Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 60 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verbeterde beeldkwaliteit 'The Matrix' bij nieuwe uitgave

    Verbeterde beeldkwaliteit 'The Matrix' bij nieuwe uitgave



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Heb op dit moment alleen het 1e deel bekeken en moet zeggen dat de beeldkwaliteit verbluffend verbeterd is 8)

  3. #3

    Standaard

    Vind het beide goed en slecht.
    Goed natuurlijk omdat de kwaliteit veel mooier en realistischer oogt, maar slecht omdat het ook een beetje de sfeer verpest. Naar mijn weten is de oorspronkelijke kwaliteit daar zo expres met filters bewerkt om het er juist allemaal wat 'groener' en matrix (lees: artificieel) uit te laten zien.

    Nope, geen reden voor mij om te upgraden, integendeel ben zeer blij dat ik het origineel nog heb !

    Btw, zie ik nu in die onderste screen cap in de bril een weerspiegeling van de cameraploeg ? Was me nooit eerder opgevallen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Naar mijn weten is de oorspronkelijke kwaliteit daar zo expres met filters bewerkt om het er juist allemaal wat 'groener' en matrix (lees: artificieel) uit te laten zien.
    De nieuwe versie heeft de groene gloed juist nog duidelijker en is daarmee wat minder geel/bruin in de scenes die zich binnen The Matrix afspelen. En duidelijk voordeel dus als je het mij vraagt.
    Eric van Ballegoie

  5. #5

    Standaard

    Tsja, ik weet het niet hoor.

    Het is duidelijk *anders*. Maar ik kan met Photoshop makkelijk elk plaatje *anders* maken. Beetje meer/minder contrast, beetje meer/minder verzadiging...

    Maar of het *beter* is...

    De heren hebben destijds The Matrix op DVD gezet met een bepaald doel. Ze hebben daarbij digitale filters toegepast om de wereld van de matrix een bepaalde sfeer mee te geven.

    In de dvd.nl review wordt de beeldkwaliteit van deze transfer geroemd...

    Ieder mag het zelf weten, maar ik ga niet weer grof geld uitgeven voor een *andere* uitvoering, die ik wellicht niet *beter* vind...

  6. #6

    Standaard

    Je kunt elke film wel gaan aanpakken op een dusdanige manier. Hier ga ik geen euro's voor neertellen. Als men dit zo hard nodig vond voor the Matrix hadden ze het meteen moeten doen. Maar nee, marketing regels gelden weer natuurlijk. €€€€ Eerst een single dvd, dan extended, triple x-rated, gevolgd door overdrive deluxe hyper editie en nu weer dit... Vind de 'oude' mooi genoeg :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Wie zegt ook dat je deze release MOET kopen.
    Ik vind beeld- en geluidskwaliteit zeer belangerijk en zal deze release misschien aanschaffen als de tijd daar is. Eerst eens even de review van de mannen van dvd.nl afwachten.

  8. #8

    Standaard

    Laten de mannen van dvd.nl nou maar eens eerst een review maken over TROTK-EE!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Laten de mannen van dvd.nl nou maar eens eerst een review maken over TROTK-EE!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Het ziet er goed uit. Als ik weer geld heb, zal ik zeker de box aanschaffen.

  12. #12

    Standaard

    Zow dat ziet er gelikt uit. Nu maar hopen dat WB de 'normale' 10-disc digipack gaat uitbrengen in R2-NL, want die versie met dat beeldje is verrekte lelijk.
    Mochten ze dat - ooit - nog gaan doen, dan ga ik die versie 100% zeker aanschaffen. Ik kijk al uit naar de review.

  13. #13

    Standaard

    Sory voor de Prijsaanval, maar als 40-50€ de prijs wordt voor de 10disc set zonder beeldje, kastje en boekje ga ik hem halen. NL subs zijn in geval van de Matrix serie wel handig om erbij te hebben en volgens mij een must om de uitleg over de matrix te begrijpen in de docu's

    Anders zie ik geen nut om voor 80+ een set te halen waarvan ik alle films reeds in mijn bezit hebt met of zonder nieuwe matrix 1
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  14. #14

    Standaard

    Sorry voor het de opmerking maar
    Enig minpuntje van deze nieuwe transfer is dat de ondertiteling nu nog iets hoger in het beeld is komen te staan.
    dit heeft toch niets met de transfer te maken. Je kunt bijv. de ondertitels uit zetten op iedere DVD.

    Neemt niet weg dat ik het met je eens ben over de plaatsing, ik heb ze liever ook zover mogelijk onderin. (Zou het soms een tegemoetkoming zijn aan degenen die het beeld gaan "oprekken" om van de zwarte balken af te komen?)

  15. #15

    Standaard

    Hmm.. het zal wel weer aan mij liggen maar o.b.v. de screenshots vind ik de oude transfer mooier hoor. Is er iets mis met mij?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmm.. het zal wel weer aan mij liggen maar o.b.v. de screenshots vind ik de oude transfer mooier hoor. Is er iets mis met mij?
    Ze zijn zeker sfeervoller, ik zal mijn versie dan ook echt niet gaan vervangen.


  17. #17

    Standaard

    Door de onderste vergelijking lijkt het trouwens net alsof de framing is veranderd? Dit is toch niet het geval?


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Door de onderste vergelijking lijkt het trouwens net alsof de framing is veranderd? Dit is toch niet het geval?
    Ik ben bang, dat je gelijk hebt....
    Jake La Motta

  19. #19

    Standaard

    Een 10 box DVD set aanschaffen om een wellicht betere beeldkwaliteit van deel 1 te krigen gaat mij ook wat ver.

    Brengen ze deel 1 niet nog eens los uit?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmm.. het zal wel weer aan mij liggen maar o.b.v. de screenshots vind ik de oude transfer mooier hoor. Is er iets mis met mij?
    Ik vind de oude ook mooier qua kleur.

    Ik weet niet, maar ik vind dat ze in de nieuwe transfer wat te ver doorgeslagen zijn met de Photoshop-knoppen. Ik heb meer screenshots gezien van deze versie op IGN en de nieuwe transfer vind ik op sommige plekken echt veel te donker.

    Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het eerste shot in ons nieuwsbericht, daar is enorm veel detail in de achtergrond weggevallen doordat dit nu bijna geheel in schaduw is gehuld.

    Ook het contrast lijkt me wat te hoog opgekrikt. Het lijkt wel of de hoofden van de drie agents (screenshot 2) licht geven in de nieuwe transfer en er lijken hierdoor wat fijne details verloren te zijn gegaan.

    Ook de sfeer in de verhoorkamer vind ik mooier als het bruin/groen is zoals in die oude versie. De nieuwe is wat te kil en te blauwgroen.

    Maar goed, smaken verschillen.

  21. #21

    Standaard

    Tjees wat een geneuzel zeg. Iedereen kan toch met z'n kleurverzadigings-, contrast- en belichtingsknopjes zijn eigen 'effecten' creëren en dus ga ik hier echt geen extra geld aan uitgeven. Belangrijker is of de details beter worden weergegeven en ik vind de oude daarin duidelijk beter.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmm.. het zal wel weer aan mij liggen maar o.b.v. de screenshots vind ik de oude transfer mooier hoor. Is er iets mis met mij?
    Nope, zie mijn reactie eens tukje boven. Vond ook al dat de oude er beter uitziet.

    Dus de oude DVD blijft in de collectie. De rest komt er niet in. Zit qua extra;s niet veel nieuws bij alleen de laatste 2 DVD's.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Iedereen kan toch met z'n kleurverzadigings-, contrast- en belichtingsknopjes zijn eigen 'effecten' creëren en dus ga ik hier echt geen extra geld aan uitgeven.
    Da's niet helemaal waar. Een kleurcorrectie zoals ze die hier hebben uitgevoerd krijg jij niet voor elkaar met de afstandsbediening van je TV.

    Maar je hebt gelijk, niet direct DE reden dus om voor deze nieuwe set te gaan.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Vind het beide goed en slecht.
    Goed natuurlijk omdat de kwaliteit veel mooier en realistischer oogt, maar slecht omdat het ook een beetje de sfeer verpest. Naar mijn weten is de oorspronkelijke kwaliteit daar zo expres met filters bewerkt om het er juist allemaal wat 'groener' en matrix (lees: artificieel) uit te laten zien.
    Kon het niet beter zeggen!

  25. #25

    Standaard

    Ik heb elders ook een vergelijking met screenshots gezien en daar leek het toch ook wel dat de nieuwe versie veel scherper was en behoorlijk wat meer detail liet zien. Zit ik daar mis mee of is dit puur een gevolg van meer contrast?
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •