Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314
De resultaten 326 tot 343 van 343 worden weergegeven.
  1. #326

    Standaard

    Dat mag. Al zie ik bij Cameron alleen maar commercie. Ik denk dat Peter Jackson nog wat beter is op dit moment, daar zijn gerne meer divers is en ook steeds vernieuwend.

    Je hebt helemaal gelijk dat Lucas aardig bezig is om Star Wars te verkloten, zoals jij dat noemt. Hij heeft echter wel goede ideeën en scripten. Veel andere films zijn ook volgens zijn ideeën of scripts uitgevoerd door andere regisseurs. Dus hij heeft meer gedaan dan alleen Star wars of de films met Spielberg.

    Maar wat hij nu doet met Star Wars slaat inderdaad nergens op.

    Waar blijven de groten van weleer, zoals kurosawa, kubrick, Hitchkock. Dit zijn de groten die de filmwereld hebben gekneed tot wat het nu is! Daar mogen we toch Spielberg en Lucas bijrekenen voor hetgeen ze gedaan hebben voor de commerciele film in de jaren 70 en verder.

    Cameron heeft in mijn ogen slechts 2 commerciële hits gehad, Titanic en Avatar, beiden middelmatige films voor de massa. Een grote bijdrage in de filmgeschiedenis?! Hmm, ik weet dat nog zo niet.
    Het is nu wel zo dat de grote massa voor middelmatigheid gaat, dus mischien gouden tijden voor de commerciële regisseurs?



    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik denk dat Steven Spielberg teert op zijn naam uit het verleden, maar wat ik al zei, denk dat James Cameron op dit moment de grootste regisseur uit Hollywood is, en de meest innovatieve.

    En George Lucas was groot, maar vanwege zijn steeds meer verkloten van zijn eigen films, denk ik dat vele mensen hem minder gaan waarderen, ondanks de paar toppers van hem uit het verleden.

    James Cameron staat voor mij boven Steven Spielberg en George Lucas.
    Laatst aangepast door hstadman : 08-04-2012 om 14:47

  2. #327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dat mag. Al zie ik bij Cameron alleen maar commercie. Ik denk dat Peter Jackson nog wat beter is op dit moment, daar zijn gerne meer divers is en ook steeds vernieuwend.
    Misschien dat Peter Jackson nog stukje groter is, maar vind James Cameron groter dan Steven Spielberg en George Lucas nu.

    Ik weet niet of ik het zo zeggen mag, maar denk dat een Steven Spielberg graag the Titanic had gemaakt, alleen hem niet zo groots had kunnen maken.

    Hij had er waarschijnlijk een familiefilmpje van gemaakt.

    En als je kijkt naar deze lijst : http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...esvolste_films , dan is het toch knap en leuk voor James Cameron dat hij de nummers 1 en 2 achter zijn naam heeft staan.

    Afgaande op die lijst :

    James Cameron op nummer 1 & 2, Peter Jackson pas op 5 bijvoorbeeld, en George Lucas pas op de 9e plaats, en Steven Spielberg pas op de 20e plaats.

    Dan is het toch petje af voor James Cameron

  3. #328

    Standaard

    Kuch, als die wilde dames toen in die tijd niet 10 keer naar de bios gingen voor Leonardo Di Caprio dan had Cameron nooit zo'n groot succes gehad. Hij wist drommels goed dat Di caprio in die tijd een meisjes magneet was/is.

    Hij kient het commercieel goed uit!

    Hoeveel jongens zijn er vaker dan 1 keer naartoe geweest in die tijd tegen de keren van de meisjes?

    Je hebt helaas helemaal gelijk voor wat betreft Lucas, ik begrijp het ook niet meer.

    Als je kijkt naar de films die in die tijd voor de Oscars gingen, had Titanic ook niet veel concurrentie! Die vele Oscars zijn mijns inziens en van vele anderen nogal geflatteerd.

    Een liefdesverhaal op een zinkend schip.

    http://www.imdb.com/chart/top

    Kijk hier eens naar!
    waar zie jij Titanic in de top 250 grote films terug?!!!



    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Misschien commercieel, maar James Cameron had Titanic ook kunnen verkloten, door andere scenes in te plakken, er andere uit te halen, enzo, maar dat doet ie niet, in tegenstelling tot dhr Lucas.

    Cameron pleegt geen grafschennis op zijn films, dit in tegenstelling tot George Lucas.

    chick flic is overdreven meningkje van jou, maar hij legt het verhaal goed uit, hij had het ook hap slik klaar weg snel kunnen vertellen in een film van anderhalf uur, maar dat is ook niks.

    Ik denk dat mensen Titanic ook zien als een entertainende film, met prachtige beelden, mooie effecten en mooi verhaal.

    Chick flicje doet mijn aanziens afbreuk aan de grootheid van Titanic
    Laatst aangepast door hstadman : 08-04-2012 om 15:05

  4. #329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Cameron heeft in mijn ogen slechts 2 commerciële hits gehad, Titanic en Avatar, beiden middelmatige films voor de massa. Een grote bijdrage in de filmgeschiedenis?! Hmm, ik weet dat nog zo niet.
    Het is nu wel zo dat de grote massa voor middelmatigheid gaat, dus mischien gouden tijden voor de commerciële regisseurs?
    George Lucas heeft in mijn ogen ook alleen maar Star Wars en Indiana Jones hoor, rest is ook minder.

    En van George Lucas moeten we nageven dat zijn bedrijf ILM erg groots is, alleen dat geeft hem al extra credits ook, maar het toch steeds meer en weer verkloten van zijn films, geeft afbreuk aan zijn status.

    En wat ik nu zeg, maakt het niet geliefd misschien, maar het innovatieve van Terminator 2 is mijn inziens groter dan heel de Indiana Jones saga bij elkaar.

    Terminator 2 is alleen al grootser dan heel Indy bij elkaar, das ook 1 groot commerciele filmsaga.

    Dat steeds weer aanpassen doet Lucas ook alleen maar voor het geld, bijna een commerciele h..r.

    Groots in het verleden dhr Lucas, maar tegenwoordig een gestoorde geldbeluste filmmaker.

    Spielberg en Lucas zijn vele malen commercieler ingesteld dan Cameron, die nu veel innovatiever is.

    Maar elk tijdsperk heeft zijn grootste regisseurs.

    Spielburg en zijn vriendje zijn grote namen uit het verleden, maar leggen het heden ten dagen af tegen Cameron & Jackson.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 08-04-2012 om 15:08

  5. #330

    Standaard

    Je haalt een commerciële film in de war met een goede film. Commercieel succes wil niet zeggen dat het ook een erg goede film is.

    Kijkend naar Avatar, iedereen had commentaar op de film en zijn slap verhaaltje en mijns inziens terecht. De meesten gingen heen voor het fenomeen 3d, niet omdat de film nu zo goed was!

    http://www.imdb.com/chart/top

    Zowel Avatar alsook Titanic staan NIET in de imdp top 250 grootste films aller tijden. Zegt voor mij al genoeg.

    We kunnen de heer Cameron wel krediet geven voor zijn commerciële inzichten, helaas niet voor de kwaliteit van zijn films.( Behoudens Terminator 1 en 2).

    "Hij had er waarschijnlijk een familiefilmpje van gemaakt."

    LOL, mischien wel. Misschien te burgerlijk Amerikaans.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Misschien dat Peter Jackson nog stukje groter is, maar vind James Cameron groter dan Steven Spielberg en George Lucas nu.

    Ik weet niet of ik het zo zeggen mag, maar denk dat een Steven Spielberg graag the Titanic had gemaakt, alleen hem niet zo groots had kunnen maken.

    Hij had er waarschijnlijk een familiefilmpje van gemaakt.

    En als je kijkt naar deze lijst : http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...esvolste_films , dan is het toch knap en leuk voor James Cameron dat hij de nummers 1 en 2 achter zijn naam heeft staan.

    Afgaande op die lijst :

    James Cameron op nummer 1 & 2, Peter Jackson pas op 5 bijvoorbeeld, en George Lucas pas op de 9e plaats, en Steven Spielberg pas op de 20e plaats.

    Dan is het toch petje af voor James Cameron
    Laatst aangepast door hstadman : 08-04-2012 om 15:17

  6. #331

    Standaard

    Toegegeven, Terminator 2 is een erg leuke film. Ook goede special effects(gedaan door ILM?!) Ikzelf schat deze film hoger in dan Avatar en Titanic bij elkaar. Dus, in dit geval ook veel krediet voor Lucas en zijn ILM voor de effecten. Toen was het nog van hem?!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    George Lucas heeft in mijn ogen ook alleen maar Star Wars en Indiana Jones hoor, rest is ook minder.

    En van George Lucas moeten we nageven dat zijn bedrijf ILM erg groots is, alleen dat geeft hem al extra credits ook, maar het toch steeds meer en weer verkloten van zijn films, geeft afbreuk aan zijn status.

    En wat ik nu zeg, maakt het niet geliefd misschien, maar het innovatieve van Terminator 2 is mijn inziens groter dan heel de Indiana Jones saga bij elkaar.

    Terminator 2 is alleen al grootser dan heel Indy bij elkaar, das ook 1 groot commerciele filmsaga.

  7. #332

    Standaard

    Het blijft een welles nietus discussie, maar ieder heeft zijn mening, en ik ga en wil geen ruzie maken.

    Ik vind dat een Indy 4 niet gemaakt had moeten worden, want die is gemaakt voor het commerciele vlak (reden geld), want zeg nou zelf, goeie film niet bepaald.

    Die is ook alleen maar gemaakt uit financieel oogpunt, echte topper zeer zeker niet.

    Er had meer ingezeten, maar denk dat ze de oorspronkelijke trilogy hadden moeten laten voor wat het is.

    Alles wat er nu bijkomt is minder.

    Dus Avatar is wellicht geen goede film, maar op andere gebieden wel grootser dan bv de Indy films.

  8. #333

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Toegegeven, Terminator 2 is een erg leuke film. Ook goede special effects(gedaan door ILM?!) Ikzelf schat deze film hoger in dan Avatar en Titanic bij elkaar. Dus, in dit geval ook veel krediet voor Lucas en zijn ILM voor de effecten. Toen was het nog van hem?!
    Het bedrijf ILM was of is van George Lucas, maar buiten dat heeft ie niks van doen met Terminator 2.

    De film T2 vind ik een betere film dan heel Indy, en zeker baanbrekender dan Indy.

  9. #334

    Standaard

    Het is niet echt welles of nietes!

    Feit blijft dat zowel Titanic alsook Avatar NIET in de top 250 staan!

    Ach, je mag hierover discussiëren toch?

    Ik probeer je niet over te halen, maar leg je de feiten voor omtrent de kwaliteit van de films van de heer Cameron. De commerciële successen doen hem misschien wat groter lijken dan dat de werkelijke kwaliteit van de films laten zien.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Het blijft een welles nietus discussie, maar ieder heeft zijn mening, en ik ga en wil geen ruzie maken.

    Ik vind dat een Indy 4 niet gemaakt had moeten worden, want die is gemaakt voor het commerciele vlak (reden geld), want zeg nou zelf, goeie film niet bepaald.

    Die is ook alleen maar gemaakt uit financieel oogpunt, echte topper zeer zeker niet.

    Er had meer ingezeten, maar denk dat ze de oorspronkelijke trilogy hadden moeten laten voor wat het is.

    Alles wat er nu bijkomt is minder.

    Dus Avatar is wellicht geen goede film, maar op andere gebieden wel grootser dan bv de Indy films.

    Maar ik hou er over op

  10. #335

    Standaard

    Ware het niet dat ILM de key animaties heeft gedaan voor terminator 2, dus de belangrijkste cgi animaties! Deze film staat of valt met goede special effects, dus ook kudos aan ILM. Indirect dus ook aan lucas.

    Zonder ILM in die tijd had Cameron terminator 2 niet kunnen maken!

    Dat mag je vinden. Ik vind Indy alsook terminator een goede franchise, terminator 3 en Indy 4 daargelaten.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Het bedrijf ILM was of is van George Lucas, maar buiten dat heeft ie niks van doen met Terminator 2.

    De film T2 vind ik een betere film dan heel Indy, en zeker baanbrekender dan Indy.

  11. #336

    Standaard

    Je moet voor de gekheid eens kijken bij hoeveel films Spielbergs naam genoemd wordt, niet alleen als regisseur maar ook producer etc. Die naam is echt vele malen groter dan die van Cameron, Jackson, etc. etc.
    Op enkel het gebied van regie durf ik het niet te zeggen, maar Spielberg heeft zeker tot nu toe de grootste invloed op de wereld van de film. Bijna alle bekende films dragen de naam van Spielberg zij het niet als regisseur danwel als wat dan ook.
    Van ET tot Back to the future, van Indiana Jones tot Transformers, Men in Black, Schindlers list en Jurassic Park en Super 8. Allemaal Spielberg. Die man heeft zo ontzettend veel gedaan.
    Jackson en al die anderen doen het natuurlijk prima, maar hebben echt nog niet zoveel betekend in de filmwereld als Spielberg. Kan ook niet, want Spielberg is al zo lang bezig terwijl bijv. de meeste mensen voor LOTR nog niet eens wisten wie Peter Jackson was.

  12. #337

    Standaard

    We moeten idd kunnen discussieren, en ieder mag zijn mening hebben.

    Ik slaap er niet minder om, en ik kom de dagen toch wel door, ook al vind de hele wereld dat dhr Lucas groter is.

    Titanic en Avatar spreken me meer aan dan Indiana Jones, ook al kijk ik die graag.

    Wat ik wel denk is dat George Lucas en Steven Spielberg graag Titanic en Avatar op hun CV hadden zien staan.

    Maar terugkijkend naar dhr Lucas en dhr Spielberg, denk ik dat dhr Spielberg de grootste van de 2e is.

    Afsluitend wil ik zeggen dat iedereen gewoon moet genieten van de films, van welke regisseurs dan ook.

  13. #338

    Standaard

    Ik weet het zo net nog niet.

    Waar zowel Spielberg en Lucas films in de top 250 hebben staan, en ook hoog geplaatst, ontbreken Avatar en Titanic op deze lijst, die toch door filmliefhebbers wordt samengesteld.

    Ik denk zelf dat Star Wars en Indiana Jones beter verkocht hebben door de tijd dan Titanic en Avatar. Kijk eens hoe goed Lucas Star Wars weet uit te melken; merchandising, films opnieuw uitbrengen.

    Nu op blu-ray krijgt het een nieuwe boost, die de totale verkopen weer omhoog zullen stuwen.

    Ach, alle heren die hier genoemd zijn hebben al de schaapjes op het droge en zullen er niet zo wakker van liggen.

    Hier komt Titanic op nr. 3:
    http://www.thebest100lists.com/best100movies/

    Hier in dit lijstje staat het ook laag:
    http://en.wikipedia.org/wiki/AFI's_1...s...100_Movies

    Dus, we hebben kunnen concluderen dat commercieel succes niet garant staat voor kwaliteit.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    We moeten idd kunnen discussieren, en ieder mag zijn mening hebben.

    Ik slaap er niet minder om, en ik kom de dagen toch wel door, ook al vind de hele wereld dat dhr Lucas groter is.

    Titanic en Avatar spreken me meer aan dan Indiana Jones, ook al kijk ik die graag.

    Wat ik wel denk is dat George Lucas en Steven Spielberg graag Titanic en Avatar op hun CV hadden zien staan.

    Maar terugkijkend naar dhr Lucas en dhr Spielberg, denk ik dat dhr Spielberg de grootste van de 2e is.

    Afsluitend wil ik zeggen dat iedereen gewoon moet genieten van de films, van welke regisseurs dan ook.
    Laatst aangepast door hstadman : 08-04-2012 om 19:33

  14. #339

    Standaard

    Heel interessant gesprek; Indiana Jones is een ware trademark zowel Star Wars, op dat gebied is Lucas bewuster meer commerciëler ingesteld. Zoals ik al vermelde Steven heeft film history gemaakt vanwege zijn verhaal in genre; niet vanwege het beeldmateriaal dat hij gemaakt heeft maar anderzijds weet hij wel het best aan CGI effecten te gebruiken voor Jurassic Park en Indiana Jones ..

    Cameron heeft geschiedenis schoonheid gegeven, met zijn passie en creativiteit heeft hij een schip dat gezonken is in 1912 bekendheid gegeven..commercieel? Hoogst waarschijnlijk als deze film in FILM HISTORY als 1e weer uitgebracht wordt en miljoenen gaat opbrengen; niet in de top250..? Een film die kwa verhaal niet iedereen aanspreekt..

    Desondanks; er vergt in mijn ogen creativiteit om een romance rondom een gezonken schip te schrijven (scheepsmodellen, feiten, duiken naar de Titanic om authenticiteit te gebruiken)..Cameron is voortuitstrevend..en zeker niet achterontwikkeld..welke Terminator film vind iedereen de beste? T2; wat heeft deze film niet wat deel 1 of 3 heeft...verhaal technisch beter uitgewerkt en vooral op vooruitstrevende special effects heel groot...Het mooie is; je kan duidelijk een onderscheid maken..want hoe zou een Steven Spielberg film eruit zien als Titanic..(ala Warhorse?)..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik weet het zo net nog niet.

    Waar zowel Spielberg en Lucas films in de top 250 hebben staan, en ook hoog geplaatst, ontbreken Avatar en Titanic op deze lijst, die toch door filmliefhebbers wordt samengesteld.

    Ik denk zelf dat Star Wars en Indiana Jones beter verkocht hebben door de tijd dan Titanic en Avatar. Kijk eens hoe goed Lucas Star Wars weet uit te melken; merchandising, films opnieuw uitbrengen.

    Nu op blu-ray krijgt het een nieuwe boost, die de totale verkopen weer omhoog zullen stuwen.

    Ach, alle heren die hier genoemd zijn hebben al de schaapjes op het droge en zullen er niet zo wakker van liggen.

    Hier komt Titanic op nr. 3:
    http://www.thebest100lists.com/best100movies/

    Hier in dit lijstje staat het ook laag:
    http://en.wikipedia.org/wiki/AFI's_100_Years...100_Movies

    Dus, we hebben kunnen concluderen dat commercieel succes niet garant staat voor kwaliteit.
    Zonder mij inhoudelijk met de discussie te bemoeien : Cameron heeft natuurlijk wel andere films in de top-250 staan zoals Terminator (1 en 2) en Aliens.
    Avatar staat overigens wel in de lijst, op plaats 245.

    En jullie kunnen weer verder met de discussie!

  16. #341

    Standaard

    Ja?En? Het gesprek en de discussie ging over Titanic en Avatar, de grootste geldmakers, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook erg goede films zijn, getuige de 245ste plek in de imdb top 250.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zonder mij inhoudelijk met de discussie te bemoeien : Cameron heeft natuurlijk wel andere films in de top-250 staan zoals Terminator (1 en 2) en Aliens.
    Avatar staat overigens wel in de lijst, op plaats 245.

    En jullie kunnen weer verder met de discussie!

  17. #342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ja?En? Het gesprek en de discussie ging over Titanic en Avatar, de grootste geldmakers, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook erg goede films zijn, getuige de 245ste plek in de imdb top 250.
    Er zijn héél veel erg goede films die niet in die top 250 staan, natuurlijk, net zoals The Shawshank Redemption niet de allerbeste film is omdat hij op 1 staat .

    Jij houdt de lijst aan als maatstaf voor hoe goed een film is, dat kan natuurlijk. Maar als je die maatstaf aanhoudt, en een film staat dan in die top 250, die samengesteld wordt uit alle films die op imdb staan (ik durf ze niet te tellen....), dan is elke film die in de top 250 staat erg goed .

    Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om in deze discussie te zitten ....

  18. #343

    Standaard

    Dat is jouw conclusie.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Er zijn héél veel erg goede films die niet in die top 250 staan, natuurlijk, net zoals The Shawshank Redemption niet de allerbeste film is omdat hij op 1 staat .

    Jij houdt de lijst aan als maatstaf voor hoe goed een film is, dat kan natuurlijk. Maar als je die maatstaf aanhoudt, en een film staat dan in die top 250, die samengesteld wordt uit alle films die op imdb staan (ik durf ze niet te tellen....), dan is elke film die in de top 250 staat erg goed .

    Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om in deze discussie te zitten ....

Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •