De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon 2105, speaker suggesties

    Na 12 jaar van mijn oude stereoset te hebben genoten ben ik nu toch maar eens begonnen mij langzaam een nieuwe ht set aan te schaffen.
    De eerste aankoop was een denon 2105.

    Nu is mijn vraag welke speakers qua geluid een goede combinatie zijn met het merk denon en in het bijzonder dit exemplaar.

    Ik wil in eerste instantie beginnen met het aanschaffen van 2 goede fronts omdat ik ook veel muziek luister en daarna uitbreiden naar 5.1.

    Ik begrijp dat zelf luisteren een pre is en ben hier ook meebegonnen maar ben op zoek naar ervaringen van mensen met denon apparatuur om een short list op te stellen.

    mvg, Abra.

  2. #2

    Standaard

    In het algemeen, B&W, Wharfedale, Tannoy, Mission, KEF, JBL en nog veel meer. Het gemene aan spekaer-receiver combinaties is dat wat dat de een mooi vindt klinken de ander verschrikkelijk vind. Ook je budget speel natuurlijk een rol. En je bekabeling , niet te vergeten, kan van grote invloed zijn. Dus, zoals je zelf al zei, luisteren, luisteren en nog eens luisteren. :wink:

  3. #3

    Standaard

    Budget ligt rond de ronde 400,- per speaker voor de fronts.
    Maar nu zag ik hier een Brussel een paar Mordaunt Shorts 906 staat voor 500,- het paar. Ik lees over dit merk eigenlijk nergens wat slechts dus misschien eerst daar maar eens naar luisteren.

  4. #4

    Standaard

    Mordaunt short is ook niet slecht, als je de zoek functie hier gebruikt vindt je ongetwijfeld eea aan info erover.
    edit=
    Lees anders dit even door, misschien heb je er wat aan?

  5. #5
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Hieronder staan wat setjes en speakers vermeld.

    Topic: Is het klankverschil de prijs waard ?
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=27395

    Topic: Center speaker ?
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=27262

    Persoonlijk denk ik aan B&W DM602 of de DM603 voor jouw doeleinden ?
    Een hele mooie speaker met een rustig en warm klankbeeld.

    Je uiteindelijke 5.1 doel zou zoiets kunnen gaan worden t.z.t.:
    2x B&W 603 front
    2x B&W 602 rear
    1x B&W 600 center
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  6. #6

    Standaard

    mordaunt -short heb ook eens beluisterd in de winkel en het ging om een thx select set weet het type niet meer.
    ik ging met volle verwachtingen er naar toe.
    maar als snel hoorde ik iets rammelen. dat waren de subwoofers die waren in gebouwd in de fronts. belachelijk gewoon
    en die winkelier was constant aan het prutsen met die woofers nou tijdens een film heb ik daar geen tijd voor!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    Hieronder staan wat setjes en speakers vermeld.

    Topic: Is het klankverschil de prijs waard ?
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=27395

    Topic: Center speaker ?
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=27262

    Persoonlijk denk ik aan B&W DM602 of de DM603 voor jouw doeleinden ?
    Een hele mooie speaker met een rustig en warm klankbeeld.

    Je uiteindelijke 5.1 doel zou zoiets kunnen gaan worden t.z.t.:
    2x B&W 603 front
    2x B&W 602 rear
    1x B&W 600 center
    Als je voor dit zou kiezen dan misschien de 601 ipv de 602 als rear...
    Turn around and feel the vibe.....

  8. #8

    Standaard

    Op zich geen verkeerde keuze, echter dat is persoonlijk.
    Sommigen zweren bij gelijke fronts/surrounds, anderen matchen helemaal niet om diverse redenen (buget, ruimte, noem maar op).
    Maar op zich denk ik dat de B&W 600 serie, ongeacht welke combinatie, beslist geen verkeerde keuze is. Maar dat zal Abracadver toch zelf moeten beoordelen.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb Mordaunt Short 908 (dus de speakers met ingebouwde passieve subs). Klinkt in combinatie met de Denon avr 3805 zeer goed.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Op zich geen verkeerde keuze, echter dat is persoonlijk.
    Sommigen zweren bij gelijke fronts/surrounds, anderen matchen helemaal niet om diverse redenen (buget, ruimte, noem maar op).
    Maar op zich denk ik dat de B&W 600 serie, ongeacht welke combinatie, beslist geen verkeerde keuze is. Maar dat zal Abracadver toch zelf moeten beoordelen.
    Ik ga ze binnenkort zeker even beluisteren. Vervelende van het luisteren is dat je vaak je budget steeds iets gaat oprekken omdat die boven het budget toch net even lekkerder in het gehoor lagen...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Abracadaver
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Op zich geen verkeerde keuze, echter dat is persoonlijk.
    Sommigen zweren bij gelijke fronts/surrounds, anderen matchen helemaal niet om diverse redenen (buget, ruimte, noem maar op).
    Maar op zich denk ik dat de B&W 600 serie, ongeacht welke combinatie, beslist geen verkeerde keuze is. Maar dat zal Abracadver toch zelf moeten beoordelen.
    Ik ga ze binnenkort zeker even beluisteren. Vervelende van het luisteren is dat je vaak je budget steeds iets gaat oprekken omdat die boven het budget toch net even lekkerder in het gehoor lagen...
    TIP: Luister speakers waarvan je zeker weet dat je budget toch niet toereikend is, als een soort markeerpunt voor je gehoor. Ga daarna luisteren naar speakers binnen je budget, en laat je door de verkoper niets wijsmaken. Een goede verkoper zal jouw budget respecteren, en je geen 3 maal zo dure speakers aansmeren. Een tevreden klant komt namelijk terug, een ontevredenklant niet. veel luisterplezier.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb zelfr de Denon 2105 in combinatie met een Mission M5-serie speakerset. Het klinkt in mijn oren fantastisch. Ik zou zeggen, ga lekker in een hifizaak luisteren. Ze hebben overal wel een Denon 2105 staan die je in combinatie met verschillende merken speakers kan horen. Alleen jouw oren kunnen bepalen wat voor jou het beste klinkt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •