De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Vloerstaanders

  1. #1
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Den Haag van Overijssel

    Standaard Vloerstaanders

    Ik heb een HKTS7 set.
    Voor deze set heb ik vloerstaanders besteld.
    Mijn idee was om de frontspeakers op staanders te plaatsen en de backspeakers niet. (op een kast met twee ong. 1.50 mtr tussenruimte)
    Is dit ok of is het beter ze allen op staanders te zetten.
    De backspeakers zitten wel op oorhoogte zoals ze nu staan.

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    in principe maakt het geen klap uit, zolang alle speakers op oorhoogte hangen. Als je de rear speakers op standaards hebt staan zal het er wat sjieker uit zien, maar het maakt eigenlijk geen klap uit.

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je zal hier inderdaad geen probleem hebben.

  4. #4
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Den Haag van Overijssel

    Standaard

    Ben overtuigd

    Dank hiervoor.

  5. #5

    Standaard

    Uhm, dat het geen klap uitmaakt, ben ik niet helemaal met jullie eens. Niet dat het veel uitmaakt, en het oog (budget?) wil ook wat...
    Maar als je verhalen hoort van mensen waar het geluid verandert omdat ze de apparatuur in een andere kast zetten, dan kun je mij niet wijsmaken dat het geen klap uitmaakt...

    My 2 cents! En nogmaals: voor de meeste mensen (including me) is het toch een kwestie van de speakers in de ruimte in te passen, in plaats van andersom...
    A little bit of pain never hurt anybody, if you know what I mean - Lock, Stock...

  6. #6

    Standaard

    Helemaal eens met alle bovenstaande reacties. Alle? jawel.

    In principe is in een kast op oorhoogte en op 1½ meter prima.

    Maar een paar zaken kunnen roet in het eten gooien:
    - de kast of kastplank kunnen mee gaan trillen (=> viltjes o.i.d.)
    - de box moet niet acoustisch 'ingesloten' staan. -> zorg dat de box wat ruimte heeft, links, rechts en boven. Als dat echt niet kan, zet dan de box zover mogelijk naar voren in de kast (dwz front van box gelijk met voorkant kast)
    Dan nog kán het fout gaan... (zoveel variabelen, dat kán ook bij staanders dus). Maar gewoon kwestie van horen en luisteren (hé, dat heb ik meer gehoord).
    wat oor-hoogte betreft: zorg wel dat de boxen net wat hoger staan dan de rugleuning van de bank/stoelen waarop je doorgaans films luistert.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    @ Piet en A3aan.
    Jullie hebben gelijk echter moet je het wel allemaal in verhouding blijven zien tot de genoemde speakerset.
    Als je die in ogenschouw neemt zal het effect minimaal tot niet te merken zijn.
    Vandaar de conclusie dat het niets zal uitmaken.

  8. #8

    Standaard

    Sorry, maar hoe hoog, breed en waarop de luidsprekers geplaatst worden maakt wel degelijk uit hoe het geluidsbeeld en de geluidskwaliteit bepaald wordt. Door foute plaatsing e.d. kun je veel verpesten. Op een kast zetten heeft wel degelijk invloed op geluid dat rond een luidspreker afvalt. Vrij laten ademen is in geval van 'normale' luidsprekers als surrounds erg belangrijk en dat zal ook met een betere kwaliteit beloond worden. (als fronts al helemaal)..... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Sorry, maar hoe hoog, breed en waarop de luidsprekers geplaatst worden maakt wel degelijk uit hoe het geluidsbeeld en de geluidskwaliteit bepaald wordt. Door foute plaatsing e.d. kun je veel verpesten. Op een kast zetten heeft wel degelijk invloed op geluid dat rond een luidspreker afvalt. Vrij laten ademen is in geval van 'normale' luidsprekers als surrounds erg belangrijk en dat zal ook met een betere kwaliteit beloond worden. (als fronts al helemaal)..... :wink:
    Helemaal waar maar ik ben van mening dat de speakers waar het hier om gaat niet van een dusdanig nivo zijn (lees laag) dat het veel invloed zal hebben.
    Je moet het dus echt per deze situatie bekijken.

  10. #10

    Standaard

    Ik ben het in deze een smet j.vandendool.

    Heb eerst eens gekeken om welke set het ging.
    Toen snapte ik zijn vraag ook pas, dacht eerst dat hij zuilen op stands wilde zetten?!?

    De luidsprekers zijn klein en zullen zeker niet zo snel een kast laten resoneren. Daarbij zijn ze door hun beperkte grootte ook makkelijkker te plaatsen.

    @edgo: ik had het gewoon gedaan. waarschijnlijk heb je het al gedaan? de plaatsing dan hè
    HT: Horen, Zien en Beleven

  11. #11
    Junior Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Den Haag van Overijssel

    Standaard

    Na zwaar overleg met mijn ega en de door jullie gegeven adviezen op zak, heb ik besloten om de backspeakers ook op staanders te plaatsen.
    Ik laat tzt (staanders zijn in bestelling) wel horen wat mijn ervaringen zijn.

    BVD

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •