Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 219 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Ook gisteren gezien, wat een pretentieuze rommel... 't Heeft niks met de serie te maken, het verhaal is a mess, ik geloofde geen moment in de "hechte" vriendschap tussen Farrel en Foxx en ik keek constant op m'n horloge hoe lang hij nog zou duren...

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden
    Citaat Oorspronkelijk gepost door scifi maniac
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    Citaat Oorspronkelijk gepost door scifi maniac
    Er zitten anders aardig wat plotgaten in ter grootte van een luchtballon.
    wie was die informant nou bijv.
    Is het persé nodig dat te weten?
    Wel als dat nu juist het gegeven is waar de hele plot in eerste instantie op berust. Dat is nu juist de reden waarom ze van vice (zedenmisdrijven) even handig overstappen naar de drugsindustrie.
    Dat komt later in de film op de boot. Tubbs vraagt aan José of hij op het laatste moment nog info kan krijgen of er politie oid klaar staat. Hij belt zelf om de informatie te verspreiden, en bij elke politie-eenheid is hetr dezelfde info, alleeen noemt hij een andere dag wanneer het plaatsvindt. Bij de FBI in Washington zegt hij "dinsdag". Later logt hijn in op z'n laptop en krijgt hij een mail van die José met "informatie" dat ze hebben gehoord dat de politie weet dat het op een dinsdag zal plaatsvinden. En zo weten ze dat het lek bij de FBI in Washington zit. En wie dat persé is, lijkt me niet echt belangrijk voor het hoofdverhaal..
    Dat heb ik ook wel gezien in de film, maar dat vind ik zelf gewoon een slechte oplossing of manier van vertellen. Op het laaste moment nog even tussen neus en lippen door, tja.....

    En zo waren er nog wel meer dingen zoals die white inbread redneck hillbillies. Zag het nut niet zo van die lui in en ze boeiden me weinig.

  3. #153

    Standaard

    De oplossingen die niet worden gegeven zijn in mijn ogen ook niet interessant om te vertellen. Het eerste gedeelte van het plot dient ook enkel als een McGuffin.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  4. #154
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    Fort Kerium, New Texas

    Standaard

    Dinsdag gezien en vond er geen barst aan. Tempo veels te laag. Bij Mann's vorige films, heat en collateral, vond ik dit geen storende factor. Hier had ik het gevoel dat ik ruim 2 uur naar niks heb gekeken.

    Film was overigens zijn titel (net als de serie ove rhet algemeen) niet waardig. Het had meer iets in de trend moeten zijn van Miami Narcotics
    There is a thin line between being a hero and being a memory - Optimus Prime

  5. #155

    Standaard

    Heerlijke film! Al die negatieve kritieken kunnen de prullenbak in!
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  6. #156

    Standaard

    haha vanavond voor de 3e keer naartoe ,
    echt een gave film en hoe meer ik hem zie hoe beter dat ie wordt.

    om met de al bijna beroemde zin af te sluiten :wink:

    michael mann is the man(n)

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Heerlijke film! Al die negatieve kritieken kunnen de prullenbak in!
    Amen
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  8. #158

    Standaard

    Gaaaaaaap; hele stukken in deze film zijn slaapverwekkend.
    Verhaallijn is rommelig en niet af, daardoor wordt er ook weinig spanning opgebouwd en het goed neerzetten van de karakters van de personages lukt daardoor ook niet (hoewel dit ook aan de weinig overtuigende acteerprestaties van Farrel en Foxx ligt)

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scifi maniac
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden
    Citaat Oorspronkelijk gepost door scifi maniac
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    Citaat Oorspronkelijk gepost door scifi maniac
    Er zitten anders aardig wat plotgaten in ter grootte van een luchtballon.
    wie was die informant nou bijv.
    Is het persé nodig dat te weten?
    Wel als dat nu juist het gegeven is waar de hele plot in eerste instantie op berust. Dat is nu juist de reden waarom ze van vice (zedenmisdrijven) even handig overstappen naar de drugsindustrie.
    Dat komt later in de film op de boot. Tubbs vraagt aan José of hij op het laatste moment nog info kan krijgen of er politie oid klaar staat. Hij belt zelf om de informatie te verspreiden, en bij elke politie-eenheid is hetr dezelfde info, alleeen noemt hij een andere dag wanneer het plaatsvindt. Bij de FBI in Washington zegt hij "dinsdag". Later logt hijn in op z'n laptop en krijgt hij een mail van die José met "informatie" dat ze hebben gehoord dat de politie weet dat het op een dinsdag zal plaatsvinden. En zo weten ze dat het lek bij de FBI in Washington zit. En wie dat persé is, lijkt me niet echt belangrijk voor het hoofdverhaal..
    Dat heb ik ook wel gezien in de film, maar dat vind ik zelf gewoon een slechte oplossing of manier van vertellen. Op het laaste moment nog even tussen neus en lippen door, tja.....

    En zo waren er nog wel meer dingen zoals die white inbread redneck hillbillies. Zag het nut niet zo van die lui in en ze boeiden me weinig.
    [spoiler:c8e2ab52f0]Misschien is de uitleg voor het vervolg bewaard. Toen de politie bij het huis van "De Baas" aankwam was deze vogel al gevlogen.[/spoiler:c8e2ab52f0]

  10. #160

    Standaard

    Vorig weekend gezien. Het verhaal stelt echt twee keer niets voor maar vond de sfeer in de film wel fantastisch gecreëerd. Echt zoal Mann dit kan (rijmpt nog ook ). Dit maakt het voor mij toch een goede film die zijn kijktijd meer dan waard is.

  11. #161

    Standaard

    ben nog steeds van mening dat de romance teveel uitgediept werd,ging ten koste van het tempo in de film.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  12. #162

    Standaard

    Vond het een goeie film, tegen mijn verwachting in. Lekkere actie. Al kon ik soms het verhaal niet helemaal bijhouden.

  13. #163

    Standaard

    Goede actiefilm, vooral de shootout aan het einde, klonk erg goed!!


  14. #164

    Standaard

    Ik heb MV ook van het weekend in de bios gezien en ik heb mij vermaakt. Naast de schitterende beelden, geniet ik ook altijd van het fantatische geluid in Mann's films. Het geluid van die shoot-out's klinkt heerlijk authentiek. Om nog maar niet te spreken van die auto's!

  15. #165

    Standaard

    Afgelopen weekend gezien en mijn conclusie is: 'mja, wel leuk'.

    Het eerste half uur begint goed met lekkere actie, vette wagens, coole muziek en leuke humor. Dan is er een uur praten, praten, praten en een paar erotische scene's die totaal niet erotisch genoeg overkwamen. Vervolgens was het laatste half uur weer gevuld met goede actie.

    Overall een redelijk leuke actiefilm maar echt niet op het niveau zoals ik gewend ben van Michael Mann.
    Q: This pen is a Class 4 grenade. Three clicks arms the 4 second fuse, another three disarms it.
    James Bond: They always said the pen was mightier than the sword.
    Q: Thanks to me they were right!

  16. #166

    Standaard

    Vanavond gezien en ik was echt blij verrast na alle kritiek. Een heerlijke film. Jammer dat een hoop mensen dat niet vinden, een typisch geval van je vind het geweldig of helemaal niks.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramon van Dam
    Ook gisteren gezien, wat een pretentieuze rommel... 't Heeft niks met de serie te maken, het verhaal is a mess, ik geloofde geen moment in de "hechte" vriendschap tussen Farrel en Foxx en ik keek constant op m'n horloge hoe lang hij nog zou duren...
    Helemaal mee eens!! Ik snap echt niet dat mensen 3x (!!!) naar deze film gaan. Het verdient het predicaat Miama Vice helemaal niet. Dat is puur om mensen naar de bioscoop te lokken. Het heeft totaaaaal maar dan ook totaaal geen relatie met de serie uit de 80's. Het had net zo goed Heat 2 kunnen heten met twee andere spelers en een ander verhaal. Bah, zwaar teleurgestelt op een enkele actiescéne na en die waren er sporadisch. Het is gewoon een actiefilm die best wel aardig is maar had geen Miami Vice hoeven heten. Door die naam worden de verwachtingen heel hoog geschapen en verwacht je echt dat gevoel van de serie te krijgen maar dat krijg je geen enkel moment.

    En dan dat camera werk!!!!!!!!!! Iedereen kan wel mooie beelden maken op Cuba maar is het nou echt nodig om zo met die camera te wiebelen?? Vreselijk als je er na een tijdje op gaat letten want het gaat echt de hele film door. Veels te ver op personages inzoomen wat een slecht totaalshot geeft.

    Conclusie: mijn verwachtigen waren een soort BadBoys gevoel te krijgen tussen hun met een vleugje humor, de nodige nostalgie en je betrokken voelen bij het duo. Wat je krijgt is een ongelofelijk warrig verhaal, wat lastig te volgen is en gewoon one other action movie. Jammer.


    Heb nog wel één vraagje aan jullie. [spoiler:9e1e01b0e4] Op een gegeven moment danst Sonny met dat aziatische vrouwtje in zo'n latindisco op een ontzettend lekker latinnummer. Weet iemand waar ik die muziek kan vinden of wel nummer dat is? Thanks.[/spoiler:9e1e01b0e4]

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Heb nog wel één vraagje aan jullie. [spoiler:7f4ba96260] Op een gegeven moment danst Sonny met dat aziatische vrouwtje in zo'n latindisco op een ontzettend lekker latinnummer. Weet iemand waar ik die muziek kan vinden of wel nummer dat is? Thanks.[/spoiler:7f4ba96260]
    Het gaat om dit nummer:
    Emilio Estefan - Pennies In My Pocket (staat ook op de soundtrack cd).

    Wat dat 'Miami Vice'-gevoel betreft: zowel Mann zelf als vele filmcritici hebben ontelbare keren herhaald dat de film visueel bijna niets met de serie gemeen heeft. Mensen die pastelkleuren en flamingo's verwachtten waren dus ruim op voorhand gewaarschuwd.

    Sterker nog, Miami Vice 2006 heeft de inhoud, look en stijl zoals Michael Mann die ook voor de serie voor ogen had. Destijds stelden televisiebobo's bepaalde eisen aan tv-reeksen waardoor Mann nooit Miami Vice heeft kunnen 'aankleden' zoals hij het zelf wou (met als gevolg misschien dat hij nu bij contractbesprekingen voor nieuwe films terecht totale eindverantwoordelijkheid eist). Uiteraard herken je in de reeks de stijl van de meester, maar Mann wou toen al andere accenten leggen. Hij stelde ook dat de reeks na de seizoen 1 en 2 telkens verder bergafwaarts ging en achteraf beschouwde hij zichzelf als een slechte executive producer.

    Fans van de visuele look van de tv-serie kunnen logischerwijs teleurgesteld worden bij het kijken naar Miami Vice 2006. Maar wie de film als rommel beoordeelt (laat staan pretentieuze rommel) , heeft het volgens mij niet begrepen en kijkt best eens verder dan de oppervlakte. Deze film moet je zonder vooroordelen beleven en zachtjes onder je huid laten kruipen. Mann levert volgens mij een a-typische Hollywoodfilm af zoals ze nog maar zelden gemaakt worden.

  19. #169

    Standaard

    Gelukkig eindelijk kunnen bekijken. Ten eerste moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit erg slecht was. Niet van de film, maar van de bioscoop. Er zaten 2 grote groene strepen in het beeld die echt heel irritant waren. Pas na de film zag ik op een etiket in MustSee dat er een fout was in de levering en dat volgende week een goede versie zou draaien.

    Maar goed, dit deed de pret niet derven, want wat is dit een super vette film. Wat maakt Michael Mann een stijlvolle films en echt alleen hoe hij dat kan. Colin Farrel en Jamie Foxx zetten hun rollen gecontroleerd en 'cool' neer, wat op mij goed overkwam. De zogenaamde 'Chemistry' die sommige mensen misten past niet echt goed in dit stoere undercover verhaal. Maar hij was er volgens mij wel! Ik zat er vanaf het begin helemaal in en kon gewoon genieten van dit fraaie plaatje. Jammer genoeg zat er een enkele nutteloze scenes in, maar de mooie speedboten en auto's maakten dit weer goed.
    De eind shoot-out was weer echt briljant, alleen niet perfect. Ook het einde dat die vriendin van Jamie Foxx weer leeft is weer net té Happy end voor mijn gevoel. Had dan het leven of dood van die vriendin in het midden gelaten. Dit zijn kleine aantekeningen van een verder uitstekende film, die gewoon lekker goed is!

    7.8/10
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  20. #170

    Standaard

    Alleen ik bleef wel met een nog kleiner vraagje zitten..
    :
    Waar zijn die 135 miljoen dollar aan op gegaan? Zulke dure special effects of actie scenes zaten hier niet in voor mij gevoel. En dan te bedenken dat Paul Verhoeven met het luttele bedrag van 17 miljoen euro een film eruit kan laten zien alsof hij voor 60 miljoen is gemaakt. Een wereld van verschil.
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Het gaat om dit nummer:
    Emilio Estefan - Pennies In My Pocket (staat ook op de soundtrack cd).

    Wat dat 'Miami Vice'-gevoel betreft: zowel Mann zelf als vele filmcritici hebben ontelbare keren herhaald dat de film visueel bijna niets met de serie gemeen heeft. Mensen die pastelkleuren en flamingo's verwachtten waren dus ruim op voorhand gewaarschuwd.

    Sterker nog, Miami Vice 2006 heeft de inhoud, look en stijl zoals Michael Mann die ook voor de serie voor ogen had. Destijds stelden televisiebobo's bepaalde eisen aan tv-reeksen waardoor Mann nooit Miami Vice heeft kunnen 'aankleden' zoals hij het zelf wou (met als gevolg misschien dat hij nu bij contractbesprekingen voor nieuwe films terecht totale eindverantwoordelijkheid eist). Uiteraard herken je in de reeks de stijl van de meester, maar Mann wou toen al andere accenten leggen. Hij stelde ook dat de reeks na de seizoen 1 en 2 telkens verder bergafwaarts ging en achteraf beschouwde hij zichzelf als een slechte executive producer.

    Fans van de visuele look van de tv-serie kunnen logischerwijs teleurgesteld worden bij het kijken naar Miami Vice 2006. Maar wie de film als rommel beoordeelt (laat staan pretentieuze rommel) , heeft het volgens mij niet begrepen en kijkt best eens verder dan de oppervlakte. Deze film moet je zonder vooroordelen beleven en zachtjes onder je huid laten kruipen. Mann levert volgens mij een a-typische Hollywoodfilm af zoals ze nog maar zelden gemaakt worden.
    Ok ok, jij neemt de moeite om mij anders te overtuigen. Ten eerste bedankt voor de tip van dat nummer! Net gedownload en inderdaad dat is hem. Heerlijk! Absoluut een pluspuntje van de film

    Het is natuurlijk leuk dat ze het van tevoren aankondigen maar niet iedereen weet dit vantevoren. Ik ben daar één van. Ik zit niet wekelijks op fora om dit te checken ofzo. En zo duizenden met mij. Ik was er met mijn vriendin, beste vriend en zijn vriendin. We hadden de dames net overtuigd dat Miami Vice een vermakelijke film moest zijn. Na de film waren de dames erg teleurgesteld en ik snap best waarom. Het was gewoon niet het spectakel waar we op gehoopt hadden. Zeg nou eens eerlijk: verdient deze film het predicaat Miami Vice?? Je kan toch bijna niet zeggen van wel?????? Als het die naam krijgt verwacht je een relatie met de serie, onaangekondigd of niet dat doet er niet toe.
    Nou zeg jij dat mensen zoals ik er niets van begrepen hebben als wij de film 'rommel' noemen. Rommel gaat misschien iets te ver maar ik denk dat ik deze film na een paar weken alweer vergeten ben hoor. Was het verhaal nou zo goed? Ik vind van niet. Een verhaal waar we al zoveel van gehad hebben. [spoiler:4952e8d568]agenten gaan undercover in een behoorlijke zware drugscartel, ze dreigen de realiteit te verliezen en er TE diep in te raken, 1 van de 2 krijgt iets met de chick van the big boss,hij komt erachter, ze moeten dood, talloze opdrachtjes tussendoor, ze hebben sex...etc.etc.etc.etc.etc.etc. [/spoiler:4952e8d568]

    Zo denk ik er op dit moment over. Als hij straks op DVD uit is ga ik er nog eens aandachtig naar kijken maar helaas kon mijn bioscoop bezoek mij niet overtuigen.

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wouter van Dis
    Alleen ik bleef wel met een nog kleiner vraagje zitten..
    :
    Waar zijn die 135 miljoen dollar aan op gegaan? Zulke dure special effects of actie scenes zaten hier niet in voor mij gevoel. En dan te bedenken dat Paul Verhoeven met het luttele bedrag van 17 miljoen euro een film eruit kan laten zien alsof hij voor 60 miljoen is gemaakt. Een wereld van verschil.
    Vind ik een heel goed punt. Ik blijf je het antwoord schuldig.

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wouter van Dis
    Alleen ik bleef wel met een nog kleiner vraagje zitten..
    :
    Waar zijn die 135 miljoen dollar aan op gegaan? Zulke dure special effects of actie scenes zaten hier niet in voor mij gevoel. En dan te bedenken dat Paul Verhoeven met het luttele bedrag van 17 miljoen euro een film eruit kan laten zien alsof hij voor 60 miljoen is gemaakt. Een wereld van verschil.
    Veel uitstel van filmen. Dat heeft het budget behoorlijk opgerekt. Ik geloof dat MM in het begin ook meer geld vroeg dan in eerste instantie zou vrijkomen hiervoor (ik baseer dit ook maar op de berichten die ik heb gelezen).

    Je kan dus wel zeggen dat Universal veel vertrouwen in deze film had voordat de film uitkwam werdt er namelijk al gesproken over sequels. Een behoorlijk inschattingsfoutje van Universal geweest deze film.

    (ik vond de film overigens goed)
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Zeg nou eens eerlijk: verdient deze film het predicaat Miami Vice?? Je kan toch bijna niet zeggen van wel?????? Als het die naam krijgt verwacht je een relatie met de serie, onaangekondigd of niet dat doet er niet toe.
    Hier heb je natuurlijk wel een punt. De titel schept misschien wel een ander verwachtingspatroon. Gun de film eens een tweede kijkbeurt op dvd en misschien weet je hem dan wel meer te appreciëren.

    Graag gedaan wat 'Pennies In My Pocket' betreft. :wink:

    EDIT: Met "niet begrepen hebben" bedoel ik niet dat je er niets van kent of wat dan ook. Ik doelde meer op het feit dat Michael Mann er bewust voor gekozen heeft om van Miami Vice 2006 geen actiespektakel zoals Bad Boys te maken, en dat de film verhaaltechnisch toch wel veel meer te bieden heeft dan op het eerste zicht lijkt.

  25. #175

    Standaard

    Jammer genoeg moet ik ik mijn mening delen met de meeste mensen hier. De film was te langzaam op sommige momenten. Jammer, had er meer van verwacht. De film krijgt van mij een 6.

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •