Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 313 worden weergegeven.

Discussie: aansluiten speakers

  1. #1

    Standaard aansluiten speakers

    Ik kan bij mijn achterspeaker kabels niet goed zien wat zwart en rood is. Ik bedoel ik 'meen' bij een van de draden een zwarte draad te zien , maar weet het niet zeker.
    Hoe kan ik checken of een en ande goed aangesloten is ?

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Probeer eerst eens uit te zoeken waarom je het verschil niet kan zien.
    Of je ziet zwart of niet maar iets "menen" te zien kan ik me niets bij voorstellen.

    Verklaar je nader zodat er vast een oplossing komt.

  3. #3

    Standaard

    Misschien een Bril nodig? nee grapje er is toch meestal een ronde en een vierkante draad?? bij mij is dat wel altijd het geval... wat voor draad heb je dan??

  4. #4

    Standaard

    2 draden met een licht omhusel eromheen waaran er een beetje zwart is, maar kan ook oxidatie zijn misschien.

    Maar goed, geen goed idee om dit te vragen zo omdat het lastig uit te leggen is.
    Laat ik het zo vragen, als je de rode en zwarte aansluiting verwisselt, wat gebeurt er dan ?

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dan werken je speakers niet juist.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Dan werken je speakers niet juist.
    Niet juist ? In de zin van........... ?

  7. #7

    Standaard

    Als je het volume wat hoger zet, gaan je speakers rommelig klinken.
    Meestal bij transparante omhulsels staat er op het omhulsel van de ene kabel tekst en op de andere niets. Soms is daar een behoorlijke tussenruimtes tussen de tekst, dus je moet je kable even teruglopen om te kijken of er op en van de 2 iets staat en op de ander niets.

    edit= het schijnt dat je met verkeerd aangesloten kabels zelfs je speakers kunt opblazen bij hogere volumes, ik zou het echter niet gaan proberen, tenzij er een speakerupdate op de planning staat :wink:

  8. #8

    Standaard

    naast rood en zwart bestaat ook rond/vierkant en geribbeld/glad.

    tip 1: goed kijken

    wat er mis kan gaan is dat je helderheid mist en geluidssterkte.

    bij mono-geluid zullen normaal de speakers tegelijk naar voren gaan, sluit je het verkeerdom aan ('uit fase'), dan zal juist de ene naar voren gaan als de andere naar achter gaat. met andere woorden: de geluidsgolven doven elkaar uit in plaats van dat ze elkaar versterken. Dit merk je met name in het laag.
    bij stereo etc geldt in principe hetzelfde, maar minder extreem omdat er niet exact hetzelfde geluid uit de verschillende speakers komt.

    Ik kan me absoluut niet voorstellen dat een speaker of versterker er kapot van kan gaan.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  9. #9

    Standaard

    Ik kan me absoluut niet voorstellen dat een speaker of versterker er kapot van kan gaan.
    Nee gaat hij ook niet, in heel ver en grijs verleden, toen ik nog van niks wist sloot ik mijn speakers, gewoon stereo, gewoon aan met stroomkabel en keek nergens naar en blazen maar........wist ik toen veel van + en -, maar heb er nooit een speaker of versterker mee opgeblazen.

    Maar wil je het correct aansluiten dan inderdaad de + en de - goed aansluiten om "uit fase" te voorkomen, is ook het enigste nadeel mijns inziens, van niet correct aansluiten.

    Maar kan me bijna niet voorstellen dat bij "speakerkabel" het verschil tussen + en - niet te zien is...................
    Grtz Ron

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G
    Maar kan me bijna niet voorstellen dat bij "speakerkabel" het verschil tussen + en - niet te zien is...................
    Er is normaal gesproken ten alle tijden verschil tussen de + en -.
    Dit kan door eerder genoemde verschillen en daarnaast is het zo dat wanneer de + en - gelijk van vorm en dergelijk zijn zal er op slechts één van beide een tekst gedrukt staat.
    Dit is dan vaak het merk en type van de kabel.

  11. #11

    Standaard

    Ron-G schreef:

    Maar kan me bijna niet voorstellen dat bij "speakerkabel" het verschil tussen + en - niet te zien is...................
    Er is normaal gesproken ten alle tijden verschil tussen de + en -.
    Dit kan door eerder genoemde verschillen en daarnaast is het zo dat wanneer de + en - gelijk van vorm en dergelijk zijn zal er op slechts één van beide een tekst gedrukt staat.
    Dit is dan vaak het merk en type van de kabel.
    Dat bedoel ik er ook mee te zeggen :wink: op orginele "speakerkabel" is altijd te zien wat plus of min is...........dus vergissingen zijn eigenlijk uitgesloten.......
    Grtz Ron

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G

    Dat bedoel ik er ook mee te zeggen :wink: op orginele "speakerkabel" is altijd te zien wat plus of min is...........dus vergissingen zijn eigenlijk uitgesloten.......
    Van mij was dan ook slechts een aanvulling op hetgeen wat o.a jij vertelde. :wink:

  13. #13

    Standaard

    Hey,

    Zijn het dure kabels, zo niet, waarom niet een paar meter nieuwe kabel kopen. Weet je zeker dat je ze goed aan sluit en weet je ook zeker dat je niet te maken hebt met oxidatie.

    Groeten Danny

  14. #14

    Standaard

    De kabel zelf heeft voor zover ik weet niet echt een min en een plus dus je kunt gewoon ff kijken of meten en dan zelf de kabel merken. Ik weet niet om hoeveel meter het gaat maar als je de kabel los hebt liggen moet je toch duidelijk het draadje kunnen volgen, vervolgens knip je min net iets korter af dan plus en klaar ben je......

    Overigens kan het natuurlijk ook geen kwaad om "echt" speakertouw te kopen, want zelfs touw van 1 euro de meter is al gemerkt. Waar heb je je touw nu vandaan dan?
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  15. #15

    Standaard

    Inmiddels opgelost, mijn vader is even langs geweest met meetapparatuur.
    Bedankt jongens voor jullie input, heeft ook geholpen.

  16. #16

    Standaard Denon 3805 aansluit ervaringen

    Vanavond een aanzet gemaakt met aansluiten van mijn receiver.
    Alles aangesloten (gelukkig had ik nog enigzins ervaring met mijn oude receiver) maar toch doet niet alles het. Ik zal wel nog dingen moeten instellen of zo of iets toch nit goed aangesloten hebben.

    Heb geluid van de dvd speler , maar weer niet in surround (ik zal de surround wel ergens moeten instellen), heb radio geluid, geen cd geluid.
    Het is toch altijd weer een pret als het aan het einde van de avond toch niet alles perfekt werkt :wink:
    Deze week moet ik helaas gewoon werken, dus het komt op de avonden aan.
    Verder komt er natuurlijk nog bij kijken dat ik de ins en out van de receiver nog niet goed ken.

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Denon 3805 aansluit ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL

    Heb geluid van de dvd speler , maar weer niet in surround
    Met wat voor kabel heb je dit nu aangesloten en op welke aansluitingen ?
    Het kan overigens ook heel goed de instellingen zijn zoals jezelf al zei.

  18. #18

    Standaard Re: Denon 3805 aansluit ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL

    Heb geluid van de dvd speler , maar weer niet in surround
    Met wat voor kabel heb je dit nu aangesloten en op welke aansluitingen ?
    Het kan overigens ook heel goed de instellingen zijn zoals jezelf al zei.
    Een digital coax kabel van mijn dvd speler (digital out) naar de receiver (digital coach in) en rood en wit audiotulp stekkers.
    Heb nu brother bear in stereo bv. net even getest, krijg het in stereo dus.

    Misshien komt het ook wel doordat ik nog niet de autosetup heb gedaan.

    Zie bv. dvd stereo ipv surround in het display staan.

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Om te beginnen kan je die rood-witte tulpjes eruit halen, zijn niet nodig.
    De digi-coax is voldoende om DD of DTS surround geluid te krijgen.
    Verders moet je dan even de instellingen nakijken.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Verders moet je dan even de instellingen nakijken.
    Ja, misschien moet ik eerst de autosetup van de speakers doen.

  21. #21

    Standaard

    Of gewoon eens dat boekje uitpakken wat er bij je versterker geleverd is om daar in te lezen wat er nu precies de bedoeling is...

    oftewel: RTFM

    Écht, het helpt!
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Of gewoon eens dat boekje uitpakken wat er bij je versterker geleverd is om daar in te lezen wat er nu precies de bedoeling is...

    oftewel: RTFM

    Écht, het helpt!
    Hier sluit ik me volledig bij aan, Manuals worden niet voor niets bijgeleverd 8) .

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Of gewoon eens dat boekje uitpakken wat er bij je versterker geleverd is om daar in te lezen wat er nu precies de bedoeling is...

    oftewel: RTFM

    Écht, het helpt!
    Hier sluit ik me volledig bij aan, Manuals worden niet voor niets bijgeleverd 8) .
    Het onderwerp waar ik mee begon was ook aansluitervaringen en ik gaf zelf al toe dat het waarschijnlijk met instellingen te maken hebben.
    Maar afgezien daarvan, de cd speler heb ik dus met een coax kabel van de digitale uitgang van de speler naar de Digital coax in-ingang van de receiver aangesloten. De rood/wit tulpstekkers heb ik ook gedaan, maar dat is inderdaad volgens mij niet nodig.
    Ik zal dan alles via de receiver nog moeten instellen, maar op zich zou ik nu toch wel al geluid moeten krijgen (dvd lukte bv. wel, hoewel alleen stero geluid) ?
    Als er eentje handleidingen bestudeert ben ik het wel. :wink:

  24. #24

    Standaard

    Ok, je leest dus geen manuas, maar doorgraaft ze volkomen. ook dat kan een rpobleem zijn, omdat zommige manuals ale aanslutimogelijkheden van DVD-Receiver weergevn, maar er niet bij vermelden dat het verschillende mogelijkheden zijn. Resultaat, je DVD -receier aansluiting is nu zowel stereo als digitaal en da's, zoals je zelf al zei, overbodig.

    De aansluiting DVD-> Stereo hoeft alleen een digitaal coaxkabels (of glasvezel). Vervolgens moet je je speakers met een testtoon eerst instellen, je ontvangstsignaal van je receiver voor de coax aansluiting op DVD of AUTO zetten.dan zou alles het moeten doen, en oha, als je een DVD erin stopt, kijk dan in het menu van de DVD en selecteer wel DD5.1 of DTS o.i.d en geen stereo. Mocht dat allemaal niet helpen, controleer dan de instellingen van de DVDspeler zelf, ook die kan perongeluk op stereo staan ipv auto.

  25. #25

    Standaard

    Pagina 328: Instellen van Digital In Assignment.
    Hier moet je dus voor de dvd instellen dat je coax x gebruikt. X staat voor welke coax ingang je hebt gebruikt 1-4.

    Wanneer je nu naar je dvd wil luisteren kies je natuurlijk als source dvd en daarna links onderin op de AB i.mode kiezen totdat die op auto staat.

    DVD-A en SACD kunnen echter niet via de coax worden doorgegeven en zullen dus gedownmixed worden.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •