Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 102 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bioscoopbezoek: een kostbare zaak?

    Gepikt van FOK! (die het weer pikte uit de Telegraaf)..
    Bioscopen in twee jaar tijd 44% duurder

    Naar de bioscoop gaan is in twee jaar tijd flink duurder geworden. Een kaartje voor de woensdagmiddag kost nu 8,14 euro. In 2002 was dat nog 5,67 euro. Dat is een prijsstijging van maar liefst 44 procent.

    Opmerkelijk is dat de bioscopen amper nog verschil maken tussen week- en weekendtarief, en dag- en avondtarief. Twee jaar terug kon je nog geld besparen als je niet op zaterdagavond naar de film ging. Een kaartje op zaterdagavond kost tegenwoordig gemiddeld 8,29 euro. Bovendien rekenen veel bioscopen in de kerstvakantie andere, duurdere tarieven. Ook het geven van kortingen wordt nog amper toegepast. Alleen studenten en ouderen krijgen dat nog, maar wel op een doordeweekse dag.

    Pathé ArenA is het duurst. Daar betaal je voor een kaartje 9,00 euro, zowel door de week als in het weekend. Bij Cinestar in Enschede betaal je door de week 7,00 euro, maar in het weekend 8,20 euro. Voor lange films, zoals 'Alexander' wordt in veel bioscopen weer een toeslag gerekend.

    Opvallend is dat de divserse bioscopen binnen hetzelfde concern verschillende prijzen hanteren. Zo is Pathé City op sommige momenten goedkoper dan de ArenA en ook bij Minerva ben je bij de ene bioscoop goedkoper uit dan bij de ander.
    Ik heb echt de indruk dat vooral voor kaartjes door de week de prijs van Guldens in een paar jaar tijd 1 op 1 is overgegaan op Euro's: voorheen pakte ik voor 7 a 8 piek nog wel eens een sneak mee maar tegenwoordig betaal je dat in Euro's. Vroeger was het voor mij een 'no brainer' om zomaar eens op een doordeweekse avond naar de bios te gaan maar tegenwoordig denk ik ook vaak 'voor dat geld kan ik net zo goed een dvd-tje kopen'. De kosten van de snacks zijn in dit onderzoek trouwens nog niet eens meegenomen maar die zijn ook belachelijk hoog geworden tegenwoordig.

  2. #2

    Standaard

    Ik ga al een maand of 10 niet meer, is met deze prijzen gewoon niet leuk meer. Koop er idd. zoals jij zegt liever een dvdtje voor :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  3. #3

    Standaard

    Voor films van normale lengte 's avonds ben je in Vlissingen (cinecity) 8 euro kwijt.
    Voor lange films 9 euro meen ik. Al weet ik dat niet zeker

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Voor films van normale lengte 's avonds ben je in Vlissingen (cinecity) 8 euro kwijt.
    Voor lange films 9 euro meen ik. Al weet ik dat niet zeker
    Klopt Chris,mijn ouders betaalden voor Alexander gister 9 euro daar voor een kaartje :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  5. #5

    Standaard

    Als ik naar de film ga, is dat in Antwerpen. UGC, midden in het centrum. Meestal de ochtend film, 11 uur. €4,95. En altijd lekker stil, tien man in een grote zaal of zo, zalig.

  6. #6

    Standaard

    Het irritante vind ik eigenlijk nog wel dat je (hier in Zwolle tenminste) eigenlijk nergens meer kortingsacties hebt. Voorheen hadden we hier bij de lokale Minerva-bios een soort strippenkaart-actie waardoor je door de week voor een lekker laag bedrag naar de bios kon, maar dat lijkt nu wel niet meer te bestaan.

    Ik heb wel eens gelezen dat er in Engeland o.a. jaarkaarten bestaan waarmee je een jaar lang elke voorstelling kunt bezoeken die je wilt (binnen een bepaalde keten natuurlijk). Ik zou willen dat de Nederlandse bioscoopbedrijven eens zo creatief zouden worden want ik denk dat, met teruglopen van het aantal echt veel publiek trekkende series als LOTR, Harry Potter, The Matrix en Star Wars, het bioscoopbezoek ook wel eens zou kunnen gaan teruglopen. Ja er zullen wel weer nieuwe filmhits opduiken maar ik betwijfel of we binnenkort weer LOTR-fenomenen zullen meemaken waarbij hele volksstammen (al dan niet meerdere keren) naar de bios gaan.

  7. #7

    Standaard

    In België kost een filmticket 6 à 7 euro (afhankelijk van de betalingsmethode en de duur van de film) en dat vind ik al duur. Vroeger ging ik minstens 1x per week naar de bioscoop en had ik meestal wel 80% van de grote films gezien. Maar sinds de prijzen de hoogte zijn ingeschoten, vooral door de komst van de euro, ben ik overgestapt op DVD's.

    In de plaatselijke Videotheek huur ik een nieuwe film voor 3 euro, oudere films zijn beschikbaar voor 2,5 euro. Daarenboven koop ik sinds 3 jaar ongeveer zelf DVD's.

    De bioscoop heeft voor mij afgedaan, slechts zelden ga ik nog wel eens naar een grote blockbuster.
    "To sin by silence when they should protest makes cowards of men."
    > Mijn DVD-collectie

  8. #8

    Standaard Veel te duur

    Ik ga de laatste tijd niet meer zo vaak als "vroeger" 8)
    Alleen nog bij films als LOTR en Gladiator. Deze films geven wat extra's met geluid en beeld daarom ga ik wel. Het kaartje is nu veel te duur geworden !!! Pas nog geweest bij Ocean's 12 wat 'n sop film zeg.. maar hij koste wel 8 euro's met wat te drinken komt het al snel boven de 10 euro.
    Ik wacht wel wat langer en ga wel huren bij de video-boer voor 3 euro's :wink:
    I'll be back...

  9. #9

    Standaard

    Als een film nou 8 euro kost, en je koopt wat eten en drinken, dan zit je makkelijk boven de 10 euro. Dan koop ik liever een dvd'tje en ga die thuis zitten kijken. Hoewel ik wel vaker op oudjaarsdag naar de ben geweest, weet niet of het dit jaar nog steeds goedkoper is, maar dat was de vorige jaren iig wel zo.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    Bij mij is het zelfs zo ver gekomen dat ik amper nog naar de bioscoop ga. Meestal een keer of 5 per jaar. Ik koop dan bij Pathe zo'n voordeelkaart. Kost 1 keer €35,- maar dan kun je 5 keer heen voor €5,50 per keer (wat je dan dus al hebt betaald)
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #11

    Standaard

    Voor de prijs van een bios kaartje kan je ook een dvd kopen tegenwoordig. Vind het echt afzetterij dat de prijs in 2 jaar zoveel omhoog is gegaan. Ik weet dat met de euro alle prijzen omhoog zijn gegaan maar dat het zo gaat...

    Maja gelukkig hebben we de dvd en home cinema En als ik wat meer ruimte krijg dan koop ik ook nog een projector erbij, dan zie je mij niet meer in de bios... helemaal niet in Lwarden met al die associale lui die soms in de bios zit.. (ze durfen bij de bios die mensen niet eens te attenderen op hun gedrag). Nee ze moeten zo doorgaan. Over 2 jaar prijs van een kaartje 12 euro? :x

  12. #12

    Standaard

    Ben al 2 1/2 jaar niet maar naar de bioscoop gegaan ... lang leve DVD

  13. #13

    Standaard

    Hier in Zwolle hebben we DIT jaar nog die strippenkaart gehad hoor....

    Voor 15 euro krijg je dan 1 vrijkaartje en kortingskaartjes om voor 5.50 euro geloof ik naar de bios te gaan (niet op zaterdag).
    Dus na 2 of 3 bezoeken met 2 personen heb je dat er al uit.

    Maar ga je idd op zaterdag... reken maar even mee:
    2x 8.50 = 17 euro, 2x drinken: 8 euro, 1x zakkie m&m's erbij a 3,50 ofzo:

    17+8+3,50=28,50 ..... bijna 30 euro voor een bios-bezoek....
    ABSURD gewoon.....

  14. #14

    Standaard

    Ga best wel veel naar de bios (dit jaar alleen al zon 21 keer ) Meestal ga ik dan op donderdag avond of zo, dan krijg ik namelijk nog 1,50 korting met mn OV. En omdat ik dan in de winkel een flesje spa koop en nix eet tijdens een film, ben ik dus nog onder de 10 euro kwijt.

  15. #15

    Standaard

    Ik ga soms in de vakanties met vrienden maar dat is ook maar 4 a 5 keer per jaar want ik moet ook nog de trein naar Enschede betalen (Cinestar)

  16. #16

    Standaard

    Blij dat ik in Oostende woon (Ciné Rialto): hier is de prijs voor IEDEREEN €5 / film, drank kost € 1.5 voor 'n flesje.

    In Kinepolis Gent kost een kaartje € 7 , als student € 5.5

  17. #17

    Standaard

    Ik ga vrijwel altijd op de maandag avond en inclusief de OV-korting is een kaartje dan 6 euro en bij een (Orange) Comeback betaal ik slechts 4,50 euro. Best veel geld, maar zeker goed te doen....een biertje halen moet je er niet meer doen die zijn echt belachelijk duur


  18. #18

    Standaard

    Een tijdje terug naar Pathe op Zuid (Rotterdam), hadden ze een aanbieding: 2 heineken en een popcorn voor ik geloof 9 euro.

    Me naaien en dan niet zoenen? Mij zien ze niet meer...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  19. #19

    Standaard

    Ik ga niet meer naar de bioscoop.

    Het enige voordeel is dat het beeld groter is.
    Maar de beeldkwaliteit kan niet tegen DVD op.

    Een DVD kost tegenwoordig net zoveel als 2 bioscoopkaartjes.
    En hij verschijnt binnen een half jaar na de bioscoop release,
    daar kan ik best op wachten.

    Ik ben niet zo'n zenuwenlijer dat ik films wil zien nog voordat ze in de
    bioscoop verschijnen.
    Of ik een film nu zie of over een halfjaar, of een jaar, interessert
    me helemaal niets!

  20. #20

    Standaard

    Inderdaad, het feit dat DVD-titels tegenwoordig zo snel na de bioscooprelease verschijnen is een bijkomend argument om niet meer naar de bioscoop te gaan.

    Plus het feit dat ik niet hou van mensen die het blijkbaar nodig vinden om tijdens de film gaan zitten kletsen, daarvoor dient een café. Met het mobieltje spelen is blijkbaar ook een favoriete bezigheid van de bezoekers.

    Om nog maar te zwijgen over de schandalige prijzen van parking, toilet, drank en versnaperingen ...
    "To sin by silence when they should protest makes cowards of men."
    > Mijn DVD-collectie

  21. #21

    Standaard

    Wij gaan ook nog maar zéér zelden naar de bios. De prijzen zijn gewoon ronduit belachelijk en grofweg schandalig geworden! Deze industrie draait zichzelf op deze manier de nek om. Maar wel straks weer huilen en klagen dat het zo slecht gaat en de schuld geven dat zowat iedereen een eigen HT heeft staan. Ja vind je het gek?

    Op deze manier hooft het voor mij ook niet meer. Als wij met ons tweetjes naar de bios gaan zijn we al bijna 20 Euro kwijt aan de kaartjes alleen al. Pak je dan ook nog eens iets te drinken en te snacken erbij hoppa heb je zo nog eens bijna 20 Euro aan je broek hangen. Is toch niet normaal meer dat ze voor zowel een flesje fris als ook een bakje popcorn 5 Euro durven vragen??? Nee mij zullen ze nauwelijks nog zien in een bios...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  22. #22

    Standaard

    Ik ga af en toe

    meestal happy hour
    Het is wel om 17:00 maar goed.
    Je betaalt dan wel €3,50 per kaartje!
    En dat is dan voor allles films nieuw en oud.


    Alexander
    Erik of het klein Insectenboek
    Floris
    The Polar Express
    Sneak Preview
    Der Untergang
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  23. #23

    Standaard

    Ondanks dat de prijzen zo hoog zijn geworden ga ik toch nog graag naar de bioscoop.
    Natuurlijk niet vaak het moet wel een uitje blijven vind ik.
    Het blijft toch nog speciaal dat je met zoveel mensen in een grote zaal en via een groot scherm zit te kijken. En natuurlijk word het voor mij ook verpest wanneer er vervelende mensen in de zaal zitten maar ik heb ook hele leuke bezoekjes meegemaakt en hoop iedere keer weer op een leuk bios bezoek.
    Thuis een dvd'tj kijken is voor mij ook heel erg leuk maar toch mis ik dan de omgeving van de bioscoop.

    In de bioscoop kan ik meer in de film zitten dan thuis.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door d-fens
    Inderdaad, het feit dat DVD-titels tegenwoordig zo snel na de bioscooprelease verschijnen is een bijkomend argument om niet meer naar de bioscoop te gaan.

    Plus het feit dat ik niet hou van mensen die het blijkbaar nodig vinden om tijdens de film gaan zitten kletsen, daarvoor dient een café. Met het mobieltje spelen is blijkbaar ook een favoriete bezigheid van de bezoekers.

    Om nog maar te zwijgen over de schandalige prijzen van parking, toilet, drank en versnaperingen ...
    Parking en Toilet zijn gewoon gratis bij Pathe de kuip gelukkig, maar vooral de combinatie van een kaartje en eten is gewoon ongelofelijk duur.

    Dus gewoon naar de must-seefilms gaan. Want als je het gaat omrekenen naar guldens en vergelijkt met de guldentijd, kom je inderdaad op een schandalige prijsverhoging van meer dan 44%.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door d-fens
    Plus het feit dat ik niet hou van mensen die het blijkbaar nodig vinden om tijdens de film gaan zitten kletsen, daarvoor dient een café. Met het mobieltje spelen is blijkbaar ook een favoriete bezigheid van de bezoekers.
    Dit vind ik ook de grootste ergernis; een kaartje kost €8-9, maar zaalpersoneel (als het er al is) grijpt niet in als groepen jongeren luidruchtig gaan kletsen, bellen, met lampjes schijnen of schelden op mensen die daar iets van zeggen.
    Voor mij geen bioscoop meer, en zeker niet voor blockbusters. Jammer, want ik zou Incredibles of Alexander wel in de bioscoop willen zien. Alleen LUX in Nijmegen kan nog (daar komt tenminste beschaafd publiek :wink: ) Dit fenomeen van luidruchtige jeugd is ook echt Nederlands, in andere landen ben ik dat op prime-time bij grote releases nog nooit tegengekomen!

    Met 2 man naar de bios is zelfs al DUURDER dan de gemiddelde 2-disc SE vlak na release!
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •