Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 60 van 60 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    het kleurenpalet is altijd waar ik me aan heb lopen storen, althans .. toen deel 2 en 3 er waren. Nu ik ze allemaal heb, sluit deel 1 gewoon niet aan.
    Ik vind, wat ik uitmaak van de screens hier, dat ze dit erg goed hebben gedaan met deze nieuwe versie. Nee, niet erg goed, gewoon perfect! En de details zien er ook schitterend uit.

    Jammer dat ik deze box aan zou moeten schaffen alleen voor deel 1. Want de losse Matrix2 en 3 vind ik goed zo. En de extra's .. tsja .. dat is 1 keer kijken ..

    Hopelijk komen de delen toch nog eens los verkrijgbaar (zei men bij de komst van Alien Quadrilogy ook niet dat de delen niet los verkrijgbaar zouden zijn?) Want dan is deze re-mastered Matrix1 van mij

  2. #52

    Standaard

    Ik kan nie wachten tot ik de Matrix box heb.

    Ondertussen heb ik een vraag over een scene uit The Matrix die mij vreselijk stoort.

    Namelijk nadat Neo van het gebouw valt (Jump Training Program) waarbij iedereen op het schip zit te kijken via 't computerscherm zegt Cypher:
    "Everybody falls the first time, Right Trin?"

    Vervolgens pant de camera weg naar een leeg scherm. Cypher kijkt om, om Trinity te zien staan, maar er staat niemand.
    Ik heb dat shot nooit begrepen. Waarom pant die camera naar een lege plek.

    Nu heb ik thuis de Regio 1 versie van The Matrix (die uit 1999). Een week later ben ik toen naar de bios geweest (de R1 versie was veel eerder uit dan de bioscooprelease in Nederland) en ik zou zweren dat ik me herinner toen WEL Trinity te zien staan in die shot.

    Kan iemand me vertellen of er een groot verschil in aspect ratio of iets dergelijks in het snijden van de film is gebeurd ?
    Of snap ik de scene gewoon niet en staat er simpelweg niemand (en herinner ik het me verkeerd... het is ten slotte 6 jaar terug)


    Oh en wat betreft ondertitels: je kan je DVD Setup terugzette naar 4:3 letterbox. Zo raken de subtitles lager in het scherm dan wanneer je 'm anamorphic kijkt. Persoonlijk kijk ik films liever zonder subs (of met engelse subs, aangezien de NL subs altijd vreselijk veel vertaalfouten bevatten)
    make your life Sway

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RickySway
    Namelijk nadat Neo van het gebouw valt (Jump Training Program) waarbij iedereen op het schip zit te kijken via 't computerscherm zegt Cypher:
    "Everybody falls the first time, Right Trin?"

    Vervolgens pant de camera weg naar een leeg scherm. Cypher kijkt om, om Trinity te zien staan, maar er staat niemand.
    Ik heb dat shot nooit begrepen. Waarom pant die camera naar een lege plek.
    Ik heb de film een tijdje niet gezien, maar volgens mij bedoelen ze met dat shot dat Trinity snel is weggerend nadat ze Neo zag vallen omdat ze bezorgd om hem is. Als ik het me goed herinner is ze als 1 van de eersten bij hem zodra hij weer wakker wordt in de echte wereld. Dat shot laat dus zien dat ze sterke gevoelens voor hem heeft. Cypher gaat er simpelweg van uit dat ze nog wel achter hem staat, maar ze is inmiddels al naar Neo toe. (Hoezo symbolisch?!? )

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RickySway
    Oh en wat betreft ondertitels: je kan je DVD Setup terugzette naar 4:3 letterbox. Zo raken de subtitles lager in het scherm dan wanneer je 'm anamorphic kijkt.
    Dat zou ik dus AFRADEN!!!! Want als je de DVD-speler in 4:3 stand zet raak je de 33,3% extra beeldlijnen kwijt die je bij anamorfe 16:9 weergave wel hebt.
    De 4:3 stand is enkel bedoeld voor mensen met een standaard TV die geen 16:9 stand hebben.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    idd !
    En dan moet je ook nog verplicht die box kopen met daarin de twee vervolgen die de naam Matrix niet waard zijn.
    Het blijft allemaal toch maar om 1 ding draaien : € !
    Natuurlijk draait het om geld, het is geen liefdadigheidsinstantie.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Dat zou ik dus AFRADEN!!!! Want als je de DVD-speler in 4:3 stand zet raak je de 33,3% extra beeldlijnen kwijt die je bij anamorfe 16:9 weergave wel hebt.
    De 4:3 stand is enkel bedoeld voor mensen met een standaard TV die geen 16:9 stand hebben.
    Ja dat klopt. Maar als iemand zo obsessed is met het feit dat de ondertiteling te hoog staat en er niet voor kiest om ze dan maar simpelweg niet te gebruiken, dan is het veilig om aan te nemen dat zo'n individueel liever de beeldlijnen opoffert om de ondertitels lager te krijgen

    Ik had het er wel echter even bij moeten vermelden, so thnx

    en zeker thnx voor de uitleg. Een huisgenoot legdde me die shot ook op die manier uit, dus waarschijnlijk klopt 't. Ookal blijf ik het wel een rare shot vinden.
    make your life Sway

  6. #56

    Standaard Ultieme boxset

    Nou, dat valt wel, mee hij is erg goed geremasterd, het geluid is ook veel beter en de beeld kwaliteit is veel helderder. Maar de extra`s zijn geweldig, met veel meer extra`s maar dan ook heel veel, zeker om aan te raden. Is de beste box-set van het jaar beslist.
    Great!

  7. #57
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    en volgend jaar komt de HYPER VERSION MATRIX 1.1 uit en dan moeten we daar weer 100 euro voor neertellen.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    en volgend jaar komt de HYPER VERSION MATRIX 1.1 uit en dan moeten we daar weer 100 euro voor neertellen.
    Nee hoor, tot volgend jaar hoeven we niet eens te wachten. Eind dit jaar komen de drie films opnieuw uit op HD-DVD. (in Amerika althans)

  9. #59

    Standaard

    Ultimate Collection ligt nu bij FRS in de aanbieding!
    Jake La Motta

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Ultimate Collection ligt nu bij FRS in de aanbieding!
    Op de site nog steeds € 59.99

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •