Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 159 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nlamste3
    Nog niet echt een verklaring gelezen waarom deze uitvoering niet de volle 5 bolletjes voor extra's krijgt.

    Hoeveel extra's (kwaliteit en kwantiteit) moet een dvd hebben?

    Er wordt gewacht op de Super Extended Edition, met nog velen malen meer extra's en bloopers :wink:

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    op de DTS-track hoorde ik verschillende keren (een keer of 6 al met al??) een stevige tik, waarschijnlijk gevolg van pitching bij de overzetting naar PAL, net als een eerdere LOTR-film.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Ik heb persoonlijk geen tikken gehoord bij de DTS track en die had ik toch ook behoorlijk hard staan dat ik dat had moeten horen.
    Ik ook niets van gemerkt, en ik had 'm toch ook vrij hard aan staan. Ik vermoed dat het toch per speler/versterker verschilt...
    Ja, net als vorige (FOTR??) is het per versterker (of: DVD-speler?) verschillend.
    Een keer of zes is inderdaad niet zo heel veel. Wel genoeg voor mij om voorkeur te geven aan de DD-ES-track (die dus bij mij absoluut geen tikken geeft).
    Deze ES/EX-tracks zijn beiden overigens gelukkig wel goed ge'flag'ed, waardoor je versterker meteen 'ziet' dat het 6.1 is (was bij eerderen niet altijd zo).
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek
    R2 pitch correctie, R2 beschadigde verpakkingen. voor mij was t reden genoeg om de trilogy box bij Amazon te bestellen. slechts 78 dollar. hallooo??? dat is 60 Euro!!! voor alle drie EE in die mooie cassette ook nog. zelfs met porto en btw ben je nog goedkoper uit, dan wanneer je m in NL koopt. hoef ik niet lang over na te denken. wat n fraaie set zeg.
    Wat is er mis met de hoes van de R2 uitgaves? Is volgens mij precies hetzelfde hoor?
    ja, is ook hetzelfde, maar daar gaat t niet om. ik heb hier veel gelezen én ook zelf gezien, dat als je t papier,waar de special features op staan, die op t boxje is gelijmd, eraf haalt, dat je t papier van de box zelf meetrekt en dus beschadigd. bij de regio 1 zit t gewoon los erop.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  4. #104

    Standaard

    en werd ook de eerste film in de geschiedeis die alle nominaties kon omzetten in prijzen., en samen met Ben Hur en Titanic ,11 oscars op z'n palmares hebben . Reken daar bij nog de andere oscars van de vorige delen bij en je komt aan de meest succesrijke film uit de filmgeschiedenis.
    even een kleine correctie; het is bij lange na niet de enige film die alle nominaties verzilverde, is alleen niet meer gebeurd bij een groot aantal nominaties sinds The last emperor (9/9, 1989).
    De meest succesvolle serie wat betreft oscars is het idd wel:

    LotR: 30 nominaties, 17 oscars
    Star Wars OT: 18 nominaties (incl. 1 S.A. Award voor SFX), 9 oscars
    The Godfather: 28 nominaties, 9 oscars

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Verwoert
    Dit is echt het beste wat de filmwereld ooit is overkomen !
    vind ik ook .. ik ben serieus benieuwd hoe zit dit nog willen overtreffen.
    Dat is niet waar vind ik, als je er kritisch naar kijkt is de trilogie verre van perfect; overacting, overdreven dialogen, Frodo die maar één blik heeft, steeds van die vreemde slowmotions sequenties (Pepijn die de Palantir vasthoudt; erg fout), een ontelbaar aantal continuiteitsfouten.

    Ik ben er dus ook van overtuigd dat LotR al in het verleden is overtroffen, als je begrijpt wat ik bedoel; LotR is niet beter dan alle voorgaande films, als je er goed naar kijkt. Als je bedoelt: ik vraag me af of ze ooit een betere versie kunnen maken, dan is het antwoord idd dat dat erg onwaarschijnlijk is; Kubrick is immers dood.

    En ook ben ik erg benieuwd hoe de trilogie verjaart.

    Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het een meesterwerk is. Ik bedoel alleen te zeggen dat je het niet moet opblazen.

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankGuthrie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek
    R2 pitch correctie, R2 beschadigde verpakkingen. voor mij was t reden genoeg om de trilogy box bij Amazon te bestellen. slechts 78 dollar. hallooo??? dat is 60 Euro!!! voor alle drie EE in die mooie cassette ook nog. zelfs met porto en btw ben je nog goedkoper uit, dan wanneer je m in NL koopt. hoef ik niet lang over na te denken. wat n fraaie set zeg.
    Wat is er mis met de hoes van de R2 uitgaves? Is volgens mij precies hetzelfde hoor?
    ja, is ook hetzelfde, maar daar gaat t niet om. ik heb hier veel gelezen én ook zelf gezien, dat als je t papier,waar de special features op staan, die op t boxje is gelijmd, eraf haalt, dat je t papier van de box zelf meetrekt en dus beschadigd. bij de regio 1 zit t gewoon los erop.
    Eeeh, als je die dingen er met beleid aftrekt is er niks aan de hand hoor! Dus dat is echt onzin. Sommige mensne zijn gewoon er nonchalant wat dat betreft. Ik heb um er rusti afgehaald, niks aan de hand.

  6. #106

    Standaard

    Geweldig slot op een fantastische trilogie in een (wederom) zeer goede uitgave .

  7. #107

    Standaard

    Aan bovenstaande reacties en recensie hoef ik eigenlijk helemaal niks meer toe te voegen, maar ik doe het toch maar even kort. :wink: Gewoon een geweldig sluitstuk van een prachtige trilogy!

  8. #108

    Standaard

    Ik ga er bijna van wenen :wink: Maar idd! het was prachtig!

  9. #109

    Standaard

    gisteren bij mn zus de extended van mijn meest favo film ooit gezien
    Hoewel sommigen als commentaar hadden dat de vaart eruit was .. vond ik dat juist goed; de slagen bij Minas Tirith en Black Gate kwamen zo veel meer als een climax over en het gevoel van het boek werd nog beter benaderd. Ik hoef de originele versie niet meer te zien; deze versie is voor mij alleen al qua verhaal superieur aan de orignele. En dan heb ik het nog niet over het nóg betere beeldkwaliteit!

    2 Stukjes stegen er bij mij toch wel boven de andere toegevoegde scènes uit;
    - De nieuwe scène bij Isengard [spoiler:646acb70b8](het einde van Saruman was goed gevonden .. ik ben één van de weinige fans van de boeken die de veranderingen die PJ vooral in TTT heeft gedaan maar ook de dood van Saruman dus helemaal toejuigd )[/spoiler:646acb70b8]
    &
    - The Mouth of Sauron; ik vond Bruce Spence echt geweldig in Matrix, en ik keek dan ook uit naar zijn rol in RotK EE als de Mouth of Sauron; was iets te grappig vond ik :P en te kort .. beetje jammer. Maar als je dan kijkt naar de originele, dan hebben ze daar toch wel slim ge-edit zeg ..)

    Helaas heb ik nog geen 80 a 100 euro voor de box, maar vooral déze wil ik hebben zeg .. en om nou elke keer naar mn zus te gaan :P

  10. #110
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik keek naar het afscheid van Peter Jackson en Elijah Wood en het werd op het laatst gewoon erg om te zien hoeveel moeite Jackson had met het loslaten van 'zijn' LOTR. Iedereen die er omheen stond had volgens mij echt zoiets van: Peter...het is tijd...stoppen...En hij ging maar door, en die knuffel daarna met dat gehuil. ( Nou bij mij kwam er ook een tissue tevoorschijn )

    Wat een serie! Wat een film ! Ongekend ! Buitenaards !

    In mijn ogen de beste film allertijden ( ik zie LOTR gewoon als 1 geheel )

    Dit zal nooit weer overtroffen worden, no matter what.

    En dat er dan mensen hier zeggen: 'om nu al te roepen dat dit het beste ooit is, vind ik persaoonlijk al een beetje voorbarig. je weet immers niet wat er allemaal nog komt. '

    DAN ZIJN WIJ ALLANG DOOD, dus zo kun je over alles wel een 'nooit perfect mening' hebben.

    Als iemand denkt dat er ooit nog een crew samenkomt voor 7 a 8 jaar productie, veldonderzoek, filmen, bedenken, schrijven, postproductie en marketing als Lord Of The Rings om een NOG betere film te maken, dan kom je bedrogen uit.

    Dit is een ONE TIME EVENT

    En moeilijk om afscheid te nemen nu er niets nieuws komt. Maar we hebben 3 juweeltjes in de kast..

    Bedankt crew van Lord Of The Rings

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    Bedankt crew van Lord Of The Rings
    Goede post! :wink: Maar vergeet vooral ook niet de mensen die de dvd samen hebben gesteld, die hebben ook topwerk geleverd

  12. #112

    Standaard

    hehe, ik heb 'm 'uit'.
    2x de film op beamer, 1x 'de appendices', 4x commentaartrack. (vervolgens maar eens aan de commentaartracks van de eerdere LOTR-films begonnen :wink: ).
    Inderdaad zowel bij documentaires als in de film zelf af&two vochtige ogen.

    Ik was al jaaaaren lotr-fan. Had de boeken meermalen gelezen (incl. de Hobbit, de simmarillion heb ik maar 1x gelezen) en heb tegenwoordig ook de engelse versie van lotr en de hobbit, die ik overigens maar 1x gelezen heb.

    Toen ik hoorde dat Peter Jackson lotr zou gaan verfilmen was ik erg bang dat de film tegen zou vallen. het eerste lotr-bioscoop-bezoek (fotr) was dan ook spannend (ik zie de drie delen ook als één film). Maar het viel 100% mee! Tsjonge jonge. Ben onder de indruk van de kwaliteit, de mate van detail, de casting, de effecten, de miniaturen, alles met als doel de wereld van tolkien te herscheppen. En daarin zijn ze goed geslaagd. De omvang van het project (in jaren, in mensen) is terecht gigantisch.
    Misschien is dat nog wel eens te evenaren, maar niet de inzet van al die medewerkers (acteurs, kledingontwerpers, wapensmeden, propmasters, timmerlieden, crew, zelfs die man die 3 jaar lang alleen maar schijfjes tuinslang heeft gesneden, geverfd en gelijmd om geloofwaardige maliënkolders te maken (zie bijlagen bij FOTR)). Iedereen was enthousiast omdat Peter dat aanjaagde maar ook omdat men al enthousiast was over het (fantastische) boek. Dat ze John Howe en Alan Lee erbij hebben gehaald was ook een meesterzet. Deze beiden hadden natuurlijk al decennia ervaring met het creëren (en analyseren) van de sfeer etc.

    Ik ben onder de indruk en blij met de drie EE's, die trots naast mijn LOTR-boeken staan, onder de kaart van middle earth. Superformidabelfantatisch. Ik ben natuurlijk benieuwd naar 'the Hobbit', maar die zal nooit dezelfde impact hebben als LOTR.

    Samengevat: het boek was beter :wink:

    ...

    maar niet véél beter.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  13. #113

    Standaard

    Gisterenavond gekeken: GEWELDIG.

    Is er leven na Lord of the Rings??????

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chrissnow
    Gisterenavond gekeken: GEWELDIG.

    Is er leven na Lord of the Rings??????
    Dat hoop ik wel voor je.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chrissnow
    Gisterenavond gekeken: GEWELDIG.

    Is er leven na Lord of the Rings??????
    kennelijk! :wink:
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  16. #116

    Standaard

    Bedoel uiteraard: 4 jaar lang heeft LOTR mij bezig gehouden: boeken, dvd's, nieuws, beeldjes etc.
    En nu valt dat helaas weg.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chrissnow
    Bedoel uiteraard: 4 jaar lang heeft LOTR mij bezig gehouden: boeken, dvd's, nieuws, beeldjes etc.
    En nu valt dat helaas weg.
    Ja, snap ik wel. Maar als je zegt "is er wel leven ná LOTR?" leef je kennelijk nog.

    - Maar binnen Tolkien is wel e.e.a. te beleven. Denk aan de Hobbit en (wat zwaarder lezen, maar wel rijk) de Simmarillion. Eventueel 'Sprookjes'.

    - Daarnaast is er veel spul rónd Tolkien uitgegeven. "Thematiek van lord of the rings", "Atlas of middle Earth" en dergelijke uitgaven, puur rond de boeken.

    - Rond de film is er nog een hele stapel boeken gekomen. Ik vind de serie "... in beeld en ontwerp" bijvoorbeeld heel mooi, maar er is best meer.

    - Heb je dat allemaal uit, dan kun je je verder verbreden in de fantasy. Daarbinnen zijn bijvoorbeeld veel boeken geschreven. Zelden de kwaliteit van Tolkien natuurlijk, maar toch wel grote hoeveelheden zeer goede boeken ook.

    - Daarnaast kun je computerspellen spelen (Dungeons & Dragons bijvoorbeeld).

    - Ook kun je je aansluiten bij degenen die Roll Playing Games spelen. D&D is daarbij favoriet. Maar er bestaan ook andere, min of meer vergelijkbare settings.
    Dat kan in een groepje aan tafel (érg leuk, laat je eens informeren bij de lokale spellen-winkel, er is vast wel eens een open-demonstratie-avond binnenkort)

    - Role Playing Games (RPG) in onder meer D&D settings kun je trouwens ook spelen via e-mail.

    Volgens mij is hier nog een hele wereld (of eigenlijk meerdere :wink: ) die voor je open kan gaan.

    Enjoy!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  18. #118

    Standaard

    Ik weet het; maar toch is het een einde van een 4-jarig tijdperk

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Maar binnen Tolkien is wel e.e.a. te beleven. Denk aan de Hobbit en (wat zwaarder lezen, maar wel rijk) de Simmarillion.
    Silmarillion :wink:
    De verhalen zijn een beetje geschreven in de stijl van geschiedenisboeken vind ik. Maar met een beetje creativiteit van Walsh en Boyens moet daar wel wat van te maken zijn. Alleen zal het heel moeilijk worden zoiets in een film te gieten, kunnen ze beter een serie van maken met dus allemaal korte verhalen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chrissnow
    Ik weet het; maar toch is het een einde van een 4-jarig tijdperk
    Alles komt, alles gaat.....resistance is futile! :wink:

  21. #121

    Standaard

    Heb hem inmiddels ook op dvd en vind de film echt helemaal geweldig.Vind het alleen een beetje jammer hoe de dood van Saruman een beetje wordt afgeraffeld.Dan merk je toch dat het hoofdstuk "De zuivering van de Gouw" een gemis in de film is.De Mouth of Sauron vind ik echt een toevoeging.Echt heel erg mooi gemaakt.Wie kan me zeggen hoe eigenlijk die ork heet met die roze verminkte kop die mank loopt heet?
    One ring to rule them all and in the darkness bind them

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roelvdgoor
    Wie kan me zeggen hoe eigenlijk die ork heet met die roze verminkte kop die mank loopt heet?
    Gothmog. :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #123

    Standaard

    Dankjewel!
    One ring to rule them all and in the darkness bind them

  24. #124

    Standaard

    Deze film overtreft alle films.
    Ik heb alle drie de verlengde delen in huis.
    Ik heb niks toe te voegen aan de recentie.

  25. #125

    Standaard

    Heb gisteren de 5e DVD bekeken. Dat was ik tot op nog toe even vergeten. Stom !!! Maar soms kont er zoveel tegelijk uit dat je wel eens wat laat liggen. En ik vond het echt fantastisch. Als een neo Herbert Van Karajan stond hij een 200 koppig orkest te bestieren. De muziek bleef live erg goed overeind staan. Wat ik vooral mooi vond was dat andere instrumenten nu anders bleken ingemixt waardoor je toch soms in stumenten hoort als op CD. Ook al waren de studioopnames wel strakker ingespeeld leek het.

    Het enige jammere was de korte speelduur van het concert en de toelichting van Howard Shore, op zich heeft hij net zo goed recht op zijn bespiegeling van het project, maar had dat dan als een apart interview toegevoegd.

    Ik ben nu eigenlijk wel tevreden naar de hele Lord Of The Rings Symfonie in 6 Pieces. In het kader van de geldklopperij zal in tijd ook dit hele concert wel op DVD worden gezet, en was dit alleen maar een voorproefje. De vraag is wanneer, ieman d al wat gehoord over een mogelijkre release ?

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •