Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 313 worden weergegeven.

Discussie: aansluiten speakers

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Wat kost trwouens een goede 5 a 6 meter scarkabel ?
    Dat is afhankelijk van welk merk je de kabel wilt hebben en waarom heb je overigens zo,n lange lengte nodig als ik vragen mag ?
    Omdat dit de scartkabel is die de tv verbindt met de decoder, die tezamen met andere apparatuur in een muurtje staat. Heb toen daar een gat gemaakt, planken erin gemaakt en de appartuur daar ingezet. Je ziet nu alleen de voorkant van de diverse componenten.
    Afstand tv , decoder is 5 meter.

    Ik heb nog nooit een foto op een forum gezet, anders maakte ik er een mooie foto van. Ik zal me hier eens een keer in verdiepen.

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL

    Omdat dit de scartkabel is die de tv verbindt met de decoder, die tezamen met andere apparatuur in een muurtje staat. Heb toen daar een gat gemaakt, planken erin gemaakt en de appartuur daar ingezet. Je ziet nu alleen de voorkant van de diverse componenten.
    Afstand tv , decoder is 5 meter.
    Ah oke, die situatie moet zo blijven begrijp ik.
    Overigens is die lengte voor ene scart niet zo,n probleem.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL

    Omdat dit de scartkabel is die de tv verbindt met de decoder, die tezamen met andere apparatuur in een muurtje staat. Heb toen daar een gat gemaakt, planken erin gemaakt en de appartuur daar ingezet. Je ziet nu alleen de voorkant van de diverse componenten.
    Afstand tv , decoder is 5 meter.
    Ah oke, die situatie moet zo blijven begrijp ik.
    Overigens is die lengte voor ene scart niet zo,n probleem.
    Ok, dan zal ik bij de lokale hifi winkel eens naar een goede informeren.

  4. #54
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL

    Omdat dit de scartkabel is die de tv verbindt met de decoder, die tezamen met andere apparatuur in een muurtje staat. Heb toen daar een gat gemaakt, planken erin gemaakt en de appartuur daar ingezet. Je ziet nu alleen de voorkant van de diverse componenten.
    Afstand tv , decoder is 5 meter.
    Ah oke, die situatie moet zo blijven begrijp ik.
    Overigens is die lengte voor ene scart niet zo,n probleem.
    Ok, dan zal ik bij de lokale hifi winkel eens naar een goede informeren.
    QED Heeft simpelweg de beste.
    Kost wel wat maar voor de kwaliteit zijn ze relatief goedkoop.
    Misschien dan je rond de €150.- kwijt ben voor jouw lengte.

  5. #55

    Standaard setup Denon

    Nu heb ik net de autosetup van mijn Denon 3805 gedaan.
    Bij de surround receiver heb je voor wat betreft de aansluiting van surroundspeakers keuze tussen aansluiting op A en B.
    Ik heb op A gedaan, al laat het setup screen dan speakers aan de de zijkant zien. Is dat erg ? Of moet ik toch B surround aansluiting hebben.

    Verder stond mijn surround achter L en R op -0.5 terwijl toen ik net even een stukje Private Ryan afspeelde ik het idee had dat achter veel harder moest. Heb even +2.5 voor Links en Rechts achter geprobeerd en dan nog had ik het idee dat het achter qua effecten harden moest. Klopt dit of is dit gewoon een kwestie van wennen (die -0.5 achter links en rechts).
    Qua afstand zijn de speakers wel goed afgesteld.

  6. #56

    Standaard

    Heb nu de rears op zo'n +6db staan. Nu pas heb ik het gevoel dat het van achter pas lekker klinkt bij een surround serie of film.
    Klopt dit nu, terwijl na de autsetup de instelling veel lager was.

  7. #57
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Gebruik een dB meter en je weet het.
    Tevens staat het geheel na instellen dan op de enige goede manier.
    Echter kan je dan alsnog indien nodig het een en ander iets bijstellen.
    Maar gebruik van losse dB meter is dus een must en het kost niets zo,n meter (€30,-)

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Gebruik een dB meter en je weet het.
    Tevens staat het geheel na instellen dan op de enige goede manier.
    Echter kan je dan alsnog indien nodig het een en ander iets bijstellen.
    Maar gebruik van losse dB meter is dus een must en het kost niets zo,n meter (€30,-)
    Hoe werkt zo'n db meter ?


    Ik zit nu naar een normaal (nou ja normaal) tv programma te kijken en hoor in de achter speaker, terwijl voor dus iemand gewoon praat, een soort van geluid alsof je aliens in de achterspeakers praten, een geluid wat wel het stemgeluid weergeeft maar dan suisend, een soort van bijgeluid van de stem.
    Ben misshien niet helemaal duidelijk maar kan het niet anders zeggen.

  9. #59
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ben misshien niet helemaal duidelijk maar kan het niet anders zeggen
    Dat kun je wel zeggen ja


    Hoe werkt zo'n db meter ?
    Probeer dit eerst eens op te zoeken met de zoekfunctie.
    Is al vaak over gesproken en is lang verhaal om even uit te leggen.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ben misshien niet helemaal duidelijk maar kan het niet anders zeggen
    Dat kun je wel zeggen ja


    Hoe werkt zo'n db meter ?
    Probeer dit eerst eens op te zoeken met de zoekfunctie.
    Is al vaak over gesproken en is lang verhaal om even uit te leggen.
    Het is ook lastig uit te leggen.

    Wat dat betreft die db meter, zal ik op zoeken. Bedankt voor de tip.

  11. #61

    Standaard

    hmm, als ik je zo lees hoor je 'restgeluiden' op je rears.
    Dat kan zijn omdat
    1) je je receiver het stereo-tv-geluid laat omtoveren tot surround,
    2) het kan 'overspraak' zijn,
    3) het kan zijn omdat je je versterker wat 'geks' laat doen met zijn DSP (b.v. 'rock concert' o.i.d., waarmee de acoustiek van een ruimte wordt nagebootst).

    oplossingen
    1) is simpel te testen door je receiver (tijdelijk) op stereo te zetten
    2) is een euvel die ik bij een goede HT-receiver niet verwacht
    3) is smaak, maar is m.i. beter uit te schakelen

    Bovendien zul je dergelijk 'rest'-geluid natuurlijk destemeer horen als je de surrounds teveel volume geeft. Ik schat in dat de auto-test meestal wel aardig kan schatten en meten. Als de test op -0,5dB komt en jij zet ze op+6dB, dan staan je rears in principe ongeveer 2x zo hard als wat de testsignalen als resultaat gaven.
    Maar ja, wat het goede volume is ... zo'n dB-meter helpt, maar je oren moeten het er wel mee eens zijn. En heel eerlijk gezegd: ik heb mijn rears en EX-rears ook wat harder gezet dan mijn autosetup voorstelde. Tenslotte ben ik, en niet mijn apparaat, de baas
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  12. #62
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    QED AV41 RGB video Only is een top scart to scart kabel.
    http://www.qed.co.uk/cables/sqart/av41.html

    En de QED Silver Anniversary voor je front en center speakers.
    http://www.qed.co.uk/cables/speaker/silver.html

    Deze kabels geven echt een verbetering aan je HT set.
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    QED AV41 RGB video Only is een top scart to scart kabel.
    http://www.qed.co.uk/cables/sqart/av41.html

    En de QED Silver Anniversary voor je front en center speakers.
    http://www.qed.co.uk/cables/speaker/silver.html

    Deze kabels geven echt een verbetering aan je HT set.
    En Profigold ? wel eens van gehoord ?

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    hmm, als ik je zo lees hoor je 'restgeluiden' op je rears.
    Dat kan zijn omdat
    1) je je receiver het stereo-tv-geluid laat omtoveren tot surround,
    2) het kan 'overspraak' zijn,
    3) het kan zijn omdat je je versterker wat 'geks' laat doen met zijn DSP (b.v. 'rock concert' o.i.d., waarmee de acoustiek van een ruimte wordt nagebootst).

    oplossingen
    1) is simpel te testen door je receiver (tijdelijk) op stereo te zetten
    2) is een euvel die ik bij een goede HT-receiver niet verwacht
    3) is smaak, maar is m.i. beter uit te schakelen

    Bovendien zul je dergelijk 'rest'-geluid natuurlijk destemeer horen als je de surrounds teveel volume geeft. Ik schat in dat de auto-test meestal wel aardig kan schatten en meten. Als de test op -0,5dB komt en jij zet ze op+6dB, dan staan je rears in principe ongeveer 2x zo hard als wat de testsignalen als resultaat gaven.
    Maar ja, wat het goede volume is ... zo'n dB-meter helpt, maar je oren moeten het er wel mee eens zijn. En heel eerlijk gezegd: ik heb mijn rears en EX-rears ook wat harder gezet dan mijn autosetup voorstelde. Tenslotte ben ik, en niet mijn apparaat, de baas
    Ik denk dat het komt omdat ik op dat moment een normale tv uitzending keek van Postcodeloterij terwijl de receiver in dolby prologiciix stond plus het feit dat de rears op=6db. stonden ipv 0.5
    Dit tesamen, zal waarschijnlijk de oorzaak zijn ?
    Moet nog even test wat het resultaat is als ik zo'n normale tv uitzending gewoon in stereo weergeef.

    Wat bedoel je met overspraak ?

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    QED AV41 RGB video Only is een top scart to scart kabel.
    http://www.qed.co.uk/cables/sqart/av41.html

    En de QED Silver Anniversary voor je front en center speakers.
    http://www.qed.co.uk/cables/speaker/silver.html

    Deze kabels geven echt een verbetering aan je HT set.
    En Profigold ? wel eens van gehoord ?
    Profigold moet je niet nemen.
    Profigold is in feite een gewone kabel die standaard al in de doos hoort te zitten.
    Niets speciaals dus en zeker niet je geld aan uitgeven.
    Dan ietsje meer en voor de genoemde kabels gaan van o.a QED, vdHul, Monster, Ixos en als je minder wilt uitgeven maar ook mindere kwaliteit kun je bij Oehlbach kijken.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    QED AV41 RGB video Only is een top scart to scart kabel.
    http://www.qed.co.uk/cables/sqart/av41.html

    En de QED Silver Anniversary voor je front en center speakers.
    http://www.qed.co.uk/cables/speaker/silver.html

    Deze kabels geven echt een verbetering aan je HT set.
    En Profigold ? wel eens van gehoord ?
    Profigold moet je niet nemen.
    Profigold is in feite een gewone kabel die standaard al in de doos hoort te zitten.
    Niets speciaals dus en zeker niet je geld aan uitgeven.
    Dan ietsje meer en voor de genoemde kabels gaan van o.a QED, vdHul, Monster, Ixos en als je minder wilt uitgeven maar ook mindere kwaliteit kun je bij Oehlbach kijken.
    Bij mijn lokale goed hifi zaak verkopen ze wel vdHul en Oelbach maar volgens mij niet QED.
    Ik had begrepen dat Profigold ook goed was.
    Verder begrijp ik dat je kwaliteit moet hebben, maar zijn dure merken als QUED dan niet te veel van het goede ? Ik bedoel in die zin dat ik geen Ferrari wil, maar ook weer geen daf, snap je wat ik bedoel ?
    Waar wordt QUED in Purmerend of Amstedam verkocht.
    Ik begreep dat 5 meter scart op 150 euro uitkomt,pffffffff wel veel geld.
    Maar ik zie het verschil wel tussen bv. Profigold of Oelbabach en bv. QED ? (De scart is bedoeld dus tussen tv en decoder).

  17. #67
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    [quote="EvdL"]


    Ik had begrepen dat Profigold ook goed was.
    Het is opzich niet slecht maar ook niet meer als een standaard kabel wat eigenlijk al in de doos erbij zal moeten zitten.

    Verder begrijp dat je kwaliteit moet hebben, maar zijn dure merken als QUED dan niet te veel van het goede ? Ik bedoel in die zin dat ik geen Ferrari wil, maar ook weer geen daf, snap je wat ik bedoel ?
    Dat begrijp ik hele goed vandaar ook de genoemde merken zoals QED en vdHul.
    Dit zijn kabels in het middensegment en leveren zeer veel waar voor hun geld.
    Bijna perfecte prijs/kwaliteit verhoudding dus.

    Waar wordt QUED in Purmerend of Amstedam verkocht.
    Geen idee daar ik niet uit die omgeving komt.

    Ik begreep dat 5 meter scart op 150 euro uitkomt,pffffffff wel veel geld.
    Het lijkt veel omdat je net begint hiermee maar neem van mij aan, het is relatief gezien zeer goedkoop, ook gezien de kwalilteit die je ervoor krijgt.
    Je kunt natuurlijk ook later overstappen naar dit soort kabels.
    Maar ik zie het verschil wel tussen bv. Profigold of Oelbabach en bv. QED ?
    Profigold en Oehlbach liggen een beetje op hetzelfde nivo maar beide liggen ruim onder QED.
    Vergeet niet dat we ook veel geld uitgeven aan de overige apparatuur en dvd,s en op de kabels willen we vaak geen geld uitgegeven.
    Dat is zonde en zo doe je jezelf ook tekort.

  18. #68

    Standaard

    Dan durf ik haast niet te melden dat mijn vader vanavond zo aardig was om een Profigold scart van 5 meter voor mij te kopen aangezien ik de komende tijd haast geen vrij kan nemen vanwege mijn werk en komend weekend ook vol zit en mijn zwager zijn aan mijn geleende scart kabel nodig heeft.

  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Dan durf ik haast niet te melden dat mijn vader vanavond zo aardig was om een Profigold scart van 5 meter voor mij te kopen
    Wees je vader dankbaar want hij had slechter kunnen uitzoeken.
    Nogmaals, het is niet slecht die Profigold kabels maar voor wat €€ meer heb je kabels die vele malen beter zijn.
    Maar je hoef je niet te schamen voor deze kabel zoals je zult gaan merken.
    Maar wil je een keer van kabels veranderen ga dan een stap omhoog en kijk bij de genoemde merken, ook voor andere kabels dan scarts.

  20. #70

    Standaard

    Jullie hebben het steeds over 'de kwaliteit' van de kabels.
    Maar ik vraag me tog echt af, wat nou het merkbare verschil is, tussen de huis/tuin/en keuken kabels, en de bv qed kabels?
    wat komt er na de dvd?

  21. #71

    Standaard

    Ik heb die Profigold wel zelf betaald hoor, niet mijn vader, even ter duidelijkheid :wink:
    Dus als jullie zeggen , breng terug, doe ik dat ook zo.

    Liggen Qued en vdHul op een lijn ? Want zoals ik zeg, vdHul verkoopt van Ingen (naast Oelbach) wel namelijk.

  22. #72
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basb
    Jullie hebben het steeds over 'de kwaliteit' van de kabels.
    Maar ik vraag me tog echt af, wat nou het merkbare verschil is, tussen de huis/tuin/en keuken kabels, en de bv qed kabels?
    Geluid is moeilijk uit te leggen in woorden en zeker de verschillen tussen de één en de ander maar ik ga het proberen (al moet je het ervaren hebben om goed te begrijpen).
    Het geluid wordt soms helderder of warmer kwa karakter.
    Er zijn soms meer details waarneembaar en het geluid lijkt meer diepte te krijgen.
    Voor je gevoel klinkt het dan gewoon mooier.
    Het laag krijg meer variaties en wellicht ook strakker en het gehele geluidsbeeld wordt soms realistischer.
    De stemmen en instrumenten staan beter op hun plaats ipv dat het lijkt alsof alles op één plaats op het podium staat.
    Het geluid komt dan niet meer uit de aanwijsbare speakers maar het is gewoon in je kamer aanwezig.

    Hhm, het blijft moeilijk omschrijven.

    Let wel, het lijkt door betere kabels niet alsof er direct andere apparatuur staat of speakers al heb ik dat bijna wel zo een keer ervaren met een subwoofer en subwoofer kabel.
    Het gaat om alle details bij elkaar die het geluid dan bijzonder maken ten opzichte van het gebruik van huis/tuin en keuken kabeltjes.

    Kabels kunnen de eigenschappen van een versterker bijvoorbeeld versterken of juist afzwakken, beide kunnen zowel positief als negatief zijn.

  23. #73
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EvdL
    Ik heb die Profigold wel zelf betaald hoor, niet mijn vader, even ter duidelijkheid :wink:
    Dus als jullie zeggen , breng terug, doe ik dat ook zo.

    Liggen Qued en vdHul op een lijn ? Want zoals ik zeg, vdHul verkoopt van Ingen (naast Oelbach) wel namelijk.
    ja, QED en vdHul liggen aardig op hetzelfde nivo maar wel anders kwa eigenschappen.
    Met QED zal je over het algemeen een meer detailrijk en helderer geluid ervaren terwijl je met vdHul een wat warmer geluid krijg.
    Dit is echter ook weer sterk afhankelijk van je overige apparatuur.

    Persoonlijk vind ik QED fijner als vdHul simpelweg omdat de eigenschappen me meer aanspreken.
    QED match ook meer in mijn set dan vdHul maar ook dit is persoons gebonden.
    Als je het mij vraag moet je de Profigold houden en over een jaar of twee een betere kabel proberen.
    Zo leer je beide kabels goed kennen en ook de verschillen te onderscheiden.
    Ik praat overigens wel over de hele keten van kabels en niet over slechts een enkele kabel want een set bevat immers vele kabels.
    Wat scarts betref is QED absoluut de topper.
    Je beeld is "schoner" en de kleuren mooier evenals de details en diepte.
    Maar ook hier moet je tv wel zo,n kabel verdienen anders zullen de effecten aanzienlijk minder zijn.
    Kortom, alles moet goed zijn.
    Hieruit is ook de vuistregel onstaan dat je 15% van het totale budget aan de kabels moet besteden.
    Voor stereo geld over het algemeen 10 tot 15% en voor surround sets 15 a 20% omdat je hier veelal meer kabels nodig heb.

    Maar wacht ook de meningen van andere personen even af zal ik zeggen.

  24. #74
    Senior Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Stad in het groen

    Standaard

    Wat me opvalt is dat je wel veel geld over hebt voor bv. Denon AVR-3805 receiver, maar een kwaliteits kabel van 100 euro je boven de pet gaat ? Ik heb zelf via een forumlid mijn QED's in Engeland besteld en via via thuis bezorgt gekregen, zo duur was dat geeneens. Ook had je ooit eens veel geld over voor een Thx receiver, waarom mag dat dan wel geld kosten en je kabels niet ? Een ferrari zonder goede olie, loopt voor geen meter ...
    mijn HT Loewe Xelos 5270 ZW @media 100hz breedbeeld tv,
    Denon AVR-2700 5x80watt, Denon DCD-960, Pioneer DV-565A (sacd), JVC HR-S8500 (s-vhs),
    Front (2x) Magnat Zero 7, Rear (2x) B&W DM601, Center (1x) B&W CC6.

  25. #75
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charl
    Wat me opvalt is dat je wel veel geld over hebt voor bv. Denon AVR-3805 receiver, maar een kwaliteits kabel van 100 euro je boven de pet gaat ? Ik heb zelf via een forumlid mijn QED's in Engeland besteld en via via thuis bezorgt gekregen, zo duur was dat geeneens. Ook had je ooit eens veel geld over voor een Thx receiver, waarom mag dat dan wel geld kosten en je kabels niet ? Een ferrari zonder goede olie, loopt voor geen meter ...
    Hier zit alleen maar waarheid in.
    Men onderschat het nut van goede kabels en het is mij ook een raadsel waarom men daar geen geld aan kan/wilt uitgeven.

Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •