Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 313 worden weergegeven.

Discussie: aansluiten speakers

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    De aansluiting DVD-> Stereo hoeft alleen een digitaal coaxkabels (of glasvezel). Vervolgens moet je je speakers met een testtoon eerst instellen, je ontvangstsignaal van je receiver voor de coax aansluiting op DVD of AUTO zetten.dan zou alles het moeten doen, en oha, als je een DVD erin stopt, kijk dan in het menu van de DVD en selecteer wel DD5.1 of DTS o.i.d en geen stereo. Mocht dat allemaal niet helpen, controleer dan de instellingen van de DVDspeler zelf, ook die kan perongeluk op stereo staan ipv auto.
    De dvd aansluiting werkt wel (heb alleen nog wel stereo geluid, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik de autosetup nog niet heb gedaan).
    Krijg nu op dit moment nog geen geluid van mijn cd speler.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    De aansluiting DVD-> Stereo hoeft alleen een digitaal coaxkabels (of glasvezel). Vervolgens moet je je speakers met een testtoon eerst instellen, je ontvangstsignaal van je receiver voor de coax aansluiting op DVD of AUTO zetten.dan zou alles het moeten doen, en oha, als je een DVD erin stopt, kijk dan in het menu van de DVD en selecteer wel DD5.1 of DTS o.i.d en geen stereo. Mocht dat allemaal niet helpen, controleer dan de instellingen van de DVDspeler zelf, ook die kan perongeluk op stereo staan ipv auto.
    De dvd aansluiting werkt wel (heb alleen nog wel stereo geluid, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik de autosetup nog niet heb gedaan).
    Krijg nu op dit moment nog geen geluid van mijn cd speler.
    autosetup heeft niets met multichannel te maken. Bij de autosetup worden alleen de afstand en het volume geregeld en eventueel de room equalizer ingesteld.
    Controleer ook ff met de i.mode toets dat je wel dvd auto hebt ingesteld en niet pcm bijvoorbeeld.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door "jollykart
    autosetup heeft niets met multichannel te maken. Bij de autosetup worden alleen de afstand en het volume geregeld en eventueel de room equalizer ingesteld.
    Controleer ook ff met de i.mode toets dat je wel dvd auto hebt ingesteld en niet pcm bijvoorbeeld.
    Ben gisteravond tot 11 uur bezig geweest en ik had het helemaal gehad. De receiver gisteren dus neergezet, alles aangesloten (afstandsbediening moet ik nog de batterijen in doen) en heb wat dingen getest. Heb alleen met de knop van de receiver globaal even wat bronnen getest en kwam ik er dus achter dat dvd alleen stereo geluid gaf en cd speler geen geluid.
    Heb toen gauw nog even de kabeltjes gecheckt maar ik zal wat cd geluid betreft toch wel iets verkeerds hebben gedaan.
    Ik zag wel inderdaad ook dat het display alleen stereo weergaf, dus wat dat betreft klopt het ook wel.
    I.mode toets , je bedoelt neem ik aan de remote ?

  4. #29

    Standaard

    ja op de remote of de mode toets achter het klepje
    check ook nog ff de digital in ass. van m'n vorige reactie, ik denk dat dat nog niet goed staat bij je
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    ja op de remote
    Ok, zal ik vanavond even uitproberen. Waarschijnlijk (net zoals bij mijn oude receiver) moet ik hem eerst inderdaad gewoon op multichannel setten.
    Ik dacht dat de receiver automatisch een dvd dan op multichannel instelde.

    Nu nog alleen vanavond uitvinden hoe het kan dat ik geen cd geluid heb.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    ja op de remote
    \

    Ok, zal ik vanavond even uitproberen. Waarschijnlijk (net zoals bij mijn oude receiver) moet ik hem eerst inderdaad gewoon op multichannel setten.
    Ik dacht dat de receiver automatisch een dvd dan op multichannel instelde.

    Nu nog alleen vanavond uitvinden hoe het kan dat ik geen cd geluid heb.
    dat doet ie ook als hij op auto is ingesteld en de rest ook goed staat
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  7. #32

    Standaard

    mmmmm, ik meende dat ik auto in het display zag staan, maar goed ik kan me vergissen.
    Of komt het omdat ik een backup dvd gebruikte met alleen de film daarop op mijn pioneer dvd speler ?

    Kan het niet cd geluid van mijn onkyo cd speler hebben daar mee te maken hebben. ?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    mmmmm, ik meende dat ik auto in het display zag staan, maar goed ik kan me vergissen.
    Of komt het omdat ik een backup dvd gebruikte met alleen de film daarop op mijn pioneer dvd speler ?

    Kan het niet cd geluid van mijn onkyo cd speler hebben daar mee te maken hebben. ?
    Ik begrijp werkelijk niet wat je nu allemaal zegt, probeer wel zinnen te blijven maken, ipv steekwoorden intypen

    In het digtaal in ass. stel je in welke digitale ingang aan welke bron gekoppeld moet worden. Dus als je je cd speler ook digitaal hebt aangesloten moet je ff checken welke digitale ingangen je gebruikt. Je cd speler heeft verder niets te maken met je dvd natuurlijk en ik neem aan dat je wel weet of je naar de cd of naar de dvd luistert.
    Als je aan het testen bent moet je wel ff zeker weten dat je dvd goed is. Dus als je nu twijfelt aan je backup dvd dan ben je natuurlijk tijd aan het verspillen (en niet alleen de van jezelf )
    Kortom trek alle stekkertjes uit je dvd speler en laat alleen je coax zitten. Pak pagina 328 erbij en stel je digitale input goed. Kies vervolgens voor source dvd en stel met de i.mode toets op auto. Wanneer je de source op dvd zet moet in het scherm komen d=coax2 (of een andere input) en vervolgens laat ik ziet of het dts, stereo enz is.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    mmmmm, ik meende dat ik auto in het display zag staan, maar goed ik kan me vergissen.
    Of komt het omdat ik een backup dvd gebruikte met alleen de film daarop op mijn pioneer dvd speler ?

    Kan het niet cd geluid van mijn onkyo cd speler hebben daar mee te maken hebben. ?
    Ik begrijp werkelijk niet wat je nu allemaal zegt, probeer wel zinnen te blijven maken, ipv steekwoorden intypen

    In het digtaal in ass. stel je in welke digitale ingang aan welke bron gekoppeld moet worden. Dus als je je cd speler ook digitaal hebt aangesloten moet je ff checken welke digitale ingangen je gebruikt. Je cd speler heeft verder niets te maken met je dvd natuurlijk en ik neem aan dat je wel weet of je naar de cd of naar de dvd luistert.
    Als je aan het testen bent moet je wel ff zeker weten dat je dvd goed is. Dus als je nu twijfelt aan je backup dvd dan ben je natuurlijk tijd aan het verspillen (en niet alleen de van jezelf )
    Kortom trek alle stekkertjes uit je dvd speler en laat alleen je coax zitten. Pak pagina 328 erbij en stel je digitale input goed. Kies vervolgens voor source dvd en stel met de i.mode toets op auto. Wanneer je de source op dvd zet moet in het scherm komen d=coax2 (of een andere input) en vervolgens laat ik ziet of het dts, stereo enz is.
    Ik twijfel niet aan mijn backup dvd, alleen opperde of dat te maken heeft met het feit dat de het feit dat als er geen auto in het display verschijnt.
    De backup dvd zelf is goed.

    Het probleem wat ik eigenlijk heb is dat ik geen geluid krijg van de cd speler maar dat heeft denkik dan inderdaad te maken met de instelling op de receiver die nog niet op digitaal staat.
    Bedankt voor de tip qua pagina 328. Ik zal voortaan proberen wat duidelijker te zijn

  10. #35

    Standaard

    Je CD speler moet in principe wel gewoon met tulpjes aan je receiver zitten. Echter, deze moeten wel op de juiste ingang aangesloten zijn natuurlijk, dan zou je CDspeler gewoon geluid moeten geven.

  11. #36

    Standaard

    Ik weet niet wat voor set je hebt. Ik heb het al eerder gelezen, maar dan anders beschreven.

    Wat je moet doen is goed kijken naar welke kant je speakers 'slaan'

    bv, je hebt twee speakers staan, met woofer en tweeter(s).
    Kijk goed naar je woofer (zet je receiver redelijk luid), en kijk of de woofer naar je toe slaat, of dat die de van je af (naar binnen) slaat.

    Als die naar binnen slaat, dan zijn je snoeren verkeertesom aangesloten. Wat je dan moet doen is ze omdraaien, en als het goed is, zie je dan je woofer naar buiten slaan, en is je probleem opgelost.

    Dit is waarschijnlijk niet de meest professionele manier, maar het heeft voor mij altijd gewerkt :wink:
    wat komt er na de dvd?

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Je CD speler moet in principe wel gewoon met tulpjes aan je receiver zitten. Echter, deze moeten wel op de juiste ingang aangesloten zijn natuurlijk, dan zou je CDspeler gewoon geluid moeten geven.
    Ook de gemiddelde CD speler kan door middel van Coax en optisch aangesloten worden.
    Echter geef ik hier de voorkeur aan analoog maar danwel met goede kabels uiteraard.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Je CD speler moet in principe wel gewoon met tulpjes aan je receiver zitten. Echter, deze moeten wel op de juiste ingang aangesloten zijn natuurlijk, dan zou je CDspeler gewoon geluid moeten geven.
    Ook de gemiddelde CD speler kan door middel van Coax en optisch aangesloten worden.
    Echter geef ik hier de voorkeur aan analoog maar danwel met goede kabels uiteraard.
    waarom ik heb hem zowel optisch als analoog aangesloten, en merk geen verschil, maar ik ben dan ook geen kenner
    wat komt er na de dvd?

  14. #39
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basb
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    Je CD speler moet in principe wel gewoon met tulpjes aan je receiver zitten. Echter, deze moeten wel op de juiste ingang aangesloten zijn natuurlijk, dan zou je CDspeler gewoon geluid moeten geven.
    Ook de gemiddelde CD speler kan door middel van Coax en optisch aangesloten worden.
    Echter geef ik hier de voorkeur aan analoog maar danwel met goede kabels uiteraard.
    waarom ik heb hem zowel optisch als analoog aangesloten, en merk geen verschil, maar ik ben dan ook geen kenner
    Mits gebruik van goede kabels vind ik het in de meeste gevallen net iets lekkerder klinken dan digitaal.
    Echter kan het ook voorkomen dat het simpelweg andersom is.
    Wat voor kabels (merk, type, apparatuur) heb je gebruikt ?

  15. #40

    Standaard

    Vraag me niet hoe, maar de cd werkt. Heb nu geluid. Fantastisch.

    Probleme die ik nu nog heb.

    Heb geen beeld van mijn videorecorder via av2 ingang van mijn tv (dvd speler via av1 werkt wel).
    UPC decoder werkt ook niet via av2 (wel geluid).
    Nu heb ik een langere (oudere) scart kabel gebruikt , dus misschien ligt het daar aan ?

    Ik zal proberen het evt. later wat uitgebreider uit te leggen. Naar mijn idee heb ik alles op dezelfde manier aangesloten als op de oude recevier, maar tja....................... Heb ook in de handleiding gekeken, maar daar wordt ik op dit punt ook niet wijzer van.

  16. #41

    Standaard

    Opgelost qua beeld tv en decoder. De scartkabel bleek niet goed te zijn.

  17. #42
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Opgelost qua beeld tv en decoder. De scartkabel bleek niet goed te zijn.
    Wellicht loont het de moeite om gelijk een goede scart van QED te kopen. :wink:

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Opgelost qua beeld tv en decoder. De scartkabel bleek niet goed te zijn.
    Wellicht loont het de moeite om gelijk een goede scart van QED te kopen. :wink:
    Sowieso is het wellicht verstandig om al je kabels eens onder de loep te nemen. Ik ben niet zo'n super high-end kabel aanhanger maar een zekere 'basis' kwaliteit is zeker weten verstandig. Eerst het getob met je speakertouw en nu dit weer, ik heb zo m'n twijfels...
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  19. #44
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Eerst het getob met je speakertouw en nu dit weer, ik heb zo m'n twijfels...
    Het lijkt me dus duidelijk.
    Besteed eens wat aandacht aan goede kabels en je heb een stuk minder problemen en meer kwaliteit. :wink:

  20. #45

    Standaard

    Getob met speakertouw, enige was dat ik niet kon zien welke rood en welke zwart was maar daar is mijn vader achter achtergekomen door het door te meten.

    De kabels die er nu 5 jaar liggen waren toen van een goede kwaliteit, zeker die voor de voorspeakers alleen moet ik toegeven dat ik niet weet welk merk.

    Maar ik was wel van plan de luidsprekerkabels te vervangen, alleen aangezien iets hoger lager wilde ik daar in eerste instantie mee wachten. Want ik neem aan dat hoge kwaliteits kabels waarvan je het merk wel van te voren weet :wink: aan de prijzige kant is.
    Voor de linkervoorspeaker heb ik max 2 meter nodig, voor de rechtervoorspeaker denk ik 5 a 6 meter.
    De achterspeaker kabels vervangen is sowieso meer gedoe, omdat de huidige onder de vloer gaan :wink:

    Ik heb begrepen dat het merk speakerkabel sowieso van invloed is op het geluid, dus zal ik daar zeker aandacht aan besteden.

    Wat kost trwouens een goede 5 a 6 meter scarkabel ?

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL

    De kabels die er nu 5 jaar liggen waren toen van een goede kwaliteit
    Als goede kabels toen goed waren zullen ze nu ook nog goed moeten zijn.

    Want ik neem aan dat hoge kwaliteits kabels waarvan je het merk wel van te voren weet :wink: aan de prijzige kant is.
    Dit hoef niet altijd.


    Wat kost trwouens een goede 5 a 6 meter scarkabel ?
    Dat is afhankelijk van welk merk je de kabel wilt hebben en waarom heb je overigens zo,n lange lengte nodig als ik vragen mag ?

  22. #47
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Bij sommige engelse webwinkels kun je custom made QED scartkabels laten maken die ze voor je naar holland willen sturen. Deze kun je dan zo lang/kort maken als je zelf wilt.

    Het kost wat, maar dan heb je ook een fantastisch goede scartkabel waar je vele jaren plezier aan zult beleven

  23. #48
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Bij sommige engelse webwinkels kun je custom made QED scartkabels laten maken die ze voor je naar holland willen sturen. Deze kun je dan zo lang/kort maken als je zelf wilt.
    Die custom made kabels kan je ook gewoon bij een hollandse dealer bestellen.
    Heb op deze manier zelf een compent + sync kabel laten maken.
    Duurt ietsje langer omdat ie speciaal voor jouw gemaakt moet worden maar werkt perfect.
    Maar kan dus gewoon via een NL dealer.

  24. #49
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Bij sommige engelse webwinkels kun je custom made QED scartkabels laten maken die ze voor je naar holland willen sturen. Deze kun je dan zo lang/kort maken als je zelf wilt.
    Die custom made kabels kan je ook gewoon bij een hollandse dealer bestellen.
    Heb op deze manier zelf een compent + sync kabel laten maken.
    Duurt ietsje langer omdat ie speciaal voor jouw gemaakt moet worden maar werkt perfect.
    Maar kan dus gewoon via een NL dealer.
    Ik zag op de website van QED dat het namelijk alleen in de UK kon. Goed dat je even vermeld dat het ook bij een NL dealer kan, dat wist ik namelijk niet

  25. #50
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Bij sommige engelse webwinkels kun je custom made QED scartkabels laten maken die ze voor je naar holland willen sturen. Deze kun je dan zo lang/kort maken als je zelf wilt.
    Die custom made kabels kan je ook gewoon bij een hollandse dealer bestellen.
    Heb op deze manier zelf een compent + sync kabel laten maken.
    Duurt ietsje langer omdat ie speciaal voor jouw gemaakt moet worden maar werkt perfect.
    Maar kan dus gewoon via een NL dealer.
    Ik zag op de website van QED dat het namelijk alleen in de UK kon.
    Klopt dat staat er inderdaad maar ik heb het zelf laten doen dus vandaar.

Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •