Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 109 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ow...hahahaha pond?? hoevee euro is dat wel niet dan?? ben even de wisselkoers vergeten!

    MAAR:

    heb ik wel gelijk in mijn reigio 2, nederlandse ondertiteling en geen plexiglas box opmerkingen?????????????

  2. #52
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramonhal
    ...hoeveel euro is dat wel niet dan?...
    Ongeveer 76 euro. Een beetje duur dus, zeker als er ook nog eens verzendkosten overheen komen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #53

    Standaard

    Probeer deze eens als je eem goedkoop wilt hebben. Wel R1. Maar omgerekend iets van 39.18 Euro. Dat is denk ik wel ongeveer de goedkoopste manier om eraan te komen denk ik op dit moment.

    http://www.dvdsoon.com/show-title-de...xml?uid=124350

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramonhal
    ...hoeveel euro is dat wel niet dan?...
    Ongeveer 76 euro. Een beetje duur dus, zeker als er ook nog eens verzendkosten overheen komen.
    Volgens mij heeft de R2UK ook geen NL subs

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Leuk, maar ik vond de sequels en spinn-offs niet de moeite om te kopen, dus ik hou het op de Limited Edition van The Matrix + Revisited.
    De score van de inhoud voor deze box vind ik dan ook wat aan de hoge kant.
    had ik ook moeten doen, reloaded en revolutions heb ik nog wel gekocht maar deze box ga ik echt niet aan beginnen.
    Ik heb er wel even aan gedacht (de eerste film vind ik zo geweldig dat ik nog steeds niet kan geloven dat de rest zo........is)
    De box heb ik nog wel van mijn neefje geleend, maar de vele extra's zijn anders dan de matrix revisited een grote home-movie (b-roll) of een hoop filosofisch gewauwel overbodige niet informatieve flauwekul.

    echt niet te vergelijken met de alien box van vorig jaar die zoveel beter en coherenter is dan deze gebakken lucht

  6. #56

    Standaard

    Wanneer je de documentaire "The Roots Of The Matrix"had bekeken en goed had opgelet, dan had je geweten dat wat jij filosofisch gewauwel noemt misschien wel het belangrijkste onderdeel was uit de hele trilogie. De vragen die aan de orde worden gesteld zijn wezenlijk essentieel voor ons bestaan en de manier hoe wij tegen de wereld aankijken.

    Persoonlijk had ik al verschillende filosofische verwijzingen herkend, maar ze hebben het verder getild dan ik ook had kunnen verwachten. Het lijkt wel of de trilogie is volgepropt met filosofie. En niet alleen westers maar ook oosters, en dat maakt het verwarrend omdat het hier om een hele andere manier van filosoferen gaat. Persoonlijk denk ik dat de filosofische achtergrond er wel voor kan zorgen dat op een andere manier naar de trilogie gaat kijken. In de documentare kwamen zoveel scenes aan bod, met hints en verwijzingen die ik zelf nog niet had gezien. Sommigen zijn erg subtiel, anderen zijn overduidelijk, erg interigerend allemaal.

    Hoe meer ik te weten kom over de achtergronden, hoe meer bewondering ik ervoor krijg.

    En daarmee ook begin ik me af te vragen of velen van jullie er gewoon geen donder van begrijpen en niet de moeite lijken te doen om het te begrijpen en er daarom geen donder aan vinden.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    En daarmee ook begin ik me af te vragen of velen van jullie er gewoon geen donder van begrijpen en niet de moeite lijken te doen om het te begrijpen en er daarom geen donder aan vinden.
    Deze discussie is al vaak gevoerd in de diverse Matrix-threads. De discussie loopt onvermijdelijk vast op de volgende 2 meningen: Ofwel je bent van mening dat de film ondergewaardeerd wordt omdat 'men' de diepgang niet ziet/snapt, ofwel je bent van mening dat de film overgewaardeerd wordt omdat 'men' veel te veel 'hineinterpretiert' (veel wordt aangestipt, weinig wordt echt inhoudelijk behandeld).

    Daarnaast geldt echter dat er meer redenen zijn dan het (al dan niet vermeende) gebrek aan diepgang om de trilogie uiteindelijk toch als een teleurstellend geheel te zien.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #58

    Standaard

    Je hebt gelijk, hier komen we niet uit. Het is overigens wel weer interessant dat de alegorie van de grot uit de Republiek van Plato (die ook in deel een heel erg sterk naar voren komt in deel 1) ook hier een grote rol lijkt te spelen.

    De een heeft het licht gezien en de ander weigert de ander te volgen, advies op te volgen of in de zin dat zijn stellingen verschillend zijn.

    Of lees dit onderstaande citaat maar eens : Immanuel Kant - What Is Enlightenment ? 1784

    Enlightenment is man's emergence from his self-incurred immaturity. Immaturity is the inability to use one's own understanding without the guidance of another. The motto of enlightenment is therefore: Sapere aude! Have courage to use your own understanding!

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nlamste3

    Ben het hier helemaal mee eens.

    Heb de box ook een mooi plekje gegeven. Kan me ook herinneren dat er op deze site een tweedelige special is gemaakt juist over dit soort mooie gift-sets. Snap dan niet dat mensen ineens zo graag een kalere versie willen. Dat is in mijn optiek een beetje hetzelfde als teruggaan naar de winkel met een dts dvd om te vragen of ze hem voortaan aub alleen meer 5.1 kunnen uitbrengen. :wink:

    Ik had de "oude" versies ook. Misschien behoud ik de orginele Matrix dvd met de "oude" transfer. Is ook een beetje nostaligie. Was mijn eerste dvd.
    Waarom snap je dat niet? Mensen willen keus hebben. De een vindt het mooi om gift sets te verzamelen en richt daarvoor een mooie vitrine in, een ander wil gewoon een strakke rij boxsets in de kast zonder verdere flauwekul. Ikzelf behoor tot de laatste groep.

    Nou weet ik ook wel dat je het onmogelijk iedereen naar de zin kunt maken, er zijn altijd mensen die wat te zeuren hebben. Maar waarom, ik herhaal, WAAROM brengt Warner WERELDWIJD zowel de boxset als de giftset uit BEHALVE in Nederland? Ik snap daar helemaal niks van. NIKS! En waarom niet de Nederlandse ondertitels erbij geplakt op de UK, Duitse of Franse boxset? Dat kan toch nooit zoveel schijfruimte innemen?

    Ik heb 'm dus nog niet gekocht, hoewel ik sinds het uitkomen van The Matrix op deze box heb gewacht. Ik weiger om tientallen euro's uit te geven voor een boxset zonder NL subs, of meer dan 100 euro voor een giftset die ik niet eens mooi vindt.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door X-MenFan

    Waarom snap je dat niet? Mensen willen keus hebben.

    Ik heb 'm dus nog niet gekocht, hoewel ik sinds het uitkomen van The Matrix op deze box heb gewacht. Ik weiger om tientallen euro's uit te geven voor een boxset zonder NL subs, of meer dan 100 euro voor een giftset die ik niet eens mooi vindt.
    Dat is dan jouw keus. :wink:

    Dat de versie met alleen de boxset niet in Nederland verschijnt doet in mijn ogen niets af aan het feit dat dit een mooie complete uitgave is. Dat deze wordt afgedaan als een belachelijke box, alleen omdat er geen keus is zoals in andere landen vind ik persoonlijk wat overtrokken. Ik ben al blij dat er in Nederland een van de twee boxen verschijnt. Vaak worden we geheel overgeslagen.

    En is er volgens mij best wat keus in Nederland:
    - The Matrix in kartonnen uitgave
    - The Matrix in plastic hoesje
    - The Matrix Revisited in kartonnen uitgave
    - The Matrix en The Matrix Rivisited in een deluxe uitgave
    - Reloaded in plastic 2 dvd versie
    - Revolutions in plastic 2 dvd versie
    - The Animatrix in kartonnen uitgave
    - The Animatrix in plastic uitgave
    - The Animatrix deluxe met cd
    - Een Trilogiebox met alle drie de films in een kartonnetje
    - En nu ook de ultieme The Matrix 10 dvd box

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nlamste3
    Dat de versie met alleen de boxset niet in Nederland verschijnt doet in mijn ogen niets af aan het feit dat dit een mooie complete uitgave is. Dat deze wordt afgedaan als een belachelijke box, alleen omdat er geen keus is zoals in andere landen vind ik persoonlijk wat overtrokken. Ik ben al blij dat er in Nederland een van de twee boxen verschijnt. Vaak worden we geheel overgeslagen.
    Mja, daar heb je dan ook wel weer gelijk in. Er is in ieder geval een box te krijgen. Ik vind deze gift set geen belachelijke box, maar ik vind 'm gewoon niet mooi, ik hou sowieso niet van gift sets. Voorlopig heeft Warner dus geen klant aan mij. Misschien bestel ik de Franse of Duitse versie ooit nog eens, als ie wat goedkoper is geworden.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nlamste3
    Ik ben al blij dat er in Nederland een van de twee boxen verschijnt. Vaak worden we geheel overgeslagen.
    En toch vindt ik het een rare keuze dat ze nu voor de Giftset hebben gekozen gezien de verkoop van Giftsets in Nederland erg slecht is.

    Ik ken de cijfers niet maar denk wel als ze alleen de normale box hier hadden uitgebracht dat de verkoopcijfers een stuk hoger waren geweest :wink:

  13. #63

    Standaard

    Ik weet niet of de verkoop van giftsets laag ligt. Er zijn verschillende dingen waarvan weet dat ze heel goed zijn verkocht. Sex In The City Shoebox, Complete Friends box. Return Of The King EE giftset. Maar het probleem met de Matrix box is gewoon dat ie lelijk is en onpraktisch. Gezien ik mijn DVD's allemaal in de kast heb staan op algabetische volgorde achter elkaar, heb ik echt geen ruimte voor een dergelijke box. Daarnaast is gewoon afschuwelijk lelijk. En dus heb ik gekozen voor de R1 versie, omdat het me alleen om de schijfjes ging. Die heb ik nu en dik tevreden mee.

    Omdat in de eerste film was geknipt destijds (daarom ook dat de R1 wel commentaar heeft en op R2 niet) was de beslissing gauw genomen, gezien ik em al vroeg had ge-preorderd en er toen nog niets bekend was. Ik weet nu nog steeds niet of dit is opgelost.

  14. #64

    Standaard

    Je hebt natuurlijk giftset en giftset.
    Ik heb alle 3 de delen los, en zal deze box misschien ooit aanschaffen als hij supergoedkoop wordt. De filosofie achter de matrix spreekt mij wel aan, maar ik vindt het zonde om daar zoveel voor uit te geven als ik de films al los heb. IMHO hebben ze veel te lang gewacht met het uitbrengen van deze box, als ze deze eerder hadden uitgebracht zou er zeker meer van verkocht zijn, met name omdat door de hele LOTR en HP hype de matrix hype toch wel een beetje over was toen de box uitkwam, althans voor veel mensen.

  15. #65

    Standaard

    Ik had de 10 DVD-boxen kunnen kopen voor 30 euro, maar vond het toch nog te veel. Ik wil eigenlijk wel de drie films hebben (van deel 1 graag de nieuwe transfer; ik heb de oude), maar ja... Heb al zoveel in bestelling staan...

  16. #66

    Standaard

    Deel 1 is geweldig maar deel 2 en 3 zijn een stuk minder goed dus deze box laat ik aan me voorbij gaan .

  17. #67

    Standaard

    ik koop hem denk ik ook niet , 1 was super!, maar in de rest zat weinig fantasie(vind ik)
    wel een leuke box, maar niet om te kopen

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ramonhal
    ...hoeveel euro is dat wel niet dan?...
    Ongeveer 76 euro. Een beetje duur dus, zeker als er ook nog eens verzendkosten overheen komen.
    Volgens mij heeft de R2UK ook geen NL subs
    En bovendien is deel 1 gecut.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  19. #69

  20. #70

    Standaard

    Ja de UK versie in ieder geval. Dat wil zeggen de orginele uitgave. Ik weet niet of deze box dat heeft opgelost. De orginele R1 versie had audiocommentaar van een aantal betrokenen, welke op R2 kwam te vervallen omdat er in gecut was en daarom het commentaar niet meer synchroon bleef lopen. Ik heb nog niet op dvdcompare.co.org gekeken, maar als je het zeker wilt weten zou ik dit wel eerst uitzoeken. In Engeland hebben ze wel vaker van dat soort grappen.

  21. #71

    Standaard

    ach de r1 is toch een stuk goedkoper ( en niet gecut dus ) Ik vond het alle 3 eigenlijk fantastische films, maar twijfel nog wel of ik em zal kopen aangezien ik ze alle 3 al heb(waaronder the matrix/revisited box).
    "En dat is nu het leuke van films; iedereen heeft een eigen mening"

  22. #72

    Standaard

    R1 is idd FLINK goedkoper. Standaard bij dvdsoon voor 40 euro, in de 25 % korting actie dus maar 30

  23. #73

    Standaard

    Welke scene is er dan gecut in The Matrix ?
    BD (1243) What i Watch

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky
    Welke scene is er dan gecut in The Matrix ?
    Bij de engelse schijnen een paar kopstoten eruit gehaald te zijn.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  25. #75

    Standaard

    Ik veronderstel dat er geen afbeeldingen van dvd.nl mogen gebruikt worden voor andere doeleinden?
    In dvdprofiler staat bij de Ultimate Matrix duidelijk het logo van dvd.nl, kijk maar bij mijn collectie, onder verlanglijst.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •