Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 159 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    In het kader van de geldklopperij zal in tijd ook dit hele concert wel op DVD worden gezet, en was dit alleen maar een voorproefje. De vraag is wanneer, iemand al wat gehoord over een mogelijke release ?
    Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Misschien dat het hele concert nog eens op Blu-ray of HD-DVD als extra gezet word maar denk niet dat dit nog apart gereleased word.

  2. #127

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Het enige jammere was de korte speelduur van het concert en de toelichting van Howard Shore, op zich heeft hij net zo goed recht op zijn bespiegeling van het project, maar had dat dan als een apart interview toegevoegd.

    Ik ben nu eigenlijk wel tevreden naar de hele Lord Of The Rings Symfonie in 6 Pieces. In het kader van de geldklopperij zal in tijd ook dit hele concert wel op DVD worden gezet, en was dit alleen maar een voorproefje. De vraag is wanneer, ieman d al wat gehoord over een mogelijkre release ?
    Volgens mij is wat je op de 5e DVD hebt bekeken gewoon integraal opgenomen. Er vinden wereldwijd nog allerlei uitvoeringen plaats, maar ik vermoed (en hoop tegelijkertijd) dat het concert dat we op deze 5e DVD in compilatievorm zagen, ook nog eens integraal wordt uitgebracht. Zowel beeld als geluid op deze 5e disc zijn topkwaliteit. De uitvoering ook, laten we dat zeker niet vergeten.

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Zowel beeld als geluid op deze 5e disc zijn topkwaliteit. De uitvoering ook, laten we dat zeker niet vergeten.
    Als je goed luistert hoor je wel het gekuch in de zaal, maar ja dat krijg je niet weg.

  5. #130

    Standaard

    Hmm, ik meende toch een tijdje terug ergens gelezen te hebben dat dit inderdaad een voorproefje was op een aparte release van het concert. Vraag me niet meer waar want dat weet ik écht niet meer. Weet ook niet meer of het nou slechts een gerucht was of niet...

    Ik vind het ook inderdaad jammer dat Shore er op de dvd de hele tijd tussendoor lult en dat dat niet uit te zetten is. Dit zorgt er nl voor dat je het niet gauw nog eens kijkt wat ik erg jammer vind.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    ... voorproefje ...
    Ik heb ook ergens gelezen dat er binnenkort (1e helft 2005) een box uitkomt met een flinke stapel (6?) CD's (d.w.z. dus niet DVD's) met de muziek van LOTR.
    Ik heb nu 3 CD's met de muziek van elk van de films, maar ben wel erg benieuwd naar die box. Mogelijk is één schijf een concertregistratie (hopelijk mét kuch, maar zonder gesproken toelichting :wink: )
    Ik hoop dat die box toevoegt aan wat ik al heb.

    Overigens ga ik zelf nog een (dubbel)CD voor mezelf maken met 'the best of' ofzoiets van LOTR. Om te luisteren zijn de heftigste stukken (Isengard b.v.) niet altijd even jofel.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    ... voorproefje ...
    Ik heb ook ergens gelezen dat er binnenkort (1e helft 2005) een box uitkomt met een flinke stapel (6?) CD's (d.w.z. dus niet DVD's) met de muziek van LOTR.
    Ja, dat van die cd`s weet ik ook en bedoelde ik dus ook niet! :wink:
    Nee ik bedoelde dus echt een dvd van het concert. Maar zoals ik al zei weet ik niet meer waar ik het gelezen heb en of het slechts een gerucht was of niet...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  8. #133

    Standaard

    Ik vind juist ook die heftige stukken erg mooi. Maar misschien komt dat omdat ik normaal ook erg veel naar Beethoven en Wagner luister, en dan valt dit nog wel mee.

    Wat ik mooi vind aan de heftige stukken is dat er nog steeds zoveel harmonie inzit. Als je bijvoorbeeld ommige stukken luistert van andere films die door Zimmer of Williams zijn gedaan dan willen de heftige stukken nog wel eens uitlopen in een grote kakafonie, bij de OST's van LoTR heb ik daar niet zoveel last van.

    Vind het overigens wel een grote naaistreek om hier nu no weer mee te komen. Iedereen heeft al die CD's al en nu komt dan toch nog het complete werk uit.

    Nou ja ik blijf maar uitkijken naar een DVD met een concertregistratie, zou wel erg mooi zijn. Is er iemand bij een van deze concerten geweest dan ? Ik bedoel missen we veel van de uiteindelijke opvoering als we naar de speelduur kijken ?

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974

    Nou ja ik blijf maar uitkijken naar een DVD met een concertregistratie, zou wel erg mooi zijn. Is er iemand bij een van deze concerten geweest dan ? Ik bedoel missen we veel van de uiteindelijke opvoering als we naar de speelduur kijken ?
    hier kan je een filmpje zien van de NL concert: www.lordoftheringsinconcert.nl

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974

    Nou ja ik blijf maar uitkijken naar een DVD met een concertregistratie, zou wel erg mooi zijn. Is er iemand bij een van deze concerten geweest dan ? Ik bedoel missen we veel van de uiteindelijke opvoering als we naar de speelduur kijken ?
    hier kan je een filmpje zien van de NL concert: www.lordoftheringsinconcert.nl
    Da's een ander soort concert dan waar we het over hebben. We hebben het hier over een concert dat Howard Shore zelf dirigeerde en dit concert is, helaas, niet in Nederland gehouden.

  11. #136

    Standaard

    Uit de meer dan 11 uur muziek die Howard Shore voor de totale Ring trilogie heeft gecomponeerd, heeft hij samen met dirigent John Mauceri een selectie gemaakt en zodanig samengevoegd dat dit een twee uur durende symfonie is geworden. Een moderne symfonie in zes delen, maar wel met duidelijke klassieke invloeden. De symfonie is over de gehele wereld door diverse orkesten en koren uitgevoerd.

    Op de 5e DVD staat een 50 minuten durende compilatie van de première uitvoering van februari 2004 in het Place des Arts in Montreal, Canada. Het Montreal Symfonie Orkest, inclusief een groot koor en een kinderkoor, hebben onder directie van Howard Shore zelf de totale symfonie gespeeld. Tijdens de uitvoering ziet het publiek boven het orkest op een groot projectiescherm de bijbehorende beelden uit de film.

    De stukken muziek in de compilatie worden afgewisseld met korte stukjes interview met Howard Shore, die enige toelichting op de muziek en de gebruikte instrumenten geeft.

  12. #137

    Standaard

    Twee uur dus. Hmmm, das een aanzienlijke lengte voor een symfonie, wanneer je dat afzet tegen andere componisten als Beethoven, Haydn, Mozart of mahler. Symfonieeen komen dan niet vaak boven een uur, en veel vaker niet eens boven de 30 min. Maar wat Shore hier heeft gedaan is echt fantastisch. Een neo-klassiek meesterwerk.

    Ik ben erg voorstander van orgel, byzantijnse koren en bombastische muziek, dus ik kwam met de films ruimschoots aan mijn trekken. Wanneer je Howard Shore ook ziet staan voor zijn orkest heeft hij verbazend veel wef van Herbert Von Karajan, dat doet me erg goed.

    Dat wij in Nederland geen uitvoering hebben gehad door Shotre zelf gedirigeerd is erg jammer. Van de andere kant vergt het wel een goed orkest. Iets als de Berliner Philharmoniker bijvoorbeeld. Nou uitvoering of niet, laten we msaar blijven hopen op een DVD release.

  13. #138

    Standaard

    Ben ik dan de enige aardbewoner die de Lord of the Rings nix aan vond?
    "You were right about me all along, Mr. Kent – I am the villain of the story."

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Leppink
    Ben ik dan de enige aardbewoner die de Lord of the Rings nix aan vond?
    Ja! Dus OPZOUTE hier!!! :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Leppink
    Ben ik dan de enige aardbewoner die de Lord of the Rings nix aan vond?
    Ja! Dus OPZOUTE hier!!! :wink:
    Precies! Weg! NU!!!!! :wink:

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Leppink
    Ben ik dan de enige aardbewoner die de Lord of the Rings nix aan vond?
    Nee hoor, helemaal niet (ik ken wel meer mensen die het nix of ongeveer nix vonden). Is prima hoor, alleen zul je in een thread over LOTR nou eenmaal meer enthousiastelingen tegenkomen dan niet-enthousiastelingen.


    En er zijn véél enthousiastelingen.



    En die zijn dan ook meestal érg enthousiast.


    en terecht
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  17. #142

    Standaard

    Nee hoor ken op zivh genoeg mensen die het niet mooi vonden, het niet begrepen of het te overdone en te overgehypt vonden. Iedereen zijn smaak denk ik maar. Maar gezien de reacties op dit forum denk dat je hier weinig mensen zult vinden die er niets aan vonden.

  18. #143

    Standaard

    Moet er wel bij zeggen dat ik de actiescenes (vooral bij RotK, op dat veld met die olifanten en die geesten die zich bij Arogornhadden aangesloten) wel erg cool vond, maar vond het verhaal gewoon niet zo intressant, mijn toenmalige vriendin wel trouwens zou het daarom zijn uitgegaan?
    "You were right about me all along, Mr. Kent – I am the villain of the story."

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Leppink
    Moet er wel bij zeggen dat ik de actiescenes (vooral bij RotK, op dat veld met die olifanten en die geesten die zich bij Arogornhadden aangesloten) wel erg cool vond, maar vond het verhaal gewoon niet zo intressant, mijn toenmalige vriendin wel trouwens zou het daarom zijn uitgegaan?
    Grote kans van wel ja

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Leppink
    vond het verhaal gewoon niet zo intressant, mijn toenmalige vriendin wel trouwens zou het daarom zijn uitgegaan?
    Zo'n vriendin is hier natuurlijk favoriet.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  21. #146

    Standaard

    Heb weer een nieuwe vriendin, maar durf haar niet te vragen of zij LOTR ook leuk vind

    Maar ja mocht ze toch die films met me gaam kijken samen...misschien steek ik er nog wat van op 8)
    "You were right about me all along, Mr. Kent – I am the villain of the story."

  22. #147

    Standaard

    Topuitgave met eigenlijk 1 minpunt, er zitten geen trailers bij!

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Volumius
    Topuitgave met eigenlijk 1 minpunt, er zitten geen trailers bij!
    Die zitten bij de 2-disc uitgave.

  24. #149

    Standaard

    niet alleen het slechtste einde voor een van de beste trilogy ooit(zoniet DE beste!) maar ook een van de slechtste films van de laatste jaren!
    al die grote epische gevechten boeien me niet!

    peter begin alsjeblieft nog eens aan een gore splatterfilm zoals braindead!!!!!!!!
    death is just the beginning
    dvd's te koop!!voor lijst mail me!

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shihuandgi
    niet alleen het slechtste einde voor een van de beste trilogy ooit(zoniet DE beste!) maar ook een van de slechtste films van de laatste jaren!
    al die grote epische gevechten boeien me niet!

    peter begin alsjeblieft nog eens aan een gore splatterfilm zoals braindead!!!!!!!!
    Huh? Volg niet wat er staat.....

    Beste trilogie, maar de film zuigt ahum....

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •