Pagina 2 van 14 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 343 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik denk dat wat de grootste regisseur ook mag inhouden, dat zo'n benaming alleen maar objectief is. Zo vind ik Spielberg één van de grootste; ik denk zelfs dat hij de eerste regisseur was wiens naam ik kende dankzij ET en Jurassic Park.
    Wat zo mooi is aan hem, is dat hij vermakelijke films als The Terminal even makkelijk lijkt af te wisselen met drama en ellende (Saving Private Ryan, Schindler's List) en spectaculaire films als Indiana Jones en spannende films als Jaws. Om dan maar even te zwijgen van familie films als Hook en ET en SF als Minority Report en het komende War of the Worlds.
    Tarantino maakt bijv. alleen maar hetzelfde soort films die voor een relatief kleiner publiek zijn bestemd, net zoals Lynch en Kubrick. Dat maakt hen nog geen 'grote' regisseurs maar ook geen kleintjes, absoluut niet.
    Maar het gemak waarmee Spielberg van alle markten thuis lijkt te zijn geeft hem toch een voorsprongetje in mijn ogen.
    En vergeet George Lucas niet; al ben ik waarschijnlijk de enige die bij Star Wars films in slaap valt, die man heeft samen met Spielebrg toch aardig wat betekend voor de filmindustrie.
    Iedere regisseur is gewoon groots op zijn eigen vlak. En Spielberg's vlak is gewoon nogal uitgebreid. En ik kijk echt uit naar War of the Worlds

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Ik zou gaan voor:

    Quentin Tarantino
    hahaha

    Sorry hoor, maar dan noem je een paar goeie en dan... tarantino...

    Komop hé... straks zeg je ook nog Richard Donner...
    Je mag z'n films dan misschien niets vinden (dat kan), ze zijn wel stuk voor stuk perfect gemaakt.
    Correctie, JIJ vind ze stuk voor stuk perfect gemaakt.
    Nee, bekijk ze eens met andere ogen en je zult het zelf ook zien. Het is nu wel duidelijk dat je ze niets vindt.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  3. #28

    Standaard

    Als er een list of alltime best director's wordt opgemaakt zal Spielberg ongetwijfelt in de top 3 terecht komen. Tarantino uberhaubt met Spielberg vergelijken gaat echt niet op. Daarvoor is het verschil gewoonweg te groot. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29

    Standaard

    Tarantino heeft in mijn ogen 2 geweldige (Pulp Fiction, Reservoir Dogs) en 1 hele gave film (Kill Bill Vol. 1) gemaakt maar om hem nou op hetzelfde niveau als Spielberg te plaatsen, dat gaat me te ver.
    Spielberg maakt echt geniale films...een film zoals Schindler's List kan alleen hij maken.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beloved
    Wat zo mooi is aan hem, is dat hij vermakelijke films als The Terminal even makkelijk lijkt af te wisselen met drama en ellende (Saving Private Ryan, Schindler's List) en spectaculaire films als Indiana Jones en spannende films als Jaws. Om dan maar even te zwijgen van familie films als Hook en ET en SF als Minority Report en het komende War of the Worlds. Maar het gemak waarmee Spielberg van alle markten thuis lijkt te zijn geeft hem toch een voorsprongetje in mijn ogen.
    Daar sla je wat mij betreft de spijker recht op zijn kop.
    Ik sluit me hier volledig bij aan 8)

  6. #31

    Standaard

    leuk hoe zo'n naam zo'n discussie kan losmaken,

    enne iemand aan Mel Gibson gedacht? :wink:
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  7. #32

    Standaard

    Spielberg is absoluut NIET de grootste allertijden. Om even een lijstje te maken van regisseurs die MET GEMAK groter dan hem zijn: Hitchcock, Chaplin, Welles, Kubrick, Coppola, Forman, Scorsese, Tarkovsky, Capra, Lang, Murnau, Leone, Renoir, Fellini, Powell, Bergman, Altman, Eisenstein, Kurosawa, Huston, Lean, Ford, Wilder, Trufaut en Disney. Spielberg heeft een paar goeie films gemaakt maar ook een hoop middelmatige. Daarbij heeft ie (in tegenstelling tot de namen die ik eerder noemde) helemaal niets nieuws toegevoegd aan film. En dat is denk ik wel de belangrijkste maatstaf voor 'groot' zijn.

  8. #33

    Standaard

    Ik ben het eens met Beloved ook. De man heeft heel verscheiden films gemaakt (nuja ik ben ook bevooroordeeld) en in tegenstelling tot wat sommigen denken was Schindler's List oorspronkelijk echt niet voor het grote publiek. De film had bijna geen promotie gekregen, maar het werd onverwacht een kassucces.
    En ik moet ook eerlijk toegeven: hoewel ik vind George Lucas een slecht regisseur (ik hou niet van de nieuwe Star Wars films, de oude vind ik vermakelijk maar van die oude vind ik de originele A New Hope de minste, die ook door Lucas werd geregisseerd, THX moet ik wel nog zien, American Graffitti spreekt me niet zo aan) heeft Lucas ERG veel betekent voor de filmwereld, vooral op punt van geluid en beeld.
    Ik bewonder de man wel, ondanks zijn povere regie-kwaliteiten (naar mijn mening).
    Ow en het is een bekend cliché, maar iedereen weet toch dat Lucas Star Wars aan al zijn vrienden (Coppola, andere groten...) liet zien en iedereen het belachelijk vond, behalve Spielberg die voorspelde dat het een grote hit ging worden.

    En ik vind ook dat je Tarantino (nog) niet kan vergelijken met Spielberg.
    Ik vind het wel heel correct om Kubrick te vergelijken met Spielberg, hoewel ze heel andere soort films maakten.

    Ow, en over Mel Gibson: A Man Without a Face was goed, maar niet denderend, Braveheart is voor mij wél schitterend, en The Passion Of The Christ vond ik redelijk goed (mooie cinematografie, goeie muziek, redelijke acteerprestaties, maar ik vond de montage nogal slordig soms, en sommige scenes compleet onnodig (de duivel was op zich mooi, maar de eindscene in de hel was echt slecht en ongepast, de kraai die het oog uitpikt,...) en zijn karakterisatie soms nogal overdreven (goed de Romeinen waren geen lieverds, maar soms overdreef hij vond ik, en ik zeg wel degelijk soms, niet altijd). The Passion Of The Christ was voor mij gewoon een beetje teleurstellend ik had iets verwacht dat me evenveel of meer zou raken dan Braveheart en dat bleek niet het geval, hoewel de film me wel meer deed nadenken.
    Maar 3 films, waarvan (naar mijn mening) 1 redelijk goed, 1 goed, en een zeer goede, is zeker nog niet waardig om tot de groten gerekend te worden. Zijn acteerprestatie in Braveheart was voor mij wel immens goed (ik vind hem een goed acteur, hoewel hij soms... beetje zelfde dingen herhaalt, hoewel dat natuurlijk bij veel acteurs - begrijpelijk - zo is)).

    Shit ik moet mijn posts korter houden...

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    En ik vind ook dat je Tarantino (nog) niet kan vergelijken met Spielberg.
    Wie zegt dat je ze moet vergelijken ? De vraag is of Spielberg nog de grootste is. Ik gaf vervolgens een rijtje aan met regisseurs die ik beter of even goed vond als Spielberg... Is iets heel anders lijkt me.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  10. #35
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Spielberg nog steeds de grootste ? Is ie dat dan ooit geweest ?
    Hij heeft een paar erg goed films gemaakt (al zijn er dat niet zoveel vind ik) en de rest is goed tot middelmatig.

    Als er al één iemand is die ik als de grootste zou willen noemen dan zou het Walt Disney zijn.

    Maar dat is natuurlijk erg subjectief ... uitspraken als "de beste" en "de grootste" zijn dat altijd me dunkt. Want indien dat niet zo was, dan zouden de meningen over bepaalde filmmakers bij iedereen dezelfde moeten zijn.

    Wanneer een regisseur er in zou slagen om van elk van z'n films een meesterwerk te maken dat zowel jong als oud, arm of rijk, liefhebber of niet-liefhebber aanspreekt, dan pas kan je het gaan hebben over de grootste aller tijden.

    Een groot regisseur zou van het meest onbenullige onderwerp, het meest clichématige verhaal, de knulligste cast, etc nog steeds een goede film moeten kunnen maken. Maar aangezien het allemaal maar mensen zijn, zie ik dat nog niet te snel gebeuren.

    Een groot regisseur moet ook wat aan het medium fiilm bijgedragen hebben dat voordien nog nooit gerealiseerd was volgens mij. Gaand evan het ontwikkelen van een nieuwe techniek tot het uitvinden van een compleet nieuw genre van films.

    Wat voor de ene perfect is, is het voor de andere niet. Moest dat niet zo zijn dan zou een perfect gemaakte film in ieders smaak moeten vallen, in de praktijk is me dunkt al meermaals net het tegendeel bewezen ...

    Dat Spielberg maar lekker voort doet zoals hij op dit moment bezig is, dan ben ik er zeker van dat we nog tal van leuke films mogen verwachten. Daarvoor hoeft hij ook echt niet de zogezegde grootste te zijn.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    En ik vind ook dat je Tarantino (nog) niet kan vergelijken met Spielberg.
    Wie zegt dat je ze moet vergelijken ? De vraag is of Spielberg nog de grootste is. Ik gaf vervolgens een rijtje aan met regisseurs die ik beter of even goed vond als Spielberg... Is iets heel anders lijkt me.
    Ja, ik heb me wat verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde met vergelijken, ze vergelijken in de zin van wat ze al op hun palmares hebben staan.
    En natuurlijk is dit subjectief, ik vind bv Tarantino een echt goeie regisseur die heeft bewezen van elk van zijn films wel iets goeds te maken (naar mijn mening)
    Maar op het einde van de dag is deze thread nog altijd subjectief, bv de mening van Hans is anders dan de mijne, maar hij heeft ook gelijk natuurlijk.
    Ik ga sowieso akkoord dat niet elke film van Spielberg een meesterwerk is. Maar ik vind ze wel bijna allen erg goed. Maar ja, ieder zijn mening :wink:

    Ergens vind ik dat je ook niet mag overdrijven met een regisseur pas de grootste te noemen als hij én een nieuwe techniek én een nieuw genre films heeft uitgevonden. Veel films zijn een mix van genres. En over die nieuwe technieken, dat zal volgens mij altijd een resultaat zijn van verschillende mensen (Kubrick die bewegende shots wou voor The Shining, leidde tot de uitvinding van de Steadycam, maar dat wil niet zeggen dat Kubrick himself die steady cam ontwierp.)

    Maar ja, inderdaad, veel mensen zullen een ander regisseur als 'de grootste' uitroepen.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    leuk hoe zo'n naam zo'n discussie kan losmaken,

    enne iemand aan Mel Gibson gedacht? :wink:
    Zo kun je een hele rits regisseurs opnoemen die hier nog niet voorbij zijn gekomen 8) Gaat lang duren

  13. #38
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Ergens vind ik dat je ook niet mag overdrijven met een regisseur pas de grootste te noemen als hij én een nieuwe techniek én een nieuw genre films heeft uitgevonden. Veel films zijn een mix van genres. En over die nieuwe technieken, dat zal volgens mij altijd een resultaat zijn van verschillende mensen (Kubrick die bewegende shots wou voor The Shining, leidde tot de uitvinding van de Steadycam, maar dat wil niet zeggen dat Kubrick himself die steady cam ontwierp.)
    Dat zeg ik toch ook helemaal niet ?
    Ik stel gewoon dat ze iets moeten toegevoegd hebben, dat kan een nieuwe techniek zijn, dat kan een nieuw genre zijn, maar best ook wat anders. Daarom dat ik "gaande van ... tot" gebruik in plaats van "én" ... :wink:

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beloved
    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry
    leuk hoe zo'n naam zo'n discussie kan losmaken,

    enne iemand aan Mel Gibson gedacht? :wink:
    Zo kun je een hele rits regisseurs opnoemen die hier nog niet voorbij zijn gekomen 8) Gaat lang duren
    maar wel leuk :wink:

    en toch zie ik Mel Gibson als een (potentiele) "grotere", maar ja, dat vindt ik ook van Wolfgang Petersen
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  15. #40

    Standaard

    Ik ben het ook niet eens met de titel van dit topic, hij is in mijn ogen nooit de grootste geweest. Hij is een prima regisseur, maar wat mij betreft mag hij niet naast mensen als Kubrick, Scorsese, Altman, Bunuel of Fellini (ik laat er nu nog flink wat achterwege) worden genoemd. Zij hadden maar mijn mening toch heel wat meer te zeggen met hun films en zijn ook herkenbaarder door hun kenmerkende stijl. Hij hoort niet bij de groten en is dus al zeker niet de grootste.

    Ik hoop dat ik vaak genoeg heb neergezet dat het hier om mijn mening gaat, voor wie het nog niet was opgevallen, dat is hier het geval :P.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Ergens vind ik dat je ook niet mag overdrijven met een regisseur pas de grootste te noemen als hij én een nieuwe techniek én een nieuw genre films heeft uitgevonden. Veel films zijn een mix van genres. En over die nieuwe technieken, dat zal volgens mij altijd een resultaat zijn van verschillende mensen (Kubrick die bewegende shots wou voor The Shining, leidde tot de uitvinding van de Steadycam, maar dat wil niet zeggen dat Kubrick himself die steady cam ontwierp.)
    Dat zeg ik toch ook helemaal niet ?
    Ik stel gewoon dat ze iets moeten toegevoegd hebben, dat kan een nieuwe techniek zijn, dat kan een nieuw genre zijn, maar best ook wat anders. Daarom dat ik "gaande van ... tot" gebruik in plaats van "én" ... :wink:
    Sorry als ik je verkeerd begreep

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kars
    Ik ben het ook niet eens met de titel van dit topic, hij is in mijn ogen nooit de grootste geweest. Hij is een prima regisseur, maar wat mij betreft mag hij niet naast mensen als Kubrick, Scorsese, Altman, Bunuel of Fellini (ik laat er nu nog flink wat achterwege) worden genoemd. Zij hadden maar mijn mening toch heel wat meer te zeggen met hun films en zijn ook herkenbaarder door hun kenmerkende stijl. Hij hoort niet bij de groten en is dus al zeker niet de grootste.

    Ik hoop dat ik vaak genoeg heb neergezet dat het hier om mijn mening gaat, voor wie het nog niet was opgevallen, dat is hier het geval :P.
    We hadden het wel over de grootste regisseur momenteel, niet uit de filmgeschiedenis heh. En dan kan je volgens mij niet buiten het feit dat Spielberg en Scorsese zowat de 2 grootste actieve regisseurs zijn van het moment.

  18. #43
    Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Xinhua (provincie in Zuid-China)

    Standaard

    Steven Stielberg is wel een van de groten, maar dé grootste.....
    Naast een aantal meesterwerken (Jaws, Schindler's List, Minority Report) heeft hij een hoop "publieksfilms", die praktisch iedereen wel kan waarderen; van een "beginner" tot een kenner, maar helaas heeft hij ook een aantal films op zijn naam staan die echt slecht zijn: The Lost World (echt een verschrikkelijk vervolg op Jurassic Park, dat dan wel weer goed was), Indiana Jones and the Temple of Doom (wederom een slechte vervolgfilm) en Hook. Verder heeft hij als producent ook een aantal verschrikkelijk slechte films op zijn naam staan: Men in Black, Gremlins 2, The Flintstones, The Mask of Zorro.

    Om dé ultieme grootste te zijn, zou je geen slechte films op je naam moeten hebben staan. Daarentegen is het wel zo dat je door een paar missers nog steeds niet slecht hoeft te zijn, dat bewijst Steven Spielberg. Hij heeft veel, HEEL VEEL goede films/series geregisseerd en geproduceerd, en is zeker een filmmaker die onmiskenbaar groot is...

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VdB
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kars
    Ik ben het ook niet eens met de titel van dit topic, hij is in mijn ogen nooit de grootste geweest. Hij is een prima regisseur, maar wat mij betreft mag hij niet naast mensen als Kubrick, Scorsese, Altman, Bunuel of Fellini (ik laat er nu nog flink wat achterwege) worden genoemd. Zij hadden maar mijn mening toch heel wat meer te zeggen met hun films en zijn ook herkenbaarder door hun kenmerkende stijl. Hij hoort niet bij de groten en is dus al zeker niet de grootste.

    Ik hoop dat ik vaak genoeg heb neergezet dat het hier om mijn mening gaat, voor wie het nog niet was opgevallen, dat is hier het geval :P.
    We hadden het wel over de grootste regisseur momenteel, niet uit de filmgeschiedenis heh. En dan kan je volgens mij niet buiten het feit dat Spielberg en Scorsese zowat de 2 grootste actieve regisseurs zijn van het moment.
    Mijn post was een reactie hierop:

    Dat hij bij de groten der aarde hoort, daar zullen de meeste mensen het wel over eens zijn...
    Daar ben ik het dus niet mee eens en dan nog vind ik dat Spielberg niet in de schaduw van Scorsese of Altman (die allebei nog lekker actief zijn) mag staan .

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BP87
    (...) Verder heeft hij als producent ook een aantal verschrikkelijk slechte films op zijn naam staan: Men in Black, Gremlins 2, The Flintstones, The Mask of Zorro.(...)
    Men in Black verschrikkelijk slecht? ben ik het niet echt mee eens
    (gremlins 2 vondt ik persoonlijk ook wel te pruimen :wink: )
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  21. #46

    Standaard Re: Steven Spielberg nog steeds de grootste?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Pryde
    Is Steven Spielberg nog steeds de grootste?
    Ja! Zonder meer!

  22. #47

    Standaard

    Er is geen enkele regiseur die voldoet aan de grootste der aarde.

    De discussie die hier gaande is heeft (net zoals elke discussie) te maken met een eigen mening. De afweging die men maakt moet unaniem hetzelfde zijn als die van iemand anders, dan pas kun je op een lijst komen waaruit blijkt welke regiseur de grootste is (in theorie).

    Je kunt gewoonweg geen regiseur de grootste noemen. Ieder heeft zijn eigen vakgebied. Neem nou eens Kubrick, zijn films waren gericht op de ware aard van de mens. Hoe de mens is en altijd zal blijven zijn. Iedere regiseur is een artiest op zich. Maakt met behulp van zijn visie een waar kunstwerk. Net zoals een kunstenaar is een regiseur niet te vergelijken met een andere regiseur.

    Spielberg is een prima regiseur op zijn vakgebied, zijn visie en zijn keuze zijn altijd wel geslaagt (meestal dan :wink

    Als je een lijst wilt hebben moet men eerst maar eens vaststellen aan welke eisen een regiseur moet voldoen :wink: en waar zal deze lijst uit bestaan: meningen

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AndréV
    Er is geen enkele regiseur die voldoet aan de grootste der aarde.

    De discussie die hier gaande is heeft (net zoals elke discussie) te maken met een eigen mening. De afweging die men maakt moet unaniem hetzelfde zijn als die van iemand anders, dan pas kun je op een lijst komen waaruit blijkt welke regiseur de grootste is (in theorie).

    Je kunt gewoonweg geen regiseur de grootste noemen. Ieder heeft zijn eigen vakgebied. Neem nou eens Kubrick, zijn films waren gericht op de ware aard van de mens. Hoe de mens is en altijd zal blijven zijn. Iedere regiseur is een artiest op zich. Maakt met behulp van zijn visie een waar kunstwerk. Net zoals een kunstenaar is een regiseur niet te vergelijken met een andere regiseur.

    Spielberg is een prima regiseur op zijn vakgebied, zijn visie en zijn keuze zijn altijd wel geslaagt (meestal dan :wink

    Als je een lijst wilt hebben moet men eerst maar eens vaststellen aan welke eisen een regiseur moet voldoen :wink: en waar zal deze lijst uit bestaan: meningen
    Je verhaal is helder en duidelijk... misschien dat ik me er ook wel bij aansluit... maar wat wel leuk is... is dat ik dit onderwerp vanmiddag gepost heb en er zijn ontzettend veel reacties op gekomen... het betreft allemaal verschillende meningen... meningen die mensen blijkbaar graag kwijt willen over het feit of Steven Spielberg nu wel of niet de grootste is... zegt dit misschien ook iets over de grootsheid van MR.Spielberg? Ik denk het wel... zonder te zeggen, dat hij de grootste is...
    Jake La Motta

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AndréV
    Er is geen enkele regiseur die voldoet aan de grootste der aarde.

    De discussie die hier gaande is heeft (net zoals elke discussie) te maken met een eigen mening. De afweging die men maakt moet unaniem hetzelfde zijn als die van iemand anders, dan pas kun je op een lijst komen waaruit blijkt welke regiseur de grootste is (in theorie).

    Je kunt gewoonweg geen regiseur de grootste noemen. Ieder heeft zijn eigen vakgebied. Neem nou eens Kubrick, zijn films waren gericht op de ware aard van de mens. Hoe de mens is en altijd zal blijven zijn. Iedere regiseur is een artiest op zich. Maakt met behulp van zijn visie een waar kunstwerk. Net zoals een kunstenaar is een regiseur niet te vergelijken met een andere regiseur.

    Spielberg is een prima regiseur op zijn vakgebied, zijn visie en zijn keuze zijn altijd wel geslaagt (meestal dan :wink

    Als je een lijst wilt hebben moet men eerst maar eens vaststellen aan welke eisen een regiseur moet voldoen :wink: en waar zal deze lijst uit bestaan: meningen
    euh... das het leuke juist.... discuseren over je of iemands mening
    vandaar de kop "FILM DISCUSSIES" :wink:
    Happy Gilmore: [to Bob Barker] The price is wrong, bitch.

    my addiction
    MegaStarTrader

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door verry

    euh... das het leuke juist.... discuseren over je of iemands mening
    vandaar de kop "FILM DISCUSSIES" :wink:
    Dit is mijn mening :wink:

Pagina 2 van 14 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •