Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 204 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Woooooot, dat ziet er erg mooi uit. Damn, ik moet maar eens groter gaan wonen. Mijn complimenten

  2. #152

    Standaard

    Ziet er netjes uit. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roel Vrijman
    Woooooot, dat ziet er erg mooi uit. Damn, ik moet maar eens groter gaan wonen. Mijn complimenten
    Geloof me, Eric is niet extreem groot behuisd hoor. Alles wat je nodig hebt is de wil en de handigheid om zelf zoiets te klussen. (En een logeerkamer is ook wel handig )

    Klasse trouwens dat nu het hele verhaal van begin tot eind te lezen is op de site. Ik heb de eer mogen hebben al enige malen "absolutely flabbergasted" in die ruimte te zitten en ik zou dit zeker aanraden aan iedereen die helemaal gek is van HT. Dit is de ultieme ervaring!

  4. #154

    Standaard

    Ziet er prachtig uit! Misschien een brutale vraag, maar aan wat voor investering moet ik denken (inrichting + apparatuur?)

  5. #155

    Standaard

    mooi eindresultaat zeg
    mijn complimenten, ooit zou ik dit zelf ook nog is willen maken

  6. #156

    Standaard

    Lol zeg, dat ziet er uit gelijk die kleine cinémazaal in de euroscoop in Lanaken.
    Heel knap!

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quartje
    Ziet er prachtig uit! Misschien een brutale vraag, maar aan wat voor investering moet ik denken (inrichting + apparatuur?)
    Vraag ik me eigenlijk ook af.
    Heel mooi gedaan trouwens, en heel leuk dat jullie heel deze serie artikels hebben opgezet, heel leerzaam. Allezja, niet dat ik het zou kunnen, maar als ik ooit van mijn klungeligheid af zou geraken, en plots een handige zou worden, dan kan ik nog altijd opnieuw deze artikels bekijken :wink:
    Proficiat!
    (BTW: domme vraag waarschijnlijk, aangezien Nathan al zei dat dit 'de ultieme ervaring' was, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar een meer gedetailleerdere beschrijving van de ervaring. Iemand van de crew ?)

  8. #158
    Roel Kickken
    Guest

    Standaard

    zeer mooi

    goed idee van geluidsisolatie rond projector. zak bij mij 35mm bioscoopprojector weinig zin hebben :wink:

    groet roel

  9. #159

    Standaard

    Een meer gedetailleerde beschrijving van de ervaring?

    Dat kan ik je geven. Het is fantastisch om tussen het geluid te zitten en te kijken naar een puntgaaf en inmens groot beeld voor je neus. Het klinkt super en je waant je echt in een bioscoop. Maar dan zonder al die irritante bellende medebezoekers en gewoon met je eigen ding.

    Echt geweldig!

  10. #160

    Standaard

    Wow, het ziet er echt fantastisch uit en het zal ook adembenemd zijn om zo een dvd filmpje te kijken. klasse.

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Een meer gedetailleerde beschrijving van de ervaring?

    Dat kan ik je geven. Het is fantastisch om tussen het geluid te zitten en te kijken naar een puntgaaf en inmens groot beeld voor je neus. Het klinkt super en je waant je echt in een bioscoop. Maar dan zonder al die irritante bellende medebezoekers en gewoon met je eigen ding.

    Echt geweldig!
    Dankje Leuk om zoiets te horen.

  12. #162

    Standaard

    Ziet er eg indrukwekkend uit. Mooi gedaan.

    Waar ik wel benieuwd naar ben, is of er écht heel weinig geluid naar buiten de kamer komt. Dus als je elders in het huis bent (of bij de buren), hoeveel 'lastl' je hebt van bas trillingen en/of geluid.

    Groet!

  13. #163

    Standaard

    Diepe bas met hoog volume hoor je nog altijd in de rest van het huis, daar is vrij weinig aan te doen. Maar midden en hogetonen worden uitstekend gedempt. Je kan in de bioskamer viool spelen en dan hoor je daar in de kamer ernaast helemaal niets van.
    Eric van Ballegoie

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Diepe bas met hoog volume hoor je nog altijd in de rest van het huis, daar is vrij weinig aan te doen. Maar midden en hogetonen worden uitstekend gedempt. Je kan in de bioskamer viool spelen en dan hoor je daar in de kamer ernaast helemaal niets van.
    eric,

    je zou eventueel nog je sub op "spikes" kunnen zetten.
    zo op je foto te zien staat de sub in contact met de vloer. spikes kunnen veel doen wat dat betreft. ook voor het weghalen van wat boemerigheid in je sub enz zijn ze uitstekend geschikt. :wink:

    er zijn mensen die volgende doen:

    een grote tuintegel op de grond, spikes op de sub.
    dus, de sub met de spikes op de grote tuintegel zetten voor optimale bas en isolatie van geluid. nu gaat je lage tonen via het contact met de vloer alsnog door het hele huis. je kunt die tegel gewoon zwart verven. :wink:

  15. #165

    Standaard

    En wat ook nog een mogelijkheid is:
    De sub aan de tegel koppelen met hulp van spikes, en de tegel weer onkoppelen met de grond door er rubberen dempers tussen te plaatsen. Een beetje alla vibrapods zeg maar

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    En wat ook nog een mogelijkheid is:
    De sub aan de tegel koppelen met hulp van spikes, en de tegel weer onkoppelen met de grond door er rubberen dempers tussen te plaatsen. Een beetje alla vibrapods zeg maar
    dat wordt ook wel gedaan, inderdaad. :wink:

    als je een sub kaal op de vloer zet, met name op een betonnen vloer, heb je toch altijd wat last van resonantie(terugkoppeling)in het laag. hierdoor klinkt het iets minder zuiver dan het zou kunnen. :wink:

  17. #167

    Standaard

    Sorry, je kunt dempen tot je een meter rubber onder je sub hebt liggen een goede sub zul je altijd blijven horen en voelen. Dat is echt niet weg te werken of je moet in een bunker gaan wonen met minimaal 60 cm dikke wanden. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #168

    Standaard

    Mijn reactie: Way to go!

    Reactie van mijn vrouw (weinig WAF): Waar je zin in hebt!

  19. #169
    proest
    Guest

    Standaard

    Hallo,

    Het resultaat is er wel naar hoor, het was het wachten waard.
    Je hebt me hiermee erg geholpen en heb hier erg veel aan.
    Bedankt en veel plezier met je HT

    Groeten Patrick

  20. #170
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Sorry, je kunt dempen tot je een meter rubber onder je sub hebt liggen een goede sub zul je altijd blijven horen en voelen. Dat is echt niet weg te werken of je moet in een bunker gaan wonen met minimaal 60 cm dikke wanden. :wink:
    Het echte sublaag is inderdaad niet tot nauwelijks tegen te houden.

  21. #171

    Standaard

    Dit ziet er SUPER mooi uit. Ik ben ook eruuug benieuwd naar het kostenplaatje. Ik heb zelf een huis met lflink wat ruimte en ik wil ook zoiets als dit realiseren (mocht ik OOIT daar het geld voor hebben)

  22. #172

    Standaard

    Op zich vallen de kosten wel mee. De geluidsapparatuur is allemaal van betaalbaar niveau en de projector heb ik 2e hands voor een goede prijs kunnen krijg. Ik heb er een nieuwe blauwe buis voor moeten kopen omdat de oude erg slecht was, en inclusief nieuwe buis was ik voor de projector ongeveer 1300 Euro kwijt.
    Het materiaal dat gebruikt is voor de kamer kostte bij elkaar ongeveer 1500 Euro.
    Eric van Ballegoie

  23. #173
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het materiaal dat gebruikt is voor de kamer kostte bij elkaar ongeveer 1500 Euro.
    En wanneer je weinig hoef te isoleren komen de kosten vele malen lager uit. :P

  24. #174

  25. #175

    Standaard

    Ziet er indrukwekkend uit, Eric! Komt er nog een ButtKicker bij?

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •