Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 114 van 114 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer
    de ultieme star wars ervaring want ook deze zaal draagt net als alle andere zalen in die bios het THX certificaat.
    kijk, daar word ik blij van, want ik heb inderdaad voor woensdag half 9 kaartjes voor RotS . Dank voor de feedback

  2. #102

  3. #103

    Standaard

    Hallo mensen!
    Ikzelf werk bij Utopolis Almere als o.a. Operateur, en wellicht kan ik nog wat dingetjes ophelderen.

    Kwa film kijken is deze bioscoop de beste van nederland! En niet om reclame te maken, maar ik spreek met kennis. Helaas wil dit niet zeggen dat de hele bioscoop geweldig is, om te beginnen met de uitstraling bijvoorbeeld. Kwa mijn mening wel mooi, maar sfeerloos (net zoals de rest van almere). En wanneer je heerlijk genoten hebt van je film is het tijd om 'opterottuh' via een betonnen gangestelsel. Uiteraard zal hier nog wel verandering in gaan komen.

    Vannacht heb ik SW mogen ervaren, en de kwaliteit is zoveel malen beter dan andere bioscopen! zonder gein.

    Helaas zijn de meeste films niet digitaal die we krijgen. We zouden eerder ook Robots en Constantine digitaal krijgen, maar de kosten vonden ze te hoog. Momenteel is alleen SW digitaal, en de eerst volgende is Madagscar op 16 juni.

    Wat houd THX in almere o.a. in: (als enige in nederland met deze certificering)
    - Optimale geluids kwaliteit uiteraard.
    - Hoge kwaliteit stoelen
    - Ruime zitplaatsen
    - Stadium seating (zodat je geen last hebt van de mensen die voor je zitten)
    - Overal goed zicht op het doek (zelfs op rij 1)
    - Hoge kwaliteit van het beeld en doek.

    Wat is het verschil met Digitaal: (de eerste in nederland die echt digitaal is)
    - Scherper
    - Helderder
    - Beter kleurcontrast
    - Rustgevender voor het oog
    - Geen beschadigingen
    - Betere kwaliteit geluid
    - Geen trillingen

    oftewel superieur.
    Uiteraard moet ik wel toegeven dat deze bioscoop nog veel kinderziektes heeft die verholpen moeten gaan worden...

    edit: of is joris me hier alweer te snel afgeweest?

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickmeister
    Wat is het verschil met Digitaal: (de enige in nederland die echt digitaal is)
    ?
    Wat bedoel je met die echt digitaal is

    In Eindhoven schijnt deze ook digitaal te draaien Is er een verschil

    Heb daar the Incredibles ook al digitaal gezien en was echt subliem 8)
    Zondag ga ik SWIII om 19.15 in zaal 1 bewonderen

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bommetje
    En als je die film nu nog eens gaat bekijken op 35mm zal je waarschijnlijk toch die 35mm film mooier vinden.
    Kerel je praat zonder ervaring en kennis. 35mm is inferieur aan Digitaal, zie alleen de voordelen in mijn post hierboven. We maken gebruik van de enige en beste projector, de beste momenteel op de markt. De max. resolutie 2K oftewel 1920x1024. Het klinkt heel laag, en vooral op een 21m breed scherm. Ik dacht voor de opening ook dat het troep zou zijn. Maar je ziet amper pixels, alleen wannier voor het doek staat. We gebruiken de zogenaamde EVS compressie die extreem zwaar beveiligt is. Films variëren idd (zoals joris eerder melden) van de 60 tot 160 gig, afhankelijk van de lengte en formaat etc.

    En waar je al helemaal niet bang voor hoeft te zijn is dat de film artifacts bevat, of compressie beschadigingen vertoont... als dat zo was zouden ze het niet uitbrengen. Tijdens starwars zijn er een behoorlijk aantal turbulente scene's en geen artifact gezien. En het zal alleen maar beter worden nu Apple de H.264 codec (compressie techniek) heeft geintroduceerd wat de nieuwe standaard zal worden.

    Deze projector is in geen enkelemanier te vergelijken met een projector voor je computer... deze heeft een 7000Watt Xenon lamp die genoeg licht kan pompen om je voor altijd te verblinden.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickmeister
    Wat is het verschil met Digitaal: (de enige in nederland die echt digitaal is)
    ?
    Wat bedoel je met die echt digitaal is

    In Eindhoven schijnt deze ook digitaal te draaien Is er een verschil

    Heb daar the Incredibles ook al digitaal gezien en was echt subliem 8)
    Zondag ga ik SWIII om 19.15 in zaal 1 bewonderen
    Voorzover ik weet heeft eindhoven enkel digitaal geluid...

  7. #107

    Standaard

    BINNENKORT DE PREMIERE VAN STAR WARS EPISODE III… DIGITAAL BEELD & GELUID!!!

    Wat is digital cinema ?

    De digitale cinema omvat elk aspect van het film makende proces, van productie en post-productie tot aan distributie en projectie.

    Terwijl digitale camera's niet meer iets nieuws zijn, en de post-productiestudio's al enige tijd digitale apparatuur gebruiken om films te bewerken, is de volledig digitale distributie en de projectie van films pas onlangs een feit. Digitaal geproduceerde of digitaal omgezette films kunnen aan theaters via satelliet, fysieke media, of vezel optische netwerken worden geleverd. Digitaal weergegeven films worden opgeslagen op een computer/server. De server geeft de film vervolgens door aan een digitale projector zodat deze hem op het doek kan vertonen. De technologie is momenteel geïnstalleerd in ‘slechts’ 200 theaters wereldwijd… Nu dus ook in EURO CINEMA EINDHOVEN

    Is een digitale vertoning beter dan een vertoning op film? Voor miljoenen bioscoop bezoekers wereldwijd en vooraanstaande regisseurs met inbegrip van George Lucas en Steven Soderbergh, is het antwoord een duidelijke 'ja'. Wanneer u een film digitaal ziet, ziet u die film de manier waarop de makers u de film willen laten zien: met ongelooflijke helderheid en detail. In een waaier van zelfs 35 triljoen kleuren.

    En of je de film ziet op de openingsavond of maanden daarna, de kwaliteit zal altijd de beste zijn, dit omdat digitale films immuun zijn voor krassen, beschadigingen en andere oneffenheden die bij het herhaaldelijk vertonen van een film ontstaan. Dit is waarom regisseurs van digitale projectie houden: het zorgt ervoor dat hun verwezenlijking elke vertoning weer met een perfecte kwaliteit wordt vertoond.

    Sinds 1999, heeft DLP© Cinema meer dan 150.000 filmvertoningen aan meer dan 14 miljoen mensen wereldwijd getoond. De resultaten zijn overweldigend positief : 85 procent van kijkers beschreef de beeldkwaliteit als "subliem, " te hebben ervaren; en niet minder dan 80 procent van publiek besloot dat, dat als men de keuze heeft, zij zouden kiezen voor een digitale vertoning dan voor een vertoning op film.


    Zaalspecificaties: Zaal 1, 414 zitplaatsen, Dolby SR/Dolby Digital/SDDS Digital/DTS Digital, airconditioning, interlockmogelijkheid. Zaal 2, 122 zitplaatsen, Dolby SR/Dolby Digital/ DTS Digital, airconditioning, interlockmogelijkheid. Zaal 3, 122 zitplaatsen, Dolby SR/Dolby Digital/DTS Digital, airconditioning, interlockmogelijkheid. Zaal 4, 146 zitplaatsen, Dolby SR, airconditioning, interlockmogelijkheid. Zaal 5, 146 zitplaatsen, Dolby SR, airconditioning, interlockmogelijkheid. Voor overige inlichtingen en vragen, bijvoorbeeld over zalen verhuur kan men altijd contact opnemen met de bedrijfsleiding van de Euro Cinema (040 2974747).

  8. #108

    Standaard

    Ik heb het even uitgezocht, in totaal zijn er 7 bioscopen in Nederland digitaal. Allen maken ze gebruikt van de DLP techniek. Enkel heb je natuurlijk verschillende soorten chips. Welke de rest van de 6 bioscopen heeft weet ik niet, maar Utopolis Almere heeft de beste en de duurste configuratie.

  9. #109

    Standaard

    Gisteren dan eindelijk SWIII digitaal mogen beleven 8)

    Had the Incredibles hier al digitaal bekeken maar nu dus ook voor het eerst een film.

    Details waren verbluffend en superscherp 8) Je kunt het bijna vergelijken met de overgang van VHS <-------> DVD :wink:

    Beenruimte is ook super en wat een groot scherm

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rickmeister
    Ik heb het even uitgezocht, in totaal zijn er 7 bioscopen in Nederland digitaal. Allen maken ze gebruikt van de DLP techniek. Enkel heb je natuurlijk verschillende soorten chips. Welke de rest van de 6 bioscopen heeft weet ik niet, maar Utopolis Almere heeft de beste en de duurste configuratie.

    tssss Patsertje weer hoor Rick.
    Grappig ook dat de film met dezelfde type camera is gefilmd als het bedrijf dat de digitale projectoren heeft geleverd in Almere.
    Dan nog 1 dingetje waarin Almere uitblinkt: THX _0_ dat hoor je niet alleen, dat voel je

  11. #111

    Standaard

    Hier ook HP4 digitaal mogen bekijken 8)

    Weet iemand of King Kong al de 13e of 14e gaat draaien

  12. #112

    Standaard

    Is er in Nederland al een plan voor een grootscheepse omzet naar digitaal zoals in Amerika? Ben bang van niet, maar mischien weet iemand meer :P
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  13. #113

    Standaard

    De neiwue bios in Uden is trouwens ook digitaal.
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  14. #114

    Standaard

    Correctie: UDEN is NIET DIGITAAL!
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •