Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 60 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Nadat ik de set heb gekocht heb ik even vergeleken met de twee tranfers en vond de lobbyscene duidelijk verbeterd bij de nieuwe transfer. Ook goed dat de scene's in de matrix groener zijn...

  2. #27

    Standaard

    Leuk dat ze het beeld opgepoetst hebben,

    maar tis zo jammer dat die box zóóó lelijk is ....


  3. #28

    Standaard

    Zijn er ook beeldvergelijkingen van Reloaded en Revolutions van de oude en de nieuwe transfers

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Zijn er ook beeldvergelijkingen van Reloaded en Revolutions van de oude en de nieuwe transfers
    Als het goed is zijn die hetzelfde.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Zijn er ook beeldvergelijkingen van Reloaded en Revolutions van de oude en de nieuwe transfers
    Als het goed is zijn die hetzelfde.
    Volgens veel reviews zijn deze ook geremasterd

    Even Neo’s fight with the 100 Agent Smiths is good, better than the original DVD transfer. Potential problems like mosquito-noise and edge enhancements are nowhere to be found. To rank the transfers, I’d put The Matrix first, since it’s so wonderfully improved, followed by Revolutions, then Reloaded.

  6. #31

    Standaard

    'k vind de oude transfer veel beter.............bij de nieuwe transfer gaat de donkere en duistere sfeer een beetje verloren.

  7. #32

    Standaard

    http://dvdanswers.com/index.php?r=0&s=8&c=7867678

    Nog een vergelijking.

    Ik vind persoonlijk de nieuwe transfer veel beter dan de oudere. Het is wel op sommige plekken te donker maar dat boeit mij niet zo.
    You can't take a picture of this...it's already gone...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    'k vind de oude transfer veel beter.............bij de nieuwe transfer gaat de donkere en duistere sfeer een beetje verloren.
    Idd, hier ben ik het helemaal mee eens, jullie zouden hier een shot van zo'n Sentinel moeten laten zien, daar zie je dus dat je met die nieuwe transfer geen hol ziet. 1 zwart gat met een aantal rode puntjes, waar je bij de oude transfer wel mooi alle detail blijft zien. In dit geval is de nieuwe transfer gewoon veels te donker. En JUIST die blauwe en groen/bruine waas, deden het goed voor mij bij deze film. Nee, k hou t bij me ouwe snapper en M&M.Revisited box

  9. #34

    Standaard

    Als ik een oordeel aan de hand van de afbeeldingen maak vind ik de oude transfer beter. Ik zie veel meer.

    Maar goed ik hoef eerlijk gezegd de andere delen ook niet zo nodig. Dus ik hou het lekker bij mijn snapper-Matrix.

  10. #35

    Standaard

    Hoewel het ergens spijtig is dat ze het kleurenpalet veranderd hebben, vind ik het vaak toch beter bij de nieuwe versie, hoewel ik de tegengestelde mening compleet begrijp, het hangt wat van smaak af. Maar de nieuwe is alleszins scherper, en er zit een groter dynamisch bereik in het beeld vind ik.

    Ik zou ook enkel de versie zonder beeld kopen, als hij niet té duur is. Want de nieuwe extra's boeien me wel. Maar niet dat ik er 60 euro zou voor neertellen.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ge_Someone
    Sorry voor het de opmerking maar
    Enig minpuntje van deze nieuwe transfer is dat de ondertiteling nu nog iets hoger in het beeld is komen te staan.
    dit heeft toch niets met de transfer te maken. Je kunt bijv. de ondertitels uit zetten op iedere DVD.

    Neemt niet weg dat ik het met je eens ben over de plaatsing, ik heb ze liever ook zover mogelijk onderin. (Zou het soms een tegemoetkoming zijn aan degenen die het beeld gaan "oprekken" om van de zwarte balken af te komen?)
    Het is een 2.35:1 film, dus als iemand inzoomt om het beeldvullend te krijgen
    op een breedbeeld TV, zal er niets gebeuren met de ondertiteling.
    Ook al zou die helemaal onderin het 2.35:1 beeld staan.
    Anders wordt het als de ondertiteling in de zwarte balk onder het 2.35:1 frame staat.
    Dan verdwijnt hij wel bij inzoomen.

    Maar inzoomen is natuurlijk per definitie zeer dom!
    Veel mensen die ik ken doen dat met 4:3 TV uitzendingen, vreselijk.
    Zelf vinden ze het prachtig!

  12. #37

    Standaard

    hoe zit het eigenlijk met het geluid van deel 1 is die ook geremasterd want daar zaten nog wel een paar verbeterpuntjes in tegenstelling tot het beeld want die was naar mijn mening al goed.

  13. #38
    Mikeymo
    Guest

    Standaard

    oh, noemen ze dit verbetyeren?

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mikeymo
    oh, noemen ze dit verbetyeren?
    nee, verbeteren.....
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  15. #40

    Standaard

    Ik kan het natuurlijk niet goed beoordelen aan hand van een paar plaatjes, maar als ik zo snel een blik werp lijkt mij dat de eerste transfer toch meer matrix uitstraald dan de nieuwe transfer. De scènes in de matrix hebben een speciale groene gloed en de scènes in 'the real world' hebben de blauwe gloed die de speciale matrix-sfeer creëren. De nieuwe transfer neemt die sfeer toch weg als ik die plaatjes bekijk.

  16. #41

    Standaard

    Ik heb net de hele trilogie bekeken van The Ultimate Matrix Box Regio 1. Het is inderdaad zo dat het groene van de The Matrix minder is dan in de originele gefilterde versie en dat vind ik persoonlijk wel wat jammer. Toch is het niet superirritant, omdat het beeld echt heel goed is en het geluid helemaal fantastisch. Maar inderdaad, toch jammer, want het is even een beetje omschakelen als je The Matrix in zijn groenere versie gewend bent. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze dat niet zo hebben gelaten. Hebben ze dat in die tijd zo speciaal gefilterd, doen ze het nu allemaal weer minder, erg vaag.

    Maar goed, dat is een klein minpuntje. Voor de rest ben ik zeer te spreken over The Ultimate Matrix Box (versie zonder dat beeldje), want hij ziet er prachtig uit en de dvd's zijn uitstekend. Vooral het geluid, echt fantastisch.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Zijn er ook beeldvergelijkingen van Reloaded en Revolutions van de oude en de nieuwe transfers
    Als het goed is zijn die hetzelfde.
    Volgens veel reviews zijn deze ook geremasterd

    Even Neo’s fight with the 100 Agent Smiths is good, better than the original DVD transfer. Potential problems like mosquito-noise and edge enhancements are nowhere to be found. To rank the transfers, I’d put The Matrix first, since it’s so wonderfully improved, followed by Revolutions, then Reloaded.
    Weet iemand hier nog antwoord op

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Weet iemand hier nog antwoord op
    Voor zover ik nu kan bepalen is ook de transfer van Reloaded en Revolutions opnieuw gedaan, omdat het bitrateverloop anders is dan bij de originele uitgaven. De gemiddelde bitrate bij Reloaded is nagenoeg gelijk gebleven, maar het beeld lijkt net iets gedetailleerder. De gemiddelde bitrate voor Revolutions is met ruim 1Mb/sec verhoogd. Kleurenpalet is ongewijzigd gebleven. Wel is bij deze twee films de ondertiteling nu boven de zwarte balk geplaatst, helemaal in het zichtbare beeldvlak.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Weet iemand hier nog antwoord op
    Voor zover ik nu kan bepalen is ook de transfer van Reloaded en Revolutions opnieuw gedaan, omdat het bitrateverloop anders is dan bij de originele uitgaven. De gemiddelde bitrate bij Reloaded is nagenoeg gelijk gebleven, maar het beeld lijkt net iets gedetailleerder. De gemiddelde bitrate voor Revolutions is met ruim 1Mb/sec verhoogd. Ook bij deze twee films geldt dat de ondertiteling nu boven de zwarte balk, helemaal in het zichtbare beeldvlak staat.
    Dus toch 8) Zijn er hier ook beeldvergelijkingen van zoals het 1e deel

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Dus toch 8) Zijn er hier ook beeldvergelijkingen van zoals het 1e deel
    Ik had net de tekst wat aangepast, terwijl jij al een antwoord postte. Maar het kleurenpalet van de film is gelijk gebleven. Iets meer detail is met screenshots nauwelijks te zien, tenzij je gaat inzoomen op 300% beeldgrootte. Omdat de afwijkingen hier nauwelijks zichtbaar zijn, hebben we geen vergelijkende screenshots gemaakt.

  21. #46

    Standaard

    Ik word er in Nl zo langzamerhand goed ziek van. Pas in tweede of derde instantie eindelijk een goeie versie uitbrengen, waarvoor je al die dure apparatuur hebt aangeschaft.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Ik word er in Nl zo langzamerhand goed ziek van. Pas in tweede of derde instantie eindelijk een goeie versie uitbrengen, waarvoor je al die dure apparatuur hebt aangeschaft.
    INDERDAAD
    Jake La Motta

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Ik word er in Nl zo langzamerhand goed ziek van. Pas in tweede of derde instantie eindelijk een goeie versie uitbrengen, waarvoor je al die dure apparatuur hebt aangeschaft.
    INDERDAAD
    Helemaal mee eens echt zwaar irritant!
    No one understands the demons world

  24. #49

    Standaard

    idd !
    En dan moet je ook nog verplicht die box kopen met daarin de twee vervolgen die de naam Matrix niet waard zijn.
    Het blijft allemaal toch maar om 1 ding draaien : € !

  25. #50

    Standaard

    Jammer dat er weer mensen zijn die zo onzinnig lopen te zeiken. Het beeld van de nieuwe versie is juist groener! en gedetailleerder... Op dvdinfo.be is de recensie trouwens.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •