Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.

Discussie: The Last Emperor

  1. #1

    Standaard The Last Emperor

    Ik kon nog geen topic over deze film vinden:
    http://www.imdb.com/title/tt0093389/

    Hij zat in de 3 voor 15 bij free record shop dus ik heb hem gelijk maar besteld, samen met 187 en The Deer Hunter.

    Kan iemand die The Last Emperor heeft gezien er iets over vertellen?

    Myth
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Wel, de film is zeker aan te raden, maar volgens dvdinfo is de dvd abominabel:

    http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=880

  3. #3

    Standaard The Last Emperor SE?

    Weet iemand of hier ooit een SE van gaat komen?? Maakt niet uit welke regio. Deze klassieker is werkelijk op geen enkele regio fatsoenlijk uitgebracht; 2.0 geluid, niet anamorf beeld, lage bitrate etc. DVDcompare noemt de NL 2-disc-versie nog als één van de beste opties...

    Deze film verdient toch wel een hoogwaardige beeldtransfer en subliem DTS-geluid lijkt me zo. Of een Criterion-release desnoods.

    Wie weet meer?
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  4. #4

    Standaard Re: The Last Emperor SE?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Weet iemand of hier ooit een SE van gaat komen?? Maakt niet uit welke regio.
    In de UK is een 2-disc SE uitgebracht door Optimum met zowel de bioscoop versie (op disc 1) als de director's cut (op disc 2). Beide zijn 2.35:1 anamorf. Extras: commentaar van Bernardo Bertolucci, Jeremy Thomas en Ryuichi Sakamoto; een Making Of; en trailer.

    Te koop bij Play voor slechts 7,99 Britse ponden: http://www.play.com/play247.asp?pa=s...2&title=162688
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  5. #5

    Standaard Re: The Last Emperor SE?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Weet iemand of hier ooit een SE van gaat komen?? Maakt niet uit welke regio.
    In de UK is een 2-disc SE uitgebracht door Optimum met zowel de bioscoop versie (op disc 1) als de director's cut (op disc 2). Beide zijn 2.35:1 anamorf. Extras: commentaar van Bernardo Bertolucci, Jeremy Thomas en Ryuichi Sakamoto; een Making Of; en trailer.

    Te koop bij Play voor slechts 7,99 Britse ponden: http://www.play.com/play247.asp?pa=s...2&title=162688
    Wow! Ziet er goed uit.

    Vervanging van m'n oude dvd stond niet zo hoog op m'n lijstje maar met dit soort mooie uitgaves komt daar snel verandering in. :wink:

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de film voor €5,00 gekocht, er staan 2 versies op de gewone en de directors cut, voor mij is de kwaliteit wel goed, hou me niet zo bezig met de beeldkwaliteit, heb alleen een breedbeeld tv, ik heb geen surround zou wel willen maar op mijn etage kan ik het geluid toch niet hard zetten dus gewoon tv kwaliteit en dan kan deze versie wel.

  7. #7

    Exclamation

    Ik schop deze even omhoog.

    Na de uitstekende R1 Criterion-dvd-uitgave en de Regio A blu-ray van Criterion (balen...) komt dan nu eindelijk de eerste (voor zover ik kan zien) Regio-B-uitgave op bluray, in Duitsland verschijnt deze in oktober of november: http://www.bluray-disc.de/blu-ray-fi...n-blu-ray-disc
    Bij amazon te pre-orderen: http://www.amazon.de/gp/product/B002...bluraycom04-21 (de prijs valt ook alleszins mee, zeker voor een Duitse uitgave)
    Ik zou het wel aardig vinden als deze het originele beeldformaat van 2.40:1 weer aanhoudt (de eerste link noemt een formaat van 2:1). Ik kan me overigens prima vinden in de keuze van Vittorio Storato om het formaat om te zetten naar 2:1 voor de dvd, maar voor blu-ray gaat het argument van de verloren scherpte voor details niet op. Afwachten dus.
    Laatst aangepast door Oakey : 19-07-2009 om 09:30
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #8

    Standaard

    Net de Engelse BD gezien, ik vond dit al een hele goede film en door de BD is mijn mening nog een keer versterkt.
    Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit met heel af en toe een foutje.
    Het geluid is echt top, ik heb nog nooit zo'n mooie stereo track gehoord, af en toe had ik het idee dat de surrounds gebruikt werden en de stemmen leken wel uit de center te komen.
    Het enige tegenvallende is dat de director's cut als extra er op staat en van een slechte kwaliteit SD is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Net de Engelse BD gezien, ik vond dit al een hele goede film en door de BD is mijn mening nog een keer versterkt.
    Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit met heel af en toe een foutje.
    Het geluid is echt top, ik heb nog nooit zo'n mooie stereo track gehoord, af en toe had ik het idee dat de surrounds gebruikt werden en de stemmen leken wel uit de center te komen.
    Het enige tegenvallende is dat de director's cut als extra er op staat en van een slechte kwaliteit SD is.
    Hm, klinkt toch niet echt als de 'definitive' uitgave van deze film
    Het is wel dezelfde HD-master als de criterion volgens bluray.com: Presented in an aspect ratio of 2.02:1
    Zal ik dus toch wel aanschaffen (kan de Criterion dvd in de verkoop)

    Van de Duitse bd nog geen echte review (noch info over de aspectratio), wel geklaag op amazon.de over de kartonnen verpakking:
    Laatst aangepast door Oakey : 11-05-2010 om 22:34
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  10. #10

    Standaard

    • All-new, restored high-definition digital transfer, supervised and approved by cinematographer Vittorio Storaro
    • All-new, restored high-definition digital transfer of the extended television version (NOTE: not included in the Blu-ray edition)
    • Audio commentary featuring director Bernardo Bertolucci, producer Jeremy Thomas, screenwriter Mark Peploe, and composer-actor Ryuichi Sakamoto
    • The Italian Traveler: Bernardo Bertolucci, a 53-minute film by Fernand Moszkowicz tracing the director’s geographic influences, from Parma to China
    • Video images taken by Bertolucci while on preproduction in China
    • The Chinese Adventure of Bernardo Bertolucci, a 52-minute documentary that revisits the film’s making
    • A new, 47-minute documentary featuring Storaro, editor Gabriella Cristiani, costume designer James Acheson, and art director Gianni Silvestri
    • A 66-minute BBC documentary exploring Bertolucci’s creative process and the making of The Last Emperor
    • A 30-minute interview with Bertolucci from 1989
    • A new interview with composer David Byrne
    • A new interview with Ian Buruma examining the historical period of the film
    • Theatrical trailer
    • Blu-ray edition includes a booklet featuring an essay by critic David Thomson
    • Four-DVD set includes Thomson’s essay, as well as interviews with production designer Ferdinando Scarfiotti and actor Ying Ruocheng, a reminiscence by Bertolucci, and an essay and production-diary extracts from Fabien S. Gerard
    Dit zier er meer uit als de definitieve versie. Als je er een wil (wel duur) maar koop dan deze. Prachtige extra's en twee prachtige prints van de film. Die wel 2:00 zijn, overigens, en niet 2:40.

  11. #11

    Standaard

    @Daniel1974

    Beetje onduidelijk welke versie je hier bedoelt, maar het zal wel de regio A Criterion BD zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    @Daniel1974

    Beetje onduidelijk welke versie je hier bedoelt, maar het zal wel de regio A Criterion BD zijn.
    Ja haha, regio A bd is niet interessant voor mij (en vele anderen). De Criterion 4-dvd set heb ik al enige tijd in bezit.
    Het zal dus toch de uk bd moeten worden.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Van de Duitse bd nog geen echte review (noch info over de aspectratio), wel geklaag op amazon.de over de kartonnen verpakking:
    Recensie Duitse uitgave

    Sprachen:
    Deutsch DTS-HD MA 5.1
    Englisch DTS-HD MA 2.0
    Untertitel: Deutsch
    Disc Kapazität: BD-50 GB
    Bildformat(e): HD-Widescreen (16:9, 2.00:1) 1920x1080p
    Spieldauer: 163 Minuten

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Recensie Duitse uitgave

    Sprachen:
    Deutsch DTS-HD MA 5.1
    Englisch DTS-HD MA 2.0
    Untertitel: Deutsch
    Disc Kapazität: BD-50 GB
    Bildformat(e): HD-Widescreen (16:9, 2.00:1) 1920x1080p
    Spieldauer: 163 Minuten
    Niet echt positief en het cijfer voor het geluid betreft de Duitstalige DTS HD 5.1 track
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Niet echt positief en het cijfer voor het geluid betreft de Duitstalige DTS HD 5.1 track
    Inderdaad, terwijl het verder toch de Criterion-transfer lijkt te zijn (incl. het verknipte beeldformaat). Jammer dat er dus geen bd lijkt te komen die het originele beeldformaat van de bioscooprelease heeft.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #16

    Standaard

    Ik las in het zavvi-forum dat er een UK 4k UHD van deze fantastische film is, met zowel de theatrical release als de director's cut. Die moest ik dus hebben; zavvi is bijna failliet dus ik heb hem bij Rarewaves besteld, nooit van gehoord maar krijgt goede reviews op Trustpilot, en zou ook incl BTW moeten zijn en met lage verzendkosten. Met PayPal betaald dus als ze niet leveren heb ik geen gedoe.

    Het ziet er uit als een fantastische uitgave:


    Deze film staat in mijn top 3 samen met 2001 en Lawrence of Arabia; helaas heb ik de Limited edition van Lawrence op 4K UHD gemist van de zomer en die gaat nu voor €150 of meer. Last Emperor is ook weer een limited edition, waarom toch... Ik koop nauwelijks nog iets op bluray of 4K, en dit soort supergelimiteerde uitgaves helpt de verkoop ook niet echt. Maar goed, benieuwd of hij wordt geleverd.
    Laatst aangepast door Oakey : 16-02-2023 om 22:47
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  17. #17

    Standaard

    Mijn exemplaar van ‘The Last Emperor’ (4K Limited Edition), die ik bij Amazon UK heb besteld, is inmiddels onderweg, maar wordt op mijn verzoek in verband met vakantie pas a.s. maandag door DHL bezorgd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik las in het zavvi-forum dat er een UK 4k UHD van deze fantastische film is, met zowel de theatrical release als de director's cut. Die moest ik dus hebben; zavvi is bijna failliet dus ik heb hem bij Rarewaves besteld, nooit van gehoord maar krijgt goede reviews op Trustpilot, en zou ook incl BTW moeten zijn en met lage verzendkosten. Met PayPal betaald dus als ze niet leveren heb ik geen gedoe.

    Het ziet er uit als een fantastische uitgave:


    Deze film staat in mijn top 3 samen met 2001 en Lawrence of Arabia; helaas heb ik de Limited edition van Lawrence op 4K UHD gemist van de zomer en die gaat nu voor €150 of meer. Last Emperor is ook weer een limited edition, waarom toch... Ik koop nauwelijks nog iets op bluray of 4K, en dit soort supergelimiteerde uitgaves helpt de verkoop ook niet echt. Maar goed, benieuwd of hij wordt geleverd.

    Ik zou me geen grote zorgen maken als je geen interesse hebt in een gelimiteerde versie. Er wordt, zodra die zijn uitverkocht, tot nu toe altijd nog een reguliere versie uitgebracht. Daar kun je in het vervolg ook nog op wachten als je geduld hebt
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #19

    Standaard

    Ik heb bij Rarewaves altijd mot met de douane. Ze geven hun IOSS informatie op papier door en niet via de computer, en bpost valt daar elke keer over. Grr.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Hm ben benieuwd… er is vooralsnog ook nog niks verstuurd
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik zou me geen grote zorgen maken als je geen interesse hebt in een gelimiteerde versie. Er wordt, zodra die zijn uitverkocht, tot nu toe altijd nog een reguliere versie uitgebracht. Daar kun je in het vervolg ook nog op wachten als je geduld hebt
    Nou niet van Lawrence of Arabia iig, die ging meteen out of print
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  22. #22

    Standaard

    Ja klopt, de 4K steelbook van Lawrence of Arabia heb ik ook gemist helaas. Maar de boutique labels, zoals Arrow, brengen wel reguliere uitgaves uit over het algemeen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb bij Rarewaves altijd mot met de douane. Ze geven hun IOSS informatie op papier door en niet via de computer, en bpost valt daar elke keer over. Grr.
    Hoe los je dat dan op Werner? Toch betalen en dan bij BPost bezwaar aantekenen, niet betalen en andere stukken overleggen (op papier? maar hoe kom je daar dan aan, want als je niets betaalt krijg je niks), of betalen en dan bij Rarewaves bezwaar maken.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Hoe los je dat dan op Werner? Toch betalen en dan bij BPost bezwaar aantekenen, niet betalen en andere stukken overleggen (op papier? maar hoe kom je daar dan aan, want als je niets betaalt krijg je niks), of betalen en dan bij Rarewaves bezwaar maken.
    Ik krijg dat dus niet opgelost. Ik betaal niks en de stukken gaan terug naar Rarewaves, en ik krijg terugbetaald, maar daarmee heb ik het item nog niet. Ik moet dan altijd bij een andere verkoper bestellen.
    Geloof me, bpost is een bende mafiabazen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik krijg dat dus niet opgelost. Ik betaal niks en de stukken gaan terug naar Rarewaves, en ik krijg terugbetaald, maar daarmee heb ik het item nog niet. Ik moet dan altijd bij een andere verkoper bestellen.
    Geloof me, bpost is een bende mafiabazen!
    Hm, begin nu toch spijt te krijgen van mijn aankoop bij Rarewaves. Twee weken geleden een verzendbevestiging, daarna niets meer. En ze hebben geen tracking.
    Hoelang duurde het bij jou altijd Werner? of heb je nooit iets van hen daadwerkelijk ontvangen door het douane-gedoe?
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •