De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DTS niet synchroon !!!!

    Hallo medeforummers,

    Ik heb een vreemd probleempje aan de hand, namelijk het volgende :

    Zodra ik een DVD afspeel en voor de DTS track kies loopt het geluid niet synchroon aan het beeld, echter als ik overschakel naar DD5.1 is het geluid perfect in sync.

    Iemand dit al eens eerder gehoord/gezien?

    Ik gebruik een Sony versterker STR-DE685 S, met een JVC DR-M1 DVD-recorder, welke is aangesloten via de coaxiale verbinding (optical geeft dezelfde problemen). Ik weet niet of dit het probleem is maar ik heb de kortste kabels gebruikt die ik kon kopen (+/- 30cm).

    Ik hoor graag van jullie,

    Marco

  2. #2

    Standaard

    Ik heb ook dit probleem gehad, dan moet je in het menu van je DVDspeler zelf instellen dat de audio anders moet zijn. Meestal kun je keizen uit vershcillende opties, RAW, AUTO, Stereo en dat soort dingen. ees even de manual door welke instelling geschikt is om alles weer tegeven, dus DD en DTS.

    Ook je receiver moet wel op DTS of AUTO staan. Ook via het menu te regelen. Veel suk6, en laat ons weten of het is opgelost.

  3. #3

    Standaard

    Staat op STREAM (alle geluidsporen) en mijn versterker staat op AUTO, maar ik ga vanavond nog even wat andere instellingen proberen.

    Bedankt voor je snelle reaktie,

    Marco

  4. #4

    Standaard

    Geen dank :wink:
    laat even weten of het is opgelost, en suk6 vanavond.

  5. #5

    Standaard

    Soms ligt het ook aan de film. Sixth Sense Deluxe editie loopt de DTS track ook niet synchroon

  6. #6

    Standaard Re: DTS niet synchroon !!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Iemand dit al eens eerder gehoord/gezien?
    Ik heb bij de DVDspeler van mijn vriendin al een paar keer gehad dat 't geluid niet synchroon liep (iets van tienden van seconden, maar voor lip-synchroon is dat wel onleuk). Dat was in alle gevallen op te lossen door via het menu (scene-selection, scene 1) opnieuw te starten.
    Lijkt me een ander probleem dan bijjou (m.n. omdat je DD het wel goed doet als je schakelt en bij terugschakeling de DTS weer niet).
    Zoeken in DVD-speler-systemmenu lijkt me een goede weg.

    Soms ook zal je in je receiver de vertraging(en) anders moeten instellen (rotklus!). Feit blijft tenslotte dat je receiver het DTS-geluid bewerkt (DSP o.a. ter compensatie van de afstand naar de speaker) wat ietwat vertragend werkt (100sten van seconden).
    Veel receivers bieden dan ook de gelegenheid het beeld te vertragen. Wat prima werkt, als je het beeld ook door je receiver laat schakelen. Maar als je TV kijkt op je TV doe je dat in de regel niet met het beeld door de receiver heen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •