu net trouwens dat er inmiddels al weer berichten geplaatst zijn, het maakt er niet makkelijker op, maar de verschillende opties zijn op zich wel duidelijk.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gvdl
    Beste El-Jorge,

    Ik heb ook de lcr 60 gehad en uiteindelijk toch ingeruild voor de lcr 600. Was in mijn geval een hoorbare verbetering.
    Als je de ruimte hebt om de lcr 600 te plaatsen en je geen probleem hebt om de extra €'s op te hoesten kan je best voor deze gaan. Meestal koopt men de lcr 60 door plaatsgebrek.
    Zoals je zelf al zegt is eens gaan luisteren, gezien ieders persoonlijke smaak, de beste oplossing.
    Het grootste probleem is eigenlijk de ruimte. Voor de euri's zou ik denk ik nog een maandje langer moeten sparen.... Maar dat ligt ook aan de deal die ik met de hifiboer kan maken!
    Turn around and feel the vibe.....

  16. #41
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Wel een interessant topic. Aangezien ik ook binnen kort de 603 s3 wil gaan kopen. Ik zit alleen nog even over de centre. Ik weet dat de meesten de LCR600 erbij aanraden. Maar ik heb ook al met iemand gesproken die deze fronts met de LCR60 had, en daar erg tevreden over was. Ik ben er nog niet uit of de meerprijs de box waard is. Dus dat moet ik nog gaan luisteren.
    Als je iets stevigers zoekt ...

    Kef -> http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36476

    Ook wel aardig:
    - KEF Q11 zuil als front
    - KEF Q10c center
    - KEF Q1 als rear
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  17. #42
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gvdl
    Voor meer laag de 602 die duidelijk lager gaat dan de 602.5 en goedkoper is
    Hier zijn de meningen duidelijk over verdeeld.

    Overigens heb ik toen zelf niet voor de B_Ws,s gekozen maar voor de KEF Q serie.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Wel een interessant topic. Aangezien ik ook binnen kort de 603 s3 wil gaan kopen. Ik zit alleen nog even over de centre. Ik weet dat de meesten de LCR600 erbij aanraden. Maar ik heb ook al met iemand gesproken die deze fronts met de LCR60 had, en daar erg tevreden over was. Ik ben er nog niet uit of de meerprijs de box waard is. Dus dat moet ik nog gaan luisteren.
    Als je iets stevigers zoekt ...

    Kef -> http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36476

    Ook wel aardig:
    - KEF Q11 zuil als front
    - KEF Q10c center
    - KEF Q1 als rear
    Hoe matchen deze boxen met een Maranzt reciever?? Ik vond de 603's erg goed klinken op mijn reciever??
    En in wat voor prijsklasse moet ik voor deze boxen denken??
    Turn around and feel the vibe.....

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door gvdl
    Voor meer laag de 602 die duidelijk lager gaat dan de 602.5 en goedkoper is
    Hier zijn de meningen duidelijk over verdeeld.

    Overigens heb ik toen zelf niet voor de B_Ws,s gekozen maar voor de KEF Q serie.
    Hoezo zijn de meningen verdeeld ? Is het niet zo dan ?

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door gvdl
    Voor meer laag de 602 die duidelijk lager gaat dan de 602.5 en goedkoper is
    Hier zijn de meningen duidelijk over verdeeld.

    Overigens heb ik toen zelf niet voor de B_Ws,s gekozen maar voor de KEF Q serie.
    Hoezo zijn de meningen verdeeld ? Is het niet zo dan ?
    O.a mijn ervaring is juist andersom vandaar mijn opmerking.

  21. #46

    Standaard

    Dan zit er niks anders op om zelf eens te gaan luisteren. Volgens de specificaties van B&W gaan ze beide ongeveer even laag, maar ik had de indruk dat de 602 lager gingen.

  22. #47
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gvdl
    Volgens de specificaties van B&W gaan ze beide ongeveer even laag
    Dat klopt al is het niet veel wat het verschil in het voordeel van de 602.
    In de praktijk is mij dus anders gebleken en niet alleen mij vandaar dat ik er even op inging.

  23. #48
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    DM601 S3:
    60-22.000hz
    1x 25mm tweeter
    1x 165mm woofer

    DM602 S3:
    49-22.000hz
    1x 25mm tweeter
    1x 180mm woofer

    DM602.5 S3:
    50-22.000hz
    1x 25mm tweeter
    1x 165mm woofer

    DM603 S3:
    44-22.000hz
    1x 25mm tweeter
    2x 165mm woofer
    De 602 klinkt denk ik veel steviger door de grotere 180mm woofer tov 602.5 met maar 165mm woofer.
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    Effe serieus. DM220 en DM601 eruit, dus in de verkoop.
    En 2x DM603 S3 en 2x DM602 S3 erin, lijkt me dan het beste voor jouw.
    Behouden je Tannoy sub en B&W C6 center.

    Is dit dan jouw ideaal plaatje ?
    Dit is een goede optie denk ik, afhankelijk wat ik voor mijn oude speakers en receiver terug zou krijgen en afhankelijk wat nu beter is, de 602 (wat kosten die stands daarvoor trouwens per stuk ongeveer?) of de 602.5 (wel iets duurder maar geen stands nodig).

    Verder is zoals je hebt gelezen de optie door GvdL ter sprake gebracht om alleen de center juist te vervangen (als aanvulling op de 603s), wat op zich ook logisch lijkt.

    Tja, lastig voor mij om hier nu definitief uitspraak over te doen.

  25. #50
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    B&W LCR600 S3:
    60-22.000hz
    1x 25mm tweeter
    2x 165mm woofer en mid

    B&W LCR60 S3:
    70-22.000hz
    1x 25mm tweeter
    2x 130mm woofer en mid

    B&W CC6:
    64-20.000hz
    1x 25mm tweeter
    2x 120mm woofer en mid
    De LCR600 klinkt denk ik ook veel steviger met z'n 165mm woofers tov de andere genoemde.
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •