Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 35 van 35 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    De verfilming van het onverfilmbare boek was gedoemd om op vele vlakken te falen. Maar dat was buiten Tom Tykwer gerekend. Hij deed het onmogelijke en vertaalde 'geur' naar 'beeld' op 'n visueel overdonderende manier. Wat een vormgeving ook!

    Ben Whishaw geeft op onavolgbare wijze gestalte aan Jean-Baptise Grenouille, wiens -straffe en intrigerende- verhaal bijzonder meeslepend word verteld. Is het fout om sympathie te kweken voor de snuiver? In geen geval. Wat is er gevaarlijker dan een vertrouwde die niet deugt?

    Eveneens een sterke troef; De bezwerende muziek. Zowaar de soundtrack van het jaar. ('06) Adembenemend goed.

    'the Pefume' verscheen terecht in verscheidene eindejaarslijstjes. Geen twijfel. Ik hoop op een knappe DVDuitgave.

  2. #27

    Standaard

    Het verhaal kon me niet boeien, de plaatjes konden me niet boeien en dat gesnuif van de hoofdrolspeler begon me ook zwaar te irriteren. Die scene met die grot begreep ik helemaal niets van. Wat moest die daar in vredesnaam? Daarbij, in zonder baard en uit (de volgende dag?) met baard. Voegde in mijn beleving ook geen moer toe... Ik kan de film nog wel verder afkraken, maar ik vond 'm kortom gezegd K*T en zonde van m'n tijd...
    The True Man Wants 2 Things: Danger And Play. For That Reason, He Wants Woman As The Most Dangerous Plaything. -Friedrich Nietzsche- (1844-1900)

  3. #28

    Standaard

    Ik vond dit een hele goede boekverfilming! Ik heb eerst het boek gelezen, voordat ik naar deze film ging en wat mij opviel is dat ze erg trouw zijn gebleven aan het boek.

    wat ik wel een beetje jammer vond is dat ze de periode dat hij in een grot woonde een beetje vluchtig vertelden.

    wat kleine details klopten niet met het boek zoals bijvoorbeeld wanneer hij de laatste vrouw voor zijn parfum gaat vermoorden. Volgens het boek klimt hij via een ladder haar kamer binnen, terwijl hij in de film de sleutel van het nachtkastje pakt en naar binnen loopt. Verder vond ik het jammer dat bij deze vrouw (eigenlijk dus de belangrijkste vrouw voor zijn parfum) niet in beeld werd gebracht dat ze daadwerkelijk werd vermoord en haar haren werden afgeknipt en in het vet werd gelegd, etcetera..
    De orgie aan het eind van de film vond ik wel erg mooi in beeld gebracht!
    maar dat maakt op zich helemaal niet uit!

    goede film!

  4. #29

    Standaard

    Ik heb zowel het boek gelezen als de film gezien.
    Ik denk dat mijn mening omtrent de film wel duidelijk is wanneer ik stel dat ik de film binnenkort zal aanschaffen op dvd om aan mijn collectie toe te voegen....voor mij 1 van de betere films die de laatste tijd op ons werden "losgelaten"

  5. #30

    Standaard

    Ik heb ook genoten van deze film, bijzonder mooi in beeld gebracht, en het is toch niet gemakkelijk om zoiets als "geur" goed over te brengen naar een medium waar je geen geuren hebt...heel geslaagd en ik schaf me deze zeker aan op DVD!

  6. #31

    Standaard

    Het boek was briljant, de film was niet briljant maar wel een -voorzover mogelijk- goede verfilming van het boek.

    Ik vond het een vermakelijk film en heb er van genoten. Toch blijft het grote manko dat je geur niet naar filmbeelden kan vertalen. De acteerprestaties vond ik verder ook niet bijzonder maar overal gezien een goede film.

  7. #32

    Standaard

    Na twee keer zien moet ik toch concluderen dat dit toch wel een hele aparte film is.

    Qua beelden fantastisch en het verhaal bleef boeien.Helaas het boek nog niet gelezen maar dat dat zal ik snel doen.

    komt zeker in mijn collectie. 8/10 score
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  8. #33

    Standaard

    Wow, dit is toch wel een hele aparte film.
    Wist nog niets over de film en gewoon gekocht op basis van de goede reacties.
    Wat een stijlvolle film zeg met een werkelijk prachtig verhaal, echt origineel en ook een zeer goede acteerprestatie van Ben Whishaw.
    Ook dat je geur niet naar filmbeelden kan vertalen stoorde me niet, het is allemaal zo overtuigend geacteerd.
    Klein meesterwerkje wat mij betreft

  9. #34

    Standaard

    het enige wat me stoorde was die van de pot gerukte scene waar heel het dorpsplein in een orgie uitbreekt en dan kan het me niet schelen of het zo in het boek stond of niet, ten opzichte van de rest van het verhaal is die scene qua geloofwaardigheid ... vaag. Al bij al wel een redelijke film, met mooi geschoten beelden.

    ivm de dvd die heeft RCV weer mooi verprutst, verkeerd beeldformaat en dat kartonnetje waar ie veel te strak in zit is ook maar niks

  10. #35

    Standaard

    Gisteren op TV gezien en de film heeft me weten te boeien.
    Het begon wel lekker ranzig met de geboorte maar verder in de film toch ook mooie plaatjes gezien.
    Verder een origineel en intrigerend verhaal over een enge snuiter.
    Had niet verwacht dat ik 'm zo goed zou vinden over een film die me werkelijk voorbij is gegaan.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •