Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 51 worden weergegeven.

Discussie: DVD-speler, 60 Euro

  1. #1

    Standaard DVD-speler, 60 Euro

    Beste mensen medeforummers,

    Ik ben door mijn broer en zus opgedragen een DVD-speler te kopen als cadeau voor mijn moeder, die begin januari jarig is. Ons budget is ongeveer 60 euro. Ik weet echter niet wat een goede DVD-speler is, dus een beetje hulp zou handig zijn.
    Tegenwoordig zie je wel vaak van die goedkope DVD-spelers bij Mediamarkt of zelfs bij Kruidvat. Is dit redelijk spul, of krijg je er gegarandeerd spijt van? Welke merken zijn goed, en waar moet ik opletten bij aanschaf?

    Gebruik:
    Must:
    Af en toe een DVD-tje kunnen spelen, maar we zijn geen echte filmfanaat.
    Foto's kunnen laten zien (vanaf CD)
    Indien mogelijk:
    MP3 Cd's afspelen
    DVD+/-R afspelen
    Niet nodig, mag wel:
    Multi-surround set, stereo geluid uit de TV is genoeg
    SACD, die CD's hebben we toch niet, de audio-apparatuur is wel goed, maar niet proffesioneel

    Ik hoop dat ik goede informatie krijg.
    BVD, Sjalom

  2. #2

    Standaard

    Gewoon een goedkoop, uit china geprodcuceerd, 3de rangs merk, DVD-speler in de aanbieding bij de blokker, trekpleister, Mediamarkt kopen

  3. #3

    Standaard

    Een Cyberhome is een erg leuke DVD speler voor onder de 50 Euro. Heb zelf de 402 en die doet het uitstekend.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  4. #4

    Standaard

    sjalom,

    voor 60 euro krijg je toch geen speler die ook sacd kan afspelen. :wink:

    ik zou toch gaan voor een aanbieding ofzo van een bekend merk.

    die cyberhome spelers e.d. zijn toch vrij snel kapot of krijgen mankementen.

    dus, voor anbiedingen van goede spelers zou ik kijken naar een philips, pioneer, sony. soms zie ik ze in het krantje rond de 70 euro. :wink:

    ik heb toch meer vertrouwen in de budgetklasse van gerenomeerde merken dan al die exotische toestanden. :wink:

    met name pioneer vind ik persoonlijk veel bieden voor weinig in de budget klasse.

    bijv. deze speler:
    Pioneer DV 370


    wil je niet voor een merkspeler maar echt voor een exoot..........moet je inderdaad eens kijken bij cyberhome of iets dergelijks.

  5. #5

    Standaard

    Dankjulliewel. Zelfs op het iets late tijdstip van de avond nog een aantal reacties. Ik acht de tips van H.stadmanals erg waardevol. Mocht het niet lukken om zo'n speler te kopen, dan ga ik idd voor een trekpleisterapparaat. Zijn er verder nog goede budget-merken?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjalom
    Dankjulliewel. Zelfs op het iets late tijdstip van de avond nog een aantal reacties. Ik acht de tips van H.stadmanals erg waardevol. Mocht het niet lukken om zo'n speler te kopen, dan ga ik idd voor een trekpleisterapparaat. Zijn er verder nog goede budget-merken?
    kijk ook eens naar philips spelers. deze heb ik ook al menig keer voor een zeer mooie prijs in krantjes zien staan van grootgrutters(op audio/dvdgebied).

    liever een budget merk dan een exoot.

    lees maar eens hier op het forum hoe snel die cyberhome apparaten problemen geven of net na een jaar al volledig af zijn.

    success.

    is er in januari trouwens niet een opruiming? :wink:

    P.s.

    die Pioneer DV 370 zit nu rond de 80-90 euro. mischien een aanbieding. :wink: ook philips heeft mooie spelers voor een mooie prijs.
    houdt gewoon de krantjes/folders in de gaten!

  7. #7

    Standaard

    kijk eens naar spelers van LG. Komen er in de Consumentengids meestal wel goed uit. Misschien dat de Media Markt een keer een modelletje voor een euro of 60 heeft (meestal zijn ze net iets duurder dacht ik). Ik schat deze spelers iets hoger in dan die absolute no-name produkten.

  8. #8

    Standaard

    ik zou als ik jou was in elk geval voorkeur hebben voor een audio/video-zaak. Daar kun je het apparaat even zien/horen en hopelijk even mee spelen. Bij DVD-speler o.i.d. voor ouders: let op gebruiksgemak (b.v. nederlandstalige OSD, niet al te richtinggevoelige AB (mijn ouders richten de AB steevast op de TV en niet op de DVD-speler, hoe vaak ik ze ook anders vertel ).
    Goede ervaringen ken ik (van mezelf of anderen) met o.a. MediaMarkt en Expert. Denk daarbij eventueel ook aan 'demonstratiemodellen' e.d., kun je vaak een klasse beter voor dezelfde prijs.
    inderdaad zijn de opmerkingen van H. Stadman helder en to the point, ik sluit me bij hem aan.
    Liever een merk, al is het maar omdat reparatie dan mogelijk is.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  9. #9

    Standaard

    Mmm, Ik heb hiervoor 2 super-goedkope dvd spelers gehad ( Hiteker, Cybervision ) en onlangs een Samsung gekocht....
    De Hiteker en de Cybervision doen het nog steeds, de Samsung heb ik gekocht ( 119 euri's ) omdat het model goed bij m'n stereo paste qua uiterlijk..
    De Hiteker en Cybervision staan nog steeds hier in huis ( bij mijn kinderen op de kamer..)
    De 'budget' merken hebben nooit problemen gehad met afspelen van DVD's, CD's en VCD's..
    De Samsung heeft continu problemen met afspelen van CD's en DVD-R's/DVD+R's..ik heb hem na 2 weken geruild om deze problemen, de 2e heeft precies hetzelfde...
    Een vriend heeft een prachtige Pioneer DVD speler...alleen maar problemen
    Nee....'merken' zeggen mij niet meer zoveel...

    Ron

  10. #10

    Standaard

    Kijk ook even bij Stassen.nl
    Heb daar voor mijn broertje een Onkyo DS525 voor slecht €74 incl. verzend- en rembourskosten gekocht


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door towncar59
    Mmm, Ik heb hiervoor 2 super-goedkope dvd spelers gehad ( Hiteker, Cybervision ) en onlangs een Samsung gekocht....
    De Hiteker en de Cybervision doen het nog steeds, de Samsung heb ik gekocht ( 119 euri's ) omdat het model goed bij m'n stereo paste qua uiterlijk..
    De Hiteker en Cybervision staan nog steeds hier in huis ( bij mijn kinderen op de kamer..)
    De 'budget' merken hebben nooit problemen gehad met afspelen van DVD's, CD's en VCD's..
    De Samsung heeft continu problemen met afspelen van CD's en DVD-R's/DVD+R's..ik heb hem na 2 weken geruild om deze problemen, de 2e heeft precies hetzelfde...
    Een vriend heeft een prachtige Pioneer DVD speler...alleen maar problemen
    Nee....'merken' zeggen mij niet meer zoveel...

    Ron
    bij een gerenomeerd merk heb je wel goede fabrieksgarantie erachter staan. bij exoten moet je dat ook nog maar eens afwachten. :wink:

    meestal geldt voor exoten: kapot is kapot. :wink:

    meestal moeten elektronicaproducenten garanderen dat 5 jaar na verstrijken van een product nog reparatie mogelijk is!

  12. #12

    Standaard

    Gelukkig is mijn moeder nog best redelijk handig met electronische apparaten. Gebruiksgemak is natuurlijk wel voor iedereen belangrijk. Zit er zoveel verschil tussen de merken? Het is toch gewoon een DVDtje er in doen, en op afspelen klikken? Die bijzondere extra's op de DVD interesseren m'n moeder niet zo.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb een HK die bevalt me ook steeds minder en minder en dat is toch wel een merk dacht ik. Ook pas 2 jaar oud.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    bij een gerenomeerd merk heb je wel goede fabrieksgarantie erachter staan. bij exoten moet je dat ook nog maar eens afwachten. :wink:

    meestal geldt voor exoten: kapot is kapot. :wink:
    Een garantie van 1 jaar is wettelijk verplicht. Die krijg je bij alle spelers. En bij dure merken krijg je echt niet meer. Tenzij een winkel een actie houdt of je garantie bijkoopt.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenh
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    bij een gerenomeerd merk heb je wel goede fabrieksgarantie erachter staan. bij exoten moet je dat ook nog maar eens afwachten. :wink:

    meestal geldt voor exoten: kapot is kapot. :wink:
    Een garantie van 1 jaar is wettelijk verplicht. Die krijg je bij alle spelers. En bij dure merken krijg je echt niet meer. Tenzij een winkel een actie houdt of je garantie bijkoopt.
    dit is dus pure onzin die de winkelier je wijs maakt:

    vanuit de wet, volgens het nieuw burgerlijk wetboek, is een fabrikant verplicht 2 jaar garantie te geven. let wel...een winkel is geen fabrikant. in de winkel heb je 1 jaar omruilgarantie. in het 2de jaar wordt het vaak opgestuurd naar de fabrikant voor reparatie. :wink:

    de winkeliers willen graag de klant dom houden: kunnen ze de klant in ieder geval een extra garantie laten bijkopen, die vanuit de wet niet eens noodzakelijk is.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjalom
    Gelukkig is mijn moeder nog best redelijk handig met electronische apparaten. Gebruiksgemak is natuurlijk wel voor iedereen belangrijk. Zit er zoveel verschil tussen de merken? Het is toch gewoon een DVDtje er in doen, en op afspelen klikken? Die bijzondere extra's op de DVD interesseren m'n moeder niet zo.
    tja, vreemd genoeg denken veel mensen nog zo.

    je moet toch wel een en ander instellen wat betreft geluid, beeld e.d.
    dit gaat echt niet vanzelf.

    philips staat bekend om zijn gebruikersgemak. :wink: ook menu's in het nederlands, terwijl vaak japanse merken veelal engelse menu's hebben.(niet dat dat wat voor mij uitmaakt overigens).

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: DVD-speler, 60 Euro

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjalom
    Tegenwoordig zie je wel vaak van die goedkope DVD-spelers bij Mediamarkt of zelfs bij Kruidvat. Is dit redelijk spul, of krijg je er gegarandeerd spijt van?
    Op de langere termijn wel ja maar tja, als het budget niet hoger is dan moet je wel toch.
    Dvd,s afspelen doen ze zeker wel.

  18. #18

    Standaard Re: DVD-speler, 60 Euro

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjalom
    Tegenwoordig zie je wel vaak van die goedkope DVD-spelers bij Mediamarkt of zelfs bij Kruidvat. Is dit redelijk spul, of krijg je er gegarandeerd spijt van?
    Op de langere termijn wel ja maar tja, als het budget niet hoger is dan moet je wel toch.
    Dvd,s afspelen doen ze zeker wel.
    in principe kan je net zo goed voor een onbekend merk gaan ipv een duurdere merk speler, ik heb er al een paar versleten namenlijk. de enige speler die ik niet af krijg is een goedkope "redstar" speler!
    (maar ik heb misschien veel pech )
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    dus, voor anbiedingen van goede spelers zou ik kijken naar een philips, pioneer, sony. soms zie ik ze in het krantje rond de 70 euro. :wink:
    aar echt voor een exoot..........moet je inderdaad eens kijken bij cyberhome of iets dergelijks.
    Maar Philips had toch slechte drives, althans in jouw 'laser' optiek.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Gozeling
    Citaat Oorspronkelijk gepost door H.stadman
    dus, voor anbiedingen van goede spelers zou ik kijken naar een philips, pioneer, sony. soms zie ik ze in het krantje rond de 70 euro. :wink:
    aar echt voor een exoot..........moet je inderdaad eens kijken bij cyberhome of iets dergelijks.
    Maar Philips had toch slechte drives, althans in jouw 'laser' optiek.
    de eerste generaties wel ja. Ook philips leert. de mijne loopt ook nog steeds. :wink:

    verder is het ook een kwestie van geluk hebben tegenwoordig. er zijn al zovele andere merken waarvan drives ook kapot gaan.

    je kunt hier alleen een goed beeld van krijgen als je de statistieken zou kunnen zien van alle merken en het percentage dvdspelers wat terugkomt. :wink:

    een gereneomeerd merk heeft wel een goede garantie-regeling. :wink:

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: DVD-speler, 60 Euro

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    (maar ik heb misschien veel pech )
    Ja daar waren we al over uit dacht ik. :wink:

  22. #22

    Standaard

    Misschien een beetje offtopic maar weet iemand misschien in welk wets-artikel het staat wbt de garantie van 2jaar?

    Alvast bedankt

  23. #23

    Standaard Re: DVD-speler, 60 Euro

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    (maar ik heb misschien veel pech )
    Ja daar waren we al over uit dacht ik. :wink:
    ik blijf moed houden! ik zal van de week de jvc laten repareren(kan kiezen heb er 2 defect in de kast liggen)
    (ook sorry voor de off-topic)
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  24. #24

    Standaard

    Ik zag bij de reclame bij o.a. mediamarkt en de block een JVC dvd speler voor 60 euro. Ziet er iig netjes uit.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  25. #25
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Ik heb zowel een 'dure' (Loewe) als een goedkope (merk weet ik niet uit mijn hoofd, staat op de slaapkamer). Voor mij nooit meer een goedkope. Je kunt niet eens ff vooruitspoelen zonder dat het geluid uit synch gaat lopen met het beeld. Nooit problemen met de dure, dus de volgende zal ook niet onder de EUR 800 zijn (wordt zelfde merk als nieuwe receiver, dan kan de loewe naar boven).

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •