Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 204 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard De bouw van een thuisbioscoop (deel 2)

    De bouw van een thuisbioscoop (deel 2)
    Een bioscoop in huis is de droom van velen, wij voerden het uit!

    In het eerste deel van dit verhaal bespraken we het idee en de eerste stappen van de bouw van onze thuisbioscoop. In dit tweede deel gaan we verder waar we vorige keer gebleven waren, het bouwen en isoleren van het frame voor de geluidsdichte ruimte.

    Lees dit artikel

  2. #27
    Junior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    numansdorp onder R'dam

    Standaard

    ziet er wederom niet verkeerd uit ben benieuwd naar het eind resultaat. moet eerlijk bekennen dat ik toch wel een tikkeltje jaloers ben :wink:

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroensloven
    ziet er wederom niet verkeerd uit ben benieuwd naar het eind resultaat. moet eerlijk bekennen dat ik toch wel een tikkeltje jaloers ben :wink:
    in tikkeltje maar???
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  4. #29

    Standaard

    Weer een leuk verhaal om te lezen. Misschien ben ik het al weer vergeten, maar wat voor CRT wordt er gebruikt?
    Als je dit zo ziet is het altijd weer balen dat ik zelf geen ruimte heb voor zoiets. Ik zou dit toch wel erg graag willen realiseren ooit . Maar dat komt wel .
    Nu weer even wachten op deel III

  5. #30

    Standaard

    Is het niet slimmer om gewoon een stille computer(onderdelen) aan te schaffen in plaats van zo moeilijk inbouwen? Hoe ga je nu de lucht aan- en afvoer voor die computer regelen? En wat doe je als ie crasht of anderzijds gerepareerd moet worden?
    Verder ziet het er tot nu toe erg goed uit.

  6. #31

    Standaard

    De PC zit in een voldoende grote ruimte (plm 200 x 200 x 40 cm) en warmteontwikkeling is dus geen probleem. Er zit ook gewoon een deurtje voor zodat je gemakkelijk bij de PC kan om wanneer nodig onderhoud uit te voeren.
    Eric van Ballegoie

  7. #32

    Standaard

    Wat houdt softwarematig gekalibreerd op 0 IRE in van de Readon kaart in?

  8. #33
    Pauwels Ludo
    Guest

    Standaard

    Op hoeveel afstand van het filmdoek komt de projector te hangen?
    En hoe groot is dan het filmbeeld?

  9. #34

    Standaard

    Ziet er zeer veelbelovend uit!! Netjes afgewerkt ook allemaal. Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien...
    "I like to remember things my own way. Not neccessarily the way they happened". - Bill Pullman in Lost Highway

  10. #35

    Standaard

    Dat de kamer symmetrisch wordt, is dat alleen omdat je dat mooier vindt of heeft het nog een andere reden, bijv. voor de akoestiek? (ik heb gelezen over de luchtkoker, maar dat was niet de oorspronkelijke reden als ik het goed begrijp)

  11. #36

    Standaard

    Gaaf hoor! Ben benieuwd naar het vervolg en het eindresultaat!!

  12. #37

    Standaard

    Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!!! Hoop dat het allemaal een beetje voorspoedig verloopt zodat jullie zo snel mogelijk van al dit moois kunnen genieten.

    Krijgen jullie nou ook meer voldoening over je omdat je zelf zo'n kamer bouwt?? Ik zou dan nog trotser zijn op mijn set enzo!!!!
    Zker als je andere mensen zo positief hoort op het forum...
    Because i'm bad, i'm bad, you know it.....who's bad!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Dat de kamer symmetrisch wordt, is dat alleen omdat je dat mooier vindt of heeft het nog een andere reden, bijv. voor de akoestiek? (ik heb gelezen over de luchtkoker, maar dat was niet de oorspronkelijke reden als ik het goed begrijp)
    Ik heb het voornamelijk gedaan om de kamer symmetrisch te maken, dat staat gewoon een stuk mooier. Met akoustiek heeft het niets te maken, en dat de buis voor aanvoer van koele lucht er nu mooi inpast was niet de primaire reden.
    Eric van Ballegoie

  14. #39

    Standaard

    leuk dat je jou theater symetrisch maakt,maar heb ooit een symetrisch theater gezien? zo creëer je staande golven (een frequentie die zich blijft herhalen)

  15. #40
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Zeer interessante beschrijving ... zal alvast van pas komen als ik ooit zelf mijn Home Cinema wil aanleggen.

    Bedankt DVD.nl !

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hooked72
    leuk dat je jou theater symetrisch maakt,maar heb ooit een symetrisch theater gezien? zo creëer je staande golven (een frequentie die zich blijft herhalen)
    De ruimte is links-rechts symmetrisch, niet voor-achter...
    Eric van Ballegoie

  17. #42

  18. #43

    Standaard

    Je hebt zo uitermate je best gedaan om de constructie overal los te houden van de bestaande constructie. In verband met geluidsoverlast. Maar waarom hang je de projector dan aan het bestaande plafond. Had je dat dan niet beter met rubbers kunnen doen? Of de nieuwe balk van de nieuwe constructie ter plaatse van de projector overdimensioneren.
    En die pc... geeft dat werkelijk zo'n goed beeld?
    Verder vindt ik het er allemaal erg gaaf uit zien en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

  19. #44

    Standaard

    zelf hoef ik niet eens na te denken over zo'n project als dit. dan blijft er van mijn kamerjte van 4 bij 5 al helemaal niks meer over maar het is wel gaaf hoor, maar hoe goed isoleerd dit nou eigenlijk het geluid ? met name de bassen dan want ik heb een houten vloer, en ook al zou ik dus de muuren en het plaffond isoleren, dan hebben de beneden buuren nog steeds geen rust al zou ik zo'n project gaan doen. ik denk dat ik het maar lekker bij mijn gewone kamer houd, en dan de buuren waarschuw als ik een filmpje met het geluid op "hard". mischien komen ze mee kijken :P
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  20. #45
    Spacebass
    Guest

    Standaard

    Moi om zo'n project vanaf de grond af aan te zien groeien! 8)

    Staande golven onstaan tussen de voor en de achtermuur, het plafond en de vloer alsook tussen de zijmuren. Kortom alle tegenover elkaar liggende vlakken.

    Heb je van te voren berekeningen gemaakt welke frequenties eventueel een probleem kunnen worden, uitgaande van je luisterplek? dus ook de oorhoogte meenemen...je zal versteld staan hoeveel mensen een betere laag weergave hebben op de luisterplek als ze staan
    Heb je al gedacht aan hoe je de mirror points in de ruimte gaat behandelen?
    En hoe je de de achterwand en de voorwand gaat behandelen?

    Verder zou je er ook voor kunnen kiezen om juist wel lucht te hebben tussen gipsplaten en je "buitenmuur" De gipsplaten zullen dan juist ook energie ontnemen (in de lagere regionen). De golven die de gipsplaten toch passeren zullen dan gedeeltelijk door de isolatieplaten geabsorbeerd worden. Het beetje dat dan alsnog reflecteerd, komt dan weer de gipsplaat tegen...is een iets andere invalshoek eigenlijk. Juist door de gipsplaten bewegingsvrijheid te geven hebben ze een groot absorbtie vermogen.

    En ik ben net als Christiaan ook benieuwd welke CRT je gaat plaatsen.

  21. #46
    Pauwels Ludo
    Guest

    Standaard

    Waar kan ik die flexible rubbers kopen?

  22. #47

    Standaard

    Ik ben toevallig tegen deze rubbers aangelopen, waar je het normaal kan halen zou ik niet weten.
    Eric van Ballegoie

  23. #48

    Standaard

    Nu ik dit zo zie komt er opeens een nieuwe interrese tevoorschijn
    Ik heb ook nog gekeken bij andere mensen die HT's hebben gemaakt in hun huis dus eens even kijken wat ik allemaal kwijt kan op mijn kamer, want kwa plaats en lengte en breedte kan ik wel zo iets maken.
    Dan moet toch eerst de pooltafel eruit want anders heb ik geen plaats.
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  24. #49
    Spacebass
    Guest

    Standaard

    Ik had eigenlijk gehoopt op een reactie...maar als het goed is heb je het (inmiddels) te druk met de afwerking :wink:

  25. #50
    roberthellings
    Guest

    Standaard thuis bioscoop

    hallo ik heb me zojuist aangemeld bij jullie het ziet er gaaf uit allemaal.eindelijk is er zo iets te vinden.ik ga in jan 2004 binnenkort dus ook een filmkamer bouwen op jullie manier mijn kamer is 7.50 mtr lang en ongeveer 3mtr (298) breed.voorlopig doe ik het met mijn tv van 82 cm tot ongeveer julli ,augustus dan komt er een philips projektor te hangen. de meeste materialen heb ik al bij elkaar gesprokkeld ik zal ook laten weten hoe het staat okee gr ga zo door.

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •