Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 126 worden weergegeven.

Discussie: B&W 603 s3

  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    De 602 klinkt denk ik veel steviger door de grotere 180mm woofer tov 602.5 met maar 165mm woofer.
    Maar daar staat tegenover dat de 602.5 een grotere kast volume ter beschikking heeft.
    Dit is ook een belangrijk gegeven ivm de klank eigenschappen.
    Het is nu immers niet alleen maar het oppervlak van de woofer wat het geheel bepaal.
    Het is dus een samenspel.
    Ik wil overigens niet zeggen dat de 602 slecht is he. :wink:

  2. #52

    Standaard

    Vraagje ;
    Weet iemand wat die mooie stands per stuk kosten (die stands onder de 602 S3 ) Zijn die stands van B&W ?

    Jeroen

  3. #53
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Reken op € 50 per stuk ...
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  4. #54

    Standaard

    Zo, is mijn vraag ook beantwoord. Was ik ook benieuwd naar wat die stands voor de 602 kosten.

    Een probleempje, ik had een brochure van B&W gedownload over de 600 serie speakers.
    Mijn vrouw zag toevallig de bladzijde liggen waarbij de 602 op stands stonden en vond dat eigenlijk niet mooi

    Lekker dan, dan zou ik eigenlijk dus de 602.5 als rear moeten nemen, die schijnt wel iets minder laag te geven dan de 602. Tja, wat een overdenkingen.

    Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik naast de 603s3 eerst moet vervangen, mijn 5 jaar oude cc6 center van B&W of de mijn 5 jaar oude 601 B&W (welke nu als rear fungeren).

    Wordt vervolgd.

  5. #55

    Standaard

    Die stands die afgebeeld staan op de B&W folders kosten volgens mij (2 jaar geleden) 300 € per stuk. Je kan beter uitkijken naar andere merken bv. Atacama (nexus).

  6. #56

    Standaard

    Die stands die afgebeeld staan op de B&W folders kosten volgens mij (2 jaar geleden) 300 € per stuk.

    Foutje: Ze kosten 300 € voor 2 stuks!

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gvdl
    Die stands die afgebeeld staan op de B&W folders kosten volgens mij (2 jaar geleden) 300 € per stuk.

    Foutje: Ze kosten 300 € voor 2 stuks!
    Zou je haast toch de 602.5 als rears nemen, ben je nog goedkoper uit ook, maar in de b&W folder worden de 600, 601 en 602 als surrounds geadviseerd. De 602s3 als rear bij de 603s3

  8. #58
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Muurbeugel aan die DM602 / 601 ?

    Of zelfbouw standaard, 2x plank MDF met 80mm PVC buis er tussen.
    Dan ben je voor een paar Euro klaar.
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    Muurbeugel aan die DM602 / 601 ?
    Volgens mij hebben die DM602 ruimte nodig, dus tegen de muur aanhangen is denk ik niet goed voor de speaker zelf (denk ik).

    Vraag is natuurlijk ook nog welke meer laag geeft, de 602 of 602.5 (vloerstaand). De meningen zijnhelaas verdeeld, maar dat zou anders een optie kunnen zijn.
    Wat ik zo tot nu toe wel heb gelezen is dat vaak de 602 als rear wordt gebruikt.
    Wat ik trouwens dan wel weer vreemd vinden dat de kleiner center lc60 ook in combinatie met de 603s3 wordt gebruikt. Gaan de fronts de center dan niet overstemmen.
    Anders zou ik bv. wel de rears als eerst kunnen vervangen en mijn oude cc6 behouden of dus vervanging van de center en de rears in eerste instantie niet.

    Maar ik loop misschien op de zaken vooruit, aangezien vervanging van mijn oude center (naast dus de 603 s3) een optie zou kunnen zijn.

  10. #60

    Standaard

    Beste Evdl,

    Ik denk dat de enige oplossing zelf proefondervindelijk op onderzoek uitgaan is.
    Zoals je zelf zegt zijn de meningen verdeeld en ik denk dat niemand je voor het een of het ander voorstel over de streep kan halen.

  11. #61

    Standaard

    Charl,

    Heb je daar een foto van 2 x MDF en 80 mm buis ertussen?

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gvdl
    Beste Evdl,

    Ik denk dat de enige oplossing zelf proefondervindelijk op onderzoek uitgaan is.
    Zoals je zelf zegt zijn de meningen verdeeld en ik denk dat niemand je voor het een of het ander voorstel over de streep kan halen.
    Helemaal gelijk in, geloof me, wordt ook een beetje gek van mezelf :wink:
    Maar ik hoor graag meningen van anderen hoor. Ik moet af en toe ook overtuigd worden.
    Heb wat ik al zei, een tijdje terug een zo'n anderhalf uur bij RAF geluisterd, maar verder heb ik de komende tijd weinig vrije dagen om te gaan luisteren. Datis ook een beetje het probleem.
    Wil natuurlijk zelf ook wel eens de knoop doorhakken.

    Nu nog , kopen via winkel of internet , scheelt toch behoorlijk.
    (niet zo zeer bij de speakers, prijs hetzelfde, maar wel bij de onkyo's.).

  13. #63

    Standaard

    En dan nog sparen voor een harddisk recorder, want tja, dan is het budget op.
    Het is wel grappig. In eerste instantie dacht ik, koop een nieuwe receiver en de sony harddisk recorder maar toen kwam ik op het idee mijn oude front speakers te vervangen en van het een komt dan het ander.



    Ik zie trouwens dat de B&W speakers opeens niet meer bij bestekeus.nl in het assortiment zitten.

  14. #64
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Kerstvakantie heb je misschien wat meer tijd ?

    Foto: Klimpaal 104 :wink: maar dan iets steviger uiteraard.
    http://www.jopet.nl/nl/dept_7.html
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    Kerstvakantie heb je misschien wat meer tijd ?
    Helaas, werk normaal gesproken elke dag, ben af en toe wel vrij, maar dan heb ik meestal ook mijn jongste zoon thuis.

  16. #66

    Standaard

    Even een zijspoor, iemand wel eens van Hepta speakers gehoord ?

  17. #67

    Standaard

    wat vinden de mensen hier van de B&W DS-6 dipool speakers?

  18. #68
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Even een zijspoor, iemand wel eens van Hepta speakers gehoord ?
    Jawel maar persoonlijk vind is ze niet echt naar mijn smaak klinken.
    Ik vind het geluid over het algemeen vrij "kaal" zeg maar.

  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door druppelstop
    wat vinden de mensen hier van de B&W DS-6 dipool speakers?
    Speakers opzich zijn niet slecht , het is meer de vraag waar je ze voor wilt gaan gebruiken en in welke situatie.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door druppelstop
    wat vinden de mensen hier van de B&W DS-6 dipool speakers?
    Speakers opzich zijn niet slecht , het is meer de vraag waar je ze voor wilt gaan gebruiken en in welke situatie.
    Hoor nu voor het eerst over dipool speakers, wanneer gebruik je die dan ?

  21. #71
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je kunt ze in feite altijd gebruiken maar als je de ruimte heb om "normale" rear speakers te plaatsen dan heeft dat mijn voorkeur.
    Echter is ook dit weer een kwestie van smaak.
    Ideaal zijn ze dus wanneer je weinig ruimte heb om normale rears te plaatsen.
    Aan de andere kant zijn er ook mensen die de di/bipool speakers het beste vinden wat er op de markt is om als rear speaker te gebruiken.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Even een zijspoor, iemand wel eens van Hepta speakers gehoord ?
    Jawel maar persoonlijk vind is ze niet echt naar mijn smaak klinken.
    Ik vind het geluid over het algemeen vrij "kaal" zeg maar.
    Niet veel bas en zo ?

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Je kunt ze in feite altijd gebruiken maar als je de ruimte heb om "normale" rear speakers te plaatsen dan heeft dat mijn voorkeur.
    Echter is ook dit weer een kwestie van smaak.
    Ideaal zijn ze dus wanneer je weinig ruimte heb om normale rears te plaatsen.
    Aan de andere kant zijn er ook mensen die de di/bipool speakers het beste vinden wat er op de markt is om als rear speaker te gebruiken.
    En stel ik zou de B&W 603s3 speakers als front nemen, kan je die dan ook als rear nemen of is dat te veel van het goed in een kamer van 40 m2 (ik zei steeds 30m3 maar dat klopte niet). Mijn huidge rears staan nu allebei ongeveer 2 meter achter me ?
    Is het verder ook mogelijk om tijdelijk mijn huidige 6 jaar oude D 601 te gebruiken in combi met de evt. nieuw te kopen 603s3 fronts ( heb verder cc6 center van B&W en een subwoofer van Tannoy).
    Sommigen zeggen weer dat vervanging van eerst de center doord LCR600 van B&W voorrang heefft, maar dat terzijde.
    Hoelang blijven die huidge 603s3 dan in het assortiment, niet dat ik (stel dat) ik over een jaar de 603 als rear wil kopen die niet meer in het assortiment hebben.

  24. #74
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL

    Niet veel bas en zo ?
    Nee op die manier moet je het niet zien.
    Het geluid heeft geen diepte of levendigheid in zich.
    Moeilijk uitleggen dit, zie het als het verschil tussen een 2D en 3D beeld zeg maar.
    Het geluid uit die speakers "pakt" mij gewoon niet.
    Maar nogmaals, het is persoonlijk maar de speakers van dat merk kan ik wel.

  25. #75
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik zal inderdaad ook eerst je center speaker aanpakken en vervangen. (neem inderdaad de grootste center die ze hebben).
    Maar buiten dat zullen 4x de 603 niet teveel van het goede zijn.
    Kleine type,s zullen uiteraard ook volstaan en je geluidsbeleving zal er niet minder om zijn.
    De S3 serie is er inmiddels alweer een tijdje maar zal dat ook nog wel even blijven denk ikzelf.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •